Wandelen & Hiken (apps, routes, tips, etc.)

Vraagje nog van de vrouw, hoe zit het met wc mogelijkheden onderweg?
De eerste paar dagen kom je af en toe wel eens een dorpje tegen dacht ik maar daarna is het enkel op de campsites/hotel/b&b als je niet in het wild kan gaan.
Ik spreek ook wel over een 8-9 jaar geleden. Er kan dus wel wat veranderd zijn.

Laatst bewerkt:
De eerste paar dagen kom je af en toe wel eens een dorpje tegen dacht ik maar daarna is het enkel op de campsites/hotel/b&b als je niet in het wild kan gaan.
Ik spreek ook wel over een 8-9 jaar geleden. Er kan dus wel wat veranderd zijn.
Maar genoeg mogelijkheden om "achter een bosje" te gaan zeker?

Iemand een suggestie voor een leuke namiddagwandeling met een baby in mijn nek regio Vlaamse Ardennen? Vorige week route in het muziekbos gedaan, en hebben ons te pletter geamuseerd.

Aanraders voor een 2daagse id (Vlaamse) Ardennen? Gewoon een GR traject afstappen? Bv die van Oudenaarde naar Geraardsbergen.
Zou wel eventueel airbnb boeken, of anders bij AS Adventure iets huren van materiaal.

Aanraders voor een 2daagse id (Vlaamse) Ardennen? Gewoon een GR traject afstappen? Bv die van Oudenaarde naar Geraardsbergen.
Zou wel eventueel airbnb boeken, of anders bij AS Adventure iets huren van materiaal.
Panoramaroute vanuit Ronse + treinstapper Ronse - Oudenaarde bijvoorbeeld?

Is het nu al aangewezen om te gaan fietsen / wandelen tussen de bloesems in Limburg, of is het nog 2 weken te vroeg?
Hangt er vanaf of je tussen veel volk wil wandelen/fietsen of dat je tussen heel heel heel veel volk wil file-wandelen/fietsen.
Over het algemeen kan je stellen:
- vroege kersen : begin april
- peren : mid april
- appel en late kers : mid - eind april

en anders moet je 2x gaan 😉

Even gebruik maken van dit topic, daar ik niet direct iets specifiekers vond.

Ik ga deze zomer op georganiseerde meerdaagse wandeltocht in Ladakh (Himalaya tussen de 4.000 en 6.000 hoogtemeters) en vroeg me af of iemand eventueel specifieke tips heeft qua kledij hiervoor (Google geeft op het eerste zicht dagtemperaturen tussen de 15-25°C aan)

Even gebruik maken van dit topic, daar ik niet direct iets specifiekers vond.

Ik ga deze zomer op georganiseerde meerdaagse wandeltocht in Ladakh (Himalaya tussen de 4.000 en 6.000 hoogtemeters) en vroeg me af of iemand eventueel specifieke tips heeft qua kledij hiervoor (Google geeft op het eerste zicht dagtemperaturen tussen de 15-25°C aan)
Heeft de organisatie in kwestie geen mensen aan wie je dit kan vragen?

Ik heb even een copy paste gedaan van mijn blog toen ik naar de K2 en Gondogoro La ging. Je vindt de gehele blog op https://blogmooncat.blogspot.com/2023/09/k2-en-gondogoro-la-trekking-berggoden.html

Paklijst​

• · Een fleece of lichte regenjas (hardshell jacket) wanneer het regent
  • · Een dikke(re) winterjas wanneer je de oversteek maakt naar de Gondogoro La
  • · Goede wandelsokken (om blaren op je voeten te voorkomen)
  • · Wandelstokken
  • · T-shirts van merinowol (voorkomen onaangename geurtjes en kunnen meerdere dagen gedragen worden, t-shirts van katoen worden sneller nat door zweet en kunnen koude veroorzaken)
  • · Trekkingsbroek (2 keer)
  • · Regenbroek
  • · Short
  • · Muts en handschoenen (noodzakelijk bij de Gondogoro La)
  • · Powerbank (2 keer)
  • · Ondergoed en thermisch ondergoed (aangeraden bij de Gondogoro La)
  • · Waterzuiveringstabletten / GRAYL Ultrapress Waterfilter Purifier
  • · Pet tegen de zon
  • · Trui (2 keer)
  • · WC-papier
  • · Zonnebrandcrème (minstens factor 30)
  • · Microvezelhanddoek
  • · Optioneel: opblaasbaar hoofdkussen
  • · Lippenbalsem
  • · Tandpasta
  • · Shampoo
  • · Natte doekjes (om jezelf te reinigen)
  • · Zonnebril
  • · Camelbag en drinkbussen (minstens 2 liter)
  • · Ongeveer 500 euro zakgeld (voornamelijk voor fooien)
  • · Paspoort, vliegtuigtickets, verzekeringen, afgedrukt exemplaar van E-visum en andere reisdocumenten
  • · Slaapzak (tot -10 graden Celcius)
  • · Slaapmatje
  • · Hoofdlampje (voor ’s nachts en bij de Gondogoro La)
  • · Optioneel: liner
  • · Regenhoes voor backpack
  • · Dagrugzak van (minimaal) dertig liter

Op die hoogte, ongeacht de temperaturen overdag, gaat het 's nachts lekker koud worden. Moest in de Himalaya EPC verplicht zijn dan had 99.9% van de gebouwen een F. Een extra liner voor de slaapzak meenemen kan zeker geen kwaad.

Voor de rest laagjes, laagjes & laagjes. Overdag zal je in shirt en short lopen en 's avonds zal dat thermische onderlaag/shirt/fleece en lange broek worden. Merino all the way trouwens, als je het voor jezelf en reisgenoten wat aangenaam wil houden.

Ook nooit begrepen.
Ik gebruik al jaren https://ridewithgps.com (voor zowel fietsroute's als hikeroute's) en kan alles doen wat ik nodig heb zonder "premium" account.
Ik kan daar routes vinden, maar als die mij wil begeleiden tijdens mijn fietstocht (hier links, hier rechts) zodat hij mij effectief volgt dankzij locatievoorziening, dan is die app betalend dacht ik

Zonder locatievoorziening zie ik gewoon een route van bv 70km, zoveel ben ik daar niet mee :)

1e week van September gaan we een weekje naar Ierland (regio Kerry).
Vooral om te wandelen? Iemand tips of goede wandelgidsen met routes?
Vooral dagwandelingen, regio kust

Heeft iemand goeie tips voor een mooie wandeling in de regio van Edinburgh? Met de trein of bus beschikbaar, een 20-25tal km zou ideaal zijn. Had al de John Muir trail gevonden dus zou daar wel een stuk van kunnen doen.. Ook een Coastal walk van Burwick upon Tweed naar Eyemouth gezien die misschien de moeite is.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan