Voor de geïntreseerden in een Zweeds loon bij deze.
1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: /
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : Al +- 10 jaar in de logistieke sector
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: Geen
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Transport (treinen)
Huidige functie: Förrådsansvarig, ik zou het vertalen als voorraadbeheerder ofzo
Anciënniteit: 0 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40 uur
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40 uur
verantwoordelijkheden: Aankoop van materiaal voor onderhoud/upgraden van locomotiven, bijhouden van lagersaldo's etc, ook veel projectwerk bij specialere of langere renovaties.
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 37 000 Zweedse kronen per maand
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 28 295 Zweedse kronen per maand
Nettovergoedingen: geen
13e maand (volledig/gedeeltelijk): geen
BedrijfsGSM/laptop: laptop, gsm + abonnement
Maaltijdcheques: geen
Ecocheques: geen
Groepsverzekering (deel werkgever%): 4,5%
Hospitalisatieverzekering: Zorgverzekering voor snellere private zorg + tandverzekering
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 5 000 Zweedse kronen in gezondheisbijdrage. Een soort jaarlijks budget dat je kan uitgeven aan activiteiten die jouw gezondheid bevorderen zoals bijvoorbeeld een fitnessabonnement, massages, personal trainers, abonnementen op sport apps, massages etc...
Als inkoper ook het voordeel dat leveranciers vaak cadeautjes geven zoals bijvoorbeeld overnachtingen in de bergen of vip tickets voor hockey matches etc...
Nog een bijkomend voordeel is dat veel collega's die aan treinen werken eigenlijk automechanikers zijn van opleiding en op het werk na hun uren nog het onderhoud doen van onze wagens.
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Västernorrland
Afstand woon/werk in km's: 40 km
Afstand woon/werk in tijd: 35 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: Niet van de werkgever maar in Zweden kan je uw gereden kilometers van en naar je werk ingeven in de belastingen dus daar krijg ik elk jaar wel een flinke som van terug.
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): neen
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 25
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 5
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: ja, in Zweden recht op 4 weken onafgebroken verlof in de zomer indien gewenst. 90% van de Zweden maken hier ook gebruik van.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: neen
Hoe vaak overuren te presteren: weinig, overuren zijn wel mooi betaald en altijd een leuke bonus
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, vooral leuk om andere plaatsen in Scandinavië te bezoeken voor het werk
Telewerk (buiten corona-periode): Indien nodig kan ik telewerken
Verantwoordelijkheid over personeel: Momenteel nog niet maar volgend jaar gaan ze een nieuw groot magazijn bouwen en eens dit opperationeel is ga ik wat personeel mogen aannemen voor in dit magazijn.
Ik ben heel tevreden met mijn werk en ik werk ook echt in een tof bedrijf. Indien ik in België was blijven werken had ik wel meer kunnen verdien aangezien ik als consult in de chemie sector in Antwerpen best goed aan de bak kwam. Toch werk ik liever in Zweden omdat de werkcultuur veel relaxter is en ik niet meer in de fille hoef te staan

Bijkomend voordeel is ook das vastgoed heel goedkoop is hier. Ik heb mijn huis cash gekocht dus hoef geen hypotheek meer te betalen. De energie is hier ook best goedkoop dus eigenlijk heb ik niet veel vaste kosten.