Wantoestanden in de kinderopvang

Zijn er eigenlijk werkgevers die een eigen crèche voorzien voor kinderen van werknemers?
Lijkt me wel een troef: ga werken, neem uw kind mee en op einde vd werkdag neem je het terug mee.
Gratis of tegen goedkoop tarief.
AZ Nikolaas in Sint Niklaas heeft een eigen crèche voor personeel.

Is niet vlak aan het ziekenhuis maar een kilometer verder langs de n70.
Is een verouderd gebouw en ditto inrichting.
Personeel kwam niet erg enthousiast over.

Gelukkig hebben we onze dochter daar niet naar toe gestuurd, maar naar een crèche vlakbij onze woning zodat ik ze te voet kan brengen als ik thuis werk. Zeker omdat mijn vriendin haar contract niet verlengd werd toen ze zwanger was. De ironie...

Zover ik weet hebben veel grote instellingen zoals ziekenhuizen of universiteiten dat. Natuurlijk is dat niet altijd zo handig, in ons geval bijvoorbeeld werkt mijn vrouw in onze woonplaats en ik dan een pak verder. Dan ben je beter af met een crèche in de woonplaats. Als je beiden dezelfde werkgever zou hebben of in de buurt woont is het natuurlijk wel interessant.

excuses voor de rioolgazet maar bon...Hoorde het net op de radio

Ondertussen overleden :(

Mijn dochter zal volgende week 6 maanden zijn, en ik heb ze deze ochtend afgezet aan de crèche. Brr :frown:

Ik vind het vreemd dat "ze is gevallen aan de verzorgingstafel" wordt gebruikt als excuus voor wat er echt gebeurd is. Het is nu toch niet dat het wel oké is als kinderen van een verzorgingstafel vallen op de creche?

Ik vind het vreemd dat "ze is gevallen aan de verzorgingstafel" wordt gebruikt als excuus voor wat er echt gebeurd is. Het is nu toch niet dat het wel oké is als kinderen van een verzorgingstafel vallen op de creche?

Intentie en motief maken wel een wereld van verschil.

Ik voel mij precies toch iets meer op mijn gemak bij een crèche waar sociale controle is, hoewel daar natuurlijk evengoed zoiets kan gebeuren.

jaja sure, Bewust is nog 100x erger natuurlijk.
Maar ik vind "ik heb ze laten vallen" nu ook wel een vreemd excuus.
Een baby van 6 maand is toch nog niet mobiel genoeg om zichzelf zoiets aan te doen? Dusja, als zo iemand moet kiezen tussen een ongeluk (nalatigheid met de dood tot gevolg ofzoiets?) en slagen & verwondingen met de dood tot gevolg...

Een baby van 6 maand is toch nog niet mobiel genoeg om zichzelf zoiets aan te doen? Dusja, als zo iemand moet kiezen tussen een ongeluk (nalatigheid met de dood tot gevolg ofzoiets?) en slagen & verwondingen met de dood tot gevolg...
Hangt echt van kind tot kind af. Onze zoon was bv echt vlug met alles, die is hier ook eens bijna van't tafel gevallen.
Oudste kwam iets vragen, effe blik naar daar en vanuit m'n ooghoek zag ik hem vertrekken. Gelukkig net op tijd tegengehouden. Zal ook rond 6 a7 maand oud geweest zijn. Terwijl ik met de meisjes nooit last had (allez, toch ni zo vlug :D )

Nu ja, ik zou hopen dat op een crèche de tafels wat beter beschermd zijn. Bij ons thuis was dat toen op de keukentafel, dus geen verhoogde randen bv.

Hangt echt van kind tot kind af. Onze zoon was bv echt vlug met alles, die is hier ook eens bijna van't tafel gevallen.
Oudste kwam iets vragen, effe blik naar daar en vanuit m'n ooghoek zag ik hem vertrekken. Gelukkig net op tijd tegengehouden. Zal ook rond 6 a7 maand oud geweest zijn. Terwijl ik met de meisjes nooit last had (allez, toch ni zo vlug :D )

Nu ja, ik zou hopen dat op een crèche de tafels wat beter beschermd zijn. Bij ons thuis was dat toen op de keukentafel, dus geen verhoogde randen bv.
Wij hebben zo'n IKEA-verzorgingstafel waar we zo'n kussen hebben ingepropt met opstaande randen, dus ik zie ze er nog niet meteen uitgeraken. Zeg natuurlijk nooit nooit.

Wij hebben zo'n IKEA-verzorgingstafel waar we zo'n kussen hebben ingepropt met opstaande randen, dus ik zie ze er nog niet meteen uitgeraken. Zeg natuurlijk nooit nooit.

Bij ons was het in het begin met het verzorgingskussen op het tapijt. Heeft even geduurd eer ik ze op dat IKEA-meubel durfde leggen.

Bij ons was het in het begin met het verzorgingskussen op het tapijt. Heeft even geduurd eer ik ze op dat IKEA-meubel durfde leggen.
Bij mij net omgekeerd. In het begin zou ik die op een ladder durven leggen, die bewoog toch niet.
Pas als hij zich kon omdraaien werd het opletten geblazen.

Arnaud, de zoon van Jeroen en Céline, belandde drie jaar geleden in het ziekenhuis met een dubbele hersenbloeding na een verblijf van amper drie dagen in de kinderopvang. Vandaag houdt Arnaud epilepsie over aan het hersentrauma en heeft hij een achterstand op school. De kinderopvang is intussen gesloten. Er waren acht klachten over de opvang vóór het incident met Arnaud. Het Agentschap Opgroeien wil zich niet uitspreken over het concrete geval, maar verzekert dat er nu strenger wordt opgetreden.

Mijn dochter zit momenteel in de crèche en ik kan dat artikel niet lezen en rustig blijven tegelijkertijd.

Mijn dochter zit momenteel in de crèche en ik kan dat artikel niet lezen en rustig blijven tegelijkertijd.

Impact op dat kind is ook énorm. We spreken niet van een pleister of wat verband. Een hypotheek op die jongen z'n gehele toekomst is het.

Ik vraag mij echt af of ze die Katrien Verhegge niet gaan kunnen aanklagen op termijn. Het is overduidelijk dat die daar jarenlang geen deftige opvolging is gebeurd en daar is blijkbaar niemand verantwoordelijk voor...

Impact op dat kind is ook énorm. We spreken niet van een pleister of wat verband. Een hypotheek op die jongen z'n gehele toekomst is het.
Impact op het kind is schrijnend maar eveneens op de ouders. Blijkbaar anderhalf jaar uit hun ouderlijk gezag ontzet, wat een hel! Uw kind vecht voor zijn leven, uw kind is getekend voor het leven en jij moet de moed vinden te bewijzen dat jij uw kind dat niet hebt aangedaan. Vreselijk..

Impact op het kind is schrijnend maar eveneens op de ouders. Blijkbaar anderhalf jaar uit hun ouderlijk gezag ontzet, wat een hel! Uw kind vecht voor zijn leven, uw kind is getekend voor het leven en jij moet de moed vinden te bewijzen dat jij uw kind dat niet hebt aangedaan. Vreselijk..
Enerzijds is dat verschrikkelijk voor de ouders.
Anderzijds een geruststelling dat de piste ook wel onderzocht wordt (cfr: die van een paar weken geleden die kind op straat gingen leggen om een ongeval te faken...)

Maar als die crèche al 8 soortgelijke klachten gehad heeft, zouden zij wel gewoon hoofdverdachte moeten zijn...

Enerzijds is dat verschrikkelijk voor de ouders.
Anderzijds een geruststelling dat de piste ook wel onderzocht wordt (cfr: die van een paar weken geleden die kind op straat gingen leggen om een ongeval te faken...)

Maar als die crèche al 8 soortgelijke klachten gehad heeft, zouden zij wel gewoon hoofdverdachte moeten zijn...
Sowieso, maar zolang?! Anderhalf jaar uit uw ouderlijk gezag ontzet worden, dat moet verschrikkelijk zijn. En inderdaad vooral als er meerdere klachten tegenover de betreffende kinderopvang bestaan.

Die van ons gaan maandag naar school. 34 peuters in het instapklasje. 34! 1 juffrouwtje. Dat is toch niet meer serieus?

Laten we nog wat kunstrichtingen met 1 leerling of wat OKAN klasjes voor 2 man en een paardenkop organiseren ipv te investeren waar het absoluut moet...

Terug
Bovenaan