Welcome to the AA

Welcome to the AA

Maar er komt van elke aflevering ook een podcast met 'dingen die de aflevering niet gehaald hebben.'

IK blijf Welcome to the AA luchtig tijdverdrijf vinden, maar enige diepgang moet je er toch echt niet meer in verwachten en sommige bokkensprongen zoals dit zij-project dat nauwelijks nog te maken heeft met hun concept zijn gewoon raar. Niet zo raar als die podcast die ze twee jaar geleden hebben gedaan met Pommelien die niet online mocht gezet worden van het management..maar toch.

Alex gaat ongetwijfeld de joke maken dat ze een maand in Los Angeles hebben gezeten op kosten van Streamz, maar if the shoe fits...
Zo raar is het toch niet dat die de podcast op diverse manieren trachten te verzilveren? Hebben ons al honderden uren gratis content gegeven; dan mogen ze daar toch ook is (financieel) de vruchten van plukken? Zeker omdat ze ook nog gewoon elke week gratis content blijven droppen aan hetzelfde tempo dus de gebruiker die geen boodschap heeft aan hun Streamz programma, merkt daar zelfs niets van.

Zo raar is het toch niet dat die de podcast op diverse manieren trachten te verzilveren? Hebben ons al honderden uren gratis content gegeven; dan mogen ze daar toch ook is (financieel) de vruchten van plukken? Zeker omdat ze ook nog gewoon elke week gratis content blijven droppen aan hetzelfde tempo dus de gebruiker die geen boodschap heeft aan hun Streamz programma, merkt daar zelfs niets van.

We gaan zwijgen over de parking tour, de merch en de sponsordeals. Het is hun gegund, maar we gaan nu ook niet doen alsof het een altruistische vzw is he. 😅

Opvallend de laatste hoe Alex transformeert eens Hakim binnenkomt.

Hakim doet imitatie, Alex doet het dan ook maar, maar zonder deftige insteek. Want den Alex is ne geestigen eh. Me hem kunde al es lachen eh.

Opvallend de laatste hoe Alex transformeert eens Hakim binnenkomt.

Hakim doet imitatie, Alex doet het dan ook maar, maar zonder deftige insteek. Want den Alex is ne geestigen eh. Me hem kunde al es lachen eh.

Ik vind die laatste van ‘t jaar (in dit geval tweede van ‘t jaar) altijd heel tof maar deze vond ik wat minder precies? Xander zijn show en Hakim zijn expeditie, en dat was het dan precies?

Dat die parking tour er slechts 2 uitverkoopt is toch ook een teken aan de wand dat er velen een bepaalde moeheid ervaren. Enkel Mol en Antwerpen staan op sold out.

Ik heb de vorige twee lives in den Arenberg gedaan, de eerste was met Jeroom en een gast die gans Amerika had afgefietst. De tweede was met Bruno Beeckman, RVG en Ben Segers.
De eerste keer was luchtig en grappig, de tweede begon met een oorlogsjournalist die een 2u durende podcast op zichzelf kan vullen (maar dat werkt live gewoon niet). Ben Segers was veel te geforceerd grappig aan het proberen doen en RVG was te veel RVG.
Duurt ook 2,5u a 3u zonder pauze, dat is op den duur wat te veel van het goede voor mij.
Ik zal dit jaar wel de opnames beluisteren...

Dat die parking tour er slechts 2 uitverkoopt is toch ook een teken aan de wand dat er velen een bepaalde moeheid ervaren. Enkel Mol en Antwerpen staan op sold out.

Buiten een paar zalen heeft die vorige volgens mij ook nergens uitverkocht. Maar live podcasts blijven (voorlopig) nog wel tikkeltje niche hé; zou iets daarvan meteen stijf uitverkopen? De volksjury misschien?

Buiten een paar zalen heeft die vorige volgens mij ook nergens uitverkocht. Maar live podcasts blijven (voorlopig) nog wel tikkeltje niche hé; zou iets daarvan meteen stijf uitverkopen? De volksjury misschien?
Mosselen om half 2 waren uitverkocht vorige tour dacht ik.

Ik ben gisteren in Aalst gaan kijken en dat zat toch redelijk vol, geen idee of dat effectief sold out was.

De twee gasten:

Tom Van de Weghe (China corresp) en Herman Verbruggen

Ik zou nooit naar zo'n live gaan, al is het alleen al maar omdat je die gasten niet op voorhand weet. Dat bepaalt toch voor een heel groot deel of je het wil zien of niet? Deze twee gasten (en vooral de tweede), daar zou ik niet voor uit mijn zetel komen eerlijk gezegd... Persoonlijke voorkeur.

Mijn vrouw is al paar keer naar zo'n live podcast van de volksjury gegaan. Zij vindt dat wel leuk, was dan met een hoop vriendinnen erbij. Ik hou ook van een goeie moordzaak, maar de dames van de volksjury kunnen mij niet echt boeien. live naar WTTAA gaan kijken lijkt mij ook niet direct iets aangenaam. Van wat ik hoor bij het beluisteren van die specifieke podcasts achteraf dan, is er toch bijzonder weinig interactie met het publiek. Als je dan een platform als podcast gaat verschuiven en brengen op een podium met live publiek, dan verwacht ik op zijn minst toch wel iets of aanpassing naar dat andere format toe. Naar een concert gaan is ook niet dezelfde beleving als naar een CD luisteren, daar verwacht ik toch ook iets meer van.

Live van de Volksjury heb ik ook al meegemaakt (omdat een vriendin graag wilde gaan). Dat is een mooi voorbeeld van hoe een live qua concept toch wel wat anders kan zijn dan een podcast. De Volksjury speelt live een moordzaak na, als een soort theater, met kostuums en decor. Er is interactie omdat de zaal mag raden wie de dader is, mag kiezen welk personage ondervraagd zal worden door de politie etc... 't Was ook niet volledig mijn ding, maar toch beter over nagedacht dan gewoon een 'live podcast'.

Ik had wat getwijfeld, maar vond het uiteindelijk wel eens de moeite (al is het natuurlijk niet iets om elke week te doen).

Er is inderdaad relatief weinig interactie met het publiek, al verwacht ik dat tbh niet in een "zaalshow". Veel liever dit dan naar die voorstelling van de Volksjury, dan mogen zij mij nog eerder levend villen.

Mosselen is veel meer comedy natuurlijk met Jelle en het hele Eddy Wally gebeuren, dat leent zich meer tot een zaalshow. WTAA live mag voor mij ook korter en met grappige gasten, die met de neveneffecten bvb is een perfect voorbeeld van hoe het wel werkt.

Mosselen is veel meer comedy natuurlijk met Jelle en het hele Eddy Wally gebeuren, dat leent zich meer tot een zaalshow. WTAA live mag voor mij ook korter en met grappige gasten, die met de neveneffecten bvb is een perfect voorbeeld van hoe het wel werkt.
Denk dat de Neveneffecten zelfs een show met Paul Dhoore boeiend kunnen maken.

Terug
Bovenaan