Wat voor keukengerei wil je kopen?

polar bear

Well-known member
In de trend van 'wat voor keukengerei heb jij gekocht' wil ik een topic starten over welk keukengerei wil je kopen.
Ik vond niet echt een gelijkaardig topic en als je twijfelt of tips nodig hebt over een aankoop kun je dit hier posten.

Ik bijt alvast de spits af.

Ik ben een grote pastaliefhebber en elke paar maanden heb ik zin om een Philips pastamachine te kopen.
Iemand die zo 1 heeft, of mensen die al eens verse pasta gemaakt hebben? Verschilt het zoveel met niet verse gekochte pasta?
Al veel filmpjes gezien en het ziet er gewoon simpel en gemakkelijk uit. Wij eten toch minimaal 2x pasta per week. Dus als ik per week 2 batches maak zou dit voldoen aan onze behoeftes. In 10min heb je pasta en tussendoor kan je koken.
Ik zie vooral voordelen en een toestel die ik zeker wekelijks zou gebruiken en je kunt simpel experimenten.

Wij zijn op zoek naar een deftig combi croque monsieur en wafer machine. Iemand tips voor toestellen of merken? Of merken om te vermijden?

Zijn pannen/kasserollen met zo’n afgiet tuit handig? Of is dat eerder vermijden?

@polar bear Ik heb zo’n pastamachine en ben er wel tevreden van! In het begin was het wel wennen om het correct te leren gebruiken, maar de pasta is veel lekkerder dan die dat je in de winkel koopt.

Ik ben op zoek naar een kwalitatieve bordenset die in de vaatwasser kan en bij voorkeur niet wit is.

Die vind je toch een beetje overal?

Zolang er geen goud aan hangt mag dat in de vaatwasser.

Met mijn vorige set 12j gedaan en die kwamen uit Ikea en die heb ik gewoon weg gedaan omdat ik eens andere borden wou

Die vind je toch een beetje overal?

Zolang er geen goud aan hangt mag dat in de vaatwasser.

Met mijn vorige set 12j gedaan en die kwamen uit Ikea en die heb ik gewoon weg gedaan omdat ik eens andere borden wou
Twee Ikea sets op twee jaar versleten. Absoluut niet kwalitatief.
Je hebt er heel snel krassen in en stukken uit. En nee, wij doen daar geen rare dingen mee.

Twee Ikea sets op twee jaar versleten. Absoluut niet kwalitatief.
Je hebt er heel snel krassen in en stukken uit. En nee, wij doen daar geen rare dingen mee.

Lol met mijn vorige Ikea set 12j gedaan en er was niets aan

Nu terug een andere ikea set en ook niets van problemen mee gaan gewoon in de vaatwasser

Want stukken uit buiten van ze te laten vallen heb ik zoiets nog nooit voor gehad?

Ikl heb wel gehoord dat sommige mensen in hun glazen bijten??

Lol met mijn vorige Ikea set 12j gedaan en er was niets aan

Nu terug een andere ikea set en ook niets van problemen mee gaan gewoon in de vaatwasser

Want stukken uit buiten van ze te laten vallen heb ik zoiets nog nooit voor gehad?

Ikl heb wel gehoord dat sommige mensen in hun glazen bijten??
Het is nu al de derde keer dat ik gewoon een ikea bord op tafel zet en het in twee breekt. :unsure:

Wij gaan op zoek naar een nieuwe diepvries. Waar moet je op letten? Als ik in een winkel die modellen zie zou ik, in de meeste gevallen, zonder het prijskaartje niet kunnen zeggen welke 500 of welke 1000 euro kost. Aangezien het een het dubbel is van het ander verwacht ik dat daar toch wel een verschil in gaat moeten zitten?

Wij gaan op zoek naar een nieuwe diepvries. Waar moet je op letten? Als ik in een winkel die modellen zie zou ik, in de meeste gevallen, zonder het prijskaartje niet kunnen zeggen welke 500 of welke 1000 euro kost. Aangezien het een het dubbel is van het ander verwacht ik dat daar toch wel een verschil in gaat moeten zitten?
Ik heb een vrieskist gekocht een paar jaar geleden maar ik zou dat niet opnieuw doen. In principe is dat zuiniger en dat was voor mij de doorslag, maar het is toch een gedoe om er eens iets in te vinden. Met een rechtstaande heb je schuiven die je kan inrichten zoals je wilt. Ik zou eigenlijk voor de onze eens bakjes of vakken moeten kopen om er wat orde in te scheppen.

Croques monsieur machine.
Ik gebruik al lang zo een vleesgrill machine hiervoor maar ben nooit helemaal tevreden over het resultaat. Ik krijg dat toastbrood nooit lekker crispy.
Denk er nu over om toestel met gesloten vorm.
Aanrader iemand? Of zijn ze allemaal hetzelfde?

Ik gebruik al lang zo een vleesgrill machine hiervoor maar ben nooit helemaal tevreden over het resultaat. Ik krijg dat toastbrood nooit lekker crispy.
Wij hadden vroeger een van Domo (denk ik) dat echt diende voor croque monsieurs. Was echt top gerief.
Nu hebben we zo'n grill van Braun en dat komt niet in de buurt van hoe goed dat eerdere machine was

Het probleem bij de meeste moderne machines is dat de grillplaten te licht zijn. Je hebt een toestel nodig met dikke platen en wat vermogen (2000W). Ik heb al een aantal jaar een duurdere contactgrill waar deftige platen op zitten die even goed werkt als een oud croque machine maar bovendien ook geschikt is om andere zaken mee te grillen.

wij hebben zo eentje: link en eigenlijk heel content van. Geen verwisselbare platen dus misschien moeilijker te kuisen maar elke keer dat we croques maken, steken we die tussen bakpapier en dan blijft dat toestel proper.

Terug
Bovenaan