Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Twee keer de kans gehad om naar Brussel te gaan werken, twee keer neen gezegd.
Als ik die lonen echter zo: ferm spijt van.
In een vergelijkbare functie bij ons betalen ferm minder.
@Passievrucht : enig idee wat zo op eind van carrière loon moet zijn in zelfde functie?

Twee keer de kans gehad om naar Brussel te gaan werken, twee keer neen gezegd.
Als ik die lonen echter zo: ferm spijt van.
In een vergelijkbare functie bij ons betalen ferm minder.
@Passievrucht : enig idee wat zo op eind van carrière loon moet zijn in zelfde functie?
In mijn huidige functie maakt begin / einde carriere niet zo veel uit. Zijn er niet veel die meer dan 5 jaar op de teller staan. Zou zeggen 200k/j excl bonus max. Genoeg groeipotentieel richting andere functies.

Hoeveel directe invloed heb je zelf op die 30 of 60%? Als je zo elk jaar 76k EUR bonus kan halen zou wel leuk zijn 😁
Ik zou zeggen ongeveer 70% afhankelijk van eigen performance en 30% meer bedrijf / team / generieke targets.

Je hoort vaak van we betalen marktconform maar wat is marktconform uiteraard.
Even ook gekeken op de markt en links wat ik momenteel verdien en rechts het ander voorstel dat toch wel een stuk hoger ligt.

Is mijn huidig loon dat niet marktconform meer?
want op zich is de werksfeer waar ik nu zit wel dik in orde

1. PERSONALIA

• Education: Bachelor IT
  • Work experience : 9 / 9
  • Civil status: Single / Single
  • Dependent people/children: 0 / 0
2. EMPLOYER PROFILE

• Sector/Industry: Cloud Consultancy
  • Amount of employees: 250 / 25
  • Multinational? NO / NO
3. CONTRACT & CONDITIONS

• Current job title: Senior Azure Consultant / Senior Azure Consultant
  • Job description: Consultancy in Microsoft Azure Cloud projects
  • Seniority: 9 / 9
  • Official hours/week : 40 / 40
  • Average real hours/week incl. overtime: 40 / 40
  • Shiftwork or 9 to 5 (flexible?): Flexible / Flexible
  • On-call duty: NO / NO
  • Vacation days/year: 32 / 32
4. SALARY

• Gross salary/month: 4247 / 4650
  • Net salary/month: 2820 / 3050
  • Netto compensation: 190 (included in net) / 195 + 40 for internet
  • Car/bike/... or mobility budget: EV 5 years leasing TCO 900 (20k km/y) / EV 4 years leasing TCO 1150 (25k km/y)
  • 13th month (full? partial?): Full / Full
  • Meal vouchers: 8 / 8
  • Ecocheques: 250 / none
  • Group insurance: Yes / Yes
  • Other insurances: ambulante / ambulante + teeth
  • Other benefits (bonuses, stocks options, ... ): Yearly bonus on group target around 1250Net, Mobile subscription, laptop, cafetariaplan
5. MOBILITY

• City/region of work: Merelbeke / Antwerp
  • Distance home-work: 35min / 2 hours
  • How do you commute? Company car / Company car
  • How is the travel home-work compensated: Charging pass / Charging pass
  • Telework days/week: 2-3 / 3-4
6. OTHER

• How easily can you plan a day off: easy / easy
  • Is your job stressful? sometimes
  • Responsible for personnel (reports): /

Laatst bewerkt:
Even ook gekeken op de markt en links wat ik momenteel verdien en rechts het ander voorstel dat toch wel een stuk hoger ligt.

1. PERSONALIA

2. EMPLOYER PROFILE

• Multinational? NO / NO
3. CONTRACT & CONDITIONS

4. SALARY

• Gross salary/month: 4269 / 4625
  • Car/bike/... or mobility budget: EV 5 years leasing TCO 900 (20k km/y) / EV 4 years leasing TCO 1150 (25k km/y)
  • Other benefits (bonuses, stocks options, ... ): Yearly bonus on group target around 1250Net, Mobile subscription, laptop, cafetariaplan
5. MOBILITY

6. OTHER

Een werkgever die "marktconform" betaalt, maakt imo al een enorme communicatiefout. Want wat ze daarmee zeggen is dus dat de concurrenten u hetzelfde aanbod gaan kunnen doen.
Ik kan lonen voor werknemers niet meer inschatten, maar tijd om freelancemarkt eens te bekijken ;)

no clue of het zoveel dagen zullen zijn zal van de klant afhangen want is consultancy (is voor de cronos group)
Vind ik zeer gevaarlijk... Zie dat je niet in een situatie terecht komt waar je "tijdelijk" 4 van de 5 dagen naar kantoor moet op 2u woonwerkverkeer elke dag en je het na een jaar strontbeu bent.

1. PERSONALIA

2. EMPLOYER PROFILE

• Multinational? NO / NO
3. CONTRACT & CONDITIONS

4. SALARY

• Gross salary/month: 4269 / 4625
5. MOBILITY

6. OTHER

Je kan op basis van dat tweede voorstel toch zeker niet concluderen dat uw huidig loon niet meer marktconform is. Toch zeer gelijkaardig met een verschil van minder dan 10%. Als het ene loon marktconform is (geen idee voor alle duidelijkheid) dan het andere toch ook imo.

Je kan op basis van dat tweede voorstel toch zeker niet concluderen dat uw huidig loon niet meer marktconform is. Toch zeer gelijkaardig met een verschil van minder dan 10%. Als het ene loon marktconform is (geen idee voor alle duidelijkheid) dan het andere toch ook imo.
Idd, dat is gewoon onderhandelingsmarge.

Verschil in loon zou in mijn ogen vooral zitten in de designator Antwerpen ipv Merelbeke.
Als ze mij elke dag naar Antwerpen sturen omdat ze mij daar verkocht hebben en ik moet dat met de auto doen dan word ik zot... de files tegenwoordig zijn ugh...

Aan u om te checken in welke mate dit echt Antwerpen is en in welke mate dat verschil in loon het u waard is om te vertrekken naar een andere speler.
Mij boeit die hogere waarde van die wagen minder, en heb ik liever extra brutoloon ipv dat hogere budget. Maar dat ben ik.

Verschil in loon zou in mijn ogen vooral zitten in de designator Antwerpen ipv Merelbeke.
Als ze mij elke dag naar Antwerpen sturen omdat ze mij daar verkocht hebben en ik moet dat met de auto doen dan word ik zot... de files tegenwoordig zijn ugh...

Aan u om te checken in welke mate dit echt Antwerpen is en in welke mate dat verschil in loon het u waard is om te vertrekken naar een andere speler.
Mij boeit die hogere waarde van die wagen minder, en heb ik liever extra brutoloon ipv dat hogere budget. Maar dat ben ik.
Ik kan uit ervaring spreken ja. Niet Brusselse lonen, ofte niet-big-city lonen, maar toch elke dag die kant uit moeten.
Was toch telkens content als ik er vanaf was.

Moet dan zeggen dat een 1 a 200 EUR per maand mij niet zou overtuigen om dat effectief permanent te willen doen.
Moesten we ineens spreken over een loon zoals op de vorige pagina waar je tegen de 10K aanleunt, dan zou dat de pijn weliswaar al wat meer verzachten natuurlijk.

Kan iemand eens praktisch uitleggen hoe mobiliteitsbudget werkt wanneer je het wil gebruiken voor een lening, bv. Bij een TCO van 1k verlies je de auto en krijg je in de plaats 1k te besteden aan je lening? Als je dan toch een auto wil koop je een tweedehands wagen?

Kan iemand eens praktisch uitleggen hoe mobiliteitsbudget werkt wanneer je het wil gebruiken voor een lening, bv. Bij een TCO van 1k verlies je de auto en krijg je in de plaats 1k te besteden aan je lening? Als je dan toch een auto wil koop je een tweedehands wagen?
Klopt, zie punt 5 hier: https://mobiliteitsbudget.be/nl

Je kan kiezen uit verschillende pijlers waarvan huisvesting er één. Voorwaarde is dat je op max. 10 km van je werk woont of minstens halftijds thuiswerkt.

Toch is er nu sprake van om dat terug te schroeven bij de vernieuwingen en verplichtingen voor volgend jaar. Je zou maar de helft van je TCO meer in je lening kunnen inbrengen, dat is alvast wat werkgevers voorstellen. Men vreest teveel druk op de huizenmarkt etc... (lees: de leaselobby heeft zich verroerd). Dus in jouw geval dan 500€, de rest kun je dan jaarlijks cash laten uitkeren minus 38% solidariteitsbijdragen.

Dan koop je inderdaad zelf een wagen, het zal van je eigen situatie (kilometers etc.) afhangen of je met dat maandbudget zelf iets kan runnnen. Je hebt dan natuurlijk wel vrije keuze, geen verplichte EV, geen VAA... Anderzijds verlies je ook rente op het bedrag dat je dan zelf in een wagen steekt.

Klopt, zie punt 5 hier: https://mobiliteitsbudget.be/nl

Je kan kiezen uit verschillende pijlers waarvan huisvesting er één. Voorwaarde is dat je op max. 10 km van je werk woont of minstens halftijds thuiswerkt.

Toch is er nu sprake van om dat terug te schroeven bij de vernieuwingen en verplichtingen voor volgend jaar. Je zou maar de helft van je TCO meer in je lening kunnen inbrengen, dat is alvast wat werkgevers voorstellen. Men vreest teveel druk op de huizenmarkt etc... (lees: de leaselobby heeft zich verroerd). Dus in jouw geval dan 500€, de rest kun je dan jaarlijks cash laten uitkeren minus 38% solidariteitsbijdragen.

Dan koop je inderdaad zelf een wagen, het zal van je eigen situatie (kilometers etc.) afhangen of je met dat maandbudget zelf iets kan runnnen. Je hebt dan natuurlijk wel vrije keuze, geen verplichte EV, geen VAA... Anderzijds verlies je ook rente op het bedrag dat je dan zelf in een wagen steekt.
Zoals iedereen wel al ergens vreesde zeker, dat dit mogelijks op semi-korte tijd wel eens herzien ging worden.
Als er ineens al maar de helft meer netto uitgekeerd kan worden is de aantrekkelijkheid van het systeem ineens een heel pak minder (VS de wagen zelf dus eh).

Nuja, we zijn zover nog niet eh. Dus zij die er nu al voordeel van hebben kunnen er zolang als mogelijk van profiteren.
Met wat chance kan men nog altijd heronderhandelen bij hun WG voor de besteding van dat mobi-budget als de regels effectief veranderen. Zijnde dus een wagen bestellen ipv vergoeding in lening.

Zoals iedereen wel al ergens vreesde zeker, dat dit mogelijks op semi-korte tijd wel eens herzien ging worden.
Als er ineens al maar de helft meer netto uitgekeerd kan worden is de aantrekkelijkheid van het systeem ineens een heel pak minder (VS de wagen zelf dus eh).

Nuja, we zijn zover nog niet eh. Dus zij die er nu al voordeel van hebben kunnen er zolang als mogelijk van profiteren.
Met wat chance kan men nog altijd heronderhandelen bij hun WG voor de besteding van dat mobi-budget als de regels effectief veranderen. Zijnde dus een wagen bestellen ipv vergoeding in lening.
Voor wie nu al in het systeem zit, zou er niets veranderen.

Die "1k te besteden aan je lening" is natuurlijk maar een theoretisch concept. In de praktijk krijg je gewoon 1K netto meer per maand en spendeer je dat aan wat je wil. Het is niet zo dat je werkgever rechtstreeks de betalingen voor je lening overneemt.

Zeg ik al sinds 2022. Hoe populairder het wordt, hoe groter de kans dat er snel aanpassingen aan het systeem gaan gebeuren. Dus blijf alstublieft allemaal met jullie bedrijfswagens rondtuffen :)

Draak van een systeem en budgettair onhoudbaar voor de overheid moest het echt populair worden. Maar zo lang het bestaat maak ik er gebruik van. Als ze mij echter vragen of het moet blijven of niet: afschaffen die handel.

Die "1k te besteden aan je lening" is natuurlijk maar een theoretisch concept. In de praktijk krijg je gewoon 1K netto meer per maand en spendeer je dat aan wat je wil. Het is niet zo dat je werkgever rechtstreeks de betalingen voor je lening overneemt.
Klopt. Maar je mag uiteraard niet meer aan de pijler toewijzen dan je leningbedrag. Voglens mij moet je ook een verklaring tekenen.

Klopt. Maar je mag uiteraard niet meer aan de pijler toewijzen dan je leningbedrag. Voglens mij moet je ook een verklaring tekenen.

Ik ben er heel vroeg ingestapt dus ik moest een aflossingstabel voorzien (aangezien toen enkel de rente kon gebruikt worden voor het mobiliteitsbudget).
Moest ik echter ondertussen mijn lening vervroegd hebben afbetaald zou daar nog altijd geen haai naar kraaien. Veel binnen het mobiliteitsbudget is ook gewoon 'op erewoord' heb ik de indruk. Toen ik nog kosten moest maken (aankoop fiets etc) om mijn budget op te vullen dan was het ook gewoon 'bonnetjes bijhouden', maar daar werd eigenlijk niets gecontroleerd. Al zeker niet door de overheid. Ik vermoed dat de verantwoordelijkheid wettelijk wel bij de werkgever zal gelegd zijn.

Voor wie nu al in het systeem zit, zou er niets veranderen.
nrehz3aloojb1.jpg

Groene stroomcertificaten anyone?

Terug
Bovenaan