Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Geniaal.Ik koop gewoon nieuwe messen als ze versleten zijn![]()
Dit. Een aanzetstaaf gebruik je om de snede van het blad nu en dan terug recht uit te lijnen. Maar je moet dat in de juiste hoek doen of je maakt je mes juist bot.Ik heb Japanse slijpstenen (1000-3000) om mijn messen te slijpen. Geen idee wat je met machine dinges bedoelt.
Slijpstokken ken ik ook niet, maar als je een aanzetstaal bedoelt, dat dient niet om je messen te slijpen.
Ik weet niet hoeveel vaardigheden daarbij komen kijken, maar mijn vrouw doet dat gewoon met zo'n slijpsteentje:Goedemiddag allen. Om met de deur in huis te vallen: ik heb in geen 5 jaar mijn messen geslepen. Aan sommige begin je dat goed te merken. Daarom zoek ik dus een slijper. Ik zou liefst eentje hebben die vrij idiot proof is zodat ik mijn messen niet kapot maak. Ik zag op internet toestellen waar je je mes in klemt en er dan met verschillende stenen over gaat, waarbij je de hoek kan instellen. Alleen zijn deze ofwel rommel ofwel duur, of zo lijkt het toch.
Iemand een suggestie voor een messenslijper die mij niet financieel ruïneert? Echt veel geld wil ik daar niet aan uitgeven omdat dat iets is wat ik zo weinig zal nodig hebben. Grts.
![]()
Dit! Gewoon het mes in de richting van de pijlen tussen de wieltjes in die gleuf trekken. Werkt perfect en heeft z’n dienst al bij talloze uitbeningen bewezen.
Is van zwilling voor wie het eens wil proberen.
Die slijpdingen waar je uw mes gewoon doortrekt zijn meestal inderdaad brol. Kan een beetje scherpen maar maakt uw mes kapot.Ik heb zo'n messenslijper van Tupperware. Eerste steek je het door de grove steen, daarna door de fijne.
Brol, de snede ziet er gekarteld uit.
Ik volg. Sinds de nieuwe messen van Kitchen Aid, zou ik ze toch ook eens deftig willen slijpen. Om de hoeveel tijd moet dat?