Wantoestanden in de kinderopvang

Vrouw half tijds ouderschapsverlof en de andere helft komen de grootouders hier oppassen.
Mja dat is ook niet een mogelijkheid voor iedereen natuurlijk. De kinderopvang als basis toegankelijk voor iedereen, en als je grootouders oid hebt maak je er minder gebruik van.

Pas op, van mij mag/moet het geboorteverlof flink de hoogte in.

JJ waarschijnlijk de grootste baby die er aanwezig was

Er kwam een grappige tweet over "wanneer komt Karel zijn klein kind eindelijk ophalen?"

Er kwam een grappige tweet over "wanneer komt Karel zijn klein kind eindelijk ophalen?"

Ik vind het een zeer mooi voorbeeld van hoe een (kleine) protestactie effectief kan zijn. Aandacht voor de zaak + frustratie voor de mensen die een onmiddellijke impact kunnen hebben.
Ik hoop dat ze er niet lang meer moeten zitten, maar indien er geen oplossing komt, hoop ik nog meer dat ze lang de moed hebben om door te zetten!

Holy fuck man...
En dan moet je dus beseffen dat dit nog een creche was waar geen klacht over gekomen is...

Spijtig om zeggen, maar het gaat hier alweer over onthaalouders die, moeder en dochter gewijs, een kinderdagverblijf uitbaten. Het lijkt haast een rode draad te worden bij de ergste gevallen

Als je zoiets bekijkt, zou het misschien toch geen slecht idee zijn om in alle opvangruimtes camera's te verplichten...
Macht over anderen moet gecontroleerd worden of er is misbruik. :(

Als je zoiets bekijkt, zou het misschien toch geen slecht idee zijn om in alle opvangruimtes camera's te verplichten...
Macht over anderen moet gecontroleerd worden of er is misbruik. :(

Camera's plaatsen is 1 zaak, de beelden bekijken een andere - ik heb geen idee hoe oud de beelden zijn maar gewoon al het feit dat je de camera gaat verblinden is een donkerrode vlag. Een situatie a la Big Brother is eveneens geen optie (je zou het snel opmerken maar ook veel onterechte opmerkingen of klachten krijgen, wie ziet het zitten om continu onder surveillance te werken + nog een hele reeks andere mogelijke problemen).

Jammer dat je binnenin het hoofd van mensen niet kan kijken, ik kan begrijpen dat kinderen letterlijk het bloed van onder je nagels kunnen halen - maar dan nog moet je ten allen tijde jezelf onder controle kunnen houden en volwassen met de situatie om kunnen gaan. Zelfs dieren behandel je niet of deze wijze.

Het is één van die beroepen waar het individu de doorslaggevende factor is, mocht men permanente camerabeelden voorzien in de zorgsector - mijn kop eraf of het is daar van hetzelfde laken een broek.

Ik ben blij dat er met mijn kindjes nooit iets gebeurd is en ze nu alletwee naar school gaan.. Manman ik krijg altijd de wubbes als ik zo'n verhalen lees.

Ik ben blij dat er met mijn kindjes nooit iets gebeurd is en ze nu alletwee naar school gaan.. Manman ik krijg altijd de wubbes als ik zo'n verhalen lees.
Anderzijds, geen enkele van de ouders die bij deze creche zaten, wisten dat er iets gebeurd was... Daar zit imo het venijn he, tegen dat uw kind gaat beseffen dat wat er gebeurt niet normaal is, dan moet het echt al schandalig zijn...

Camera's plaatsen is 1 zaak, de beelden bekijken een andere - ik heb geen idee hoe oud de beelden zijn maar gewoon al het feit dat je de camera gaat verblinden is een donkerrode vlag.

Zeker als ge weet dat die persoon er blijkbaar geen moeite mee heeft om ne kleine vanop een meter afstand de kribbe in te flikkeren voor het oog van de camera. Het is wat ge daar _niet_ te zien krijgt wat mij rillingen geeft.

Zeker als ge weet dat die persoon er blijkbaar geen moeite mee heeft om ne kleine vanop een meter afstand de kribbe in te flikkeren voor het oog van de camera. Het is wat ge daar _niet_ te zien krijgt wat mij rillingen geeft.

Er zit wel een adertje onder het gras hier. De beelden werden gemaakt en dus ontdekt door de eigenaar van het gebouw. Anderen zullen het beter weten maar ik kan maar hopen dat dat hiaat (in verband met het maken van beeldmateriaal van kinderen eventueel zonder toestemming van de ouders) niet voor problemen gaat zorgen in de aankomende vervolging.

Gezond verstand en het gerecht het is niet altijd een gelukkig huwelijk.

Er zit wel een adertje onder het gras hier. De beelden werden gemaakt en dus ontdekt door de eigenaar van het gebouw. Anderen zullen het beter weten maar ik kan maar hopen dat dat hiaat (in verband met het maken van beeldmateriaal van kinderen eventueel zonder toestemming van de ouders) niet voor problemen gaat zorgen in de aankomende vervolging.

Gezond verstand en het gerecht het is niet altijd een gelukkig huwelijk.
Ja, ik vrees ook een beetje voor de eigenaar. Ergens ook terecht, want camera's hangen in een gebouw dat je verhuurt is sowieso not done.
Maar dat staat los van wat er hier op de beelden te zien is...

excuses voor de rioolgazet maar bon...Hoorde het net op de radio
Helaas. Hopelijk komt die baby erdoor. En hopelijk voor de onthaalouder was het effectief een ongeluk.

Zijn er eigenlijk werkgevers die een eigen crèche voorzien voor kinderen van werknemers?
Lijkt me wel een troef: ga werken, neem uw kind mee en op einde vd werkdag neem je het terug mee.
Gratis of tegen goedkoop tarief.

Terug
Bovenaan