Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Afhankelijk van welk bedrag natuurlijk.

Lotto tot 1 miljoen euro, enkel aan dichte familie vertellen, broer/schoonzus en ouders. Of misschien zelfs niet?
Hen wel wat schenken in geval van openbaring. En voor de rest wel stil houden. De reis wat misschien luxueuzer maken of ze maken an sich!
En anders in het leven eens wat meer permiteren. geen zorgen hebben is ook al iets. Die woonkeuken moet dan niet wachten.
En dan vooral het kapitaal investeren, slim beleggen en misschien zelfs met een klein deeltje een (bij)zaak/hobby beginnen. Een appartementje/vastgoed kopen om te verhuren... Hoef niet per se een vakantiewoning te bezitten. West Vlaanderen is dicht genoeg van de kust en dicht genoeg van heuvelland, en ver genoeg van Antwerpen, LOL! Anyway, velen komen meestal al gek van de notie van "hen wat schenken" omdat ze dan denken aan hetgeen ze 'dan maar" over houden etc, uiteindelijk zelfs de helft overhouden blijft free cash he :D Misschien hier en daar een folieke als het te permitteren is :D

Lotto met enkele tot veel miljoenen (ik denk zelfs nog niet aan euromillions lol) -> semi stil houden. No giveaways.
Heb ook niet echt vrienden die me zouden lastig vallen daarover, of ik zou ook niet plots een nieuwe kring moeten vinden om rond te hangen...
Wel zal ik wss een bbqtje of 2 meer moeten geven :D ik dacht al aan een kleinschalig festivalletje rond mijn verjaardig elk jaar. Al kost dat iets.... blijft leuk toch. En hopelijk kan iedereen zich er dan in vinden. Topmanagers worden toch ook niet gepluimd? "Verleven" zou ik niet echt doen. Een som geld is voor mij ook een kapitaal die moet werken en opbrengen. Mensen die zonder meer rekenen op iets, die zijn niet welkom.

Zowel in categorie 1 als 2 moet een fancy boomhut er wel vanaf kunnen? misschien die weide langs ons huis, tja...
Vanaf categorie 2, Misschien een zeilbootje, defender om die te verplaatsen. Een luxewagen als een porsche of g-wagon voor de vriendin.
Sowieso wel blijven werken of zelf iets starten... met genoeg kapitaal kan er veel gebeuren...
En misschien deze zeilboot als extreem folieke. En vertrekken maar : https://www.yachtfocus.com/gebruikt...125039/smit-pilot-wishbone-schooner-2800.html Misschien huur ik er best gewoon ene...

Lees je nog mee? Euromillions-niveau dan nu.... ik zou geen zeilboot kopen. Maar een zeilschip. Zoals bvb. de Europa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Europa_(ship) De ganse wereld rondvaren. Met crew. En vrienden. Jaar lang. Iemand die geen jaar lang mee kan, gewoon als het past laten overvliegen. Kapiteins petje kopen... de effectieve kapitein die moet maar sturen, dan noem ik mezelf admiraal Lol :D
En dan zien we wel weer... tegen dan is de rest van het kapitaal hopelijk al weer gegroeid, LOL! Bomen planten in mijn streeks. Moeten ze het bos maar naar mij vernoemen, de filantroop die ik ben.

Voila, een stukje zinloze tekst. Enjoy reading :D

WFL is dan ook ondertussen een volledig uitgemolken product merk ik net op. Geen idee waar je die 10k per maand van hebt, maar dat is dus 5k. Er is wel een optie voor 10k per jaar.

Capture.jpg

Ik denk dat ik dan liever Win For Life zou winnen. Blijven werken (al dan niet parttime). En genieten.
Ik zou me niet gerust voelen... Vanaf dat moment ben je erg "duur" zo lang je leeft t.o.v. de instantie die u maandelijks moet uitbetalen.
kZal wel wat te achterdochtig zijn, maar voor hen is het vanaf dan een goeie zaak indien je zo snel mogelijk zou sterven... 😶

Mijn neef won ooit 40 miljoen frank. Dat is iets van een 20 jaar geleden denk ik. Hij zit nu bij het CAW. :unsure:
Mooie les geweest voor moest ik ooit winnen. Onlangs nog 25 euro gewonnen ongeveer, ben er niet zot mee gaan doen.

mja welke WFL? :p Ik doe enkel mee met 500/maand omdat 10 euro per lotje (10.000/maand) te veel is 🤪

Met 500 euro in de maand moet ik sowieso nog werken, maar zou meer kunnen sparen natuurlijk
3000 of 5000 per maand is goed hoor.

Ik zou me niet gerust voelen... Vanaf dat moment ben je erg "duur" zo lang je leeft t.o.v. de instantie die u maandelijks moet uitbetalen.
kZal wel wat te achterdochtig zijn, maar voor hen is het vanaf dan een goeie zaak indien je zo snel mogelijk zou sterven... 😶
Dan kan ik John Wick in het echt spelen. 't Is eens iets anders.

Mijn neef won ooit 40 miljoen frank. Dat is iets van een 20 jaar geleden denk ik. Hij zit nu bij het CAW. :unsure:
Mooie les geweest voor moest ik ooit winnen. Onlangs nog 25 euro gewonnen ongeveer, ben er niet zot mee gaan doen.
Wat is het CAW?

Stoppen met werken en verhuizen naar een plek waar niemand mij kent. Daar koop ik mij dan een schoon en vooral groot huis.

Als iemand iets vraagt ist van een erfenis. Ik heb zelf geen broers of zussen, enkel een schoonzus en die is rijk getrouwd, dus ik ga maar weinig ambras hebben.

Verder mijn dagen spenderen met mijn hobby's. Geen zotte dingens, maar wel een dikkere wagen, maar niets extreem.

Nuja, ik speel niet op de lotto, dus ik win elke week 5€.

Centrum voor Algemeen Welzijn.
Amai, hoe is dat zo ver kunnen komen dan? Nu, ik sprak onlangs met een boekhouder en die vertelde me dat ik mij niet kan inbeelden hoeveel mensen er niet kunnen omgaan met geld. Jonge mensen die een huis en ne dikke wagen voor de deur hebben terwijl die dat eigenlijk niet kunnen betalen is wekelijkse kost. Alles lenen. Van auto tot TV.

Stoppen met werken en verhuizen naar een plek waar niemand mij kent. Daar koop ik mij dan een schoon en vooral groot huis.

Als iemand iets vraagt ist van een erfenis. Ik heb zelf geen broers of zussen, enkel een schoonzus en die is rijk getrouwd, dus ik ga maar weinig ambras hebben.

Verder mijn dagen spenderen met mijn hobby's. Geen zotte dingens, maar wel een dikkere wagen, maar niets extreem.

Nuja, ik speel niet op de lotto, dus ik win elke week 5€.
Dus uw nickname is een leugen?

Amai, hoe is dat zo ver kunnen komen dan? Nu, ik sprak onlangs met een boekhouder en die vertelde me dat ik mij niet kan inbeelden hoeveel mensen er niet kunnen omgaan met geld. Jonge mensen die een huis en ne dikke wagen voor de deur hebben terwijl die dat eigenlijk niet kunnen betalen is wekelijkse kost. Alles lenen. Van auto tot TV.
Beetje hetzelfde verhaal zoals velen. Megagroot huis gezet, nieuwe auto gekocht en met de overschot een mobilhome. Dan tot de conclusie gekomen dat de aankoop niet het einde van de kosten is. Denk dat hij nog geen twee jaar dat huis heeft kunnen houden, daarna alles mogen wegdoen voor minder dan wat het gekost heeft, en gemaakte schulden moeten aflossen. Woont nu op zijn 50ste weer bij zijn moeder en gaat werken met een aftandse fiets.

Dus uw nickname is een leugen?
Hebt ge nu echt vertrouwen in iemand met een nickname waar "Evil" in voorkomt? Tsk tsk.

Uiteraard een huis voor mezelf en ouders, en voor zus (of haar huidige lening aflossen). Verder zou ik geen groot bedrag schenken, maar wel duidelijk maken aan hen, en een heel select clubje mensen, dat ze altijd naar mij komen wanneer iets versleten of defect is, zodat ze hun eigen verdiende geld kunnen besteden aan zorgeloos leven.

Om te beginnen, een groot deel verspreid investeren zodat ik een bron heb om mijn toekomstige levensstijl mee te financieren.
Een deftig huis kopen/laten bouwen zonder mankementen. Groot, maar ook niet te groot. Een verhaaltje opdisselen dat ik een oude ledger/ mining account van BTC teruggevonden heb. Iets om het een aangezicht te geven dat ik plots verhuis.
Mijn auto naar de garagist doen en zeggen :"lap hem maar volledig op, nieuwe bumper, luidsprekers en krassen eruit"
Velgen steken ipv dopullen :) . Idem voor mijn madam haar wagen, blutsen eruit en een nieuwe spiegel.
Veel op reis gaan
Een high end pc kopen, nu is dat altijd een bouwsel met occasiestukken

Maar ik zou niet stoppen met werken, wel veel mijn gedacht doen en als het me niet aanstaat iets anders zoeken.

Terug
Bovenaan