Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Doet me denken aan een mopje

"Schat, wat zou je doen als we de lotto winnen?"
"De helft pakken en het aftrappen"
"Hier is 5 euro, salu"

Doet me denken aan een mopje

"Schat, wat zou je doen als we de lotto winnen?"
"De helft pakken en het aftrappen"
"Hier is 5 euro, salu"
Ik denk dat er best wel wat scheidingen gebeuren na het winnen van een groot lot. Veel mensen blijven bij elkaar omdat het financieel nu eenmaal lastig is om het allemaal alleen te doen. Als die financiële bezorgdheid wegvalt, valt dan ook meteen een grote drempel weg om die stap te nemen.

Screenshot_20231205_212432_Samsung Internet.jpg

Met zo ne grote pot zet ik hier toch de resultaten... Zelf 3 cijfers gehit, zonder sterren spijtig genoeg

Jackpot blijft staan...

Laatst bewerkt:
Mijn huis compleet laten afwerken, en de luidsprekers van mijn auto laten repareren .
En zoiezo een nanny in huis, ik sta van mijn leven niet meer 's nachts op 😅

Las net artikel in het Nieuwsblad van koppel dat vorig jaar deel van die grote pot gewonnen had.

Er staat onder andere dit in het artikel: "Om het gewonnen bedrag ook in de toekomst veilig te stellen, bedacht Bert een pragmatische oplossing. “Een gewone zichtrekening bij de bank is maar gewaarborgd tot 100.000 euro. Alles wat erboven ligt, speel je kwijt bij een faillissement van de bank. Daarom heb ik het geld verdeeld over verschillende banken.” Al zorgde dat opsplitsen ook voor de nodige uitdagingen. “Je kunt maximaal 25.000 euro per keer overschrijven. Als je dat de eerste keer doet, kijk je je overschrijving meerdere keren na. Maar als je dat zoals ik zo veel keer hebt moeten doen, voelt het alsof je 5 euro overschrijft”, zegt Bert."

Stomme vraag... Zij hadden iets van een 800 000 euro denk'k. Stel nu dat je zo'n megapot van 200 miljoen euro wint, dan ga je toch niet al je geld per 100 000 euro op een andere rekening zetten? Zijn daar geen andere oplossingen voor om je geld veilig te zetten?

'k Vraag het al maar even voor't geval ik vrijdag met de grote pot aan de haal ga 🤣🤣🤣

Las net artikel in het Nieuwsblad van koppel dat vorig jaar deel van die grote pot gewonnen had.

Er staat onder andere dit in het artikel: "Om het gewonnen bedrag ook in de toekomst veilig te stellen, bedacht Bert een pragmatische oplossing. “Een gewone zichtrekening bij de bank is maar gewaarborgd tot 100.000 euro. Alles wat erboven ligt, speel je kwijt bij een faillissement van de bank. Daarom heb ik het geld verdeeld over verschillende banken.” Al zorgde dat opsplitsen ook voor de nodige uitdagingen. “Je kunt maximaal 25.000 euro per keer overschrijven. Als je dat de eerste keer doet, kijk je je overschrijving meerdere keren na. Maar als je dat zoals ik zo veel keer hebt moeten doen, voelt het alsof je 5 euro overschrijft”, zegt Bert."

Stomme vraag... Zij hadden iets van een 800 000 euro denk'k. Stel nu dat je zo'n megapot van 200 miljoen euro wint, dan ga je toch niet al je geld per 100 000 euro op een andere rekening zetten? Zijn daar geen andere oplossingen voor om je geld veilig te zetten?

'k Vraag het al maar even voor't geval ik vrijdag met de grote pot aan de haal ga 🤣🤣🤣
Kaaimaneilanden

Lol dat één koppel. Die man begrijp ik wel. Kanker, stadium 4 en 0% overlevingskans (Melding krijgen van nog amper 2 weken te leven).
En 20+ jaar later er nog steeds zijn en dan 800k winnen.

"Op doen dat geld! Dat moet rollen!" :tongue:
En een faillissement van hun zaak (thuiszorg) en de vrouw heeft een ouderenmoord meegemaakt (vader heeft moeder vermoord)...

je kan dat niet enkel over spaarrekeningen verspreiden, maar ook over aandelen, obligaties, ... zo verspreid je ook het risico

1) Blijven werken, ja echt waar, maar misschien 4/5e ofzo. Ik werk oprecht graag maar er is nog zoveel wat ik wil doen buiten het werk waar ik niet aan kom, voornamelijk cursussen die ik wil volgen. Dat zou ik dan op die vrije dag doen.
2) De resterende lening van het huis van mijn broer afbetalen. Die moeten nog een jaar of 6-7 afbetalen.
3) Mijn vriendin en ik hebben een buitenverblijf in het buitenland. We twijfelden toen over 2 landen waar elk een huis stond binnen ons budget wat ons aansprak. We hebben toen gekozen voor land 1 en ik zou dat andere huis in land 2 dan ook kopen.
4) Die ene oldtimer kopen die ik al zo lang wil
5) Investeren in vastgoed, aandelen, kunst,....
6) Mijn broer's geadopteerde dochter is van Guinee waardoor wij toch een bepaalde binding hebben met dat land. Ik zou iets op poten zetten om de lokale bevolking daar vooruit te helpen zoals de bouw van een schooltje en waterputten.
7) Mijn favoriete artiest uitnodigen voor een zeer intiem concert in de woonkamer thuis. En voor de perverts onder ons, het gaat om een zangeres die dan komt zingen.

Beste oplossing dat ik kan bedenken is, huur een financiëel adviseur in (een onafhankelijke die niet verbonden is aan een bank). Die zal ervoor zorgen dat je geld zoveel mogelijk gewaarborgd blijft + dat je jezelf niet straatarm maakt door teveel aankopen.

Bonus is dat, als er mensen zitten te smeken om geld, kun je gewoon zeggen dat je adviseur dat allemaal regelt. En die adviseur zal hen dan wel afwimpelen.

1) Blijven werken, ja echt waar, maar misschien 4/5e ofzo. Ik werk oprecht graag maar er is nog zoveel wat ik wil doen buiten het werk waar ik niet aan kom, voornamelijk cursussen die ik wil volgen. Dat zou ik dan op die vrije dag doen.
2) De resterende lening van het huis van mijn broer afbetalen. Die moeten nog een jaar of 6-7 afbetalen.
3) Mijn vriendin en ik hebben een buitenverblijf in het buitenland. We twijfelden toen over 2 landen waar elk een huis stond binnen ons budget wat ons aansprak. We hebben toen gekozen voor land 1 en ik zou dat andere huis in land 2 dan ook kopen.
4) Die ene oldtimer kopen die ik al zo lang wil
5) Investeren in vastgoed, aandelen, kunst,....
6) Mijn broer's geadopteerde dochter is van Guinee waardoor wij toch een bepaalde binding hebben met dat land. Ik zou iets op poten zetten om de lokale bevolking daar vooruit te helpen zoals de bouw van een schooltje en waterputten.
7) Mijn favoriete artiest uitnodigen voor een zeer intiem concert in de woonkamer thuis. En voor de perverts onder ons, het gaat om een zangeres die dan komt zingen.
Het is 240 miljoen hè. een beetje ambitie hè 😂

Het enige werk dat ik dan nog wil zien is mensen die voor mij werken

Terug
Bovenaan