Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Da's wat arme mensen zeggen om hunzelf te troosten. Copium overdose.

Op mijn 24ste heb ik een relatie gehad met een Amerikaanse die haar vader olie vervoerde vanuit het Midden-Oosten naar Amerika. Het eerste wat ik toen gedaan had was mijn fb verwijderen, zodat niemand er iets van af wist en omdat ik wist dat niemand mij toch ging geloven en alleen maar uitgelachen ging worden.

De eerste maand zag mijn leven er spectaculair uit, maar na de 2de maand viel ik terug in mijn oude gewoontes. Op mijn 19de vroeg een professor aan iedereen wat iedereen zag in dure wagens. Toen snapte ik die vraag niet, maar nu wel. Al die duren wagens waar ik van droomde toen ik 19 was hadden voor mij geen betekenis meer.

Toen ik een jaartje later terug single was wist ik niet meer wat ik mijn leven moest doen en ben ik maar beginnen te backpacken. Ik ben toen vrijwilligerswerk gaan doen in een school in Livingstone. En waar mensen geen materialisme kende werd ik het gelukkigste van allemaal. Het enige waar je echt rijk van word is solo gaan reizen over heel de wereld.

Dus in mijn ogen ben jij hier de arme, die zelf nog niet weet wat het leven is. Met geld word je leven alleen maar gemakkelijker, maar niet gelukkiger.

De grootste vrees zal zijn dat men vroeg of laat via via en geruchten gaan te weten komen dat ik 100 miljoen bezit. Dan gaan ze mij lastig vallen tot en met. Probeer maar eens in een gewone buurt te blijven wonen als ze de kledij van je lichaam trekken, als de deurbel niet stopt met bellen, uw telefoon roodgloeiend staat, ze uw tuin staan te vertrappelen .. ik bedoel ... ik kan zeker weerstaan aan al die mensen, maar ik zou wel gek worden.

Heb ik nooit meegemaakt, zonder bodyguards mocht ik wel niet buiten komen toen.
Enkel een hacker die geld probeerde te stelen. Maar dat was een zaak voor de collega's van Mulder & Scully. Of daklozen die voor kleingeld begonnen te bedelen, gelijk sommige hier gaan bedelen bij hun ouders voor een woning te kopen die zie niet kunnen betalen.

Oh ja, en ik zou in het brutoloontopic gaan posten dat wanneer je iets ééécht wilt, het wel zal lukken.

Heb ik toen op 9lives bijna gedaan speciaal voor alle jaloerse reacties die ik ging krijgen. Maar omdat ik niet graag met alles stoef of opschep en betere dingen te doen had toen heb ik het maar gelaten.

Het enige waar je echt rijk van word is solo gaan reizen over heel de wereld.

Dus in mijn ogen ben jij hier de arme, die zelf nog niet weet wat het leven is. Met geld word je leven alleen maar gemakkelijker, maar niet gelukkiger.
Mooi voor u, maar dat is niet voor iedereen zo, dus doe niet alsof dat de standaard zou zijn.

Onze buren hebben op een jaar tijd een huis gezet, een bouwgrond ernaast bijgekocht, een nieuwe boot, 3 nieuwe auto's, ...
Die hebben waarschijnlijk ook een paar miljoen, maar die worden daar echt niet over lastig gevallen hoor :).
onze buur (van ouderlijke woonst) zit er ook warmpjes in. Grappig verhaal wel. Een koppel die met dezelfde nummers speelden en ze hadden beide het idee dat de partner de lotto nog niet binnengedaan had. Resultaat. Twee keer de jackpot.
Ondertussen gescheiden en ik denk al 2 keer ingebroken in zijn kot. Kerel werkt nog altijd en rijdt met een oude jeep naar zijn klanten.
Zijn garage staat wel vol oldtimers en sjieke bakken.

onze buur (van ouderlijke woonst) zit er ook warmpjes in. Grappig verhaal wel. Een koppel die met dezelfde nummers speelden en ze hadden beide het idee dat de partner de lotto nog niet binnengedaan had. Resultaat. Twee keer de jackpot.
Ondertussen gescheiden en ik denk al 2 keer ingebroken in zijn kot. Kerel werkt nog altijd en rijdt met een oude jeep naar zijn klanten.
Zijn garage staat wel vol oldtimers en sjieke bakken.
Eigenlijk gewoon elk de helft van 1 jackpot maar bon :-)

Ik tel altijd voor de lol uit wat ik pet maand zou kunnen uitgeven.
stel: ik win 100 miljoen.
ik leef nog 50 jaar (tegen dan ben ik 95 en is het wel genoeg geweest).
Dan kan ik per maand 167 000€ opsmodderen.
Redelijk geruststellend zou ik zeggen 😅

Eigenlijk gewoon elk de helft van 1 jackpot maar bon :)
Ja en nee... als zij 2 de enige winnaars waren, maakt het inderdaad niet uit of ze 1 keer 100% of 2 keer 50% kregen. Maar als er nog andere winnaars zijn maakt het wel uit he, bvb 1/2e of 2/3e van de pot bij 3 winnaars.

Dat blijf ik iets vinden dat ik niet snap, ge doet mee aan de lotto, ge wint uiteindelijk, en dan zegt ge "weet ge wat, niemand mag dat weten dus ik ga niks opdoen en mijn geld laten renderen zodat ik nog meer geld heb om niet op te doen"
Is dat ook niet eerder om het goede van het huidige leven niet kwijt te spelen gezien geld mensen verandert?

Ik tel altijd voor de lol uit wat ik pet maand zou kunnen uitgeven.
stel: ik win 100 miljoen.
ik leef nog 50 jaar (tegen dan ben ik 95 en is het wel genoeg geweest).
Dan kan ik per maand 167 000€ opsmodderen.
Redelijk geruststellend zou ik zeggen 😅
Veel meer hoor. Stel dat je die 100 miljoen ergens zet waar je 4% rendement haalt (wat zeker moet kunnen), dan kan je al 333k per maand op doen zonder dat er nog maar aan die 100 miljoen geraakt wordt ;).

Veel meer hoor. Stel dat je die 100 miljoen ergens zet waar je 4% rendement haalt (wat zeker moet kunnen), dan kan je al 333k per maand op doen zonder dat er nog maar aan die 100 miljoen geraakt wordt ;).
Ja. Die van mij is nog zonder intrest idd 🤪

maar op dat van u moet je wel nog belastingen betalen 😀

Laatst bewerkt:
Met geld word je leven alleen maar gemakkelijker, maar niet gelukkiger.
+ Géén geld maakt ongelukkig(er)
--> Zeg maar eens tegen iemand die schulden heeft en zijn huis moet verkopen hier in België: Ik besluit dat JIJ even gelukkig bent als toen je nog een 'klein' beetje geld had! Want geld maakt NIET gelukkig. Véél kans dat je een paar tanden dan kwijt bent sé.

En waar mensen geen materialisme kende werd ik het gelukkigste van allemaal.
Dat klopt maar je doet hier uitschijnen dat bovenstaande identiek is aan de quote 'géén geld maat niet ongelukkig(er).' Dat is echter te simplistisch en appelen met peren vergelijken. ;)

Je zegt wel: Daar waar ze gene rotte cent hadden, waren ze het gelukkigste. Ja dat geloof ik zeker een vast, maar dan wel op een locatie waar je met de lokale teelt, tenminste goed kan eten en je tenminste ergens kan slapen in de bossen of zo zonder gestoord te worden door de politie die je asap de cel in steekt wegens illegale landloperij hé. Of je woont op een boerderij. MAAR dan moet je die eerst wel bezitten sé.

En waar de mensen zijn aangepast aan GEEN materialisme. Dat gaat niet van vandaag op morgen. En het is ook een levensstijl die je zelf moet willen en die je moet inplannen in je leven.

Ja. Die van mij is nog zonder intrest idd 🤪

maar op dat van u moet je wel nog belastingen betalen 😀
333K per maand, zelfs exclusief belastingen, is nog altijd enorm veel om "van te leven". Waaraan geef je dat maandelijks uit? Elke dag gaan eten in The Jane steekt toch ook wel tegen na een tijd, niet?

333K per maand, zelfs exclusief belastingen, is nog altijd enorm veel om "van te leven". Waaraan geef je dat maandelijks uit? Elke dag gaan eten in The Jane steekt toch ook wel tegen na een tijd, niet?
Ge kunt het ook omschrijven als 11k per dag he :D
Daarom dat ik ook niet snap dat mensen daar dan over zeggen dat "ze zouden blijven leven zoals nu, geen zotte kosten, op de bank zetten zodat het geld opbrengt". Of ge nu 100 miljoen of 90 miljoen op de bank zet, ge kunt écht héél rijkelijk leven van de interest ze.

Ik vind miljoenen extra voor mij persoonlijk ook niet echt nodig sé. Het enige is gemoedsrust, maar dan nog.

Lening afbetalen --> Nog 160k te gaan
Maandelijks om van te leven -zonder zorgen- --> Neem nu 10k per maand
Ik ben 46 jaar dus maximaal nog 60 jaar. 10k * 12 * 60 = 7.2 miljoen
160k + 7.2 miljoen = 7.3 miljoen

Besluit: Vanaf het moment dat er 7.3 miljoen extra op mijn rekening wordt gestort zal geld mij niet meer EXTRA gelukkig maken. Zo enorm véél is dat dus niet hé. 1 probleem: Ik heb die 7.3 miljoen dus niet. :cry:

Ja 100 miljoen hebben is leuk ... maar 7.3 miljoen --> Als je gewoon goed leeft is dat toch genoeg? Dat iedereen die villa wil hebben of die dikke sjieke wagen: Dat is luxe / extra. Dat heb je echt niet nodig om véél gelukkiger te zijn. Wil je gaan zwemmen of naar de sauna? Voor 10k per maand kan je elke dag ergens gaan zwemmen sé of naar de sauna gaan!

Laatst bewerkt:
Ik vind miljoenen extra voor mij persoonlijk ook niet echt nodig sé. Het enige is gemoedsrust, maar dan nog.

Lening afbetalen --> Nog 160k te gaan
Maandelijks om van te leven -zonder zorgen- --> Neem nu 10k per maand
Ik ben 46 jaar dus maximaal nog 60 jaar. 10k * 12 * 60 = 600k
160 + 600k = 760k

Besluit: Vanaf het moment dat er 760k extra op mijn rekening wordt gestort zal geld mij niet meer EXTRA gelukkig maken. Zo enorm véél is dat dus niet hé. 1 probleem: Ik heb die 760k dus niet. :cry:

Ja 100 miljoen hebben is leuk ... maar 760k --> Als je gewoon goed leeft is dat toch genoeg? Dat iedereen die villa wil hebben of die dikke sjieke wagen: Dat is luxe / extra. Dat heb je echt niet nodig om véél gelukkiger te zijn. Wil je gaan zwemmen of naar de sauna? Voor 10k per maand kan je elke dag ergens gaan zwemmen sé of naar de sauna gaan!

10 000 * 12 * 60 = 7 200 000
Met uw berekening moet ge binnen 5 jaar sterven. :unsure:

10 000 * 12 * 60 = 7 200 000 :unsure:
Jaja ik was nog aan het copy/pasten :)
Swoit 100 miljoen is echt niet nodig ;) Dat wilde ik eigenlijk zeggen ..

Dat is eigenlijk wel grappig hier. Post je een serieuze post dan duurt dat soms dagen voor je een antwoord krijgt, soms zelfs ... nooit.
Post je iets fout of heb je per ongeluk te snel op Save geklikt en ben je nog aan het copy/pasten --> Dan heeft IEDEREEN DAT ASAP GEZIEN. :laugh:

10 000 * 12 * 60 = 7 200 000
Met uw berekening moet ge binnen 5 jaar sterven. :unsure:
Maar dan heb ik wel 5 jaar GOED geleefd. :tongue:

Bwa. Ik vind die 100 miljoen toch aangenamer hoor.
Huiske kopen in canada aan lake Joseph 😀, met ne bijbouw dat mijn ouders mee kunnen. En dan de felle uithangen op mijn jetski

Jaja ik was nog aan het copy/pasten :)
Swoit 100 miljoen is echt niet nodig ;) Dat wilde ik eigenlijk zeggen ..

Dat is eigenlijk wel grappig hier. Post je een serieuze post dan duurt dat soms dagen voor je een antwoord krijgt, soms zelfs ... nooit.
Post je iets fout of heb je per ongeluk te snel op Save geklikt en ben je nog aan het copy/pasten --> Dan heeft IEDEREEN DAT ASAP GEZIEN. :laugh:

100 miljoen is zeker niet nodig. Maar 7 miljoen € is toch ook al een gigantisch bedrag.

En het is toch raar hoe mensen anders denken ivm de lotto winnen. Als je 7 miljoen wint, heb je inderdaad al een serieuze intrest dus ga je meer als 10k per maand hebben. Of dat anderen zeggen: ja met 1 miljoen kom ik niet toe, want mijn droomhuis kost 1,5 miljoen. Betalen die hun huizen altijd cash ofzo?

Reizen met luxe hotels en yachts charteren kost geld ze :love2:
Dat zou ik mij toch niet ontzeggen met 100mil

Daarmee verandert je levensstijl zonder twijfel ookal beweren sommigen van niet.
Met 7mil niet, daarmee ga je uiteraard wel eens makkelijker op restaurant, op reis, luxe auto, etc.
Maar dat zou mijn leven niet zo drastisch veranderen eerlijk gezegd want anders is dat er zo door.

100 miljoen is zeker niet nodig. Maar 7 miljoen € is toch ook al een gigantisch bedrag.
Als je uittelt hoeveel geld ne mens hier in het Westen gedurende zijn leven nodig heeft, dan schrik je daar toch wel van hé.

Je hebt gemakkelijk, 2k nodig per maand gemiddeld gedurende uw leven (van baby tot 80 jarige). 2k x 12 maanden x 80 jaar = 1,9 miljoen Euro.
Dat is géén 7 miljoen maar dat is toch ook al een groot bedrag. En dat bedrag is nodig enkel en alleen om goed te kunnen leven.

OK je kan zeggen: Ik doe het voor de helft en kom met gemiddeld 1k toe! ... Dan zit je gedurende je leven nog altijd rond het MILJOEN. :tongue:

En dan heb je dus nog géén sjieke woning of zo hé!

Terug
Bovenaan