Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

2017

Get Out 2
The Florida Project 2
Dunkirk 1

2049 was ok.. maar zo'n onnodige sequel. Helpt niet dat og Blade Runner wel oneindig herbekijkbaar blijft. PTA als vanouds, best in class. Call Me By Your Name en Lost City of Z vond ik beide ook wel enorm memorabel. One Cut of the Dead :love:

2017

Get Out 2
The Florida Project 2
Dunkirk 1
Phantom Thread 1

Een van de weinige films, die ik meer dan vijf keer heb gezien. De soundtrack helpt veel.
Btw, DDL komt (weeral) uit pensioen voor de film van zijn zoon.

@ikbenben kudos for namedropping First Reformed (en Aterrados) :hug:
Was wel een goed jaar voor blockbusters die bovengemiddeld scoorden; GotG2, Thor Ragnarok, Skull Island, Logan, War for the Planet of the Apes. Verder zijn naast de resem andere film die je daar opsomde ook Thoroughbreds, Thelma, The Endless, Life, Hostiles en jawel, Valerian mij het meest bijgebleven van dat jaar.

But yeah spot on. Koonut zoekt ambras denkik. Anyone not voting for this is way off baseline.
Blade-Runner-2049-BR-CC-1072r-Crop.jpg

BR49 is die zeldzame sequel die het beter doet dan het origineel en dat zeg ik terwijl ook ik dacht dat het een onnodige cashgrab zou worden.

>2017
Get Out 2
The Florida Project 2
Dunkirk 1
Phantom Thread 1
Blade Runner 2049 1

Get Out 2
The Florida Project 2
Dunkirk 2
Phantom Thread 1
Blade Runner 2049 1
The Death of Stalin 1

Eén van de grappigste films die ik de laatste 10 jaar gezien heb.

Get Out 2
The Florida Project 2
Dunkirk 2
Phantom Thread 1
Blade Runner 2049 2
The Death of Stalin 1
Good Time 1

Dunkirk is voor mij vrees ik wat verpest door het geluid in IMAX dat véél te luid stond. Blade Runner heb ik dan wel weer gigantisch van genoten, magnifieke sequel en prachtig om naar te kijken :love:

Get Out 2
The Florida Project 2
Dunkirk 2
Phantom Thread 2
Blade Runner 2049 2
The Death of Stalin 1
Good Time 1

Get Out 2
The Florida Project 2
Dunkirk 2
Phantom Thread 2
Blade Runner 2049 2
The Death of Stalin 1
Good Time 1
On Body and Soul 1

Get Out 2
The Florida Project 3
Dunkirk 2
Phantom Thread 2
Blade Runner 2049 2
The Death of Stalin 1
Good Time 1
On Body and Soul 1

Oooeh een heel moeilijke. Voor The Florida Project gekozen omdat dat nog steeds mijn favoriet van Sean Baker is. Good Time was mijn tweede keuze, Phantom Thread (die met de jaren in achting gestegen is bij mij) de derde. On Body and Soul staat nog steeds op mijn watchlist.

Maar FUCK door Good Time hier te zien helemaal vergeten op Uncut Gems te stemmen in 2019. Vergeef me, met diamant belegde gouden furbie.

giphy.gif

edit: @Lakigigar is terug? Nice, blij wederzien.

Get Out 2
The Florida Project 4
Dunkirk 2
Phantom Thread 2
Blade Runner 2049 2
The Death of Stalin 1
Good Time 1
On Body and Soul 1

Florida Project of de zeer leuke japanse animatie film "Night is short walk on girl".... Dan toch voor Florida Project gegaan omdat het me verliefd heeft doen worden op Sean Baker's werk.

Get Out 2
The Florida Project 4
Dunkirk 2
Phantom Thread 2
Blade Runner 2049 2
The Death of Stalin 1
Good Time 1
On Body and Soul 1
The Square 1

Jullie zijn de grappigste film van dat jaar vergeten.

Florida Project is awesome en ook mijn favoriete Baker but still. Gaat BR49 hier nu echt verliezen?

dKrgdEZ.gif

I'm not mad, just disappointed.

Ik snap het ook niet, ik vond Florida Project redelijk overroepen.
Ik zou zowel Dunkirk als BR 2049 de punten willen geven. eignelijk. Uiteindelijk toch voor Dunkirk gegaan.

Get Out 2
The Florida Project 4
Dunkirk 3
Phantom Thread 2
Blade Runner 2049 2
The Death of Stalin 1
Good Time 1
On Body and Soul 1
The Square 1

Akkoord over The FLorida Project. Love me some Sean Baker, maar persoonlijk vond ik die de minste die ik al zag. Next up: Starlet.
Blade Runner 2049 damn good. Dunkirk ook. Maar beide films tonen hun mankementen imo. Zelf ook meer fan van Phantom Thread en On Body and Soul, wat de andere nominees betreft.

Ook een shout out to A Ghost Story en Columbus dat jaar. Beide waren contenders voor mijn keuze...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan