Wat heb je vandaag gekocht?

een aantal smartstekkers: remote lichten aandoen en stroomverbruik meten van bepaalde apparaten.

Ook besturen van de Spa dat ie enkel mag draaien tussen bepaalde uren.

een aantal smartstekkers: remote lichten aandoen en stroomverbruik meten van bepaalde apparaten.
Klinkt interessant, is dat gewoon uw “domme lamp” in een “slimme stekker” steken en je kan die op afstand in-en uitschakelen?

Kan je uw lamp dan nog manueel inschakelen ook?

Klinkt interessant, is dat gewoon uw “domme lamp” in een “slimme stekker” steken en je kan die op afstand in-en uitschakelen?

Kan je uw lamp dan nog manueel inschakelen ook?

dat weet ik nog niet, morgen heb ik ze, zal het je weten te zeggen.
Maar vrees dat alles app gestuurd zal zijn. Want je moet je domme lamp op on zetten en via de timer of remote switch wordt de stroom geactiveerd. Maar aangezien mijn gsm aan mijn hand vergroeid is hoef ik dus ni meer uit de zetel te kruipen om mijn hoeklamp aan te steken :LOL:

Deze heb ik gekocht: https://www.bol.com/nl/p/smartify-s...tgh=gtUyaQoWtHq-zgkd0R5EYQ.1_5.6.ProductTitle

dat weet ik nog niet, morgen heb ik ze, zal het je weten te zeggen.
Maar vrees dat alles app gestuurd zal zijn. Want je moet je domme lamp op on zetten en via de timer of remote switch wordt de stroom geactiveerd. Maar aangezien mijn gsm aan mijn hand vergroeid is hoef ik dus ni meer uit de zetel te kruipen om mijn hoeklamp aan te steken :LOL:

Deze heb ik gekocht: https://www.bol.com/nl/p/smartify-s...tgh=gtUyaQoWtHq-zgkd0R5EYQ.1_5.6.ProductTitle
Toppie. Laat maar weten, want heb een lamp die dat kan gebruiken, maar moet die manueel ook nog kunnen bedienen.

Toppie. Laat maar weten, want heb een lamp die dat kan gebruiken, maar moet die manueel ook nog kunnen bedienen.
uwe knop van uw lamp verhuist waarschijnlijk naar het scherm van uw telefoon :p

Misschien dat dat knopje op de zijkant die functie dan overneemt, maar dan moet je wel zien dat je aan je stopcontact kan (bij mij zitten er veel achter en in meubels

1036x1200.jpg

Voor mij geen probleem, het is voor de vrouw des huizes die graag nog alles manueel doet. 😉
Ahja, ge moet rekening houden met de WAF (Wife acceptance factor).

Ik heb de iets dommere variant van die stekkers, met een afstandsbediening en niet via een app.
Ik heb wel van die schakelaars in m'n kast om de verwarming vanop afstand aan te zetten.

Misschien dat dat knopje op de zijkant die functie dan overneemt, maar dan moet je wel zien dat je aan je stopcontact kan (bij mij zitten er veel achter en in meubels

1036x1200.jpg

Ik hoop voor je dat ie het doet daar het op Bol is gekocht en de kans op een NL-stopcontact reëel is. Als het eentje zonder aarding is gaat dat sowieso geen problemen geven.

Ik hoop voor je dat ie het doet daar het op Bol is gekocht en de kans op een NL-stopcontact reëel is. Als het eentje zonder aarding is gaat dat sowieso geen problemen geven.
Had in de reviews gelezen dat de aarding voldoet voor belgie

Type aarding Met randaarde | Met penaarde

Heb héél hard getwijfeld om over te gaan tot aankoop omdat dit artikel vermeld staat met ''randaarde'' en zogezegd niet geschikt is voor België. Ik heb dus de al de toestellen waarvoor ik de slimme stekkers wou gebruiken eerst gecheckt, en wat blijkt...al de stekkers van deze (in België) aangeschafte toestellen beschikken zowel over rand- als penaarde. Belangrijk voor toekomstige (Belgische klanten).

Ik heb een nieuwe microgolfoven en potdekke ik ben er content van.
M'n goede vrienden van Krëfel zijn die zelfs komen 'installeren' dus ik heb zelf de stekker niet in het stopcontact moeten steken.

Nieuwe TV en muurbeugel! Hier ook door de goede vrienden van Krëfel laten installeren, topwerk van die gasten, TV hangt perfect pas!
65 inch OLED Sony TV, man man, pure liefde :love:

Zelf heb ik een soortgelijke stekker en dan heeft het knopje aan de zijkant inderdaad de manuele aan/uit functie.
Samen met Google Home is het wel eens leuk om te kunnen zeggen "Hey Google, turn on the TV". Maar ik denk dat vriendin het ook niet altijd even praktisch zal vinden.

Vandaag een oude Praktica LTL3 (analoge camera) gekocht via een online veiling. Leuk koopje en ik kan er mij weer mee bezighouden

Merendeel van de oudere huizen/appartementen hebben toch geen aarding in de muur naar de stopcontacten lopen. Zolang er een aardingskabel van de zekeringkast naar de grond loopt maakt het voor de rest weinig uit.

Hier steekt er nergens aarding in de muur (dus de stopcontacten hebben ook geen penaarding).

Anyways, voor een lamp (2 polige stekker zonder aarding) gaat dat helemaal niet uitmaken.

Tijdje terug ook zo'n smart schakelaars willen kopen maar blijkbaar werken die allemaal ofwel met hun eigen Waveprotocol (waardoor je een homebase nodig hebt en nog hogere kosten dient te maken) ofwel enkel via 2.4GHz Wifi. Want die willen dan niet herkent worden door het Mesh-systeem hier.

Laatst bewerkt:
Tijdje terug ook zo'n smart schakelaars willen kopen maar blijkbaar werken die allemaal ofwel met hun eigen Waveprotocol (waardoor je een homebase nodig hebt en nog hogere kosten dient te maken) ofwel enkel via 2.4GHz Wifi. Want die willen dan niet herkent worden door het Mesh-systeem hier.
Philips Hue werkt op bluetooh als u dat kan helpen?

Terug
Bovenaan