Webhosting voor ondernemers

Horse

Well-known member
Een lokale zelfstandige ok, alle begrip voor, hier en daar probeer ik dat ook te doen, maar de vraag die ik me dan stel met cruciale diensten is of die wel een disaster backup plan hebben...?

Stel, morgen heeft die 'lokale zelfstandige' een accident en is 'm overleden... Denk je dat die persoon dan een disaster backup plan heeft dat snel in werking kan treden? Laat staan iemand in de familie die erft en de activiteit kan verder zetten? Ik denk het niet... Plots zal je website offline zijn omdat de facturen van het datacenter of service provider niet meer betaald worden.
Goh ja, de meeste webbureau's hebben ook slechts enkele developers vandaag de dag. Die komen ook in problemen als hun senior webdeveloper dood is want meestal is dat maar 1 persoon. Dan mogen ze op zoek naar een nieuw senior profiel, wat vandaag de dag moeilijk te vinden is.

Mijn ervaring met Combell was jaren aan een stuk: goh ja, ik zie het probleem, maar dat zal je moeten bespreken met je webmaster (terwijl het meestal aan hun server lag) Als ik énkel moet betalen voor hosting, dan ga ik wel bij de goedkoopste hoor.

Combell hun laagste pakket is €192 per jaar. Dan verwacht ik hulp bij problemen. Wat ik nooit gehad heb in de jaren dat ik ermee samengewerkt heb. Het lag altijd aan de plugin of de webdeveloper. Website gehacked dus een backup terugplaatsen? Dat is dan €35 aub. Oh de week nadien is de website opnieuw gehacked? Dat is opnieuw €35 aub. En als je dan hulp vraagt krijg je enkel wat logs...

Ik lees hier positieve ervaringen over Versio, dat lijkt me al een veel beter alternatief. Vergelijk het met Carglass, een zeer bekende naam. Maar daar betaal je ook veel te veel voor wat je krijgt. De meeste bedrijven die inzetten op marketing zetten minder in op bestaande klanten vind ik. Die hun focus ligt op nieuwe klanten...

Mijn klanten hebben trouwens ook full access hoor. Als ik dood ben of mijn hoster kan eender wie de site verhuizen naar een andere partij. Ik snap uw bangmakerij trouwens niet. Ik zou die jongen zijn zaak direct willen overnemen als hij dood is. Met hosting is echt veel geld te verdienen. De helft van de tijd heb je inkomsten waar je niets voor moet doen. Iets waar menig ruitenwasser / dakwerker / bakker jaloers op is.

Laatst bewerkt:
True, maar de PHP update alleen al van 7.4 naar 8.0 heeft me al veel kopzorgen bezorgt. De ene hosting partner doet dat zomaar, de andere stuurt een verwitting op voorhand, en nog een andere helpt jou als er daarmee bepaalde problemen opduiken. Die laatste zou het duurste moeten zijn omdat die de meeste service geeft, maar dat is dus niet het geval in België. Sommige geven de optie om terug te gaan naar PHP 7.4 maar niet allemaal. Het verschil moet hem natuurlijk ergens zitten maar ik vind dat als C zoveel vraagt ze veel meer mogen / moeten doen.

True, maar de PHP update alleen al van 7.4 naar 8.0 heeft me al veel kopzorgen bezorgt. De ene hosting partner doet dat zomaar, de andere stuurt een verwitting op voorhand, en nog een andere helpt jou als er daarmee bepaalde problemen opduiken. Die laatste zou het duurste moeten zijn omdat die de meeste service geeft, maar dat is dus niet het geval in België. Sommige geven de optie om terug te gaan naar PHP 7.4 maar niet allemaal. Het verschil moet hem natuurlijk ergens zitten maar ik vind dat als C zoveel vraagt ze veel meer mogen / moeten doen.
Als hoster heb je een kerntaak, dat is hosten en de gedeelde systemen (shared hosting & servers) veilig houden, en vooral geen enkele verplichting om de fratsen van klanten zelf of hun webmasters te gaan oplossen, gewoon zorgen dat de infra werkt en de webmasters/devs kunnen werken.

Hier is alles wat buiten m'n kerntaken valt of niet onder contract is, in regie aan m'n uurtarief.
Klanten weten dat en sommige schrikken en slikken dan inderdaad als ze een offerte vragen of als het van 'ja doe maar' is en nadien de factuur zien...

Gehackte Wordpress website? Eigen schuld, ge moet maar patchen, dat is de taak van de hoster niet éh.
Heb zo al 3, waaronder m'n eigen bedrijfssite die gemaakt werd door een marketing bedrijf, 2 sites van een familielid z'n bedrijven die gemaakt werd door een 3de partij maar gehost via mij, die in de afgelopen jaren gehackt werden. Voor alle 3 hadden we geen onderhoudscontract of iets dergelijks. Dus mocht ik het zelf oplossen samen met de webdevs. De hoster kan hier niks aan doen of in helpen...
Resultaat, uiteindelijk zelf de boel opgelost omdat de webmasters niet snel genoeg waren, en alles opgekuist met hulp van een back-up en de beveiliging wat opgedreven (wat een webmaster standaard zou moeten doen en weten), en ook automatische patching met cronjobs opgezet (ook iets wat een webmaster moet kunnen). Voor die 2 sites samen kostte het me een dag of 2-3 werk, uiteraard aangerekend naar de klant toe, die de webmaster een lap op z'n oren gaf.

Sindsdien geen gehackte Wordpress sites meer, maar intussen ook veranderd van Wordpress naar Odoo.

Dan is Combell best wel goedkoop met hun 35 EUR om je hachje te redden tegenover de eindklant.

PHP 7.4 is uitgefaseerd en vervangen door 8.0+ wegens onveilig? Daar moest je als professionele webmaster sowieso van op de hoogte zijn en proactief uw klanten inlichten en de nodige offertes voor opmaken en het werk realiseren...
Anders ben je simpelweg een amateur en laat je het beter aan pro's over.

Wat je ook kan doen is beter gaan vergelijken en verschillende producten van verschillende leveranciers gaan uittesten, zodat je exact weet wat er beschikbaar is op de martk met potentieel meer bang for the buck.

Vooral als je al klaagt dat 192 EUR per jaar teveel is, wetende dat je meer kan krijgen incl. backups, zonder de support, en hun 35 EUR te moeten betalen, bij een ander aan amper 40 EUR per jaar... Daar moet je ook niet veel verwachten van support, maar hoef je niet te klagen over de prijs...

't Is alsof ge een nieuwen auto zou kopen en na een accident of inbraak zou eisen dat de herstelling + het onderhoud inbegrepen moet zijn en de garagist dat uit z'n zak moet betalen. Zo gaat dat niet éh.

Ik heb me erbij neergelegd en webhosting, mailhosting pakketten en software licenties verkoop ik gewoonweg niet meer zelf (factureren met mooie marge). Dan factureer ik liever een onderhoudscontract of een regie tarief die het oplossen van eventuele problemen dekt voor de klant. Veel makkelijker en transparanter. De klant betaald een goedkope prijs zonder tussenpersoon voor de diensten, en betaald apart voor de service van een deskundige.

Tegenwoordig, als ik de website zelf niet heb gedaan moet de webmaster maar z'n verantwoordelijkheid nemen en het oplossen, al dan niet met z'n en/of mijn out of scope betalende support en die van de webhoster zelf, mocht het nodig en dringend blijken.

Mijn klanten hebben trouwens ook full access hoor. Als ik dood ben of mijn hoster kan eender wie de site verhuizen naar een andere partij. Ik snap uw bangmakerij trouwens niet. Ik zou die jongen zijn zaak direct willen overnemen als hij dood is. Met hosting is echt veel geld te verdienen. De helft van de tijd heb je inkomsten waar je niets voor moet doen. Iets waar menig ruitenwasser / dakwerker / bakker jaloers op is.
Als uwen lokale webhoster dood is en hij de facturen niet meer betaald omdat z'n rekeningen geblokkeerd zijn gaat z'n gehele infra binnen de kortste keren offline en zal het moeilijk zijn die data te verhuizen. Tenzij je externe backups maakt en bij de hand hebt.
Heb je dan een zodanig goed dagelijks contact met uw lokale webhoster dat je onmiddellijk te weten zou komen dat hij er niet meer is?
Hebben uw klanten dat ook met jou?

Waarom zou je nog voor jezelf en je klanten zo'n kopzorgen creëren als het 'anders' kan? Denk je echt dat je klanten zin hebben om de boel te verhuizen omdat jij of je lokale webhoster er niet meer zijn?
Denk toch eens verder dan je eigen belang (en kleine marge). Factureer gewoon jaarlijks/maandelijks een verplicht service contract en host op naam van de klant bij een gerenommeerd bedrijf, waar je met je eigen account toegang tot hebt.

Je verantwoordelijkheid ligt dan veel lager en in geval van onvoorziene omstandigheden slaapt iedereen op z'n beide oren want er is continuiteit en als de klant opmerkt dat je er niet meer bent, of tijdelijk onbeschikbaar bent, kan iemand anders ten minste overnemen zonder teveel moeilijkheden.

Laatst bewerkt:
Voorlopig komt Versio hier wel als winnaar uit als ik de laatste pagina's lees. Veel goedkoper dan C bv en blijkbaar goede support. Je mag hier gerust reclame maken voor jouw eigen hosting bedrijf... ach ja, Combell vraagt €42,5 per jaar voor een domeinnaam en verkopen er genoeg dus misschien moet we ze gewoon laten doen. Als daar DNS aanpassingen en dergelijke inzitten komen we terug bij het verhaal van de bluts en de buil. Ofwel vraag je wat meer jaarlijks waarin dan aanpassingen in zitten, ofwel vraag je niets extra maar factureer je wel voor een half uur werk (of een kwartier werk zoals de meeste webbureau's vandaag de dag doen)

Laat mij toe om zeggen dat de meeste webbureau's €900 vragen per jaar, en als er dan problemen opduiken dan krijg je nog facturen. Ik kan er een boek over schrijven over webbureau's. Maar die hebben dan wel hun personeelskost + gebouw natuurlijk.

Laatst bewerkt:
't Is alsof ge een nieuwen auto zou kopen en na een accident of inbraak zou eisen dat de herstelling + het onderhoud inbegrepen moet zijn en de garagist dat uit z'n zak moet betalen. Zo gaat dat niet éh.
Maar wel indien er een onderhoudscontract is. Maar jij doet het blijkbaar zonder. Wat ook mag natuurlijk. Zolang de spelregels op voorhand duidelijk zijn. Blijkbaar zijn er nu DDOS aanvallen door de Russen, die webmasters kunnen daar ook weinig aan doen hé :D

Voorlopig komt Versio hier wel als winnaar uit als ik de laatste pagina's lees. Veel goedkoper dan C bv en blijkbaar goede support. Je mag hier gerust reclame maken voor jouw eigen hosting bedrijf... ach ja, Combell vraagt €42,5 per jaar voor een domeinnaam en verkopen er genoeg dus misschien moet we ze gewoon laten doen. Als daar DNS aanpassingen en dergelijke inzitten komen we terug bij het verhaal van de bluts en de buil. Ofwel vraag je wat meer jaarlijks waarin dan aanpassingen in zitten, ofwel vraag je niets extra maar factureer je wel voor een half uur werk (of een kwartier werk zoals de meeste webbureau's vandaag de dag doen)

Laat mij toe om zeggen dat de meeste webbureau's €900 vragen per jaar, en als er dan problemen opduiken dan krijg je nog facturen. Ik kan er een boek over schrijven over webbureau's. Maar die hebben dan wel hun personeelskost + gebouw natuurlijk.
Zelf werk ik vooral met OVH uit Frankrijk en Hetzner in Duitsland, ik weet dat hun support op niks trekt en traag reageert, en heb die ook niet nodig omdat ik weet waarmee ik bezig ben. Tenzij hun infra eruit ligt of er specifieke niche problemen zijn neem ik contact op met hun support, anders nooit. In 15 jaar tijd heb ik bij OVH maar 10 tickets aangemaakt. Bij Hetzner op 2 jaar nog maar 2 voor niet-technische zaken.

Als je bij Combell of bij een webbureau meer wilt betalen omdat je geen kaas hebt gegeten van DNS records en dat wilt overlaten aan hen, dan begrijp ik dat. Maar als je als eindklant een deftige interne of externe ITer en/of een webmaster hebt, kunnen die dat zeker zelf.
't Is aan de klant van uit te maken wat hij wil betalen en welk support niveau hij wenst.

Maar wel indien er een onderhoudscontract is. Maar jij doet het blijkbaar zonder. Wat ook mag natuurlijk. Zolang de spelregels op voorhand duidelijk zijn. Blijkbaar zijn er nu DDOS aanvallen door de Russen, die webmasters kunnen daar ook weinig aan doen hé :D

Ik doe het met, en bepaalde klanten zonder omdat ik er de moeite niet meer in wil steken omdat ik er op termijn toch volledig mee stop.

Als in de productvoorwaarden staat dat een autoruit gratis moet vervangen worden omwille van gelijk welke reden, ook een accident en inbraak, dan wel ja... Alles wat er niet letterlijk in staat is uiteraard out of scope.

Het is dus niet omdat webhosting bij de ene veel duurder is, dat die daarvoor meer support moeten gaan geven dan een goedkopere.
De ene heeft natuurlijk wat meer goodwill dan de andere om out of scope gratis support te geven, en bij Versio kan dat ook snel veranderen als ze meer nieuwe klanten krijgen en hun support bij overbelasting niet opschalen. Dan sta je daar ook te blinken zonder support of langere wachttijden...

DDoS aanvallen zijn natuurlijk nog wat anders, maar hier is het ook de verantwoordelijkheid van de webhoster om hun infra beter te beveiligen en die aanvallen te kunnen weerstaan.

Zo lag m'n vpn concentrator die in 't DCO datacenter in Oostkamp gehost werd, er door een DDoS aanval bijna 1 week uit, en wat later weer enkele dagen, tot het datacenter i.s.m. de hosters en hun netwerkleveranciers aanpassingen deden om dat type DDoS aanval te kunnen filteren.
Dat zijn dan onvoorziene omstandigheden die je contractueel perfect kunt uitsluiten.

Intussen ben ik weg uit DCO en wordt die vpn concentrater gehost in Duitsland voor nog minder geld EN betere beveiliging EN meer flexibiliteit qua backups EN opschalingsmogelijkheden, waar dit in DCO, bij een kleine zelfstandige hoster niet mogelijk was...

Ik snap u wel, maar die doom scenario's daar mag je als zelfstandige toch niet aan denken vind ik. Uiteindelijk kan Versio bv ook failliet gaan natuurlijk. Misschien een goed idee om hun omzet eens op te zoeken :D

Ik snap u wel, maar die doom scenario's daar mag je als zelfstandige toch niet aan denken vind ik. Uiteindelijk kan Versio bv ook failliet gaan natuurlijk. Misschien een goed idee om hun omzet eens op te zoeken :D
Net wel, ik doe het al meer dan 15 jaar en kom letterlijk elk jaar bij nieuwe en bestaande klanten situaties tegen waarbij kleine zelfstandigen net als jij en ik met veel poespas digitale diensten verkopen, en die dan wanneer je ze het meest nodig hebt (na bv. hacking, of DNS probleem) of andere problemen, (toeval of niet) onbereikbaar zijn. Dan sta je daar te blinken als klant en/of tussenpersoon.

Ieder bedrijf kan inderdaad failliet gaan, maar de grote spelers hebben continuïteit met meerdere bestuurders aan het roer en procentueel dus enorm minder kans om failliet te gaan dan een kleine individuele zelfstandige. Als er 1 bestuurder zou overlijden zijn nog 10 andere en duizenden ingenieurs en supportmedewerkers achter, en wordt die bestuurder op termijn simpelweg vervangen.

Ik kan hetzner ook wel aan raden voor doe het zelf toestanden of leuke projectjes die geen geld mogen kosten.
Ze bieden ook directe website hosting aan maar daar heb ik geen ervaring mee.
Zelfs complexere projecten ook hoor... Hier bij hen toch wel wat leuke zaken die vlot draaien voor weinig geld, waar ik een ferme marge op nam. Maar tegenwoordig dus, niet meer, die marge voeg ik toe in m'n 'verplichte' onderhoudscontracten als service management fee :-)
Ben ik er morgen niet meer, dan kan de klant naar een andere partner overstappen en mijn toegang schrappen en nieuwe aanmaken.

100% mee akkoord

Ik heb het zelf meegemaakt dat een KMO failliet is gegaan, waardoor de domeinnaam niet meer verlengd werd door hun en dus in quarantaine was beland. Een veel grotere KMO had e-mailadressen die, u raadt het al, niet meer werkten omdat hun domeinnaam in quarantaine was gegaan. Maar zoals gezegd was dit bedrijf (van de domeinnamen) ook een zeer bekende speler op de markt dus alles kan. Ook grote spelers kunnen failliet gaan.

Wij konden hun op geen enkele manier meer bereiken (toen was het al te laat) dus dat was echt schandalig van die mannen.
Ik was lijkbleek toen die CEO mij opbelde :D ik heb een BA verzekering maar dan nog :p

100% mee akkoord

Ik heb het zelf meegemaakt dat een KMO failliet is gegaan, waardoor de domeinnaam niet meer verlengd werd door hun en dus in quarantaine was beland. Een veel grotere KMO had e-mailadressen die, u raadt het al, niet meer werkten omdat hun domeinnaam in quarantaine was gegaan. Maar zoals gezegd was dit bedrijf (van de domeinnamen) ook een zeer bekende speler op de markt dus alles kan. Ook grote spelers kunnen failliet gaan.

Wij konden hun op geen enkele manier meer bereiken (toen was het al te laat) dus dat was echt schandalig van die mannen.
Ik was lijkbleek toen die CEO mij opbelde :D ik heb een BA verzekering maar dan nog :p
Een KMO met zelfs 1-5M omzet is op zich geen grote speler hoor. Op Vlaams niveau dan misschien wel 'een zeer grote', maar op Europees of Wereldniveau...

Over welk bedrijf ging dit dan?

Bij 1 van m'n klanten waar de domeinnamen echt cruciaal zijn heb ik zelfs aangeraden die onder te brengen bij verschillende grote registrars.
.ch bij A.
.be bij B
.fr bij C
.com bij A
.net bij B
... bij C enz...

Anyway, we zijn hier al 2 pagina's offtopic. Als er een mod zich geroepen voelt om dit te verplaatsen... Be my guest...

Ik kom er onnozel van als ik van klanten hoor dat mijn offertes of mails in hun spam terecht komen.
Ik vraag me dan af hoeveel werk ik al mislopen heb van mensen die hun spam niet checken.

Ik kom er onnozel van als ik van klanten hoor dat mijn offertes of mails in hun spam terecht komen.
Ik vraag me dan af hoeveel werk ik al mislopen heb van mensen die hun spam niet checken.
Ik check toch af en toe de spam folder of quarantaine mailtjes. Je weet maar nooit. Sommige klanten zijn nu eenmaal nonchalant of weten het gewoonweg niet...

Maar als je dat systematisch hoort ben je misschien beter af met met een professionele mailbox (bv. Microsoft Exchange Online, of een 365 Standard) die correct ingesteld is door een pro incl. correcte DNS records ;-)

Btw, sorry dat ik vorige zomer niet verder op je offerte ben ingegaan, maar dat komt door volledige nieuwe toekomstplannen en de toekomstige verhuis naar een ander land. 😆
Zal je nog mailen voor nieuwe offerte met een simpele kleurwrap zonder bedrijfsreclame + vernieuwing van de Tesla PPF (want huidige trekt op niks meer en zal die er zelf afhalen).

Zelf een mailserver hosten is complex (dkim, dmarc, spf, ...) zeker omdat er heel veel anti spam regels bestaan. Ik ga er van uit dat je het niet zelf host maar uitbesteed maar zelf voor een IT professional is dat geen kinderspel.
Als je die al dan niet bewust overtreedt of vb. iemand die op dezelfde hosting provider zit gaat liggen spammen kan het zijn dat de hele range in de blacklist van vb. gmail geraakt en geraak daar nog maar eens uit. Vaak zit je voor Office toepassingen wel al in het ecosysteem van Google of Microsoft, bij hen zit je wel safe maar is waarschijnlijk wel wat duurder.

Zelf een mailserver hosten is complex (dkim, dmarc, spf, ...) zeker omdat er heel veel anti spam regels bestaan. Ik ga er van uit dat je het niet zelf host maar uitbesteed maar zelf voor een IT professional is dat geen kinderspel.
Als je die al dan niet bewust overtreedt of vb. iemand die op dezelfde hosting provider zit gaat liggen spammen kan het zijn dat de hele range in de blacklist van vb. gmail geraakt en geraak daar nog maar eens uit. Vaak zit je voor Office toepassingen wel al in het ecosysteem van Google of Microsoft, bij hen zit je wel safe maar is waarschijnlijk wel wat duurder.
Ugh, het is zoveel erger dan dat.

Mailservers die niet van grote spelers zijn, is een hel om goed te krijgen. Het is zelfs zo erg dat als uw IP adres "lijkt" op dat van een bekende spammer, je ook al reputatie-schade kan hebben. Wij waren blijkbaar eens ergens bijna blacklisted omdat een ip uit de dezelfde range /22 van publieke ip adressen een serieuze spammer was.

Vrij vertaald: als uw buurman een spammer is, hang je soms ook aan omdat die systemen soms iets te straf staan afgestemd.

Mailservers zelf hosten is gewoon niet meer van deze tijd naar mijn mening. Of je moet al heel goed weten wat je doet en ook wat chans hebben dat je al historisch eens niet een fuckup gedaan hebt.

Veel local mailservers hebben nu allemaal reputation hits omdat ze zoals je zegt niet hun DKIM of SPF dns records op orde hebben. En eens je op zo een blacklist terecht komt, raak je daar niet zomaar weer van af ook al staat alles terug op orde. Ik werk 14 jaar in de IT en zou eerlijk gezegd ook eens goed moeten kijken hoe ik er juist aan begin om correct een local mailserver op te zetten. Ik doe dat ook niet elke dag :D

Laatst bewerkt:
Lijkt mij ook een billit issue, mijn facturen komen ook heel vaak in spam.
Maar zelfde omgekeerd, bij mij zijn het toch ook steeds dezelfde personen of bedrijven of type mails die in mijn spam komen.
Ik heb allesinds de gewoonte van die meermaals per dag ook na te kijken.

Lijkt mij ook een billit issue, mijn facturen komen ook heel vaak in spam.
Maar zelfde omgekeerd, bij mij zijn het toch ook steeds dezelfde personen of bedrijven of type mails die in mijn spam komen.
Ik heb allesinds de gewoonte van die meermaals per dag ook na te kijken.
Hoe dan ook, veel (kleinere) bedrijven (met onbestaand of laag IT budget) lopen hopeloos achter met DMARC, DKIM, SPF, en vaak ook onvolledige/incorrect ingestelde DNS records daarvoor.

Al m'n klanten hebben 0 problemen dankzij mijn goeie kennis van zaken 😆

Hoe dan ook, veel (kleinere) bedrijven (met onbestaand of laag IT budget) lopen hopeloos achter met DMARC, DKIM, SPF, en vaak ook onvolledige/incorrect ingestelde DNS records daarvoor.

Al m'n klanten hebben 0 problemen dankzij mijn goeie kennis van zaken 😆

Is toch wel zwaar gebeterd. Tot vorig jaar hadden wij heel veel klanten waar de mails van werden tegengehouden wegens ontbrekende spf, dmarc of dkim records. Vandaag de dag wordt er nog amper iets tegengehouden, de meeste hebben (na een berichtje van ons welliswaar) orde op zaken gesteld.

Is toch wel zwaar gebeterd. Tot vorig jaar hadden wij heel veel klanten waar de mails van werden tegengehouden wegens ontbrekende spf, dmarc of dkim records. Vandaag de dag wordt er nog amper iets tegengehouden, de meeste hebben (na een berichtje van ons welliswaar) orde op zaken gesteld.
Ik kom toch nog af en toe, maar inderdaad opmerkelijk minder, bedrijven tegen waarvan m'n klanten zagen dat ze hun mails niet ontvangen of telkens in spam terechtkomen.
Dat zijn dan soms zelfs grotere bedrijven dan m'n klanten, met zelfs grote MSP's als leverancier of een -kuch-, 'efficiënte' interne IT dienst...
Dat die zoiets dan niet proactief opvolgen snap ik niet. Dat de MSP van hun klant hun MSP moet inlichten zegt ook al veel.

Teveel klanten en op een berg cash slapen zeker? Of het staat op de 'planning'... 😆

Zou 'direct' moeten gedaan worden.

OVH was wel zeer laat met de implementatie van DMARC, DKIM, op hun mailing list al jaren lang veel gezaag van klanten, uiteindelijk nog maar sinds deze zomer actief, hun MX diensten gebruik ik (gelukkig) niet bij klanten.

Ik zit zelf met al mijn sites (8 momenteel) bij Siteground en dat al jaren. Ok, iets duurder misschien, maar wel alles voorhanden en goeie support. Ze nemen zelf backups automatisch, en je kan manueel ook backups nemen (tot 5x dacht ik, dus je kan dan altijd de oudste overschrijven wetende dat er sowieso automatische backups zijn ook he) als je bv een bepaalde manipulatie of upgrade wilt testen.
Ik betaal momenteel per maand, 31.99 euro, voor het plan "growBig". Je kan per jaar betalen en dat zit het rond de 335 euro. Mijn sites staan op een EU server, en je kan aan de slag met verschillende tweaks op CDN en caching (voor snellere loads van de pagina's) enzovoort.
Ik heb tot hiertoe nooit problemen gehad, ben wel tevreden van hen.

Terug
Bovenaan