Wat is BGs favoriete film uit het jaar XXXX ?

Godmiljaar, ik dacht dat ik hier een uitgebreide uitleg ging moeten geven over mijn film, maar @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield en @Hellsdinner zijn me voor :love2:
Het is eigenlijk schandalig hoeveel beter de director's cut is dan de "gewone" film en daardoor ook jammer hoe weinig mensen hem zien zoals Sir Ridley hem écht bedoelde. Dikke vette vote voor de director's cut van Kingdom of Heaven en een warme oproep voor degene die enkel de reguliere versie zagen om de director's cut toch een kans te geven.

Sin City 5
Kingdom of Heaven 3
Walk the Line 1
The Hitchhikers Guide To The Galaxy 1
Hard Candy 1
Caché 1
Coach Carter 1

Sin City 6
Kingdom of Heaven 3
Walk the Line 1
Hard Candy 1
Caché 2
Coach Carter 1

Godmiljaar, ik dacht dat ik hier een uitgebreide uitleg ging moeten geven over mijn film, maar @Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield en @Hellsdinner zijn me voor :love2:
Het is eigenlijk schandalig hoeveel beter de director's cut is dan de "gewone" film en daardoor ook jammer hoe weinig mensen hem zien zoals Sir Ridley hem écht bedoelde. Dikke vette vote voor de director's cut van Kingdom of Heaven en een warme oproep voor degene die enkel de reguliere versie zagen om de director's cut toch een kans te geven.
Ik vond Kingdom of Heaven zelfs al goed in de cinema. De DC was inderdaad nog eens de overtreffende trap.

En ik ga toch wat reclame maken voor Hitchhikers. Als ge die nog niet gezien hebt, zet die asap op uw to watch lijstje. Één van de meest onderschatte (en imo beste) comedies van de laatste 20 jaar, geweldig absurde humor (of course, it's Douglas Adams), creature design on point (de bureaucratische Vogons :love:), en een awesome en stacked cast (Freeman, Rock well, Rickman, Mos Def, Malkovich, Deschanel, Night).

De deuren de hele tijd:

De gedachten van een nieuwe walvis gegenereerd door de Infinity improbability drive:

Alan Rickman als de depressieve robot Marvin:

Rockwel als de space president:

Niet teveel nadenken bij het kijken van de film:

En vooral, so long and thanks for all the fish hé:

En bij deze ga ik straks rewatch nr. zoveel opstarten. Ik kan die film eindeloos herbekijken en strike blijven gaan :laugh:.

Mijn toppers: A History of Violence, Caché, Broken Flowers, Good Night and Good Luck, Serenity, The Descent, Sin City, The Hitchhikers Guide to the Galaxy.
De echte battle gaat tussen A History of Violence (meesterlijke Cronenberg), Serenity (deftige afsluiter van een te vroeg gecancelde serie) of Hitchhikers (zowat de meest vergeten en underrated comedy).
En ik ga toch wat reclame maken voor Hitchhikers. Als ge die nog niet gezien hebt, zet die asap op uw to watch lijstje. Één van de meest onderschatte (en imo beste) comedies van de laatste 20 jaar, geweldig absurde humor (of course, it's Douglas Adams), creature design on point (de bureaucratische Vogons :love:), en een awesome en stacked cast (Freeman, Rock well, Rickman, Mos Def, Malkovich, Deschanel, Night).

2005:
Sin City 3
Kingdom of Heaven 1
Walk the Line 1
THGTTG nog niet gezien, bij deze dus toegevoegd aan de films die ik nog moet bekijken (y)

I see you guys' picks and I raise you; The Jacket, Thank You For Smoking & MirrorMask

Loved the insect bit of PJ's King Kong maar geef mij voor de rest toch maar de charme van het origineel. Zelfde voor War of the Worlds, goeie film, heel leuke scenes maar de originele laat die alle hoeken van de kamer zien. Sorry Spielberg.

Danny the Dog in Unleashed showing all them action wannabes what's what! Oh en Zathura, oftewel Space Jumanji, is een heel toffe namedrop btw! :thumb: I'm also gonna throw this out there; Chicken Little is seriously misunderstood! Ik ga niet zeggen dat het een beter alien invasion flick is dan War of the Worlds... But it's pretty close. 😆

Voor mij persoonlijk een iets minder jaar. Wel goeie films maar geen GOAT uitschieters. Ik denk dat het voor mij gaat tussen; The Descent, Sin City, The Jacket, Jarhead, History of Violence, Hitchhikers Guide, Thank You for Smoking, Kingdom, ... Mogen allemaal winnen van mij. I don't really have a dog in this fight. 🤷‍♂️

Dus kies ik voor deze onderschatte parel die naar mijn gevoel toch ook onterecht wat in de vergetelheid is geraakt.

MV5BMTc0MzgzNTI3N15BMl5BanBnXkFtZTcwNDk3MDIzMQ@@._V1_.jpg

2005:
Sin City 4
Kingdom of Heaven 1
Walk the Line 1
Hard Candy 1

Thank you for Smoking denk ik ooit gezien te hebben maar kan er mij niks meer van herinneren.
Chicken Little ook maar dacht dat die te onnozel was om te vernoemen 😋
Hard Candy nog niet gezien, bij deze dus ook toegevoegd!

Ik vind dit maar een zwak jaar tbh. De grootste kanshebbers voor mij zijn Caché, Three Times en The New World.

Ik ben helemaal mee met de liefde voor Kingdom of Heavens director's cut maar dan spreken we toch eigenlijk niet meer over de film die destijds werd uitgebracht en dus ga ik er niet voor stemmen.
Voor King Kong heb ik een enorm zwak, ik van dat van begin tot einde een uitstekende blockbuster en de animatie is echt ongelooflijk goed. Zeer goede remake als je het mij vraagt.

Sin City 6
Kingdom of Heaven 3
Walk the Line 1
Hard Candy 1
Caché 3
Coach Carter 1

Ik vind dit maar een zwak jaar tbh.
Morgen / 2004 though... zit vol met persoonlijke favorietjes, ik krijg nu al stress😰.
I mean, hoe ga ik moeten kiezen Team America, Spiderman 2, GITS 2, Eternal Sunshine en Steve Zissou. En dan gooi ik The Aviator nog niet in de mix :wallbash:.

Hier ook best een zwak jaar. Meeste goeie films scoor ik in retrospect op ongeveer dezelfde hoogte. Maar wederom een jaar waar ik ook niet zoveel films van heb gezien. Veel meer aan het gamen toen. I mean San Andreas, Half Life 2, Katamari Damacy, Pikmin 2, Burnout 3 etc..

Meeste herbekeken film zal wel The Protector zijn. Special shout-out 40 Year Old Virgin & The Descent.

Sin City 6
Kingdom of Heaven 3
Walk the Line 1
Hard Candy 1
Caché 3
Coach Carter 1
The Protector 1

Duizend maal beter dan het verschrikkelijk overroepen origineel.

Laatst bewerkt:
Easy, je kiest voor The Life Aquatic
Veel kans op.
Spidey 2 zou ik vooral op stemmen omdat het imo nog steeds de beste superhero movie is tot op vandaag. Maar best of the year msch niet. Team America ~dezelfde logica waarom niet. Maar beide verdienen erkenning!

Maar GITS 2, Eternal Sunshine en Steve Zissou zijn alledrie films die ik zo graag zie, en mij zo hard geraakt hebben, moeilijk moeilijk moeilijk.

Hier ook best een zwak jaar. Meeste goeie films scoor ik in retrospect op ongeveer dezelfde hoogte. Maar wederom een jaar waar ik ook niet zoveel films van heb gezien. Veel meer aan het gamen toen. I mean San Andreas, Half Life 2, Katamari Damacy, Pikmin 2, Burnout 3 etc..

Meeste herbekeken film zal wel The Protector zijn. Special shout-out 40 Year Old Virgin & The Descent.

Sin City 6
Kingdom of Heaven 3
Walk the Line 1
Hard Candy 1
Caché 3
Coach Carter 1
The Protector 1

Duizend maal beter dan het verschrikkelijk overroepen origineel.
@Koonut asking for a kicking
7db6aba5507d63f638aeef6be6931699.gif

Je mag er gerust op stemmen maar zo spreek je niet over het origineel. gesnopen! 😆
Ik vind die alle2 wel evenwaardig, zij het best verschillende films.

Sin City 6
Kingdom of Heaven 3
Walk the Line 1
Hard Candy 1
Caché 3
Coach Carter 1
The Protector 1
V for Vendetta 1

Sin City 7
Kingdom of Heaven 3
Walk the Line 1
Hard Candy 1
Caché 3
Coach Carter 1
The Protector 1
V for Vendetta 1

Sin City 8
Kingdom of Heaven 3
Walk the Line 1
Hard Candy 1
Caché 3
Coach Carter 1
The Protector 1
V for Vendetta 1

Sin City 9
Kingdom of Heaven 3
Walk the Line 1
Hard Candy 1
Caché 3
Coach Carter 1
The Protector 1
V for Vendetta 1

Cheese, Gromit. It's got to be cheese!

Sin City 9
Kingdom of Heaven 3
Walk the Line 1
Hard Candy 1
Caché 3
Coach Carter 1
The Protector 1
V for Vendetta 1
Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit 1

Sin City en V for Vendetta staan op gelijke hoogte voor mij.
Maar Wallace & Gromit eerste langspeelfilm kon ik niet negeren!

Ook vermelden waard: Batman Begins, Walk the Line, Constantine, Lord of War, Munich, Corpse Bride, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Sin City 9
Kingdom of Heaven 3
Walk the Line 1
The Hitchhikers Guide To The Galaxy 2
Hard Candy 1
Caché 3
Coach Carter 1
The Protector 1
V for Vendetta 1
Wallace & Gromit: The Curse of the Were-Rabbit 1

Op de valreep The Hitchhiker's Guide to the Galaxy bekeken. Leuke film maar zo'n hoogstaande cinema is het nu ook weer niet 😋

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan