Wat heb je vandaag op TV gezien ?

De jaren 00 voor tieners. Gisteravond lukraak gevonden op VrtMax en blij verrast als dertiger die in die tijd is opgegroeid. Van het nieuws uit 2000 herinner ik mij voorlopig nog niets, maar sommige muziek terug horen waarvan ik vergeten was dat ze bestond was toch een leuke throwback.
Alleen Steven Van Herreweghe zijn dadjokes... Die hoefden van mij niet, zeker niet omdat ze elke keer erger worden.

Vind dat Steven dat net echt geweldig doet. Heel geestig imo. De jaren 80 en 90 voor tieners waren even geweldig trouwens. Heel tof programma. Top fragmenten en top muziek. Ook toffe gasten die Steven interviewt.

Ik vind het ook wel geestig hoe hij het brengt. Tegelijk loopt via Play overigens "kijken en kijken, kijken" wat op zich een gelijkaardig format is. Daar beperken ze zich wel enkel tot het VT4-Play assortiment en verloopt het niet in jaartallen maar het concept is evenzeer beelden uit de oude doos oprakelen. Grappig om sommige dingen nog eens terug te zien en dochter vind het ook leuk (en tegelijk bizar om te zien wat er in onze jeugd allemaal op TV was 😅 )

Vind dat Steven dat net echt geweldig doet. Heel geestig imo. De jaren 80 en 90 voor tieners waren even geweldig trouwens. Heel tof programma. Top fragmenten en top muziek. Ook toffe gasten die Steven interviewt.
Begrijp mij niet verkeerd: de sfeer in dat programma is zeker goed en hij mag wel eens een grapje maken natuurlijk (of het nu mijn smaak is of niet). Het is uiteraard ook met kinderen... maar ik vind het soms net wat te veel van het goeie en vooral te flauw. (Niet iedereen op dit forum is zo'n grote fan van dadjokes.) :unsure: Ik vraag mij ook af of je grappen moet maken rond 9/11, ook al is het bijna 25 jaar geleden, maar daar kunnen we natuurlijk een apart topic over openen, dus ik ga daar niet verder op in.
Maar ik ga zeker wel blijven kijken. Het laatste tijdperk vóór de digitalisatie met hier en daar beelden die je nergens meer kunt terugvinden: zeker.

Heeft er al iemand naar Kassa, Kassa gekeken? Ik heb het bewust links laten liggen omdat ik mij aan dezelfde non-kwaliteit als Groeien En Bloeien verwacht.

Vorige week toevallig uitgekeken, korte afl wat altijd een pluspunt is.

Ik heb echt paar keer strijk gelegen maar ik hou wel van zo’n series.

Absurde humor, karikaturale personages

Even een lans breken voor Steven Van Herreweghe: zijn programma's zijn een verademing en een eiland van positiviteit in de zee van miserie waar we dagelijks mee geconfronteerd worden.

Zo, dat moest er even uit.

Het valt me altijd op bij de afleveringen van de jaren 00 (90's - 80's), dat er heel vaak iets over seks / naakt moet gezegd worden.
Oké, het moet interessant blijven en je zit met jongvolwassenen of zij die er dicht bijzitten, maar ik vind dat persoonlijk weird als dat zo dikwijls voorvalt.
Het is een Tv-maker, maar blijft toch een vreemd persoon voor die jongeren.
Stel je eens voor dat je je buur uitnodigt bij een BBQ en die doet hetzelfde. Die moet geen tweede keer langskomen.
2005 bv: grapje maken over de slurf van een olifant en de naaktfotograaf.
In bijna elk jaar zit er zoiets tussen.

En, idd, het lachen / grapjes maken over tragische gebeurtenissen is laag. Zeker drie keer voorgevallen totnutoe dit decennium.

Dat terzijde, WK 2002, België-Brazilië niet vermeldt; aanslagen Londen 2005 niet, wel in Madrid 2004.
Herremans zijn Ironman en ongeval, maar niet zijn zege in rolstoel enkele jaren later...

Expeditie Patagonië eindigt vandaag op Play4 maar die expeditieleden waren weinig boeiend. Je zag daar een paar mensen wat worstelen met het tempo maar mss hebben ze alles wat uitgemolken dat je niks meer hebt aan de ontboezemingen die je al eens 10x eerder hebt gezien.

Expeditie Patagonië eindigt vandaag op Play4 maar die expeditieleden waren weinig boeiend. Je zag daar een paar mensen wat worstelen met het tempo maar mss hebben ze alles wat uitgemolken dat je niks meer hebt aan de ontboezemingen die je al eens 10x eerder hebt gezien.
Het emo gehalte was inderdaad weer hoog.

Ik vond het wel mooie beelden van Patagonië.

Op zich geen problemen met de deelnemers, zelfs Pedro viel me beter mee dan ik had verwacht :smile:
Maar misschien toch geen 2 personen met dezelfde voornaam? Soms wist ik niet goed over welke An ze het hadden.

Wat mij wel wat stoorde was het constant gebruik van Engelse woorden/zinnen van sommigen.
Ik snap dat je al eens een shit of fuck zegt als je bij een rivieroversteek (constant 'river crossing' genoemd) in een gat stapt en dieper in het water komt dan verwacht.
Voor packraften bestaat ook geen Nederlands woord, dacht ik.
Maar om nu in zowat elke 2 zinnen die er worden gezegd Engels te gebruiken...

Hilarisch vond ik dan wel de reclame van AS Adventure die de deelnemers zou drooghouden...

Dat de deelnemers het bij 'ocharme' -1/-4 het zelfs in hun slaapzak niet warm konden krijgen, verbaasde mij wel. Echt uitleg is daar niet voor geweest, dacht ik? Foutje bij de keuze van de slaapzakken? Het is mij ook niet duidelijk of de gidsen last hadden van de koude 's nachts.

Vrede op Aarde De jaarlijkse traditie. Elk jaar ben ik minder enthousiaster. Maar ik kreeg die eerste aflevering zelfs niet uitgekeken. Er wordt veel te veel tijd ingestoken in "mopjes" over de gasten in de show en in de chalet, die waren nooit echt goed maar deze keer zo soft dat de lachband precies nodig was.

Ik geef het deze keer maar al meteen gewoon op.

Dat de deelnemers het bij 'ocharme' -1/-4 het zelfs in hun slaapzak niet warm konden krijgen, verbaasde mij wel. Echt uitleg is daar niet voor geweest, dacht ik? Foutje bij de keuze van de slaapzakken? Het is mij ook niet duidelijk of de gidsen last hadden van de koude 's nachts.
Slecht matje onder de slaapzak kan ook. Als ge ne winterslaapzak hebt maar u matje isoleert niet, komt die kou gewoon door u slaapzak heen via het matje. Heb zelf nu niet gekeken maar als ze kou hebben waar hun lichaam de grond raakt, is het sowieso het matje.

Expeditie Patagonië
Slecht matje onder de slaapzak kan ook. Als ge ne winterslaapzak hebt maar u matje isoleert niet, komt die kou gewoon door u slaapzak heen via het matje. Heb zelf nu niet gekeken maar als ze kou hebben waar hun lichaam de grond raakt, is het sowieso het matje.
Zou best kunnen dat het lag aan het matje.
Ik zag op een bepaald moment het goudkleurige van zo'n nooddeken. Want ik dacht nog even: moet die goudkant nu niet naar onderen liggen (en zie je dus de zilverkant); maar misschien maakt het niet uit als je het legt onder een slaapmatje.

Vrede op Aarde De jaarlijkse traditie. Elk jaar ben ik minder enthousiaster. Maar ik kreeg die eerste aflevering zelfs niet uitgekeken. Er wordt veel te veel tijd ingestoken in "mopjes" over de gasten in de show en in de chalet, die waren nooit echt goed maar deze keer zo soft dat de lachband precies nodig was.

Ik geef het deze keer maar al meteen gewoon op.
Eerste afl niet gezien, tweede wel. Langdradig en saai helaas. De magie lijkt wat verdwenen. Die zaalshow van Sven De Leijer was ook al niks.

Het valt me altijd op bij de afleveringen van de jaren 00 (90's - 80's), dat er heel vaak iets over seks / naakt moet gezegd worden.
Oké, het moet interessant blijven en je zit met jongvolwassenen of zij die er dicht bijzitten, maar ik vind dat persoonlijk weird als dat zo dikwijls voorvalt.
Het is een Tv-maker, maar blijft toch een vreemd persoon voor die jongeren.
Stel je eens voor dat je je buur uitnodigt bij een BBQ en die doet hetzelfde. Die moet geen tweede keer langskomen.
2005 bv: grapje maken over de slurf van een olifant en de naaktfotograaf.
In bijna elk jaar zit er zoiets tussen.

En, idd, het lachen / grapjes maken over tragische gebeurtenissen is laag. Zeker drie keer voorgevallen totnutoe dit decennium.

Dat terzijde, WK 2002, België-Brazilië niet vermeldt; aanslagen Londen 2005 niet, wel in Madrid 2004.
Herremans zijn Ironman en ongeval, maar niet zijn zege in rolstoel enkele jaren later...
Zo zie je maar dat iedereen zijn mening heeft. Van Herreweghe en zijn programma geven mij in ieder geval niet die indruk.

Oubollig in feite.
Ik denk dat hun doelpubliek eigenlijk de oudere gewoontekijker is, dat soort mensen dat maar 1 zender kent van de tijden van BRT tot in het rusthuis. Dat zijn toch 2 miljoen mensen.

Bij de CIM kijkcijfers zag ik dat er tot 1 miljoen mensen live meekeken, dus ik vrees dat het "recept" voor hen geslaagd blijft. Ik denk dat ze pas veranderen als Jan Peumans ermee stopt, maar ze hebben mss nog 10 jaar om ermee door te gaan.

Ik denk dat hun doelpubliek eigenlijk de oudere gewoontekijker is, dat soort mensen dat maar 1 zender kent van de tijden van BRT tot in het rusthuis. Dat zijn toch 2 miljoen mensen.

Bij de CIM kijkcijfers zag ik dat er tot 1 miljoen mensen live meekeken, dus ik vrees dat het "recept" voor hen geslaagd blijft. Ik denk dat ze pas veranderen als Jan Peumans ermee stopt, maar ze hebben mss nog 10 jaar om ermee door te gaan.
Val me ook op dat er geen enkele influencer mee doet. Vooral de getrouwe VRT gezichten.

Terug
Bovenaan