Wat was jouw comfort food in 2021?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 2181
  • Startdatum Startdatum
D

Deleted member 2181

Guest
Hier de kapsalon maar dan telkens varianten kwa kaas, groenten etc..
Is hier ondertussen wel comfort food geworden ..

Voor mezelf: grote kebab speciaal met extra vlees en samuraisaus :love:
Maarja de regio Beringen/Heusden-Zolder is dan ook wel het Walhalla (of moet ik zeggen Mekka) als het op goeie kebab aan komt.

En als het samen met m'n vriendin is:
Een sushiboot afhalen, tussen ons in de zetel terwijl we tv kijken, waarna ze veel vroeger dan mij zegt "pfff ik kan niet meer" waarop ik de rest van de schotel volledig mag binnenspelen.

Sushi was iets dat we vroeger nooit afhaalden (ook niet meteen eentje aanwezig in de buurt) maar sinds de lockdown vorige winter toch geregeld (te vaak als ge dat qua prijs gaat uitstellen :unsure: ) omdat, zeker in die eerste maanden waarin alles nog toe was, écht wel comfortfood was. Gewoon het afhalen op zich was voor mij in die periode al even "comfort" aangezien ik een half uur heen en half uur terug moest rijden en dat dus gewoon even me-time was in de auto met wat muziek op.

Madooo...euh...walhalla ..dan moogde wel is referenties geven...hier op ons werk (Tessenderlo) is het wel vaak kut , kut, kut kebab uit die streek..

Panini met brie, honing en groene appel.
Of panini gehaktbal, mozarella, tomaat.
Dit is het momenteel, wisselt soms vaak omdat ik wel alles snel beu kan zijn.

Madooo...euh...walhalla ..dan moogde wel is referenties geven...hier op ons werk (Tessenderlo) is het wel vaak kut , kut, kut kebab uit die streek..

Ik had het dan ook effectief over de regio Beringen en Heusden tot aan de respectievelijke stadsgrenzen daarvan, Tessenderlo tel ik dan niet meer mee :p
Esra in Koersel en Pasa in Heusden zijn alleszins absolute aanraders.

Ik had het dan ook effectief over de regio Beringen en Heusden tot aan de respectievelijke stadsgrenzen daarvan, Tessenderlo tel ik dan niet meer mee :p
Ja hier loopt het echt wel mis... Met die kebab lol

Meestal van die mitrailletten met een kippenburger ofzo. Gaat er altijd wel in. Of een welgekozen burger van de plaatselijke frituur.

Laatst bewerkt:
Van zon? Zo ja...welk recept..?
Inderdaad Van Zon. De Simmenthals zijn vrij betaalbaar (15-20 euro en daar kan je zeker met drie van eten).

Op de BBQ. Peper, look en zout. En dan op 120 graden met wat rookhout een zevental uur traag garen. Regelmatig benevelen met water of azijn. Na ongeveer 5 of 6 uur kan je ook inpakken met wat boter. Iets smeuiger resultaat.

Inderdaad Van Zon. De Simmenthals zijn vrij betaalbaar (15-20 euro en daar kan je zeker met drie van eten).

Op de BBQ. Peper, look en zout. En dan op 120 graden met wat rookhout een zevental uur traag garen. Regelmatig benevelen met water of azijn. Na ongeveer 5 of 6 uur kan je ook inpakken met wat boter. Iets smeuiger resultaat.
Die Oostenrijker/Zwitsers...hmm...ga dat proberen...maar kwam filet pure enz...niet men ding..

Comfort food voor mij is in de winter een dampende vers gemaakte ovenschotel zoals lasagne of mousakka gevolgd door een homemade kaastaart, chocolade cake of strudel.
In de lente/zomer Griekse sla met gyros, brood, tzatziki en feta.
En als ik er over blijf nadenken een goed gemaakte steak tartaar...

Ik ben eigenlijk amper iets gaan afhalen dit jaar. Een keertje naar de frituur, een keertje afhaalchinees, en een paar keren pizza gaan afhalen bij de pizzamobiel hier in de buurt. Pizza Funghi Prosciutto :love2:
Voor de rest alles zelf gemaakt, bijna wekelijkse favoriet blijft gewoon spaghetti met arrabiata tomatensaus
en met allerlei soorten kaas kan je bij mij ook niets fout doen :)

en eigenlijk mijn absolute favoriet, maar heb ik amper 1 keertje gemaakt dit jaar:
Pasta negro met shiitake,scampi en kaassaus van Leerdammer :love2:

Absoluut Esra in Koersel! :clap:
Al pak ik bijna altijd een kapsalon met rijst ipv frieten (en gewoon zonder saus) :drool:

Terug
Bovenaan