Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Het is budget neutraal in de zin dat het even voordelig is qua belastingen als een bedrijfswagen.
Punt blijft dat een werkgever niet zomaar een mobiliteitsbudget kan invoeren, en dit enkel kan door de omweg van effectief een bedrijfswagen aan te bieden.

Het is alsof je eens je kind uit huis is nog steeds kindergeld ontvangt. Om jouw vergelijking wat te corrigeren.
Punt blijft dat jij ineens iets extra wilt zonder iets in ruil te kunnen geven.

Waarom maak je dan een vergelijking met mijn volledig pakket en niet enkel het bruto -> netto gedeelte?
Los van het feit dat je geen bonussen hebt en dat je auto inruilt voor mobiliteitsbudget, kan je toch niet ontkennen dat het een beetje extreem is dat je van je normaal nettoloon van €2794 naar €4500 gaat via allerlei vergoedingen en ip ruling

Ik voel mij aangesproken dus zal ook maar eens mijn pakket posten... Net loonsverhoging gehad en de ratio netto/bruto begint toch echt stevig tegen te steken. Op basis van mijn laatste loonbrief 54% belastingsdruk :( Versta me niet verkeerd, ik klaag niet over hoeveel ik overhoud want ik weet dat ik hiermee extreem ver boven mediaan zit. Belastingsdruk is echter ridicuul hoog en op een niveau dat mensen naar het buitenland jaagt of fiscale constructies doet opzetten.
Miss een domme vraag, maar het is het mogelijk om van 12500 bruto "maar" 5800 netto over te houden? De hoogste belastingschijf is toch 50%, dus hoe is het dan mogelijk dat je minder dan de helft overhoudt, zelfs met de nettovergoeding er al bijgeteld.

Miss een domme vraag, maar het is het mogelijk om van 12500 bruto "maar" 5800 netto over te houden? De hoogste belastingschijf is toch 50%, dus hoe is het dan mogelijk dat je minder dan de helft overhoudt, zelfs met de nettovergoeding er al bijgeteld.
Eerst uw RSZ eraf (1633, 75 @13.07%) en dan de rest belasten (inclusief VAA) - BBSZ + nettovergoeding - eigen bijdrage MC.

50% van uw belastbaar bruto, waar al 13,07% RSZ afgehouden is. Maximaal kan dus rond de 56% zijn.

Los van het feit dat je geen bonussen hebt en dat je auto inruilt voor mobiliteitsbudget, kan je toch niet ontkennen dat het een beetje extreem is dat je van je normaal nettoloon van €2794 naar €4500 gaat via allerlei vergoedingen en ip ruling
Ik ga niets ontkennen, maar het mobiliteitsbudget is in theorie een iets groenere, maar gelijkaardige oplossing als een bedrijfswagen, dus kan je even goed zijn auto omvormen tot een netto vergoeding en dan de vergelijking maken :) Hetzelfde voor zijn maaltijdcheques. Het is iets minder extreem als bij mijn werkgever, maar maakt toch een groot verschil in jouw vergelijking...

Heb voorstel gekregen.
Momenteel:
- 3400 bruto, netto 2080
- 40 nettovergoeding
- wagen/mc/gsm abo/ecocheques/hosp/..
- 32d verlof

Nieuw aanbod: Functioneel analist
- 3550 bruto, netto ~ 2300(?)
- 165 nettovergoeding
- idem voordelen
- 32d verlof

Ter info: ben prof. Bachelor met 5j werkervaring.

Aangezien zij mij een gecontacteerd hebben zou ik tegenvoorstel willen doen van 3650. Maar anderzijds wil ik het jobaanbod ook niet kwijtspelen..is het gezichtsverlies als je tegenvoorstel doet dat ze niet accepteren en alsnog tekent voor initieel aanbod?
Na enkele gesprekken met huidige werkgever hebben ze besloten aantal zaken anders te gaan doen. Besloten om te blijven. Buiten die zaken, ook opslag gekregen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: Prof. Bachelor
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 5,5j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Field Application
Anciënniteit: 3j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40-45u

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3400 -> 4300
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2080 -> 2400+?
Nettovergoedingen: 55
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja, volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM + abonnement en laptop
Maaltijdcheques: Ja, 8
Ecocheques: Ja, 250
Groepsverzekering (deel werkgever%): 1% eigen inbreng, 2% werkgever
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Vergoeding overnachting hotel (35€), inbrengen restaurantkosten etc.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Oost-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 35 (maar veel bij klanten verspreid over BE)
Afstand woon/werk in tijd: 30 min (maar veel bij klanten verspreid over BE)
Eigen auto nodig voor het werk:
Verplaatsingsvergoedingen: Nee. wel overnachtingsvergoeding
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, VAA 200 type A4/Volvo V60/..

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Soms
Hoe vaak overuren te presteren: Toch maandelijk
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, vrij te kiezen.
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Goed onderhandelen is en blijft belangrijk.
Personen die nooit van zich laten horen zijn in veel gevallen de geslagen hond.
bijna al mijn grote raises zijn door ellebogenwerk en op de tafel te slaan. Het heeft mij een gereputeerde en gewaardeerde werknemer gemaakt terwijl er mensen in ons bedrijf werken die best even goed zijn als mij maar een stuk minder verdienen omdat ze te braaf zijn.

bijna al mijn grote raises zijn door ellebogenwerk en op de tafel te slaan. Het heeft mij een gereputeerde en gewaardeerde werknemer gemaakt terwijl er mensen in ons bedrijf werken die best even goed zijn als mij maar een stuk minder verdienen omdat ze te braaf zijn.
Klopt. Die indruk heb ik zelf ook. Ik had nog niet veel ervaring daarmee en heb nu toch heel wat bijgeleerd.

Ben van plan om ook om opslag te vragen bij mijn volgende evaluatie. Zit in een sales job en zal ver over quota gaan dit jaar. Enige tips hoe je dat best aanpakt? Er lijkt niet echt een standaardprocedure te zijn voor opslag binnen m’n bedrijf. Hoor van m’n collega dat die ieder jaar om opslag vraagt, maar dat hij ervoor vreest dit jaar met de indexatie voorspelling van 2023.

Laatst bewerkt:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 28
Opleiding: TSO Elektromechanica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: /
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC220
Huidige functie: Storingstechnieker
Anciënniteit: 6 maanden
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3550
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2350
Nettovergoedingen: 120
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja, beiden
Maaltijdcheques: 6
Ecocheques: 250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Gratis bedrijfsrestaurant

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 25
Afstand woon/werk in tijd: 30 min
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja. Audi A3

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra): 2 bedrijfsdagen
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja bij stilstanden.
Hoe vaak overuren te presteren: Enkel indien er stilstand is.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Nee
Verantwoordelijkheid over personeel: /

Ben van plan om ook om opslag te vragen bij mijn volgende evaluatie. Zit in een sales job en zal ver over quota gaan dit jaar. Enige tips hoe je dat best aanpakt? Er lijkt niet echt een standaardprocedure te zijn voor opslag binnen m’n bedrijf. Hoor van m’n collega dat die ieder jaar om opslag vraagt, maar dat hij ervoor vreest dit jaar met de indexatie voorspelling van 2023.
Specifiek bij een sales job:
  • Al niet het flauwe excuus aanvaarden van "JamAaR gE hEBt ToCh Ne bONuS????". Neen, dat is een integraal deel van mijn loon. Sterker nog, als ik opslag krijg, graag mijne bonus evenredig meenemen (indexatie in 2023 zou al mooi zijn).
  • Geen opslag? Ah cool, tof, dat is heel vriendelijk van u, merci... dus mijn targets blijven ook gelijk volgend jaar (nota: Targets in geval van geen opslag, niet actual 2022 = target 2023)
Voor de rest alle standaard dingen die bij een opslagsonderhandeling horen (over performance, meer verantwoordelijkheid, goed in het bedrijf geintegreerd zijn en een nieuwe opleiden kost hun meer, nieuwe oplossing of regio uit bouwen, nieuw kantoor uitbouwen,...).

Specifiek bij sales kunt ge nog wat klooien met bonus omhoog trekken, cap van bonus aanpassen, paar easy targets erbij krijgen,...

Specifiek bij een sales job:
  • Al niet het flauwe excuus aanvaarden van "JamAaR gE hEBt ToCh Ne bONuS????". Neen, dat is een integraal deel van mijn loon. Sterker nog, als ik opslag krijg, graag mijne bonus evenredig meenemen (indexatie in 2023 zou al mooi zijn).
  • Geen opslag? Ah cool, tof, dat is heel vriendelijk van u, merci... dus mijn targets blijven ook gelijk volgend jaar (nota: Targets in geval van geen opslag, niet actual 2022 = target 2023)
Voor de rest alle standaard dingen die bij een opslagsonderhandeling horen (over performance, meer verantwoordelijkheid, goed in het bedrijf geintegreerd zijn en een nieuwe opleiden kost hun meer, nieuwe oplossing of regio uit bouwen, nieuw kantoor uitbouwen,...).

Specifiek bij sales kunt ge nog wat klooien met bonus omhoog trekken, cap van bonus aanpassen, paar easy targets erbij krijgen,...
Thanks. Bonus is gebaseerd op % jaarsalaris dus groeit sowieso evenredig mee met opslag/indexatie

Terug
Bovenaan