Wat nu niet meer denkbaar is...

Wat een zieke zooi...
Over welke periode/tijdperk hebben we het hier dan als je al die andere dingen opsomt?

Ik mis kauwgomautomaten en telefooncabines in het straatbeeld.
En buitenspelen totdat de straatverlichting aan ging, dan was het tijd om naar huis te gaan. Als je nu een kind aanspoort om buiten te gaan spelen dan zeggen ze ja maar daar (==> buiten) is geen wifi.
😐
Mid jaren 90 lijkt me allemaal.

Op mijn rapporten in het lager en middelbaar stond ook nog 1ste, 2de, etc van de klas. Dat zal nu niet meer gebeuren denk ik.

Voorlopig niet te bespeuren in dit topic alleszins.
Grappig om eens aan terug te denken, maar als je er bij stil staat allemaal gevaarlijke situaties of dierenmishandeling.
Kinderen die onbezorgd op straat konden spelen staat hier al, lijkt me toch vrij negatief dat dat niet meer kan zoals vroeger?

Ik heb nog 6 bekers thuis staan van 1ste van de klas te zijn op het einde van het jaar in het lager, dat is van '90-'96
Ik ben twee jaar jonger, maar heb dat nooit geweten. Zal wel van school tot school gevarieerd hebben ook. Wel redelijk wat druk om te presteren, achteraf gezien.

We zaten wel elke maand in de kerk met de klas, want katholieke school.

Kinderen die onbezorgd op straat konden spelen staat hier al, lijkt me toch vrij negatief dat dat niet meer kan zoals vroeger?
Akkoord. Over het hoofd gezien. Ik vraag mij af of dat écht niet meer gaat... Dunno, ik heb geen kinderen.
De rest lijkt mij wel vrij negatief

Op vakantie met de auto, 's nachts rijden, kind 1 slaapt aan de voetenrust vd achterbank, kind 2 op de achterbank en kind 3 (ik dus) op de hoedenplank.
Good times....
Om dan aan de douane wakker gemaakt te worden om vlug juist te gaan zitten. Hier nog op reis geweest met 6 in de auto naar spanje, 2 volwassenen vanvoor, broers en stiefzus op de achterbank en ik in de koffer (break) om dan bij iedere grenscontrole/peage onder de valiezen te moeten kruipen om niet opgemerkt te worden.

Wel van dat laatste snap ik niet waarom dat niet meer gebeurt. Dat die info niet publiek gedeeld wordt OK maar de ouders mogen dit toch weten imo.
Ik heb er gemengde gevoelens bij. Sommige leraars beschouwden leerlingen als hun persoonlijk project of zo. Ik wordt gewoon ziek wanneer ik mijn rapporten zie van het lager onderwijs. Zelfs wanneer ik eerste van de klas was met >90% , dan stond er soms nog "ugar kan veel beter" of "ugar heeft onvoldoende inzet".

Honestly, als je ziet hoe het onderwijs er op achteruit is gegaan is het misschien toch niet zo slecht hoe het vroeger was.

We creëren mensen die tegen niets meer kunnen, je ziet wat een gevolgen het heeft in de maatschappij nu.

Mid jaren 90 lijkt me allemaal.

Op mijn rapporten in het lager en middelbaar stond ook nog 1ste, 2de, etc van de klas. Dat zal nu niet meer gebeuren denk ik.
Je mag ‘staat sinds dan in strafwet’ niet verwarren met ‘wordt ook effectief bestraft’ cuz dat shit still prevalent as…well, shit.

Belletje trek
Gebeurt hier nog af en toe, zunne.
En buitenspelen totdat de straatverlichting aan ging, dan was het tijd om naar huis te gaan.
Den onze vliegt buiten op straat als het goed weer is. Speelt dan met de vriendjes in het bosje een beetje verder, bij de buurkindjes in de hof,... Als kind zelf nooit op straat gespeeld, maar nu wonen we redelijk afgelegen, dus dat scheelt misschien.

Allee, misschien om "in den tijd van tegenwoordig kan dat allemaal niet meer" wat te nuanceren.

Wat 30 jaar geleden gewoon algemeen aanvaard werd en nu niet meer

- Het woord negertetten / negerzoen gebruiken
- Een vrouw nafluiten
- Zwarte piet uitspreken
- Het liedje 10 kleine negers zingen
- Ne lynx als huisdier
- De leraar die als je iets mispeuterd had, gewoon met zijn houten meetlat keihard op uw vingers sloeg, als je ging klagen bij je ouders dan werd je extra gestraft
- Agenten die u tegenhielden en lieten blazen, maar die een uur daarvoor nog ladderzat zaten, in de bar waar je zelf vandaan kwam en dus zelf boven hun theewater waren.

Laatst bewerkt:
Wat 30 jaar geleden gewoon algemeen aanvaard werd en nu niet meer

- Het woord negertetten / negerzoen gebruiken
- Een vrouw nafluiten
- Zwarte piet uitspreken
- Het liedje 10 kleine negers zingen
Goh, dat hangt er een beetje van af als je rekening wil houden met permanent geaffronteerden.
Door zelf zo in te binden voor die wacko's maak je het eigenlijk erger.

Goh, dat hangt er een beetje van af als je rekening wil houden met permanent geaffronteerden.
Door zelf zo in te binden voor die wacko's maak je het eigenlijk erger.
Ik herinner nog dat wij op school gewoon luidop dat liedje over 10 kleine negers zongen. We stonden daar als kind niet bij stil.

Had het liedje 10 kleine idiote blanken genoemd, dan hadden wij dat ook uit volle borst gezongen. Daar ben ik 100% zeker van. Als kind (jaar of 10 ..) denk je daar echt niet over na.

Terug
Bovenaan