Las net artikel in het Nieuwsblad van koppel dat vorig jaar deel van die grote pot gewonnen had.
Er staat onder andere dit in het artikel: "Om het gewonnen bedrag ook in de toekomst veilig te stellen, bedacht Bert een pragmatische oplossing. “Een gewone zichtrekening bij de bank is maar gewaarborgd tot 100.000 euro. Alles wat erboven ligt, speel je kwijt bij een faillissement van de bank. Daarom heb ik het geld verdeeld over verschillende banken.” Al zorgde dat opsplitsen ook voor de nodige uitdagingen. “Je kunt maximaal 25.000 euro per keer overschrijven. Als je dat de eerste keer doet, kijk je je overschrijving meerdere keren na. Maar als je dat zoals ik zo veel keer hebt moeten doen, voelt het alsof je 5 euro overschrijft”, zegt Bert."
Stomme vraag... Zij hadden iets van een 800 000 euro denk'k. Stel nu dat je zo'n megapot van 200 miljoen euro wint, dan ga je toch niet al je geld per 100 000 euro op een andere rekening zetten? Zijn daar geen andere oplossingen voor om je geld veilig te zetten?
'k Vraag het al maar even voor't geval ik vrijdag met de grote pot aan de haal ga