Jaarlijkse update.
Een jaar zeer chill werken. Toch weer goeide evaluatie

. Mens zou zich beginnen afvragen of het leven geen simulatie is.
Uiteraard wederom de obligate herstructurering zoveel. En ik weet nu al dat ik nog een nieuwe baas zal krijgen begin 2026 want heb sinds 1 december een tijdelijke nieuwe baas. Dat zou #7 zijn sinds 2018. En herstructurering 8 of 9 sinds 2018 (ik ben de tel kwijt).
Om even te duiden hoe laag de bar hier ligt. Ik werd geloofd om mijn 'credibility' en 'structure'. Omdat ik niet gewoon in elke meeting op alles ja zeg, maar gewoon 'waarschijnlijk niet, i'll get back to you'. En dan effectief terugkoppel. Ipv gewoon op alles "ja" te zeggen en het dan niet te doen. En nooit meer iets te laten weten van me. Je weet wel, standaard "underpromise, overdeliver". Ipv "Overpromise, underdeliver".
Ik dacht nog eventjes dat mijn baas sympathiek was in mijn gezicht en met zou afslachten in de review ronde aangezien ik hier eigenlijk weinig doe, quod non.
1. PERSONALIA
Leeftijd:
40 41
Opleiding: PhD
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang):
17y 18y
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 3
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie:
Technical product owner Technical product owner/project manager (niks veranderd in praktijk, ze hebben mijn job classificatie gewoon aangepast aan de realiteit)
Anciënniteit:
12y 13y in bedrijf. Ga mijn 2e jaar in op deze divisie
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing):
40-45 max 30 (full remote)
3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto):
8868 9045 (~9230 na indexatie in januari)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen):
3600 + 1000 stocks ~3750 + 1050 stocks
Nettovergoedingen: 93/mo
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: 8 EUR
Ecocheques: 250
Groepsverzekering (deel werkgever%):
900/maand (1/3 eigen bijdrage) 950/maand (1/3 eigen bijdrage)
Hospitalisatieverzekering: yes
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):
Retentie: Bijna leeg. Zit nog kleine 10k te wachten op me
Bonus: 5000 cash bonus in december (CAO90 volgetankt+stuk belast) + 5000 aandelen in december (ongeveer zelfde als vorige jaren)
- Retentie: Die is nu bijna echt leeg leeg leeg. Aandeel is serieus gestegen, dus nog altijd 10k aan het wachten, maar wel pak minder aandelen dan vroeger
- Bonus: 7500 collectieve cash bonus in december (CAO90 volgetankt+stuk belast), 2500 individuele cash bonus, 5000 aandelen in december (ongeveer zelfde als vorige jaren - volgende jaren zal het zo goed als niks zijn)
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: full remote
Afstand woon/werk in km's: 0 - full remote
Afstand woon/werk in tijd: 0 - full remote
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): EU tankkaart. 280 VAA
Bedrijfswagen + kaart: ~755 leasebudget. Soccermom car.
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 4 (ancienniteitsdagen)
Vrijheid om verlof te nemen: Yes
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dag
Glijdende werkuren: Yes - full remote, dus ik doe wat ik wil. Baas zit in USA, denk ik
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Chillste job ever. Iedereen continu in paniek terwijl er niks aan de hand is. Daarnet vb "HELP, WE HEBBEN MERGE CONFLICTS". Euh, ja, resolve ze. Bel naar de dev lead XYZ voor hulp." "Thanks, cege".

In vergelijking met de snelheid en harde failforward waar ik vroeger mee geconfronteerd werd in de vorige divisie, is dit work 'on easiest mode'.
Hoe vaak overuren te presteren:
Ik heb geen reports meer, dus elk overuur is nu recupereerbaar Zo goed als nooit wegens weinig werk. Wel flexibiliteit qua uren voor meetings met USA of Australie
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Beperkt
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, obviously
Verantwoordelijkheid over personeel: 0 directe reports. Dev/QA team dat ik manage is 4 FTE en 3 FTE consultants. Maar het is een bont allegaartje. Iedereen is remote ergens anders en de meeste 20-50% gealloceerd op het project. Dus in total zijn het 10-11-12 mensen die een beetje bijdragen. Veel chaos en veel georganiseer.