Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Als eenmanszaak dan toch want de cijfers van je bvba staan op internet.
Ja das ook juist natuurlijk, maar niemand die zegt dat je zelf geen echt bedrijfje kan starten, en daarmee is vastgoed de ideale springplank.... En indien in eigen beheer ben je toch niet verplicht om iets neer te leggen denk ik dan (dit valt imo onder de personenbelasting als je alles aan geeft) ? Of je investeert in het buitenland zogezegd, of als stille vennoot, opties genoeg waarmee een creatieve boekhouder wel iets op kan vinden denk ik dan...

1) Elke winter in Trinidad & Tobago doorbrengen om wat aan filantropie te doen met de nodige drank en hoeren. 2) tegen mijn baas zeggen dat hij mijn zak mag opblazen 3) investeren in vastgoed

Collega stuurde mij dat we gewonnen hebben met Euromillions.

Gisteren op den bureau van mijne baas gescheten met een leuke brief bij.

Blijkt nu dat we 4 euro gewonnen hebben. Ik mag van geluk spreken dat m'n naam niet op die brief staat.

Ik snap hier vooral niet dat blijkbaar veel mensen door plots veel geld te hebben hun hele fatsoen, sociaal leven, vriendengroep en zelfs hun relatie overboord gooien.

Alsof je met geld plots geen gevoelens meer hebt en dus geen nood meer hebt aan sociaal contact of een partner waar je mee overeenkomt.

Nee, verhuizen naar een omheind kasteel en alle dagen de masseuse poepen, toppie. :eek: Na een maand ben ik het strontbeu.

Ik snap hier vooral niet dat blijkbaar veel mensen door plots veel geld te hebben hun hele fatsoen, sociaal leven, vriendengroep en zelfs hun relatie overboord gooien.

Alsof je met geld plots geen gevoelens meer hebt en dus geen nood meer hebt aan sociaal contact of een partner waar je mee overeenkomt.

Nee, verhuizen naar een omheind kasteel en alle dagen de masseuse poepen, toppie. :eek: Na een maand ben ik het strontbeu.
In het geval van Euromillions, waarbij je nooit meer hoeft te werken, zou ik toch serieus wat geld uitdelen van mijn dichtste vrienden en familie. Wat heeft het voor zin dat ik eindelijk een volledige winter skigebieden kan verkennen maar dit alleen moet doen omdat mijn vrienden moeten gaan werken. Met dat geld koop je gewoon tijd om samen te spenderen.

zou ik toch serieus wat geld uitdelen van mijn dichtste vrienden en familie.
Maar daar loopt het net mis. In een ideale wereld is dat mogelijk als iedereen discreet kan blijven, maar dat is niet zo.

Vroeg of laat zal je dan bepaalde vrienden / familie / vage kennissen hebben (aan wie je niets wil geven) die om geld komen schooien. En eens mensen weten dat je rijk bent komen ze van overal schooien.

Maar daar loopt het net mis. In een ideale wereld is dat mogelijk als iedereen discreet kan blijven, maar dat is niet zo.
Vroeg of laat zal je dan bepaalde vrienden / familie / vage kennissen hebben (aan wie je niets wil geven) die om geld komen schooien. En eens mensen weten dat je rijk bent komen ze van overal schooien.
Waarom loopt het "mis"?
Als vriendschappen of banden daarmee kapot gaan, dan is het zo. Dan ben je die mensen beter kwijt.
En je kan altijd nee zeggen tegen vage kennissen. Of gewoon je verwijderen van social media, een hoge poort zetten, en al veel is opgelost.

En je kan altijd nee zeggen tegen vage kennissen. Of gewoon je verwijderen van social media, een hoge poort zetten, en al veel is opgelost.
Ik heb al verhalen gelezen van Lotto-winnaars die echt moeten wegvluchten naar het buitenland, omdat ze de hele tijd lastig gevallen worden. Ja je kan verhuizen en een poort zetten en weet ik veel, maar ik zou normaal willen blijven leven.

Ik snap het probleen daarrond niet zo goed. Waarom zou of moet je anders gaan doen bij je vrienden omdat je geld hebt?

Eén van mijn vorige bazen behoort tot een heel rijke familie, een vermogen groter dan de euromillions pot van vorige week. Als die met minder gegoede mensen gaat eten delen die ook gewoon de rekening en bestelt hij niks dat de rest niet zou kunnen betalen.

Als je per sé grote sier wil gaan maken, doe dat dan met het gezin of met andere mensen die ook genoeg geld hebben. Met mijn huidige vrienden, die voor de goede orde niks tekort komen, zou ik toch gewoon graag blijven doen wat we nu doen.

Ik snap het probleen daarrond niet zo goed. Waarom zou of moet je anders gaan doen bij je vrienden omdat je geld hebt?

Eén van mijn vorige bazen behoort tot een heel rijke familie, een vermogen groter dan de euromillions pot van vorige week. Als die met minder gegoede mensen gaat eten delen die ook gewoon de rekening en bestelt hij niks dat de rest niet zou kunnen betalen.

Als je per sé grote sier wil gaan maken, doe dat dan met het gezin of met andere mensen die ook genoeg geld hebben. Met mijn huidige vrienden, die voor de goede orde niks tekort komen, zou ik toch gewoon graag blijven doen wat we nu doen.
Ik denk dat het probleem zich stelt hoe je aan je rijkdom komt.

Door keihard te werken, gaat er niemand vies opkijken als je met een duurdere auto rijdt, duurdere kleren draagt enz... Want hij heeft ervoor gewerkt.

Anders is het als je dit vandaag op morgen hebt gekregen door puur geluk. Dan is de mening al sneller dat je moet delen in je geluk ipv egoïstisch te zijn.

Ik heb al verhalen gelezen van Lotto-winnaars die echt moeten wegvluchten naar het buitenland, omdat ze de hele tijd lastig gevallen worden. Ja je kan verhuizen en een poort zetten en weet ik veel, maar ik zou normaal willen blijven leven.
Dat zijn de extreme verhalen idd, al is wegvluchten naar het buitenland ook wat overdreven als zijnde een minimum actie te ondernemen in dat geval.

Ik kan me in ieder geval niet inbeelden dat mijn broer of zus nog een dag in loondienst moeten werken als ik +200mio euro win. Of dat mijn vrienden moeten bijdragen aan een fancy chalet die ik huur in op vakantie. Op café kan ieder zijn rondje dan geven.

Wat doet ge dan als ze voor een goed doel of vereniging aan uw deur komen "schooien" ?

Geeft ge dan altijd iets of durft ge al eens nee zeggen ?

Dat zijn de extreme verhalen idd, al is wegvluchten naar het buitenland ook wat overdreven als zijnde een minimum actie te ondernemen in dat geval.

Ik kan me in ieder geval niet inbeelden dat mijn broer of zus nog een dag in loondienst moeten werken als ik +200mio euro win. Of dat mijn vrienden moeten bijdragen aan een fancy chalet die ik huur in op vakantie. Op café kan ieder zijn rondje dan geven.
Als gij een dikke chalet wilt huren en al u vrienden laten komen is dat natuurlijk uw ding. Maar kans is groot dat veel vrienden daar mss verveeld mee gaan zitten en op hun ongemak gaan zijn.

Ik huur dan liever met mijn vrienden een normale chalet en deel met hen de kosten, en als ik echt die dikke luxe wil doe ik dat wel een andere keer.

Het is toch niet omdat je geld hebt dat je niet meer van de kleine dingen, zoals met je maten in een doorsnee chalet in de Ardennen gaan zitten, kan genieten? Het moet toch niet allemaal kaviaar en champagne zijn?

Ik denk dat het probleem zich stelt hoe je aan je rijkdom komt.

Door keihard te werken, gaat er niemand vies opkijken als je met een duurdere auto rijdt, duurdere kleren draagt enz... Want hij heeft ervoor gewerkt.

Anders is het als je dit vandaag op morgen hebt gekregen door puur geluk. Dan is de mening al sneller dat je moet delen in je geluk ipv egoïstisch te zijn.
Net daarom zou ik eerst wat vastgoedprojecten doen alvorens groot geld uit te geven, zodat het lijkt dat mijn geld daarvan komt.

Wat doet ge dan als ze voor een goed doel of vereniging aan uw deur komen "schooien" ?

Geeft ge dan altijd iets of durft ge al eens nee zeggen ?
Het enige dat ik soms eens koop zijn snoepjes van de lokale jeugdbeweging. Alle andere goede doelen en Jehova, etc. wijs ik vriendelijk af.

Ik zou ook discreet blijven hoor. Als ik bijvoorbeeld 's morgens vertrek zal de uitlaat van m'n 992 GT3 dichtstaan bijvoorbeeld! :unsure:

Terug
Bovenaan