Wat heb je vandaag op TV gezien ?

Steve Stevaert: Schaduw Van De Macht
Ik zat nooit op het puntje van m'n stoel, de mensen die 'm echt goed kenden kregen ze blijkbaar niet te pakken

Belgen in de oorlog in Korea op Canvas. Over Belgische soldaten die vrijwillig gingen vechten tegen het communisme in Korea begin jaren 50. Eigenlijk weten we hier veel te weinig over, en de overlevenden zijn ook al rond de 90.

Ze deden het ofwel voor het avontuur, ofwel ideologisch tegen het communisme. Ik vraag me eerlijk gezegd af welke keuze ze zouden gemaakt hebben als ze tien jaar ouder waren geweest.

Zonder sterren: eens gekeken voor de leut. Paar keer kunnen lachen maar weinig hoogstaand. Meer afleveringen waren zeker niet nodig.

Ik ben het ook aan het zien. Het is eerder een programma waar je kijkt voor de interactie tussen Joris Hessels en Viktor Verhulst en de "bezienswaardigheden" vormen de aanzet om te kunnen lachen. Maar het zijn enkel 4-5x dat je lachspieren eens aan het werk gaan. Het lijkt me idd een eenmalige editie.

Het concept was wel leuk , minder bekende plaatsen bezoeken. Maar Charleroi en Blackpool zijn gewoon niet leuk. Viktor dient niet echt voor een reisprogramma imo.

Ik vind het niet slechter dan Reizen Waes, het is zeker geen hoogstaande tv, maar kijkt wel vlot weg. Ik kan normaal Joris echt niet uitstaan maar samen met Viktor werkt het wel.

Wat een vreselijke, vreselijke talkshow is Bar Goens eigenlijk.
Goens straalt geen huiselijkheid uit, kreeg de hele tijd kriebels van die zn manier van doen. Ook te vaak onderbreken etc.
Ook dat debat met die 2 langdurig werklozen, wat een klucht. Ene was al 14 jaar werkloos maar had dit jaar wel al 2 (TWEE) keer gesoliciteerd. Waarschijnlijk onder druk van de VDAB.

De afspraak is duidelijk voor mij persoonlijk de beste van de talkshows.

Jan Leyers bij de Duitsers bekeken op VRT max. Kijkt lekker weg en ik sta versteld van zijn talenkennis, maar echt nieuwe dingen heb ik niet geleerd. Meer human interest dan echt docu, er wordt niet zo diep gegraven. Toch leuk.

Vanavond op VRT1 de eerste aflevering van 'Gloria Mundi'. Alweer eens een emo programma waarbij er met BV's deze keer naar het land van hun roots wordt gereisd.

Met de wind mee is ook weer begonnen.
Er moet toch iemand mee zijn om die shots te filmen, of ben ik hier mis in?

Maar wel machtig programma.

Met de wind mee is ook weer begonnen.
Er moet toch iemand mee zijn om die shots te filmen, of ben ik hier mis in?

Maar wel machtig programma.
Dat vraag ik mij ook af. Je ziet hem vaak sukkelen met die gopro's maar er zou dan wel iemand mee zijn voor die drone shots?

Ruben Van Gucht zouden ze inderdaad beter dumpen bij een nieuw seizoen en bij uitbreiding dat hele team Sporza (noem het maar team koers)
Smijt ze maar ineens buiten bij Sporza ook (Renaat mag blijven, Karl vertrekt in zijn plaats).

Dat vraag ik mij ook af. Je ziet hem vaak sukkelen met die gopro's maar er zou dan wel iemand mee zijn voor die drone shots?
Ik ken Wouter een beetje - de kinderen zitten samen op school en ik ga héél af en toe eens met hem fietsen - en er rijdt dus effectief één iemand mee met de opnamewagen en hij/zij maakt ook op bepaalde momenten de droneshots. Dat doet Wouter dus niet zelf, en dat is ook niet met een tracking device.

Het aantal uur opname is mindblowing, voor zijn reis in de USA had hij een paar duizend uur aan materiaal van een paar GoPro's en een handheld die continu aan het draaien waren.

Super toffe gozert.

Laatst bewerkt:
(Ik nam dit topic blijkbaar al die tijd te letterlijk en dacht dat dit ging over mensen die nog live-tv keken. Niet dus. Dan kan ik hier wel vaker komen posten vanaf nu. :unsure: )

Gisteravond De Cel Vermist Personen gezien, de aflevering over de zware overstromingen in Luik in 2021. Ik wilde eerlijk gezegd dat ik het niet had gedaan, want het hakte er veel harder in dan ik dacht. Ik had destijds dan ook echt compleet andere dingen aan mijn hoofd en besefte tot gisteren niet hoe verschrikkelijk dit eigenlijk allemaal was geweest. Ik had er die dag zelf iets over gehoord, maar dat was het. Het was zeer hartbrekend en deprimerend om te zien.
Als de medewerkers zelf al zo diep onder de indruk waren, dan weet je het wel heel zeker. Ook zou je bang worden dat dit ooit opnieuw gebeurt, laat staan met de klimaatverandering.
Nadien had ik dan ook maar snel een luchtig programma opgezet.

Toch is het interessant om te zien hoe zij werken, en mogen we deze mensen niet vergeten. Elke dag opnieuw gaan zij opzoek naar vermisten met de kans hen niet levend terug te vinden, of erger, lichaamsdelen ervan. (Het ging op een gegeven moment over een case uit 1999 waar ik echt misselijk van werd. Ik was toen nog een kind en wist hier niet van, al deed die misdaad zelf wel een belletje rinkelen. Het werd wel eens gebruikt in stripverhalen van die tijd. Maar goed, ik had het niet hoeven weten.)

Mijn respect voor de Cel Vermiste Personen is na gisteren alleen nog gegroeid. Een job waarin je zo goed als dagelijks geconfronteerd wordt met ellende, maar waarin je toch telkens het hoofd koel moeten houden en je sterk moet houden voor de nabestaanden. Een federale dienst die meer aandacht zou mogen verdienen. (Nog een pluspunt van deze reeks uiteraard.)

Jan Leyers bij de Duitsers bekeken op VRT max. Kijkt lekker weg en ik sta versteld van zijn talenkennis, maar echt nieuwe dingen heb ik niet geleerd. Meer human interest dan echt docu, er wordt niet zo diep gegraven. Toch leuk.
Een tijd geleden ook gezien. Jan Leyers mocht van mij wel meer programma's maken. Aangename stem, aangename interviewer en inderdaad een kennis Duits om jaloers van te worden.
Het feit dat de digitalisering er bedroevend blijft is toch echt zonde. Dat van die bruinkool was ook mindblowing.

Terug
Bovenaan