Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

The Dark Knight 6
The Hurt Locker 1
The Duchess 1
Cloverfield 1
In Bruges 1
Synecdoche, New York 1
The Chaser 1
Wall-E 2
Everlasting Moments 1
Tropic Thunder 1
Martyrs 1
Ip Man 1
Happy-Go-Lucky 1
Love Exposure 1

In Bruges maar 1 stem? 🥲

The Dark Knight 6
The Hurt Locker 1
The Duchess 1
Cloverfield 1
In Bruges 2
Synecdoche, New York 1
The Chaser 1
Wall-E 2
Everlasting Moments 1
Tropic Thunder 1
Martyrs 1
Ip Man 1
Happy-Go-Lucky 1
Love Exposure 1

The Dark Knight 6
The Hurt Locker 1
The Duchess 1
Cloverfield 1
In Bruges 2
Synecdoche, New York 1
The Chaser 1
Wall-E 2
Everlasting Moments 1
Tropic Thunder 1
Martyrs 2
Ip Man 1
Happy-Go-Lucky 1
Love Exposure 1

Aansluitend de mening van eerder.
Hoe belachelijk het ook klinkt, maar ik ben wel benieuwd of je effectief iets ziet in haar situatie.
Stel je eens voor...
Film voelt realistisch aan met de verdwenen kinderen van vroeger. Genoeg gekken in de wereld om de menselijke limieten te testen.

The Dark Knight 7
The Hurt Locker 1
The Duchess 1
Cloverfield 1
In Bruges 2
Synecdoche, New York 1
The Chaser 1
Wall-E 2
Everlasting Moments 1
Tropic Thunder 1
Martyrs 2
Ip Man 1
Happy-Go-Lucky 1
Love Exposure 1

Telkens er een van Nolan's The Dark Knight trilogy films speelt, merkt ik op dat ik blijf hangen.
Was nipt met Wall-E.

Edit: Män som hatar kvinnor en Låt den rätte komma in zijn ook wel het vermelden waard.

Laatst bewerkt:
2007:

There Will Be Blood 1

Moeilijke. Tussen deze en Zodiac moeten kiezen zou eigenlijk echt niet mogen. Maar PTA maakt hier wel 1 van zijn magnum opussen. Die opening zonder dialoog gevolgd door zo een karakterstudie van een walgelijk maar fascinerend personage. Wat Day Lewis hier uit zijn mouw schudt is echt fantastisch. En daar dan nog die prachtige cinematografie bij. Genieten van begin tot eind.

Spijtig dat Zodiac niet van een ander jaar is. Want dat is de enige film die mij echt de stuipen op het lijf heeft gegeven. Ook No Country for Old Men en Ratatouille zijn wel waardige kandidaten.

Laatst bewerkt:
2007

Een jaar met weer een moeilijke keuze door de vele toppers.

Top : Into the Wild, No Country for Old Men, There Will Be Blood, 28 Weeks Later, The Mist, Ratatouille, Eastern Promises, Zodiac, The Darjeeling Limited, Los Cronocrímenes, [REC].

Goed : American Gangster, El Orfanato, Planet Terror, Death Proof, I Am Legend, Harry Potter and the Order of the Phoenix, Paranormal Activity, 3:10 to Yuma, Sunshine, 30 Days of Night, The Simpsons Movie, 1408, Disturbia, Hot Fuzz, The Poughkeepsie Tapes.

Het is 50/50 voor mij tussen [REC] en Superbad maar ik kies toch voor Superbad, 1 van mijn favoriete comedies!

There Will Be Blood 1
I Am Legend 1
Superbad 1

There Will Be Blood 1
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1

Gigantisch veel goede films in 2007.
Zelfs Die Hard 4 is fantastisch.
Mortensen geeft me altijd een hard-on.

Zoals reeds vermeld en verscheurende keuze dit jaar, want hoe weeg je meesterwerken als Zodiac, There Will Be Blood en No Country for Old Men tegen elkaar af, in combinatie met mijn ultieme rewatchable movie Hot Fuzz???
Bovendien werden noch Fincher, noch PTA, noch de coens beloond de voorbije dagen

Ik volg na rijp beraad voor TWBB

There Will Be Blood 2
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1

Ik vond Zodiac ondrmaats voor Fincher maar No Country for old Men" was ook super goed. Niets kan voor mij counteren aan de prestatie van Daniel Day Lewis though in There Will be Blood. Waanzinnig goede film en mag van mij en de tie break van dit decennium voorkomen.

There Will Be Blood 3
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1

Ik twijfelde tussen TWBB en American Gangster, maar ga toch men 1e gevoel volgen.

There Will Be Blood 4
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1

Memorabel jaar met heel veel geweldige films. Toch gemakkelijke keuze.

There Will Be Blood 5
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1

Inderdaad weer een heel goed jaar. What @ikbenben said; Al die films zijn top! Dat Tarantino gezwam™ in Death Proof is underrated. Sunshine (-einde) met die fantastische score van Clint Mansell, met Superbad en Hot Fuzz ook een fantastisch jaar voor komedie en hell al de rest die daar gelist wordt. Bijna allemaal *chef's kiss! Ik zou zelf nog toevoegen; Death at a Funeral, The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, Trick 'r Treat, Gone Baby Gone, An American Crime, À l'intérieur, The Nines, Fermat's Room, The Man from Earth 😍 en ofc; The Last Mimzy (don't judge me! 😆)

Ik voel mij beetje vuil erdoor maar toch voel ik me genoodzaakt ook de eerste Transformer film te namedroppen. Alles wat daarna kwam was slecht tot heel slecht tot afgrijselijk slecht maar die eerste had echt nog wel zijn charme. Ok het is geen 90s Michael Bay maar zijn geest waarde er wel in rond en deed eraan terugdenken. Benieuwd of dat zijn zwanenzang was (lol 😅) of zouden we mogen hopen dat hij nog een keer explosief gaat schitteren met zijn in productie zijnde Skibidi Toilet film? :thinking:

Maar wie zijn dan de echte contenders? Heb zelf altijd een net iets grotere liefde gehad voor No Country For Old Men dan voor There Will Be Blood maar zijn natuurlijk beiden ronduit legendarische films. Ik zou heel graag een stem geven aan NCFOM om hem te beschermen tegen een onterechte flawless fatality beat down door There Will Be Blood. May you all get Chigurhd if you end up doing my boy dirty that way. 😥

Maar hoe graag ik ook mijn stem aan NCFOM had gegeven. Ik kan het niet door die duilvelse Darabont die mij in 2007 tekende voor het leven met zijn waanzinnige adaptie van King's The Mist.
524701.jpg

Hij veranderde heel wat, inclusief het einde, en dat einde is imo in de running voor meest impactvolle einde in de geschiedenis van cinema. King zelf vindt het een beter einde dan wat hij schreef voor zijn boek. Maar dat einde is slechts de vergiftigde kers bovenop de taart. Zoals Darabont als geen ander kan weet deze onder je huid te kruipen door karakters uit te bouwen via onderlinge dialoog waar je op een mum van tijd met meeleeft. Met een miniscuul budget van 20M zijn de monsters eerder achtergrond voor het menselijk drama dat centraal staat en gewoon ook interessanter is.

"As a species we're fundamentally insane. Put more than two of us in a room, we pick sides and start dreaming up reasons to kill one another." -Ollie, waarschijnlijk een van de meest wijze winkel managers die ooit de planeet sierde.

Ik weet dat NCFOM en TWBB objectief "higher art" zijn. Cinematografisch en ook het acteerwerk on display in die films loopt rondjes rond deze en toch. It took hold of me, I got lost in it and then, it just chewed me up. Relentlessly.
b28d2644e567cdabc60877994e39b9789c6c656a_hq.gif

There Will Be Blood 5
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1
The Mist 1

Verdorie, wat een lastig jaar: er waren teveel goede films om uit te kiezen, met voor elk wat wils, zelfs een paar zalige actiefilms. Mijn favorieten dat jaar waren Sweeney Todd, There Will be Blood, Eastern Promises, The Assassination of Jesse James, Stardust, The Bourne Ultimatum, Shoot'em Up, Live Free or Die Hard, Mr. Broooks, The Diving Bell and the Butterfly, No Country for Old Men, Planet Terror, 5 Centimeters Per Second, Hot Fuzz

Keuze tussen Assassination, Stardust en 5 Centimeters per Second voor mij als absolute toppers

There Will Be Blood 5
I Am Legend 1
Superbad 1
Eastern Promises 1
Ex Drummer 1
The Mist 1
Hot Fuzz 1
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan