Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Nog eens een update geven. Ben zeer tevreden. Doe m'n werk graag, uitdagend, correcte verloning. Veel telewerk om bij gezin te zijn.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: manama
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Bediende, PC310 (banken)
Huidige functie: Senior manager (strategy)
Anciënniteit: 2j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 50

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 8.300
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 4.670
Nettovergoedingen: 160
13e maand (volledig/gedeeltelijk): ja
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: 160
Ecocheques: 250
Groepsverzekering (deel werkgever%): neen
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): performance bonus 30-60% jaarloon

4. MOBILITEIT
60% telewerk
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 45km heen
Afstand woon/werk in tijd: 1u heen
Eigen auto nodig voor het werk:
Verplaatsingsvergoedingen: neen
Bedrijfswagen of -fiets: neen

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 7 of 8?
Vakantiedagen (andere extra): 2-3
Vrijheid om verlof te nemen: tamelijk
Stress?: relatief
Hoe vaak overuren te presteren: wat zijn overuren.. ik doe m'n werk graag en werk ook veel
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk: 60%+
Verantwoordelijkheid over personeel: manage verschillende project teams maar geen line management

1. PERSONALIA
Leeftijd:40
Opleiding: A1 informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 19
Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar:Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): KMO / IT
Huidige functie: Analist/project manager
Anciënniteit: 5 jaar huidige functie
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38 (40)
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5700
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):3400
Nettovergoedingen: 150-ish
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja
Maaltijdcheques: ja
Ecocheques: ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): 5%; geen eigen bijdrage
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Geen bonussysteem

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Hasselt
Afstand woon/werk in km's: 10
Afstand woon/werk in tijd: 15-20min, in de spits mss richting 25-30min
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja niveau Q4, passat, model y, superb,.. (maar geen echte premium imho) inclusief tankkaart/laadpas

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen:20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra):0
Vrijheid om verlof te nemen: zeer vrij
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: nee
Hoe vaak overuren te presteren: nooit
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: niet echt, als ge het vraagt misschien, maar geen "carriereplan"
Telewerk (buiten corona-periode): zoveel ge wilt maar niet overdrijven
Verantwoordelijkheid over personeel: 3 a 4 mensen aansturen, maar ik doe geen evaluaties oid

Zit een beetje in dubio. Loonpakket lijkt me oké, maar rijk zal ik er niet van worden. Ik zie niet echt heel veel groeipotentieel want boven mij zitten de bedrijfseigenaars dus alles extra komt rechtstreeks uit hun zakken, al heb ik in het verleden wel al mooie opslagen gehad dus ze zijn niet onredelijk.
Anderzijds kort bij huis, flexibiliteit, ik kan mijn rekeningen betalen,.. da's ook iets waard.

Ik denk niet dat een andere job héél veel meer zal betalen, en richting freelance zal vermoedelijk work/life minder gunstig zijn.

1. PERSONALIA
Alleenstaand

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

4. MOBILITEIT
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja niveau Q4, passat, model y, superb,.. (maar geen echte premium imho) inclusief tankkaart/laadpas

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: niet echt, als ge het vraagt misschien, maar geen "carriereplan"
Verantwoordelijkheid over personeel: 3 a 4 mensen aansturen, maar ik doe geen evaluaties oid

Zit een beetje in dubio. Loonpakket lijkt me oké, maar rijk zal ik er niet van worden. Ik zie niet echt heel veel groeipotentieel want boven mij zitten de bedrijfseigenaars dus alles extra komt rechtstreeks uit hun zakken, al heb ik in het verleden wel al mooie opslagen gehad dus ze zijn niet onredelijk.
Anderzijds kort bij huis, flexibiliteit, ik kan mijn rekeningen betalen,.. da's ook iets waard.

Ik denk niet dat een andere job héél veel meer zal betalen, en richting freelance zal vermoedelijk work/life minder gunstig zijn.

Waarom denk je dat freelance minder gunstig zou zijn qua work/life balance? De IT freelancers die ik ken doen niet meer uren als mensen die vast in dienst zijn.

Waarom denk je dat freelance minder gunstig zou zijn qua work/life balance? De IT freelancers die ik ken doen niet meer uren als mensen die vast in dienst zijn.
Ik heb geen zicht op het aantal projecten regio Hasselt. Freelance spreekt me aan omdat je voor jezelf werkt ipv enkel aan de dromen van de founders (dat gevoel heb ik nu, ondanks correcte verloning).
Maar ik heb geen zin om terug in de files te gaan staan. Ik zet nu 's ochtends de kindjes af op school om half 9 en om 5u sta ik aan de schoolpoort om ze terug af te halen (de dagen dat ze bij mij zijn).
En er is geen kat op het werk die er moeilijk over doet zolang ge uw job goed doet. Dus die flexibiliteit wil ik niet opgeven voor enkel meer geld.

Maar ik ben misschien getraumatiseerd door mijn consultancy periode 15 jaar geleden dat ik om 6u 's ochtends vertrok om om 7u30 te beginnen in bxl en om 16u zo snel mogelijk weg te lopen om de file voor te zijn en om 17u30 ten vroegste thuis.

Dan was je >11u weg van huis om 8u billable te zijn.

Ik heb geen zicht op het aantal projecten regio Hasselt. Freelance spreekt me aan omdat je voor jezelf werkt ipv enkel aan de dromen van de founders (dat gevoel heb ik nu, ondanks correcte verloning).
Maar ik heb geen zin om terug in de files te gaan staan. Ik zet nu 's ochtends de kindjes af op school om half 9 en om 5u sta ik aan de schoolpoort om ze terug af te halen (de dagen dat ze bij mij zijn).
En er is geen kat op het werk die er moeilijk over doet zolang ge uw job goed doet. Dus die flexibiliteit wil ik niet opgeven voor enkel meer geld.

Maar ik ben misschien getraumatiseerd door mijn consultancy periode 15 jaar geleden dat ik om 6u 's ochtends vertrok om om 7u30 te beginnen in bxl en om 16u zo snel mogelijk weg te lopen om de file voor te zijn en om 17u30 ten vroegste thuis.

Dan was je >11u weg van huis om 8u billable te zijn.
Ik ken het gevoel. Ik kan als teamlead it security allicht een pak meer verdienen elders.

Het voordeel van telewerk is me op dit moment meer waard dan de extra centen. Ik ga ongeveer 1x per maand naar kantoor. En zelfs dat is maar 20 a 25 min rijden. De levenskwaliteit voor mijn gezin is zeer hoog hierdoor. Smiddags boodschappen doen, wasje insteken, kindjes afzetten en ophalen, ...

Hoeveel loon zouden jullie bereid zijn om in te leveren voor een dag extra telewerk? Of in mijn geval quasi voltijds telewerk.

Ik ken het gevoel. Ik kan als teamlead it security allicht een pak meer verdienen elders.

Het voordeel van telewerk is me op dit moment meer waard dan de extra centen. Ik ga ongeveer 1x per maand naar kantoor. En zelfs dat is maar 20 a 25 min rijden. De levenskwaliteit voor mijn gezin is zeer hoog hierdoor. Smiddags boodschappen doen, wasje insteken, kindjes afzetten en ophalen, ...

Hoeveel loon zouden jullie bereid zijn om in te leveren voor een dag extra telewerk? Of in mijn geval quasi voltijds telewerk.

Goeie vraag. Ik doe momenteel elke dag de verplaatsing Lier-Leuven omdat wij zowat het enige bedrijf nog zijn zonder telework policy, ondanks het feit dat dit technisch gezien 100% mogelijk is.

Momenteel krijg ik dat bolgewerkt, maar als er nog kinderen van komen ga ik wellicht ook op zoek naar iets anders. Een freelancerol met mogelijkheid tot telewerk lijkt me dan het meest ideale.

Zo zie je dat freelance ook niet echt echt zelfstandig is hé. Je moet nog steeds naar de klant 'luisteren'. Als die zegt van naar kantoor te komen kunt ge daar niet veel op zeggen.

Dus die "je hebt als freelancer meer vrijheid" zal toch ook echt van de klant afhangen.

Freelance geeft enkel vrijheid in de zin dat je jezelf voor bepaalde tijd een inkomen kan blijven geven zonder effectief ergens aan de slag te zijn (vermits er genoeg geld in je vennootschap zit uiteraard). Handig als je bijvoorbeeld eens een maand op je verbouwingen wilt focussen.

1. PERSONALIA
Alleenstaand

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

4. MOBILITEIT

5. WERKOMSTANDIGHEDEN

Rijk rijk ga je er mss niet van worden. Maar op zich is dat sowieso al een bovengemiddeld loon 'in the grand scheme of things' eh.
Je kan moeilijk stellen dat een loon van 6K (+gangbare extralegals) 'laag' is eh.

Ja, als freelancer lijkt het mij dat er meer te rapen valt uiteraard. Afhankelijk van welken day rate ge kunt rekenen uiteraard.
Maar de kans lijkt mij idd veel groter dat je, afhankelijk van project tot project, klant tot klant, minder flexibiliteit zou kunnen overhouden.
Ik heb al regelmatig klanten gehad waar externen geen remote work mochten doen, etc.
En mss ook al sneller klanten in 't Brusselse, Antwerpse, etc. waar de grotere spelers zich bevinden die veel externen aanstellen.

Laatst bewerkt:
Ik heb al regelmatig klanten gehad waar externen geen remote work mochten doen, etc.
In tijden waar het economisch wat moelijker is en er zoveel mogelijk return op investeringen moet zijn zie je dat die regel meer en meer naar boven komt.
Eens het weer allemaal wat beter gaat kan je u als externe weer wat meer permiteren.
Tenzij je al jaar en dag bij dezelfde klant over de vloer komt, dan gaan ze u privileges niet meer afpakken omdat je dan einde contract gewoon buitenwandelt.

Niets. Het is uiteraard zeer afhankelijk van het type job maar ik vind regelmatig naar kantoor komen eigenlijk heel nuttig.

Thuiswerk geeft mij eigenlijk ook heel weinig extra ruimte behalve dat ik wat later opsta. Boodschappen doen of gras afrijden doorheen de dag, ik zou niet weten wanneer :laugh:

Niets. Het is uiteraard zeer afhankelijk van het type job maar ik vind regelmatig naar kantoor komen eigenlijk heel nuttig.

Thuiswerk geeft mij eigenlijk ook heel weinig extra ruimte behalve dat ik wat later opsta. Boodschappen doen of gras afrijden doorheen de dag, ik zou niet weten wanneer :laugh:
Mja hier zou het wrs betekenen dat mijn partner ipv 5/5 naar 4/5e werkregime zou gaan.

Een verlies van 1400 euro. Iets wat ik met jobhoppen allicht nooit kan compenseren

Mja hier zou het wrs betekenen dat mijn partner ipv 5/5 naar 4/5e werkregime zou gaan.

Een verlies van 1400 euro. Iets wat ik met jobhoppen allicht nooit kan compenseren

Een wasmachine opzetten door de dag lukt nog wel, maar een uur gras afrijden (+kantjes etc) gaat toch niet echt lukken. Wou dat ze me eens een uur gerust lieten... Het is hier wat werken door de (saaie) meetings door en 's morgens heel vroeg. Ik kan eigenlijk mijn dag volmaken met meetings als ik niks reject (ik reject 40-50% van mijn meetings als overbodig of geen agenda).

1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Bachelor Information security
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: Kind 1 is onderweg (due in September)

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 200
Huidige functie: Cyber Security consultant
Anciënniteit: 3.5j in huidige functie. 2 maand in huidige functie
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): fluctueert tussen de 30-60

Maand salaris (bruto): 4500 - 6300
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2600 - 3200
Nettovergoedingen: internet@home, thuiuswerkvergoeding, representatievergoeding, etc
13e maand (volledig/gedeeltelijk): gedeeltelijk
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: €8/dag
Ecocheques: €250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%):
Hospitalisatieverzekering: ja volledig + ambulante + voor partner voor kleine beidrage
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO 90 bonus, ESPP, Eindejaarsbonus in % van jaarloon ( 2-15% tot nu toe al gezien), mogelijkheid tot FMB, extra maand betaald ouderschapsverlof bij geboorte, ..

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 25km
Afstand woon/werk in tijd: 25-50 min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Tesla model Y op dit moment. Europese laadkaart + laadpaal@home.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (andere extra): 5 via Flex rewards plan erbij genomen, + overdragen van vakantiedagen vorig jaar
Vrijheid om verlof te nemen: Nog nooit problemen mee gehad, zeker nu ik he voor mezelf kan goedkeuren
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Komt in vlagen, soms periode helemaal niets, soms periode vrij hoog
Hoe vaak overuren te presteren: Hangt van het project af, same als de stress. in de 7 jaar dat ik bij dit bedrijf werk in totaal denk ik minder dan 20 weken gehad waar ik overuren "moest" presteren
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, bijna eindeloos trainingsbudget.
Telewerk (buiten corona-periode): Hangt van de klanten af. vorige klant was full remote, huidige is 40% kantoor 60% thuis
Verantwoordelijkheid over personeel: Op dit moment 3 mensen in mijn team op dit project. vorige project waren er 7, maar die waren allemaal offshore.
Kleine update tegenover de situatie van paar maand geleden.
Uiteindelijk de promotie intern gekregen. Dus die job bij Microsoft zal voor een andere keer zijn :cool:

Sta momenteel op een shortlist voor een nieuwe functie bij mijn huidige werkgever. Inhoudelijk zou het wel een switch zijn, maar tegelijk ook een uitdaging met meer verantwoordelijkheid en (eindelijk) een hoger barema. Any thoughts?

1. PERSONALIA
Leeftijd: 28
Opleiding: Master, Manama, Postgraduaat
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 4
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: geen

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Statutair (tijdelijk) -> Statutair (vacant, goed voor benoeming)
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Publieke sector
Huidige functie: Onderzoeksverantwoordelijke -> Opleidingsverantwoordelijke
Anciënniteit: 4
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45 - 50 -> nog geen idee
verantwoordelijkheden: Leiden/managen/coördineren van volledige onderzoeksgroep -> idem, maar voor een opleiding

Maand salaris (bruto): 4708 -> 5150
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2920 -> 3107
Nettovergoedingen: €20 internetvergoeding
13e maand (volledig/gedeeltelijk): 2034 EUR (bruto) -> 2168 EUR (bruto)
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: Neen
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ambtenarenpensioen bij benoeming
Hospitalisatieverzekering: Korting van €70
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 3729 EUR -> 4086 EUR (bruto) vakantiegeld

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 30-tal
Afstand woon/werk in tijd: 30 min OV, iets meer dan een uur OV
Eigen auto nodig voor het werk: handig, maar geen harde vereiste
Verplaatsingsvergoedingen: gratis openbaar vervoer, fietsvergoeding
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): neen

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 65
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): neen
Vakantiedagen (andere extra): Tussen kerst en nieuw
Vrijheid om verlof te nemen: 5 van de 65 vrij op te nemen
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: neen
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: momenteel hoog -> onbekend
Hoe vaak overuren te presteren: structureel -> onbekend
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, maar vooral intern
Telewerk (buiten corona-periode): 1 dag
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja, twee -> Ja, 30+

Laatst bewerkt:
Sta momenteel op een shortlist voor een nieuwe functie bij mijn huidige werkgever. Inhoudelijk zou het wel een switch zijn, maar tegelijk ook een uitdaging met meer verantwoordelijk en (eindelijk) een hoger barema. Any thoughts?

1. PERSONALIA
Leeftijd: 28
Opleiding: Master, Manama, Postgraduaat
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 4
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: geen

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Statutair (tijdelijk) -> Statutair (vacant, goed voor benoeming)
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Publieke sector
Huidige functie: Onderzoeksverantwoordelijke -> Opleidingsverantwoordelijke
Anciënniteit: 4
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45 - 50 -> nog geen idee
verantwoordelijkheden: Leiden/managen/coördineren van volledige onderzoeksgroep -> idem, maar voor een opleiding

Maand salaris (bruto): 4708 -> 5150
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2920 -> 3107
Nettovergoedingen: €20 internetvergoeding
13e maand (volledig/gedeeltelijk): 2034 EUR (bruto) -> 2168 EUR (bruto)
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: Neen
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ambtenarenpensioen bij benoeming
Hospitalisatieverzekering: Korting van €70
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 3729 EUR -> 4086 EUR (bruto) vakantiegeld

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 30-tal
Afstand woon/werk in tijd: 30 min OV, iets meer dan een uur OV
Eigen auto nodig voor het werk: handig, maar geen harde vereiste
Verplaatsingsvergoedingen: gratis openbaar vervoer, fietsvergoeding
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): neen

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 65
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): neen
Vakantiedagen (andere extra): Tussen kerst en nieuw
Vrijheid om verlof te nemen: 5 van de 65 vrij op te nemen