Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Aan fout gelezen dacht dat er stond 3.2k bruto + ip + mobi = 4.6k bruto :D

Ik neem aan dat dat mobi integraal naar uw woning gaat dan?
Het mobi budget kan inderdaad enkel gebruikt worden als je een lening afbetaald of een woning huurt. Zolang onze politiek deze achterpoortjes blijft voorzien zie ik niet in waarom we ze niet zouden gebruiken :)

Het mobi budget kan inderdaad enkel gebruikt worden als je een lening afbetaald of een woning huurt. Zolang onze politiek deze achterpoortjes blijft voorzien zie ik niet in waarom we ze niet zouden gebruiken :)
Uiteraard maar als je iets zou huren van pakweg 700 euro / maand zou je dus netto minder overhouden :D

Uiteraard maar als je iets zou huren van pakweg 700 euro / maand zou je dus netto minder overhouden :D

Je kan mobiliteitsbudget nog aan andere zaken uitgeven he. Aangezien hij op 30 kilometer woont en twee dagen per week naar kantoor gaat, zou hij ook treintickets kunnen ingeven. Of anders gewoon een fiets kopen dit jaar.

Je kan mobiliteitsbudget nog aan andere zaken uitgeven he. Aangezien hij op 30 kilometer woont en twee dagen per week naar kantoor gaat, zou hij ook treintickets kunnen ingeven. Of anders gewoon een fiets kopen dit jaar.
Klopt maar ik zou verwachten dat hij dat nu ook wel al doet voor die 2 dagen en dus al van zijn budget af is

Als hij een lening heeft dan kan hij zijn 'korf' waarschijnlijk zonder problemen vullen daarmee he. Sinds 1 januari zijn het niet enkel de interesten maar ook de kapitaalaflossing die je mag inbrengen. Vorig jaar heb ik gewoon twee fietsen gekocht omdat ik er met de interesten van de lening niet kwam. Daarnaast nog wat treintickets, een huurauto op vakantie, en een voorraad binnenbanden uit de fietsenwinkel, en mijn mobiliteitsbudget was tot op de euro 'opgebruikt'.

Draak van een systeem en budgettair onhoudbaar voor de overheid moest het echt populair worden. Maar zo lang het bestaat maak ik er gebruik van. Als ze mij echter vragen of het moet blijven of niet: afschaffen die handel.

Als hij een lening heeft dan kan hij zijn 'korf' waarschijnlijk zonder problemen vullen daarmee he. Sinds 1 januari zijn het niet enkel de interesten maar ook de kapitaalaflossing die je mag inbrengen. Vorig jaar heb ik gewoon twee fietsen gekocht omdat ik er met de interesten van de lening niet kwam. Daarnaast nog wat treintickets, een huurauto op vakantie, en een voorraad binnenbanden uit de fietsenwinkel, en mijn mobiliteitsbudget was tot op de euro 'opgebruikt'.

Draak van een systeem en budgettair onhoudbaar voor de overheid moest het echt populair worden. Maar zo lang het bestaat maak ik er gebruik van. Als ze mij echter vragen of het moet blijven of niet: afschaffen die handel.
Het is inderdaad misschien niet ideaal maar al een veel logischer systeem dan een bedrijfswagen. Het is ook in die context dat je het moet zien: Als je er van uit gaat dat je enerzijds het fiscaal systeem voor bedrijfswagens niet wil afnemen maar ook niet wilt dat je als overheid de mensen een incentive geeft om meer te vervuilen dan is dit de ideale mix: het fiscaal voordeel blijft behouden en je hoeft er geen vervuilende uitgaven voor te doen.

Het is misschien nog steeds een wat halfbakken systeem maar da's een verbetering tegenover een compleet absurd syteem.

Is toch enkel als je binnen een straal van 5 km van je werk woont?

Er is sinds kort een nieuwe policy waardoor onze officiële werkplaatst verplaatst is naar ons thuisadres :laugh:

Lol. N'importe quoi.

Onze fiscus wordt toch eigenlijk vierkant uitgelachen hé. En maar collectief zagen over onze "belastingsdruk". Vooral op papier dan.

Dus eigenlijk gebruik je nu het mobiliteitsbudget om de lening af te betalen van het kantoor van uw werkgever, waar je toevallig ook woont? :unsure: Probeer dat eens uit te leggen aan een buitenlander. :crazy:

Je kan het ook bekijken als 'het zijn asociale klojos die vooral hun eigen kosten willen drukken/het loon van hun werknemers wilt optimaliseren ten koste van de gemeenschap' :unsure:

Exact. Gelukkig zijn er nog mensen zoals ik die gewoon correct massa's afdragen van hun brutoloon :unsure:

Ik bekijk zoiets heel rationeel: een dienst die het nalaat om de eigen kosten te drukken en de opbrengsten voor de werknemers te maximaliseren ... zou ik integraal ontslaan wegens niet bekwaam, de mogelijkheden zijn er en zijn legitiem, als ze niet benut werden en de mogelijkheid was er - zie ik dat als een taak die niet goed/optimaal werd uitgevoerd. Temeer omdat het om louter financiële zaken gaat - emoties, de drang naar algemeen goed moet je dan gewoon opzij schuiven, cijfers and that's it.

Het feit dat de gemeenschap hier komt onder te leiden is te wijten aan het beleid, dus we schieten hier op de verkeerde personen of zie ik dat verkeerd?

Note: ik zit zelf in het schuitje van relatief hoog (héél andere orde dan jullie) bruto en laag netto, zonder netto vergoedingen, IP rulings etc.

Er is sinds kort een nieuwe policy waardoor onze officiële werkplaatst verplaatst is naar ons thuisadres :laugh:

Als ik me niet vergis is de verwoording in de wettekst iets à la 'afstand tussen domicilie en de voornaamste plaats van tewerkstelling'. Er is dus eigenlijk ook geen actie nodig vanuit jullie HR, per definitie kan iedereen die het grootste deel van zijn tijd thuiswerkt hier gebruik van maken.

ischer systeem dan een bedrijfswagen. Het is ook in die context dat je het moet zien: Als je er van uit gaat dat je enerzijds het fiscaal systeem voor bedrijfswagens niet wil afnemen maar ook niet wilt dat je als overheid de mensen een incentive geeft om meer te vervuilen dan is dit de ideale mix: het fiscaal voordeel blijft behouden en je

Het systeem van bedrijfswagens wordt wel jaar om jaar minder interessant. Terwijl mobiliteitsbudget, in bepaalde omstandigheden, enorm interessant kan zijn, en ze het dit jaar nog interessanter hebben gemaakt door de voorwaarden te versoepelen. Ik verwacht dat het nog een aantal jaar zal duren met dat mobiliteitsbudget, en daarna zal ook dat systeem progressief minder interessant worden gemaakt.
Trouwens genoeg (grote) bedrijven (en ook bedrijven met een 'groen' imago, of die zich dat toch willen aanmeten) die nee zeggen tegen een mobiliteitsbudget. Een van m'n beste vrienden kan kiezen tussen een bedrijfswagen of 350 euro. Brutoloon. Heeft gevraagd of ze mobiliteitsbudget willen invoeren: nop. Dus die heeft weer een bedrijfswagen besteld, want met 175 euro netto of wat er overschiet, kiest iedereen behalve de grootste idealist, toch de bedrijfswagen.

Exact. Gelukkig zijn er nog mensen zoals ik die gewoon correct massa's afdragen van hun brutoloon :unsure:
Het is niet dat mijn bedrijfswagen zoveel opbracht voor de fiscus buiten de boetes dan...

Ik bekijk zoiets heel rationeel: een dienst die het nalaat om de eigen kosten te drukken en de opbrengsten voor de werknemers te maximaliseren ... zou ik integraal ontslaan wegens niet bekwaam, de mogelijkheden zijn er en zijn legitiem, als ze niet benut werden en de mogelijkheid was er - zie ik dat als een taak die niet goed/optimaal werd uitgevoerd. Temeer omdat het om louter financiële zaken gaat - emoties, de drang naar algemeen goed moet je dan gewoon opzij schuiven, cijfers and that's it.

Het feit dat de gemeenschap hier komt onder te leiden is te wijten aan het beleid, dus we schieten hier op de verkeerde personen of zie ik dat verkeerd?

Note: ik zit zelf in het schuitje van relatief hoog (héél andere orde dan jullie) bruto en laag netto, zonder netto vergoedingen, IP rulings etc.

Heb zelf ook recent een aanbod van 7300 € bruto gekregen. Heel mooi pakket, maar zonder netto vergoedingen waardoor mijn huidige werkgever toch nog beter uitkwam...

Mja mijn werkgever is zich bewust dat IP-ruling, mobiliteitsbudget voor 60% thuiswerk inbrengen, .. bestaat maar ze passen dit bewust niet toe omdat het niet rechtvaardig is (ene werknemer kan het wel, andere niet).

Nu goed 'de peet' komt binnenkort met een grote fiscale hervorming dus wie weet gaat dergelijke 'rudiculiteit' er uit :unsure:
Want belastingen op basis van bij wie/waar/hoe je werkt is toch wel heel onnozel

Terug
Bovenaan