Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Ik hou erg veel van Inglourious Basterds en Up, maar mijn stem gaat naar mss wel de meest onderschatte Coen brothers film A Serious Man, met de tevens onderschatte Michael Stuhlbarg (kan volgens mij niet slecht achteren, al zou zijn leven er van af hangen)

Inglourious Basterds 4
Up 2
Das Weisse Band 1
Enter The Void 1
Where The Wild Things Are 1
Hachi: A Dog's Tale 1
About Elly 1
3 Idiots 1
Mr. Nobody 1
A Single Man 1
A Serious Man 1

2009

De toppers voor mij waren dat jaar Up in the Air, Inglourious Basterds, Up, Moon, Watchmen, Avatar, The Hangover, Zombieland, The Road, Harry Potter and the Half-Blood Prince, Public Enemies, The Descent: Part 2, Drag Me to Hell, The Imaginarium of Doctor Parnassus, [Rec]², Enter the Void, Antichrist, The House of the Devil, Fantastic Mr. Fox, Mr. Nobody, The Lovely Bones, Triangle, Coraline, Bakjwi, Youth in Revolt, Kynodontas en de vaak vergeten 9!

Geen Tarantino voor mij dit jaar maar

Inglourious Basterds 4
Up 2
Das Weisse Band 1
Enter The Void 1
About Elly 1
3 Idiots 1
Mr. Nobody 1
A Single Man 1
A Serious Man 1
District 9 1

Laatst bewerkt:
Inglourious Basterds 5
Up 2
Das Weisse Band 1
Enter The Void 1
About Elly 1
3 Idiots 1
Mr. Nobody 1
A Single Man 1
A Serious Man 1
District 9 1

Het moet echt niet altijd Tarantino zijn imho.

Inglourious Basterds 5
Up 3
Das Weisse Band 1
Enter The Void 1
About Elly 1
3 Idiots 1
Mr. Nobody 1
A Single Man 1
A Serious Man 1
District 9 1

Het moet echt niet altijd Tarantino zijn imho.

Inglourious Basterds 5
Up 3
Das Weisse Band 1
Enter The Void 1
About Elly 1
3 Idiots 1
Mr. Nobody 1
A Single Man 1
A Serious Man 1
District 9 1
Tot nu toe cava toch.
2019: tie
2016: geen winnaar
2012: winnaar

En ik snap dat argument nooit. Wie beste is wint. En als dat paar keer Tarantino is dan dat zo.

Inglourious Basterds 5
Up 3
Das Weisse Band 2
Enter The Void 1
About Elly 1
3 Idiots 1
Mr. Nobody 1
A Single Man 1
A Serious Man 1
District 9 1

Mokerslag van een film. About Elly als close second gevolgd door de Basterds.

Inglourious Basterds 5
Up 3
Das Weisse Band 3
Enter The Void 1
About Elly 1
3 Idiots 1
Mr. Nobody 1
A Single Man 1
A Serious Man 1
District 9 1

Damn, wat een jaar was 2009. Das Weisse Band is een top 10 of all time in my books. Van Mr Nobody weet ik enkel nog dat ik die steengoed vond, uitstekend zelf, maar van het verhaal of wat er precies gebeurt in de film weet ik nog bitter weinig. Ik heb hem zo hoog gescoord, al was ik op dat moment wel nog volop in ontdekking en mild met mijn scores.

Eentje die ik absoluut nog wil meegeven is https://m.imdb.com/title/tt1499666/?ref_=rt_t_6 .
Castaway on the Moon is echt een hadden gem.

Inglourious Basterds 5
Up 3
Das Weisse Band 3
About Elly 2
Enter The Void 1
3 Idiots 1
Mr. Nobody 1
A Single Man 1
A Serious Man 1
District 9 1

Inglourious Basterds 6
Up 3
Das Weisse Band 3
About Elly 2
Enter The Void 1
3 Idiots 1
Mr. Nobody 1
A Single Man 1
A Serious Man 1
District 9 1

Ik wou vooral Mr. Nobody en District 9 er zien tussen staan. Thx @BeyondMars & @ikbenben ! :thumb:
Zal ik Antichrist er tussen gooien. Aan volgende stemmers; Moon en Kynodontas horen er imo ook nog zeker tussen! ;p

Allemaal fantastische films maar kan er echt maar moeilijk tussen kiezen. Duidelijk een heel breed speelveld dit jaar.

giphy.gif

Inglourious Basterds 6
Up 3
Das Weisse Band 3
About Elly 2
Enter The Void 1
3 Idiots 1
Mr. Nobody 1
A Single Man 1
A Serious Man 1
District 9 1
Antichrist 1

Gohja, eigenlijk vermoed ik dat Tarantino nog maar twee keer zal winnen en dat is in 1992 en 1994 (en er is ook nog concurrentie voor die laatste). Als je helemaal teruggaat tot 1920-1930 zullen er nog wel regisseurs zijn met 2, 3 of meer wins. En sommige films zijn nu éénmaal meer populair of beter gekend en meer bekeken en die hebben een voordeel in dit soort competities. Dat is gewoon zo, daar is niets mis mee. Het is niet dat Tarantino geen grote naam is natuurlijk... zeker voor de genre- of cultfilm.

Laatst bewerkt:
Gohja, eigenlijk vermoed ik dat Tarantino nog maar twee keer zal winnen en dat is in 1992 en 1994 (en er is ook nog concurrentie voor die laatste). Als je helemaal teruggaat tot 1920-1930 zullen er nog wel regisseurs zijn met 2, 3 of meer wins. En sommige films zijn nu éénmaal meer populair of beter gekend en meer bekeken en die hebben een voordeel in dit soort competities. Dat is gewoon zo, daar is niets mis mee. Het is niet dat Tarantino geen grote naam is natuurlijk... zeker voor de genre- of cultfilm.
Kill Bill misschien ook nog.

2008

Toppers : Slumdog Millionaire, Gran Torino, WALL·E, Ip Man, Iron Man, Kung Fu Panda, Cloverfield, Step Brothers, The Curious Case of Benjamin Button, Valkyrie, The Wrestler, The Hurt Locker, In Bruges, Ponyo, The Boy in the Striped Pajamas, Eden Lake, Splinter, Let the Right One In.

Ook nog goed : Tropic Thunder, Wanted, Pineapple Express, Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull, Hellboy II: The Golden Army, The Spiderwick Chronicles, Yes Man, Aanrijding in Moscou, Pontypool, Berlin Calling, Synecdoche New York.

Maar mijn keuze voor 2008 is toch

The Dark Knight 1

Ook nog goed...

The Dark Knight 1
The Hurt Locker 1
The Duchess 1

Prachtig kostuumdrama. Over het leven van Georgiana Spencer. Ook weer met prachtige muziek van Rachel Portman.

Precies wel een actiefilmjaar met toch best veel licht verteerbare titels.
Ik ga voor niet de beste film van dat jaar, maar wel men favoriete. Hell, ik was al dikke fan door hun promo alleen nog voor die uitkwam :drool:

The Dark Knight 2
The Hurt Locker 1
The Duchess 1
Cloverfield 1

Ik dacht ook dat There will be blood van 2008 was, maar die zal dan misschien voor morgen zijn.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan