Ik ben iemand die goed geld kan beheren. Ik ben wat je noemt ne gierigaard.
Ik denk niet dat dat hetzelfde is..
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ben iemand die goed geld kan beheren. Ik ben wat je noemt ne gierigaard.
Mijn vrouw schreeuwt altijd dat ik een gierigaard ben als ik weeral eens weiger iets te kopen voor haar dat niet in het budget past.Zou ik eerder zuinig noemen. Ben hetzelfde. Ik doe nooit aankopen op impuls, zelfs voor de simpele goedkope zaken durf ik er nog uren over na te denken.
Gierig is eerder da ge nooit meer wil betalen aan iets dan het waard is of weinig/geen wederdiensten wil doen.

Wat maakt het uit of je nu iets vandaag of morgen of volgende week koopt? De spaarrente zal het verschil niet maken.Mijn vrouw schreeuwt altijd dat ik een gierigaard ben als ik weeral eens weiger iets te kopen voor haar dat niet in het budget past.
Ik noem dit inderdaad 'zuinig zijn' of gewoon .. 'binnen budget kopen!' ... je kan toch gerust een weekje wachten met een aankoop en dit amper 1 week later doen? Maar neen, dat begrijpt vrouwlief niet.
Ik heb lang gedacht dat vrouwlief abnormaal was, maar ik ben 46 en eigenlijk enorm véél mensen die ik tegenkom zijn zoals mijn vrouw. (Ik schrik daarvan) Ik begrijp dat dus echt NIET. Precies of men overlijdt ALS ze een aankoop ook maar één fucking dag (of week) uitstellen.![]()
Dat is dus exact het issue dat mijn vrouw (en vele andere mensen) niet begrijpen.Wat maakt het uit of je nu iets vandaag of morgen of volgende week koopt? De spaarrente zal het verschil niet maken.
Zolang je niet over budget over langere termijn gaat natuurlijk, maar die nuance mis ik precies?
Als je 1 broek koopt, maakt het toch niet uit op welke dag je deze koopt. Zolang je geen 2 broeken koopt als je budget daar niet voor voorzien is.

Dus de 7e dag van de week eten jullie niet?Dat is dus exact het issue dat mijn vrouw (en vele andere mensen) niet begrijpen.
En dan hebben we regelmatig dus van deze conversaties:
Vrouwlief: De ijskast is bijna leeg, we moeten naar de winkel
Ik: Het budget voor deze week is op. Morgen gaan we naar de winkel, want dan start de nieuwe week
Vrouwlief: Zever eens niet! Die ene dag maakt het verschil niet uit!
Het issue is echter dat mijn vrouw deze discussie ELKE week voert ... en wat gebeurt er dan? Je kan het resultaat dan al raden. Ze maakt er van ELKE week letterlijk 6 dagen van. Ik moet mij dus soms kwaad maken of het loopt uit de hand .. en moet haar dan steeds intomen.
Op lange termijn --> Als je van elke week 6 dagen maakt ipv 7 dagen, dan heb je dus 60+ weken per jaar ipv 52. Dat is dus een verschil van maar liefst 8 weken. Dus die ene dag maakt het verschil inderdaad niet uit zoals je zelf zegt, MAAR op de lange termijn wél![]()
Je kan altijd een pot met spijs eten ipv een grote maaltijd hé. Plus het is nooit zo dat de ijskast 100% leeg is. Er zit altijd wel 'iets' in dat nog eetbaar is. Waarom MOET vrouwlief dan persé diezelfde dag nog naar de winkel en kan dit niet wachten tot morgen? OK ik kan wel eens toegeven en ik doe dat ook. Maar ik ga dat niet elke week doen hé.Dus de 7e dag van de week eten jullie niet?
).Die één dag meer of minder maakt ook niet uit voor je budget. Zolang het de ene keer een dag minder is, en de andere keer een dag meer. Uiteindelijk heft zich dat dus gewoon op.Je kan altijd een pot met spijs eten ipv een grote maaltijd hé. Plus het is nooit zo dat de ijskast 100% leeg is. Er zit altijd wel 'iets' in dat nog eetbaar is. Waarom MOET vrouwlief dan persé diezelfde dag nog naar de winkel en kan dit niet wachten tot morgen? OK ik kan wel eens toegeven en ik doe dat ook. Maar ik ga dat niet elke week doen hé.
En het gaat niet alleen om eten. Het geld van de week is op. Vrouwlief wil graag naar de cinema gaan. Dan wil ze dus ook een dag te vroeg naar de cinema gaan. Oh ze wil een etentje want dat is lang geleden. Wéér ne dag te vroeg hé!
Uiteindelijk stapelt dat zich allemaal op en gaat het geld sneller op zijn hé omdat men gewoon redeneert van: Die ene dag meer of minder maakt toch niet uit ???? Mijn vrouw begrijpt dat dus niet, dat op lange termijn, dit een probleem wordt dan. (en het frusterende? Véél vrienden geven haar nog gelijk ook!).
Mee akkoord, maar dat is dus het issue: Als ik mijn vrouw laat doen, dan heft zichzelf dat dus NIET op, op de lange termijn.Die één dag meer of minder maakt ook niet uit voor je budget. Zolang het de ene keer een dag minder is, en de andere keer een dag meer. Uiteindelijk heft zich dat dus gewoon op.
Dat het bij jouw vrouw telkens een dag minder is, en nooit een dag meer, ja dan kan je zo'n strikte levenswijze volgen om het overzichtelijk te houden.
Maar niet iedereen is zoals jouw vrouw hoor. Voor heel wat andere mensen maakt die ene dag meer of minder helemaal niet uit, omdat het zichzelf opheft over langere termijn.

Wat is een te klein budget? Dat hangt van uw spendeer gedrag af hé?Maar als op dag 6 al uw weekbudget voor alles altijd op is, is het budget dan niet gewoon te klein?

(anders ga je straks gewoon bankroet)Dat uw vrouw eens gaat werken, ieder 250e/maand zakgeld en heel wat discussies minder.(En ja ik beslis de financiën, mijn vrouw werkt niet dus dan vind ik dat ik het recht daarop heb)
Let me say this: Het is of te wel de scheiding inzetten of ...Dat uw vrouw eens gaat werken, ieder 250e/maand zakgeld en heel wat discussies minder.
Acties ondernemen is soms minder van zelfsprekend. Meer heb ik hier niet aan toe te voegen, anders gaat deze discussie over 20 pagina's nog gaande zijn en moet een moderator ingrijpen.Als ik ne euro moest krijgen voor elke keer dat ik tegen mijn vriendin al heb gezegd "wacht nu eens een week met dat te kopen, volgende week zijn het solden"...Wat maakt het uit of je nu iets vandaag of morgen of volgende week koopt? De spaarrente zal het verschil niet maken.
Zolang je niet over budget over langere termijn gaat natuurlijk, maar die nuance mis ik precies?
. Sowieso zijn ons rekeningen ook gesplitst dus ze doet met haar geld uiteindelijk wat ze zelf wil maar ik probeer haar wel te behoeden voor impulsieve beslissingen (aka stommiteiten).Mee akkoord maar ik was één detail vergeten te melden dat uw mening volledig zal doen herzienAls ik ne euro moest krijgen voor elke keer dat ik tegen mijn vriendin al heb gezegd "wacht nu eens een week met dat te kopen, volgende week zijn het solden"...
Maar ik mag niet klagen, bij ons geen Makila toestanden. Sowieso zijn ons rekeningen ook gesplitst dus ze doet met haar geld uiteindelijk wat ze zelf wil maar ik probeer haar wel te behoeden voor impulsieve beslissingen (aka stommiteiten).

Waarom zou ik haar de helft van de overige centjes laten beheren? Makes no sense zolang ze niet werkt ..Welk geld. Haar geld? 0€.dus ze doet met haar geld uiteindelijk wat ze zelf wil
(Ik wil niet wreed zijn dit is gewoon een feit hé)Maar bon, het ging over de lotto winnen. Wat ik ermee ging doen? Ah wel, we zullen eens beginnen met een nieuwe vrouw te kopen.
Wie krijgt er in België 0 uitkering?Welk geld. Haar geld? 0€.(Ik wil niet wreed zijn dit is gewoon een feit hé)