Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Beste oplossing dat ik kan bedenken is, huur een financiëel adviseur in (een onafhankelijke die niet verbonden is aan een bank). Die zal ervoor zorgen dat je geld zoveel mogelijk gewaarborgd blijft + dat je jezelf niet straatarm maakt door teveel aankopen.

Bonus is dat, als er mensen zitten te smeken om geld, kun je gewoon zeggen dat je adviseur dat allemaal regelt. En die adviseur zal hen dan wel afwimpelen.

Bestaat dat dan?

Je hebt vermogensbeheerders genre Petercam-Degroof, maar dat zijn zelf ook banken die in de eerste plaats aan jou willen verdienen.

Ik voel het, het is voor mij vanavond.
En ik heb talent 🙂. Vorig jaar met een kraslot 2000 euro gewonnen en vorige week nog 100.
Dus tijd om te verbeteren en voor de grote pot te gaan 🤣

Bestaat dat dan?

Je hebt vermogensbeheerders genre Petercam-Degroof, maar dat zijn zelf ook banken die in de eerste plaats aan jou willen verdienen.
Ja, ik ken zo iemand. De man is Bedrijfsrevisor en heeft toch een deel zo een klanten die hij begeleidt Zonder in detail te treden vertelt hij daar wel sappige verhalen over.

240 miljoen. Wat een absurd hoog bedrag. Haast abstract rijk, véél meer dan je nodig hebt om een waardig bestaan te hebben. Je krijgt dan toch een enorme leegte die je opvult met oppervlakkige zaken zoals dure auto's en designerspullen?

240 miljoen. Wat een absurd hoog bedrag. Haast abstract rijk, véél meer dan je nodig hebt om een waardig bestaan te hebben. Je krijgt dan toch een enorme leegte die je opvult met oppervlakkige zaken zoals dure auto's en designerspullen?
Goh, ga je dan nog meer op dit forum zitten :fingerguns_r:?

Gewoon reizen boeken en wellnesscentra afschuimen, goed gaan eten. De duurste gangen menu's telkens nemen.
Mss word je die dingen ook beu. Maar minder beu dan werken.

Laatst bewerkt:
Misschien bedoel je het niet zo maar het klinkt sterk alsof het belangrijk is dat je die 240 miljoen opdoet in je leven. Zeker niet nodig, ge kunt het ook doorschuiven naar je naasten (misschien wel beter niet zeggen tegen hen terwijl je nog leeft :unsure: ) of gigantisch investeren in bepaalde zaken. Zo zou ik bijvoorbeeld proberen een MoCap studio (om 3D te animeren, denk aan Gollum) op poten te zetten want ik vind dat Belgie en rest van Europa daar te weinig van hebben.

Iedereen vult die leegte op zijn eigen manier maar ik weet niet of ik een leegte zou voelen. Ik zou natuurlijk in een villa wonen met 3-4 splinternieuwe auto's, maar mijn eetgewoontes zouden zeker hetzelfde blijven (deels omdat ik autisme heb en dit manisfesteert zich enorm in mijn eetgewoontes), mijn uitgaangewoontes zouden ook niet veranderen, zou zelfs meer binnenblijven peins ik. :lol:

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen met het winnen van een groot lot. Ik prijs me gelukkig met het leven dat ik nu heb en heb in principe niets tekort. Ik heb geen nood aan dure (sport) auto's of een nieuw (groter) huis. Lange en verre reizen zijn ook niet direct aan mij besteed dus er zit ook geen wereldreis in... Ik ben nogal saai en zou vermoedelijk gewoon blijven werken waar ik nu werk, met misschien het enige verschil dat ik nog minder geremd zou zijn om mijn mening te ventileren dan dat ik nu al doe.

Ergens hoop ik dat ik gewoon mezelf kan blijven met zo'n onoverzichtelijk groot bedrag op mijn rekening. Maar ben ook niet naïef en weet ook wel dat die zaken die nu nog te lang op de kooplijst blijven hangen wegens te duur of geen geld sneller gekocht zullen geraken. Maar dat gaat over klein bier als we spreken over een lot van 240 miljoen. Om even in context te plaatsen, als je daar niets mee doe en bij manier van spreken onder je matras bewaar, dan kan ik daar tot mijn 100ste iedere maand 307 692 euro van verkwisten voor het op is. Dat zijn wat, 8-10 huizen per jaar? Zet je het op een spaarrekening, dan kan je met de intrest alleen al comfortabel te leven...

Zot

Ale, nog eens een Belg euromillions gewonnen.
Moet toch vloeken zijn als je net nu wint, afgelopen dinsdag bijna 88 miljoen en komende vrijdag een grote pot van 130 miljoen en dan "maar" 17 miljoen winnen.

Ale ja, ik heb 2 cijfers en 1 ster juist, beter dan niks zullen we maar zeggen zeker.

Terug
Bovenaan