Wat zou jij doen als je de lotto wint?

130 miljoen? Tegen niemand zeggen, klinkt makkelijk, maar het is natuurlijk leuker als je het kan delen met je dichtste familie of vrienden... Wat ben je ermee als je alleen in je Bugatti naar de luchthaven rijdt om alleen op je privéjet te stappen richting je lege, 10 bedroom villa op een werelddeel waar je niemand kent?

Ouders/zus zou ik dus mss wel inlichten (daarom nog niet over de grootteorde) en steunen, maar de rest van de familie krijgt niets. Als je daaraan begint, komt er geen einde aan. Vrienden zou ik mss wel trakteren op mooie reizen ofzo. (Al lijkt dat dan ook eerder alsof ik hun gezelschap afkoop... Hmm..)

"Beter" is "amper" 10 miljoen winnen, een mooi huis en leuke vierwieler kopen, en de rest voldoende passief inkomen laten genereren dat je voor de rest van je leven niet meer moet werken of veel kopzorgen moet hebben, en het gewoon kan steken op een paar succesvolle beleggingen...

Anyway:
  • Ik zou beginnen met m'n moeder een huis en al wat ze nodig heeft te schenken. Ze is gescheiden en heeft maar een bescheiden pensioen. M'n vader verdient nog genoeg.
  • Zelf een riante villa met zwembad kopen, zo ver mogelijk van de bewoonde wereld. Ik wil geen trein, autosnelweg, haagschaar, brommer, kettingzaag, bladblazer, grasmachien, verhakselaar, kasseibaan, kerken of kakelende buurvrouwen meer horen. (Dat zal moeilijk zijn, want ik wil toch wel nog graag in Vlaanderen blijven om contact met de familie te behouden...)
  • Met tuinman & kuisvrouw, obviously.
  • Inclusief grote garage voor meerdere sportwagens. Niets extreem als een Lambo ofzo, maar zo genre Audi RS7, AMG-stuff, ... "Ja, lang thuis gewoond, veel gespaard en veel geluk gehad met een paar beleggingen é. En al van bitcoin gehoord? Tgoh-ho.."
  • Een buitenverblijf in een zonnig Europees land kopen. Zodat ik naar daar kan vliegen als bovengenoemde tuinman zijn bladblazer boven haalt.
    Ouders/zus mogen er dan ook altijd gratis gebruik van maken op voorwaarde dat ze het voor zichzelf houden.
  • Een buitenverblijf in Bel Air of omstreken kopen. Maar ook geen kasteel van 100M tenzij ik daar effectief full time zou gaan wonen met m'n harem. 25M is al plenty, van wat ik zo zie.

Na die initële aankopen, hoeveel blijft er dan nog over? Ruim 75M? Pffff.. Let's see...
  • 1M in crypto steken. 1M meer of minder.....
  • 74M passief inkomen laten genereren. Gewoon dividenden. Geen kopzorgen. Zelfs aan een onderschat 2% netto avg is dat nog 123k/maand. Sounds plenty voor alle vaste kosten van hierboven + alles hieronder. (En als ik eens niet toekom, tjah, dan blijf ik wel eens een maandje gewoon thuis sparen en ondertss gamen in m'n home cinema ruimte... I'll survive....)
  • Geen miljoenen gaan schenken, maar wel gul zijn naar m'n zus, schoonbroer en neefke toe. Zelfs al verzwijg ik zoveel mogelijk, ze zullen het waarschijnlijk toch wel gaan ruiken, maar zullen niet concreet weten over hoeveel ik beschik... Als ik zou komen te overlijden en ik heb geen partner, vloeit het toch sowieso naar m'n zus & ouders. Ze moeten maar geduld hebben :p
  • Stoppen met werken of mss eerder minder werken en ander werk doen zonder veel kopzorgen. Namiddagshifts obviously, ik moet kunnen uitslapen. Gewoon als bezigheidstherapie en als excuus naar de familie toe. Contact houden is dan wel fijn, maar ook nie teveel. "Ik kan nie komen, kmoe werken. Dienen RS7 betaalt em niet vanzelf é nonkel!".
  • Altijd het laatste op tech gebied in huis halen.
  • Reizen maken en altijd in de meest fancy hotels blijven en de meest luxurious rental cars boeken. En altijd in First Class vliegen. Wat zeg ik, een private jet charteren... (Kopen gaat te duur zijn in aanschaf, plaatsing, fuel & onderhoud. Iets met wat range zoals een Gulfstream G450 kost al tss 12 & 30M 2e hands, + 1M/year running costs voor 200hr/year, het equivalent van amper zo'n 6 round-trip vluchten op LAX grof gerekend) (djesus, met wat ben ik hier eigenlijk bezig?) :LOL:).
  • Als ik dan toch al geregeld naar m'n LA mansion zou vliegen: lid worden van SNCTM, amper 50k/year...
  • Blackjack king worden in Las Vegas en dan elke avond in de limo met telkens een nieuw verworven harem naar een VIP booth in de Sapphire...
  • Sugar daddy spelen.

Dromen is fun!

Laatst bewerkt:
Komende woensdag 25 miljoen te winnen met Vikinglotto.
Inzet is wel 10 eur, maar dan heb je ook wel alle “Vikings” (bijkomende getallen/sterrenbeelden/etc).

Toch ingezet ^^

Komende woensdag 25 miljoen te winnen met Vikinglotto.
Inzet is wel 10 eur, maar dan heb je ook wel alle “Vikings” (bijkomende getallen/sterrenbeelden/etc).

Toch ingezet ^^
Sterrenbeelden? Vikinglotto heeft toch geen sterrenbeelden, dat is bij de joker.

Je hebt je cijfers van 1 tot 48 waarvan je er 6 moet kiezen, dan 5 vikings (die je bij het Belgische systeem altijd krijgt) en dan moet je zelf nog 1 superviking kiezen.

Sterrenbeelden? Vikinglotto heeft toch geen sterrenbeelden, dat is bij de joker.

Je hebt je cijfers van 1 tot 48 waarvan je er 6 moet kiezen, dan 5 vikings (die je bij het Belgische systeem altijd krijgt) en dan moet je zelf nog 1 superviking kiezen.
Ja dat weet ik, ik wou gewoon wat kaderen van die extra Viking, dat dat zowat t zelfde is als bij joker dat sterrenbeeld :)

benieuwd ^^

Ja dat weet ik, ik wou gewoon wat kaderen van die extra Viking, dat dat zowat t zelfde is als bij joker dat sterrenbeeld :)

benieuwd ^^
Ah ja, daar kan je het inderdaad wat mee vergelijken.
De simpelste vergelijking is eigenlijk gewoon met de sterren van Euromillions, maar dan heb je er maar 5 ipv 12, en je krijgt ze voor die 10 euro gewoon ineens allemaal.

Ik heb het nog niet gespeeld maar volg het wel een beetje.

Al dat soort spellen volgt eigenlijk een gelijkaardig systeem.
Zo heb je ook nog Eurojackpot dat heel sterk op Euromillions trek, maar bij ons niet te spelen is, wel in Nederland. Er zijn weinig landen die Euromillions en Eurojackpot samen aanbieden.

Leuke vraag, al moet je natuurlijk wel weten over welk bedrag het gaat. Bij kleinere bedragen (onder 1000 euro) zal het meer gespendeerd worden aan studies, multimedia en evt. een deel sponsoring van een reis.

Bij grotere bedragen zou ik er eens goed moeten over nadenken wat ik ermee zou doen. Al kan je vandaag de dag ook niet eens zoveel meer doen met 1 miljoen euro. Jouw slagkracht / impact op de wereld blijft klein. Maar het kan wel het begin zijn ervan als je met een goed idee komt. Ermee gaan rentenieren gaat ook niet meer. Dat zou ook de bedoeling niet meer mogen zijn.

Het is wel de bedoeling als je 1 miljoen euro wint of zeg 100 miljoen euro als je Euro Millions wint dat anderen het niet zien. Ik heb ook andere prioriteiten dan de meeste mensen. Voor mij is de prioriteit ervaringen opdoen (fun part) en engageren in het ondernemende. Met een heel groot bedrag zou ik wel kijken naar een woning, maar dan gaat het echt al om de hoofdprijs die je moet winnen. Een auto zou ik niet kopen. Ik denk dat ik zou blijven met openbaar vervoer gebruik te maken [hoewel het reizen in sommige landen makkelijker maakt, maar dat kan met groepsreizen of met zulke bedragen op een andere manier ook wel].

Qua investeren zou ik goed nadenken over mogelijke bedrijven, en zowel qua ethisch nodig lijkt te zijn en qua rendabel zal zijn in de toekomst. Vermoedelijk zou ik kijken om een streamingdienst op te starten voor klassieke en Aziatische films (maar dat is niet echt rendabel), maar dat is iets dat ik zou overwegen. Wat dan meer rendabel zou zijn is toch wel richting het medische aspect (farmacie) en wachten op de onvermijdelijke legalisatie van drugs, wanneer men bedrijven zal nodig hebben om die te produceren. Vermoedelijk zou ik al wat proberen een budget op te bouwen om dan heel snel op die trein te springen en de Europese megaproducent van die markt te zijn.

Een andere markt die heel rendabel is (maar je wel een klein klootzakje als bedrijfsleider te zijn) is handel in schone lucht. Als bedrijf win je dan geld door "taksen" in te voeren op de handel in schone lucht, en overschotten van landen te verkopen aan landen die met een overschot te zitten, en daar dan een percentage op in beslag neemt. Uiteindelijk kan je dan als bedrijf ook gaan kijken richting geo-engineering, en kan je in de verre toekomst weer en klimaat reguleren, op basis van wat de consument wilt [als je als persoon rijk wilt worden]. Maar dan ben je wel een grote klootzak denk ik. Achja, er zal wel een reden zijn waarom ik communistisch ben after all.

Lotto enzovoort is natuurlijk ook een kansspel. Ik gaf vroeger de voorkeur aan andere kansspellen (waar je toch iets meer invloed kan op uitoefenen). Vandaag de dag doe ik geen sportweddenschappen meer omdat ik te weinig sport volg eerlijk gezegd tegenover vroeger, en ook omdat ik merkte dat wanneer ik sportweddenschappen deed "de fun" eruitging wanneer je een match volgt en niets meer anders kunt doen. Vaak gebeurd het omdat ik een nachtmens was, dat ik s'nachts opbleef voor te wedden, en dan wed je, en kijk je gewoon live naar jouw Zuid-Amerikaanse matchen (in Brazilie, Argentinie en dan later soms Colombia, Chili, Mexico etc.). Ik wedde eigenlijk niet zo vaak meer op Europese wedstrijden gewoon omdat ik toen te vaak nog sliep of met andere dingen bezig was. De betjes van die wedstrijden / matchen ben ik kwijt, maar het was zeker een verslaving. Maar wel één van lang geleden, en waar ik zelf van afgeraakt ben. Ik heb het geluk dat ik kunnen stoppen ben (of toch zo goed als) op een moment dat ik nog in de winst stond. Al was mijn rendabiliteit niet goed. Ik bedoel als je 250.000 euro over je hele leven inzet, dan verwacht je toch dat je daar iets meer dan 5000 euro aan over houdt, en uiteindelijk is dat het bedrag. Dat kan ondertussen alweer anders zijn, want ik heb dat enkele jaren geleden uitgerekend. De precieze bedragen ken ik niet, maar ik was enorm verschoten. Het kan ook zijn dat ik meer dan 250.000 euro heb ingezet. Ik heb gewoon de transacties van de bank naar de goksites en van de goksites naar de bank eens uitgerekend om te weten wat mijn totale balans was. En dat was voor beiden over 250.000 euro met een lichte winst. Maar eigenlijk vergeleken met 250.000 euro niet echt zoveel (2% winst op dat bedrag). Als je 25 euro inzet zou dat dan 0,50 euro winst zijn gemiddeld. Sowieso is er dan wel een factor geluk mee gemoeid, dat moet je toegeven. Bepaalde dingen deed ik erg goed, andere dan weer minder goed. Als je het slecht doet, ga je geen quitte spelen, maar om er een stabiel inkomen mee te hebben, dat gaat ook niet.

Dan moet je goed weten dat in de periode 2014-2018 ik niet werkte, en leefde van een leefloon. Op 4 jaar tijd 800 euro per maand x 12 = misschien 40.000 euro (minus huur elke maand en minus eten & drinken en alle andere kosten) Hoe heb ik dan ooit 250.000 euro van een rekening over die periode naar verschillende goksites teruggedaan en teruggestort. Ik weet het niet. Een van de verklaringen is wel dat ik redelijk snel terug overschreef. Stel dat ik 200 euro op een goksite plaatste en ik verzesvoudig het door een keer met een odd van 2 en een odd van 3 te winnen, en ik had 1200 euro dan, dan zou ik terug 1000 storten op mijn rekening en met 200 euro doorspelen. Verloor ik die 200 euro dan, dan stortte ik weer 200 euro. Dat is dan 200 euro aan transacties met geld dat er oorspronkelijk niet was maar uiteindelijk dan weer wel dat je dan uiteindelijk achteraf toch weer verliest. En dat is hoe ik aan zo een bedrag ben gekomen omdat ik vrij vaak zo speelde en overschreef. Maar dat het zo een bedrag zou zijn, daar was ik toch... van verschoten toen.

Dit zijn de enige betjes die ik vorig jaar heb gedaan, toen de gokactiviteit zich beperkte tot maar drie betjes per jaar ofzo, en ik meer kennis heb van politiek dus me meer comfortabel in voel om daar betjes op te plaatsen. De laatste vier betjes zijn dus foutloos. Wat ik soms ook doe is wachten tot dat een bet waardevol is om te gokken. Voor Biden om te winnen op de dag v/d presidenten was dat in het begin niet echt. In een bepaalde periode toen Biden het eventjes iets minder deed stond dat voor beiden op odd 1.90. Dat vond ik waardevol genoeg om al het geld toen van op Napoleon Games daar op in te zetten omdat ik toch vond dat Biden duidelijk favoriet was. Ik heb nooit echt geloofd in Trump vorig jaar, waar ik wel in hem geloofde (met momenten) in 2016.

Natuurlijk verder wel nog leuke herinneringen aan heel wat betjes die ik gewonnen heb met soms grote bedragen (Vardar v Fenerbahce, Chili v Spanje WK 2014 wat één v. mijn eerste betjes was zijn er twee die ik heel mijn leven lang zal herinneren).

RjMvkwU.png

Ook met poker... heb ik een tijd gespeeld, maar niet natuurlijk. Dat waren potjes van 0.25 euro en vermoedelijk een stuk van 50. De sample size is dus natuurlijk veel te klein om daar echt conclusies te trekken. Ik maakte wel gebruik van stats (heb verder wel nooit professioneel poker gespeeld, enkel een beetje voorbereid met Prominence Poker, tergend traag spel trouwens). Voor zwaardere bedragen speelde ik niet, omdat ik niet genoeg vertrouwen in mezelf had. En het was deels ook wel ter ontspanning (dat zal voor anderen ook zo zijn). Daar heb ik dan een euro of 5 mee gewonnen over 50 potjes heen. Ik speelde altijd tournaments met 45 spelers, en ik heb denk ik 1 keer gewonnen.

39 keer gespeeld en 6 keer in the money bij tournaments van 45. Wel alle 6 keer in de top 4 waarvan 1 keer gewonnen, 1 keer 2e, 1 keer 3e en blijkbaar 3 keer 4e. Dat was vaak ook s'nachts dus vaak tegen brazilianen. Bij bepaalde potjes weet ik nog dat ze "loco loco" riepen. Er waren ook veel Russen die meededen toen het nog vroeg in de avond was. Ik denk dat ik een soort hybride TAG / LAG speelstijl gebruikte met een VPIP van 23 en PFR van over de 20

Ik heb mijn stats gevonden.

Stats:

ITM: 18.75%
VPIP: 24.57
PFR: 21.43
3Bet PF: 13.24
Fold to 3Bet PF: 76.79
4Bet + PF: 11.76
Fold to 4Bet PF: 45.45
Call PF 3Bet: 17.86
4Bet + Ratio: 4.54
PF Squeeze: 8.06
WTSD %: 52.03
WSD: 50.65
WWSF: 44.59
CBet F: 79.55
CBet T: 93.33
CBet R: 45.45
CBet F Suc: 37.14
CBet T Suc: 7.14
CBet R Suc: 20.00
Fold to F CBet: 57.14
Fold to T CBet: 100.00
PF Pos. Aware: 1.85
Call R Eff: 0.00
Att to Steal: 38.33
3Bet Steal: 16.95
Fold to Steal: 77.63
Total AF: 9.00
AFq: 64.29

Stats by position:
BTN VPIP: 22.78 PFR: 17.76
CO VPIP: 24.14 PFR: 22.70
MP VPIP: 23.11 PFR: 22.31
EP VPIP: 13.90 PFR: 13.98
BB VPIP: 26.57 PFR: 21.43
SB: VPIP 39.75 PFR: 31.21

130 miljoen? Tegen niemand zeggen, klinkt makkelijk, maar het is natuurlijk leuker als je het kan delen met je dichtste familie of vrienden... Wat ben je ermee als je alleen in je Bugatti naar de luchthaven rijdt om alleen op je privéjet te stappen richting je lege, 10 bedroom villa op een werelddeel waar je niemand kent?

Ouders/zus zou ik dus mss wel inlichten (daarom nog niet over de grootteorde) en steunen, maar de rest van de familie krijgt niets. Als je daaraan begint, komt er geen einde aan. Vrienden zou ik mss wel trakteren op mooie reizen ofzo. (Al lijkt dat dan ook eerder alsof ik hun gezelschap afkoop... Hmm..)

"Beter" is "amper" 10 miljoen winnen, een mooi huis en leuke vierwieler kopen, en de rest voldoende passief inkomen laten genereren dat je voor de rest van je leven niet meer moet werken of veel kopzorgen moet hebben, en het gewoon kan steken op een paar succesvolle beleggingen...

Anyway:
  • Ik zou beginnen met m'n moeder een huis en al wat ze nodig heeft te schenken. Ze is gescheiden en heeft maar een bescheiden pensioen. M'n vader verdient nog genoeg.
  • Zelf een riante villa met zwembad kopen, zo ver mogelijk van de bewoonde wereld. Ik wil geen trein, autosnelweg, haagschaar, brommer, kettingzaag, bladblazer, grasmachien, verhakselaar, kasseibaan, kerken of kakelende buurvrouwen meer horen. (Dat zal moeilijk zijn, want ik wil toch wel nog graag in Vlaanderen blijven om contact met de familie te behouden...)
  • Met tuinman & kuisvrouw, obviously.
  • Inclusief grote garage voor meerdere sportwagens. Niets extreem als een Lambo ofzo, maar zo genre Audi RS7, AMG-stuff, ... "Ja, lang thuis gewoond, veel gespaard en veel geluk gehad met een paar beleggingen é. En al van bitcoin gehoord? Tgoh-ho.."
  • Een buitenverblijf in een zonnig Europees land kopen. Zodat ik naar daar kan vliegen als bovengenoemde tuinman zijn bladblazer boven haalt.
    Ouders/zus mogen er dan ook altijd gratis gebruik van maken op voorwaarde dat ze het voor zichzelf houden.
  • Een buitenverblijf in Bel Air of omstreken kopen. Maar ook geen kasteel van 100M tenzij ik daar effectief full time zou gaan wonen met m'n harem. 25M is al plenty, van wat ik zo zie.

Na die initële aankopen, hoeveel blijft er dan nog over? Ruim 75M? Pffff.. Let's see...
  • 1M in crypto steken. 1M meer of minder.....
  • 74M passief inkomen laten genereren. Gewoon dividenden. Geen kopzorgen. Zelfs aan een onderschat 2% netto avg is dat nog 123k/maand. Sounds plenty voor alle vaste kosten van hierboven + alles hieronder. (En als ik eens niet toekom, tjah, dan blijf ik wel eens een maandje gewoon thuis sparen en ondertss gamen in m'n home cinema ruimte... I'll survive....)
  • Geen miljoenen gaan schenken, maar wel gul zijn naar m'n zus, schoonbroer en neefke toe. Zelfs al verzwijg ik zoveel mogelijk, ze zullen het waarschijnlijk toch wel gaan ruiken, maar zullen niet concreet weten over hoeveel ik beschik... Als ik zou komen te overlijden en ik heb geen partner, vloeit het toch sowieso naar m'n zus & ouders. Ze moeten maar geduld hebben :p
  • Stoppen met werken of mss eerder minder werken en ander werk doen zonder veel kopzorgen. Namiddagshifts obviously, ik moet kunnen uitslapen. Gewoon als bezigheidstherapie en als excuus naar de familie toe. Contact houden is dan wel fijn, maar ook nie teveel. "Ik kan nie komen, kmoe werken. Dienen RS7 betaalt em niet vanzelf é nonkel!".
  • Altijd het laatste op tech gebied in huis halen.
  • Reizen maken en altijd in de meest fancy hotels blijven en de meest luxurious rental cars boeken. En altijd in First Class vliegen. Wat zeg ik, een private jet charteren... (Kopen gaat te duur zijn in aanschaf, plaatsing, fuel & onderhoud. Iets met wat range zoals een Gulfstream G450 kost al tss 12 & 30M 2e hands, + 1M/year running costs voor 200hr/year, het equivalent van amper zo'n 6 round-trip vluchten op LAX grof gerekend) (djesus, met wat ben ik hier eigenlijk bezig?) :LOL:).
  • Als ik dan toch al geregeld naar m'n LA mansion zou vliegen: lid worden van SNCTM, amper 50k/year...
  • Blackjack king worden in Las Vegas en dan elke avond in de limo met telkens een nieuw verworven harem naar een VIP booth in de Sapphire...
  • Sugar daddy spelen.

Dromen is fun!
Sounds good, kzou het ook zo doen :)
Kzal uwe buurman worden :ROFLMAO:

En de grote pot is weer uit, maar weer niks in België. Dat is ondertussen toch ook al een hele tijd geleden dat er hier nog een grote pot gewonnen is met euromillions.
Het is ook al lang geleden dat er in België nog een heel groot bedrag gewonnen is. Van augustus 2018 als we over bedragen van meer dan 100 miljoen spreken en van mei 2019 als we van een winst in rang 1 spreken.

Ik zou al blij zijn met een miljoentje. Huis afbetalen en helemaal afwerken (tesamen pakweg 250k), misschien wat investeringen doen met een aardig rendement met behulp van een expert en op termijn wat vastgoed opkopen. Ik denk niet dat ik een drastisch ander leven ga leiden, maar je gaat toch sneller een reis boeken, of wat duurdere kleren en je zegt rapper "ja" tegen een dure impulsaankoop.

Terug
Bovenaan