Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Ik deed vroeger een jaar mee (met de Belgische lotto) elke woensdag en zaterdag 2€ van mijn rekening eraf (doorlopende opdracht). Op een gegeven moment eens de som gemaakt, zo'n 300€ erin gestoken met een win rate < 5% (ik had precies kutnummers) en maximale winst van 7,5€. Dan er maar mee gestopt.
Ik denk dat veel mensen wel weten dat ze daar geld mee weggooien op langere termijn "maar ge moest maar eens ne keer prijs hebben".

Ik zou het ook niet doen, van je gulle gift verdwijnt er nog een heel groot percentage in "administratiekosten".

Zou dan eerder mensen rechtstreeks sponsoren.
Genoeg mensen die met een gift van bv 10K hun leven weer op de rails kunnen krijgen.
10.000 euro is dan ook onvoldoende om je leven op rails te krijgen.

On topic, ik heb vorige week gewonnen en niet al te lang moeten nadenken over wat ik met de winst ging doen. Alles terug inzetten, go all in!!! De winst was weliswaar maar 2,5 euro... Maar toch!

En serieus. De winst bepaalt welk gevoel je als winnaar zal hebben. Win je een miljoen euro dan kan je daar nog plannen mee maken, het gaat om een bedrag waar je je nog iets bij kan voorstellen. Win je de euromilions jackpot van 100 mio dan betwijfel ik of er iemand op dit forum ook maar enig besef heeft van hoe ontzettend veel geld dat eigenlijk is... Als je dan dingen leest als 'ik zou een Audi huppeldepup kopen, een goed doel steunen, de hifi van mijn dromen kopen of een dikke villa' dan denk ik dat je prioriteiten helemaal fout zitten. Eerste wat je moet doen met zo'n bedrag is bekomen, vervolgens nadenken en dan pas handelen...

Ah en mogelijk moet je ook van bank veranderen want die 100 mio op je Argenta rekening zal je met verre afstand tot hun dikste klant katapulteren... Denk eerder Degroof Petercam of Bank Delen. Dat is als je al in België wilt blijven met dat riante vermogen.

Gek hoe we bij winst meteen denken aan we zouden kopen.

10.000 euro is dan ook onvoldoende om je leven op rails te krijgen.

On topic, ik heb vorige week gewonnen en niet al te lang moeten nadenken over wat ik met de winst ging doen. Alles terug inzetten, go all in!!! De winst was weliswaar maar 2,5 euro... Maar toch!

En serieus. De winst bepaalt welk gevoel je als winnaar zal hebben. Win je een miljoen euro dan kan je daar nog plannen mee maken, het gaat om een bedrag waar je je nog iets bij kan voorstellen. Win je de euromilions jackpot van 100 mio dan betwijfel ik of er iemand op dit forum ook maar enig besef heeft van hoe ontzettend veel geld dat eigenlijk is... Als je dan dingen leest als 'ik zou een Audi huppeldepup kopen, een goed doel steunen, de hifi van mijn dromen kopen of een dikke villa' dan denk ik dat je prioriteiten helemaal fout zitten. Eerste wat je moet doen met zo'n bedrag is bekomen, vervolgens nadenken en dan pas handelen...

Ah en mogelijk moet je ook van bank veranderen want die 100 mio op je Argenta rekening zal je met verre afstand tot hun dikste klant katapulteren... Denk eerder Degroof Petercam of Bank Delen. Dat is als je al in België wilt blijven met dat riante vermogen.

Gek hoe we bij winst meteen denken aan we zouden kopen.
Eerder gek hoe je met 100 miljoen euro als eerste gaat denken hoe je meer geld gaat verdienen?

Waarom zou je anders bij Delen je geld zetten?
om te delen met wie me lief is :p

Ik heb er geen idee van, ben zelf geen klant bij Delen of andere private bank of wealth management instelling... Ging er gewoon om dat de winst van zo'n grootorde voor 95% van de Belgen zo een abstract getal is dat je je daarvoor best laat begeleiden... Dat is alsof je van vandaag op morgen Marc Coucke of Gert Verhulst zou worden... Zonder de decennia werk die eraan vooraf is gegaan. Fijn maar ook wel wat schrikwekkend als je er rationeel over nadenkt... Met dat geld komt hoe dan ook een verantwoordelijkheid.

En uiteraard kan je ook kopen wat je altijd al graag hebt gewild...

Eerder gek hoe je met 100 miljoen euro als eerste gaat denken hoe je meer geld gaat verdienen?
Ik zou in eerste instantie denken aan het veiligstellen van een patrimonium, waarvan niet alleen ik kan genieten maar ook mijn dochter en verdere nakomelingen. Wat het kopen van spullen betreft: natuurlijk denk je wel eens na over een mooie auto, dure kleding en fancy techstuff. Het eerste wat ik zou doen is een fles champagne koud zetten, opdrinken en luidop dromen met mijn vrouw dat we enerzijds er héél warm inzitten en dat het anderzijds een verdomd grote uitdaging zal worden om niet uit balans te geraken omdat je je nu eenmaal alles kan veroorloven. Genoeg verhalen van mensen die het groot lot winnen en na 5 jaar bankroet zijn na verkeerde investeringen, cocaïneverslavingen en hoeren. Laat staan de puinhoop die overblijft van hun gezinsleven, familie en vrienden. Ken jezelf?

Me omringen met experts die kennis hebben van klanten met grote vermogens lijkt me een logische stap.

Laatst bewerkt:
De uitbetaling van de winst geschiedt de tweede maand die volgt op het binnenbrengen/aanmelden bij de hoofdzetel van de nationale loterij. Er gaat dus best wel een lange tijd over..

Over dat aanmelden, iedereen weet waar die bureau is. Stel nu je speelt klassiek, je wint,je briefje is 1milj euro waard. Je moet vervolgens met je briefje en identiteitskaart naar Brussel om te gaan cashen, daar is no way out. Elke fakelouisvuittonschoudertaspauper uit de banlieus van Brussel kan jou in elkaar timmeren om je briefje af te pakken. Hoe pak je dit aan? Zou dat ooit al gebeurd zijn, iemand die winst gaat innen met het briefje van iemand anders?

Ik zou in eerste instantie denken aan het veiligstellen van een matrimonium, waarvan niet alleen ik kan genieten maar ook mijn dochter en verdere nakomelingen. Wat het kopen van spullen betreft: natuurlijk denk je wel eens na over een mooie auto, dure kleding en fancy techstuff. Het eerste wat ik zou doen is een fles champagne koud zetten, opdrinken en luidop dromen met mijn vrouw dat we enerzijds er héél warm inzitten en dat het anderzijds een verdomd grote uitdaging zal worden om niet uit balans te geraken omdat je je nu eenmaal alles kan veroorloven. Genoeg verhalen van mensen die het groot lot winnen en na 5 jaar bankroet zijn na verkeerde investeringen, cocaïneverslavingen en huren. Laat staan de puinhoop die overblijft van hun gezinsleven, familie en vrienden. Ken jezelf?

Me omringen met experts die kennis hebben van klanten met grote vermogens lijkt me een logische stap.
dangerous choice of words u have there... :unsure:

ftfy

Ge kunt best zo veel mogelijk low-profile blijven dan. Ge zou kunnen gaan uitdelen aan familie en vrienden, maar op den duur gaat iedereen uw beste vriend zijn (vooral van uw geld dan)
Er zouden er veel zeggen, ik ga mij een dure sportwagen kopen, maar dan weet iedereen direct dat ge veel geld hebt, zo'n wagen is direct een statussymbool. Moest ik 1 miljoen euro winnen, dan zou ik daar nog niet mijn geld aan geven , dan zou ik vooral mijn geld laten opbrengen en passief inkomen laten genereren, 100 miljoen winnen met Euromillions is natuurlijk een ander verhaal.

Ge kunt best zo veel mogelijk low-profile blijven dan. Ge zou kunnen gaan uitdelen aan familie en vrienden, maar op den duur gaat iedereen uw beste vriend zijn (vooral van uw geld dan)
Er zouden er veel zeggen, ik ga mij een dure sportwagen kopen, maar dan weet iedereen direct dat ge veel geld hebt, zo'n wagen is direct een statussymbool. Moest ik 1 miljoen euro winnen, dan zou ik daar nog niet mijn geld aan geven , dan zou ik vooral mijn geld laten opbrengen en passief inkomen laten genereren, 100 miljoen winnen met Euromillions is natuurlijk een ander verhaal.
Dat blijf ik iets vinden dat ik niet snap, ge doet mee aan de lotto, ge wint uiteindelijk, en dan zegt ge "weet ge wat, niemand mag dat weten dus ik ga niks opdoen en mijn geld laten renderen zodat ik nog meer geld heb om niet op te doen"

Dat blijf ik iets vinden dat ik niet snap, ge doet mee aan de lotto, ge wint uiteindelijk, en dan zegt ge "weet ge wat, niemand mag dat weten dus ik ga niks opdoen en mijn geld laten renderen zodat ik nog meer geld heb om niet op te doen"
Ja nee, denk dat je dat anders moet zien.
In het voorbeeld van 1 miljoen zou ik bv hypotheek aflossen, dikke spaarboek overhouden en gewoon doorwerken, maar zonder mij ooit druk te moeten maken in een aankoop. Dat valt bij niemand op. Loopt het mis? Niet erg, ik heb mijn eigendom, dus nooit straatarm.
Het voorbeeld van 100 miljoen, zou ik toch ook niet van dag 1 het breed laten hangen. Eerder wat "subtiel" geld uitgeven, investeringen doen (om kapitaal te verzekeren moest het ooit mis gaan), en geleidelijk aan meer en meer uitgeven. Je kan dit dan verklaren met de inkomsten uit die investeringen. Dat je dan meer uitgeeft dan er binnenkomt, maakt niet uit, niemand die daar zicht op heeft. De race naar meer en meer zou ik niet doen, want dat geeft weer stress die nutteloos is met zo'n kapitaal, maar er voor zorgen dat je niet straatarm eindigt is wel een must.

Ik ben iemand die goed geld kan beheren. Ik ben wat je noemt ne gierigaard. De kans dat ik 100 miljoen na een jaar al terug kwijt ga zijn doordat ik beduveld word, is 0%. (Helaas is dat bij véél mensen wel het geval hé, maar bon ..)

De grootste vrees zal zijn dat men vroeg of laat via via en geruchten gaan te weten komen dat ik 100 miljoen bezit. Dan gaan ze mij lastig vallen tot en met. Probeer maar eens in een gewone buurt te blijven wonen als ze de kledij van je lichaam trekken, als de deurbel niet stopt met bellen, uw telefoon roodgloeiend staat, ze uw tuin staan te vertrappelen .. ik bedoel ... ik kan zeker weerstaan aan al die mensen, maar ik zou wel gek worden.

Dus ik zou waarschijnlijk inderdaad met zo'n expert spreken. Zien naar waar ik het beste kan verhuizen en welke trukken ik kan toepassen zodat ik nog RUST ga hebben. Dat zal stap 1 zijn dan.

Ik ben iemand die goed geld kan beheren. Ik ben wat je noemt ne gierigaard. De kans dat ik 100 miljoen na een jaar al terug kwijt ga zijn doordat ik beduveld word, is 0%. (Helaas is dat bij véél mensen wel het geval hé, maar bon ..)

De grootste vrees zal zijn dat men vroeg of laat via via en geruchten gaan te weten komen dat ik 100 miljoen bezit. Dan gaan ze mij lastig vallen tot en met. Probeer maar eens in een gewone buurt te blijven wonen als ze de kledij van je lichaam trekken, als de deurbel niet stopt met bellen, uw telefoon roodgloeiend staat, ze uw tuin staan te vertrappelen .. ik bedoel ... ik kan zeker weerstaan aan al die mensen, maar ik zou wel gek worden.

Dus ik zou waarschijnlijk inderdaad met zo'n expert spreken. Zien naar waar ik het beste kan verhuizen en welke trukken ik kan toepassen zodat ik nog RUST ga hebben. Dat zal stap 1 zijn dan.
Onze buren hebben op een jaar tijd een huis gezet, een bouwgrond ernaast bijgekocht, een nieuwe boot, 3 nieuwe auto's, ...
Die hebben waarschijnlijk ook een paar miljoen, maar die worden daar echt niet over lastig gevallen hoor :).

Onze buren hebben op een jaar tijd een huis gezet, een bouwgrond ernaast bijgekocht, een nieuwe boot, 3 nieuwe auto's, ...
Die hebben waarschijnlijk ook een paar miljoen, maar die worden daar echt niet over lastig gevallen hoor :).

als je al rijke vrienden hebt en/of van een gegoede familie bent zal je daar inderdaad niet op aangekeken worden.
of in een “betere” buurt woont.

Terug
Bovenaan