Wat heb je vandaag op TV gezien ?

Gisteren gekeken naar "Interview met de geschiedenis' over Marie Curie. Zeer boeiende aflevering waar ik veel uit opgestoken heb.

Gisteren gekeken naar "Interview met de geschiedenis' over Marie Curie. Zeer boeiende aflevering waar ik veel uit opgestoken heb.

Wel grappig moment dat hij die toerist met zijn hand naar buiten duwde bij haar graf in dat kil gebouw 🤣

Was interessant, maar zat wat raar in elkaar.
Vorig jaar met de geschiedenis van Vlaanderen had ik dat gevoel niet.

Ik kan daar niet naar kijken, het gemiddelde schooltheater brengt meer overtuigende acteerprestaties dan die "interviews". Cringe is uitgevonden voor dit programma.

Tussen leven en dood is een docureeks over mensen die een zwaar ongeval of levensgevaarlijke situatie mee maken waar een reconstructie van gemaakt wordt. Op zich interessant om te zien wat er allemaal in het leven kan voorkomen. Het beperkt zich vooral tot ooggetuigenverslagen of het slachtoffer zelf.

Een expert die wat meer duiding kan brengen ontbrak meestal, er was een arts die over zuuraanval wat vertelde maar zou nuttiger geweest zijn als werd aangegeven wat voor situaties het waren of wat te doen (veiligheidshouding werd een keer vermeld). Verwarrender is dat in de afleveringen cuts kwamen naar andere slachtoffers die dan hun eigen "zinnetje" kwamen zeggen omtrent een tussenvraag à la "hoe voelde jij je?" Dan zie je een compilatie van 3-5 mensen elk 2 seconden iets zeggen. Soms had je hun introfilmpje nog niet gezien dus leek het iemand willekeurig die iets zei.

Het onderwerp zat goed maar de uitwerking kon nog wat finesse gebruiken.

Eerste aflevering van Pop Elektron Revisited.

Best wel onderhoudend. Ik ben wel fan van zulke archiefprogramma's. Al mochten de fragmentjes waarop werd teruggeblikt soms wel wat langer zijn.

S4 van Clarkson's Farm, dat ondertussen nog nauwelijks over zijn farm gaat, tbh.
ik vond het toch wel frappant dat hij voor zijn pub allemaal dure mensen in dienst neemt, en dat ze op de eerste dagen van de opening pas afkomen met alle problemen etc.

bvb die 2 vrouwen die hij als adviseurs aanneemt om zijn pub op te starten. na zijn eerste dag die als een nachtmerrie verloopt, vertellen ze hem voor het eerst dat het gewoon geen geschikt gebouw is voor een pub
en die chefkok. op de derde dag zegt Clarkson hem dat de problemen opgelost zijn, om dan als antwoord te krijgen "ah ja, maar meal prep moet de dag op voorhand gebeuren he. en aangezien dat niet ging, kunnen we nu pas 3 uur na opening eten serveren".

dat zijn toch dingen die ge iemand (waarvan ge zelf zegt dat die 0 ervaring heeft) toch op voorhand kunt duidelijk maken, imo.
ok, Clarkson maakt van zijn eigen domme beslissingen, maar sommige dingen weet hij gewoon niet he. als ge dan als expert pas adviseert nà de feiten, zijt ge zelf gewoon lomp, imo

S4 idd wat minder, maar heb toch met veel plezier de ganse reeks bekeken. Vanaf S2 blijf ik mij afvragen hoeveel er gewoonweg gescript en geënceneerd is. Clarkson speelt het wel fantastisch.

De jaren 00 voor tieners. Gisteravond lukraak gevonden op VrtMax en blij verrast als dertiger die in die tijd is opgegroeid. Van het nieuws uit 2000 herinner ik mij voorlopig nog niets, maar sommige muziek terug horen waarvan ik vergeten was dat ze bestond was toch een leuke throwback.
Alleen Steven Van Herreweghe zijn dadjokes... Die hoefden van mij niet, zeker niet omdat ze elke keer erger worden.

Was effe aan't kijken naar "De wereld van Plopsa".
De kerel die de parade in goede banen moet leiden, dat is gewoon een karikatuur op zichzelf. Ben er ook zeker van dat hij in't hol van de Gert verhulst zou duiken mocht hij kunnen. De bazenpoeperij druipt er vanaf.

Was effe aan't kijken naar "De wereld van Plopsa".
De kerel die de parade in goede banen moet leiden, dat is gewoon een karikatuur op zichzelf. Ben er ook zeker van dat hij in't hol van de Gert verhulst zou duiken mocht hij kunnen. De bazenpoeperij druipt er vanaf.
Met zijn rode polo (cf rood hemd van Gert) 😁

De jaren 00 voor tieners. Gisteravond lukraak gevonden op VrtMax en blij verrast als dertiger die in die tijd is opgegroeid. Van het nieuws uit 2000 herinner ik mij voorlopig nog niets, maar sommige muziek terug horen waarvan ik vergeten was dat ze bestond was toch een leuke throwback.
Alleen Steven Van Herreweghe zijn dadjokes... Die hoefden van mij niet, zeker niet omdat ze elke keer erger worden.
Vind dat Steven dat net echt geweldig doet. Heel geestig imo. De jaren 80 en 90 voor tieners waren even geweldig trouwens. Heel tof programma. Top fragmenten en top muziek. Ook toffe gasten die Steven interviewt.

Expeditie Patagonië is al even bezig maar denk dat iedereen ondertussen teveel in de routine is gekropen. De deelnemers weten wat er van hen in beeld verwacht wordt, de opzet van de afleveringen is al even vertrouwd en het authentieke lijkt nu helemaal afwezig. Hier en daar zijn interessante shots te zien maar de groepsdynamiek ontbreekt vooralsnog.

Expeditie Patagonië is al even bezig maar denk dat iedereen ondertussen teveel in de routine is gekropen. De deelnemers weten wat er van hen in beeld verwacht wordt, de opzet van de afleveringen is al even vertrouwd en het authentieke lijkt nu helemaal afwezig. Hier en daar zijn interessante shots te zien maar de groepsdynamiek ontbreekt vooralsnog.

Ik vrees dat ik het einde van deze reeks niet ga halen. Het programma heeft gewoon te weinig om te lijf. We krijgen al drie seizoenen klagende, slecht voorbereide bv's in combinatie met mooie vergezichten voorgeschoteld maar dat is gewoon te weinig om geboeid te blijven.

Het expeditie gedeelte blijft ook compleet op de achtergrond, vertel eens iets concretere zaken, hoe wordt die route bepaald, waar gaan ze naar toe, hoe gaat alles technisch in z'n werk, hoe zag de voorbereiding eruit, eventueel zelfs behind the scenes hoe het in beeld gebracht wordt, de mogelijkheden zijn eindeloos. Over de streek leren we voorlopig ook niets bij. Allemaal gemiste kansen en vooral mikken op BV emo-TV.

Vind het wel een leuke editie. Vorige edities zaten er altijd wel mensen die mij zwaar irriteerden, en weinig die ik echt leuk vond. Deze keer met Pedro en vooral Hakim, eens echt grappige mensen. Enkel aan die Jelle Cleymans stoor ik mij soms. En die Mathieu Teryn, dat is het toch ook niet voor mij.

Ook boeiender en diverser terrein dan de vorige edities.

Heeft er al iemand naar Kassa, Kassa gekeken? Ik heb het bewust links laten liggen omdat ik mij aan dezelfde non-kwaliteit als Groeien En Bloeien verwacht.

Terug
Bovenaan