Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 196 59,4%
  • Polar

    Stemmen: 27 8,2%
  • Apple Watch

    Stemmen: 47 14,2%
  • Fitbit

    Stemmen: 11 3,3%
  • Samsung

    Stemmen: 19 5,8%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

    Stemmen: 26 7,9%

  • Totaal aantal stemmers
    330
Iemand WHOOP al geprobeerd? :unsure:
Ook al over zitten twijfelen, draag al enkele jaren een apple watch maar ik wil wat meer terug naar 'echte' horloges.
En zo stats hebben en bijhouden is toch wel verslavend.
Weet alleen niet of ik het aan mijn rechtse arm kan gewoon worden om te dragen.
Alsook als je dan gaat lopen moet je nog steeds applewatch aan doen om hartslag ofzo te kunnen zien.
Fietsen minder erg want dan komt het op de fietscomputer.
Moest ik nu nog op iets hoger niveau sporten zou ik minder twijfelen maar het is puur recreatief op zeer laag pitje soms dusja.
Moeilijk...
 
Iemand ervaring met https://www.i-run.be/ voor de aankoop van een horloge?

Mijn Vantage M heeft het vorige week laten afweten en dacht nu een upgrade te doen naar Epix gen 2 waarbij een kennis naar deze website verwees, maar is mij onbekend.
 
Iemand ervaring met https://www.i-run.be/ voor de aankoop van een horloge?

Mijn Vantage M heeft het vorige week laten afweten en dacht nu een upgrade te doen naar Epix gen 2 waarbij een kennis naar deze website verwees, maar is mij onbekend.
Geen ervaring met deze webshop.

Als je nog kan wachten zou ik nog even september afwachten, dan komen er normaalgezien nieuwe Fenix en Epix modellen uit. Al verdwijnt de merknaam Epix waarschijnlijk en wordt het allemaal Fenix.
 
Geen ervaring met deze webshop.

Als je nog kan wachten zou ik nog even september afwachten, dan komen er normaalgezien nieuwe Fenix en Epix modellen uit. Al verdwijnt de merknaam Epix waarschijnlijk en wordt het allemaal Fenix.
Goed om weten.
 
Geen ervaring met deze webshop.

Als je nog kan wachten zou ik nog even september afwachten, dan komen er normaalgezien nieuwe Fenix en Epix modellen uit. Al verdwijnt de merknaam Epix waarschijnlijk en wordt het allemaal Fenix.
thanks, zal wel ander prijskaartje zijn vrees ik dan :)
 
Overmorgen normaliter release (althans volgens de insiders op het net) van de Garmin Fenix 8. Daar kijk ik nu toch al enkele maanden naar uit! :) Zou toch de opvolger van mijn 6 Pro moeten worden.
 
Iemand ervaring met komoot op een smartwatch? Kan je de kaart zelf zien op de smartwatch of is het enkel de "turn by turn" navigatie?

Tijdens het wandelen gebruik ik komoot altijd in de kaart modus omdat ik dat veel duidelijk vind dan een simpel "turn left" commando. Maar elke keer de smartphone uit mijn broekzak nemen om te checken of we nog goed zitten is soms ook wel een gedoe. Het zou daarom handig zijn om de huidige locatie en de uitgestipelde route op een smartwatch te kunnen bekijken.
 
Binnen enkele weken de enduro 3 bestellen :cheer:

Mist enkele functies tegenover de fenix 8 maar het zijn juist die functies die ik niet ga gebruiken (zoals duiken, praten en speaker)
De Enduro 3 ziet er inderdaad uit alsof het een Fenix zou moeten zijn. Jammer dat hij zo groot is want anders kwam deze ook in huis. Nog even wachten dus. :unsure:
 
Iemand ervaring met komoot op een smartwatch? Kan je de kaart zelf zien op de smartwatch of is het enkel de "turn by turn" navigatie?

Tijdens het wandelen gebruik ik komoot altijd in de kaart modus omdat ik dat veel duidelijk vind dan een simpel "turn left" commando. Maar elke keer de smartphone uit mijn broekzak nemen om te checken of we nog goed zitten is soms ook wel een gedoe. Het zou daarom handig zijn om de huidige locatie en de uitgestipelde route op een smartwatch te kunnen bekijken.
niet met komoot zelf, maar wel met kaartfunctie op een garmin epix.
Je kan uit komoot gpx-files downloaden en die importeren in garmin connect en opslaan als "koers". Die koers kan je dan selecteren bij een workout. (in garmin connect kan je hem ook nog aanpassen).

Op de garmin is dat effectief als een gps met kaart, te volgen route en pijltje voor je plaatsaanduiding. Werkt super goed. Ik gebruik het tijdens het lopen voor routes die ik nog niet ken en op voorhand uitgestippeld heb. Hetzelfde voor fietsen. 100 à 200m voor uw bocht geeft hij ook een biepje om aan te geven dat er een afslag aankomt.
 
Mijn Venu zou het met kaarten niet lang genoeg uithouden… zelfs met gewoon route tracking houdt hij het na een 5-tal uur voor bekeken, dus nooit kaarten geprobeerd. Bij Komoot-wandelen zit mijn telefoon in mijn broekzak, en hoor ik de gesproken aanwijzingen goed genoeg om de route te volgen. Op complexe kruispunten, of waar de gesproken aanwijzingen niet duidelijk genoeg zijn, moet ik dan de telefoon eventjes uithalen om de kaart te zien, maar dat gebeurt echt niet zo vaak.
 
Iemand ervaring met komoot op een smartwatch? Kan je de kaart zelf zien op de smartwatch of is het enkel de "turn by turn" navigatie?

Tijdens het wandelen gebruik ik komoot altijd in de kaart modus omdat ik dat veel duidelijk vind dan een simpel "turn left" commando. Maar elke keer de smartphone uit mijn broekzak nemen om te checken of we nog goed zitten is soms ook wel een gedoe. Het zou daarom handig zijn om de huidige locatie en de uitgestipelde route op een smartwatch te kunnen bekijken.
Hangt beetje af van welke watch denk ik. Bij sommige is het idd turn by turn en kaart op smartphone. Dan kan je als er een andere app op de watch is die toelaat te navigeren met kaart nog altijd gpx exporteren uit komoot en importeren in die andere app.
Voor Garmin heb je ook een komoot connect iq app, waardoor je rechtstreeks aan je komoot tours kan, lijst gesupporteerde devices staat hier: https://support.komoot.com/hc/en-us/articles/360041768791-Garmin-devices-compatible-with-komoot
Maar zelfs daar importeer ik eigenlijk meestal gewoon de gpx in connect aangezien komoot maar één van de bronnen voor routes die ik gebruik, is.
 
Ben op zoek naar basic sportwatch die hartslag(lopen) en zwemmen logt
Aanrader?
In welke prijsrange? De basismodellen van de Garmin forerunner reeks kunnen dit zonder problemen. Voordeel is dat je die volledig met knoppen kan bedienen, touchscreen is nutteloos in een zwembad.
 
Terug
Bovenaan