Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 195 59,5%
  • Polar

Stemmen: 27 8,2%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,3%
  • Fitbit

Stemmen: 10 3,0%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,8%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,9%

• Totaal aantal stemmers
    328
Iemand ervaring met 1 van de volgende:

- Fitbit charge 4
- Polar Vantage M
- Coros Pace 2

Ik heb geen tonnen data nodig. Ik zou het voornamelijk willen gebruiken voor lopen en zwemmen.

Ik weet dat de eerste niet te vergelijken valt met de andere 2 maar deze lijken me stukken solider in verhouding tot hun meerprijs.

Intussen al gekocht? Wat is het geworden?

Mijn 2 cents; Als je geen tonnen data wilt en gewoon correcte gegevens wil: Coros Pace 2.
Geen ervaring voor zwemmen, maar qua lopen is het echt een tophorloge, zeker in zijn prijsklasse.

Even een waarschuwing/word of caution: koop geen Venu, en best ook nog geen Venu 2/2S tot duidelijk wordt dat onderstaande opgelost is.
Ik heb niet heel lang geleden opgemerkt dat het OLED-scherm van m'n Venu burn-in signalen begint te vertonen. Vandaag een testface gemaakt om dit eens goed te checken (foto wit blad als achtergrond) en het resultaat is ronduit dramatisch:

Watch is anderhalf jaar oud. Ik heb nooit always-on display gebruikt. De zaken die ik het meest kan opmaken zijn data fields van tijdens het lopen, maar ook tijdens het lopen staat always-on uit. En ja, ik heb anderhalf jaar 2500km gelopen en echt weinig is dat niet, maar een horloge van Garmin zou dit imo toch moeten aankunnen.

Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Ik heb gekocht bij bol denk ik, dus ik ga bij hen de klantendienst contacteren, want dit is imo gewoon een ondeugdelijk product.

Zot! Vermoed dat ze dat wel terugnemen in garantie.

Even een waarschuwing/word of caution: koop geen Venu, en best ook nog geen Venu 2/2S tot duidelijk wordt dat onderstaande opgelost is.
Ik heb niet heel lang geleden opgemerkt dat het OLED-scherm van m'n Venu burn-in signalen begint te vertonen. Vandaag een testface gemaakt om dit eens goed te checken (foto wit blad als achtergrond) en het resultaat is ronduit dramatisch:

IMG_20211122_112328.jpg

Watch is anderhalf jaar oud. Ik heb nooit always-on display gebruikt. De zaken die ik het meest kan opmaken zijn data fields van tijdens het lopen, maar ook tijdens het lopen staat always-on uit. En ja, ik heb anderhalf jaar 2500km gelopen en echt weinig is dat niet, maar een horloge van Garmin zou dit imo toch moeten aankunnen.

Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Ik heb gekocht bij bol denk ik, dus ik ga bij hen de klantendienst contacteren, want dit is imo gewoon een ondeugdelijk product.
Bij Garmin naar mijn ervaring als je ze gaat bellen en verhaal doet met foto's, ga je wel een nieuwe krijgen binnen garantie.

Garmin zelf contacteren lijkt me beste.

Ik heb sinds kort uitslag van de polsband van mijn Garmin FR55 (dus van het bandje waarmee hij geleverd is).
Zijn er mensen die al van Garmin band gewisseld zijn? Enige tips hier?

IMG_20211122_112328.jpg

Vandaag terug uit reparatie. NIETS aan gebeurd.

Ik heb sinds kort uitslag van de polsband van mijn Garmin FR55 (dus van het bandje waarmee hij geleverd is).

Ik heb, nadat het officiële rubbere bandje voor de tweede keer brak, dit gekocht voor m'n garmin FR230:

Niet compatibel voor jouw FR55 lijkt het maar best even kijken of je iets soortgelijk vindt. Ik ben alvast heel tevreden van dat bandje bij intensief gebruik en heb er toen zelf slechts 7euro voor betaald (vs 25euro voor officieel bandje) en ziet er nog eens origineel uit ook.

Vandaag terug uit reparatie. NIETS aan gebeurd.

Heb je al met de garmin klantendienst zelf gebeld? Uit ervaring weet ik dat ze dan iets meegaander lijken te zijn. Onlangs nog geweten dat iemand nieuw horloge kreeg bij defecte batterij.

---

Ondertussen ook eerste echte geruchten over de nieuwe Garmin Fenix 7 uit. Benieuwd wat ze juist gaan lanceren en wat het gaat kosten. Als het wat meevalt ga ik mijn forerunner 230 eens vervangen.

Ondertussen ook eerste echte geruchten over de nieuwe Garmin Fenix 7 uit. Benieuwd wat ze juist gaan lanceren en wat het gaat kosten. Als het wat meevalt ga ik mijn forerunner 230 eens vervangen.
De fenix 6 staat bijna overal in korting inderdaad, dus het zou stillaan beginnen komen.

zo benieuwd naar wat de fenix 7 zal brengen
de meeste geruchten zeggen dat het nu rond CES 2022 zal zijn (start 5/01), ik hoop dat het waar is!

Heb je al met de garmin klantendienst zelf gebeld? Uit ervaring weet ik dat ze dan iets meegaander lijken te zijn. Onlangs nog geweten dat iemand nieuw horloge kreeg bij defecte batterij.

Neen, ik had via bol gekocht dus ik wou eerst die piste nemen. Ik wacht even hun antwoord af (ze gaan contact opnemen met reparatie) om de feedback te krijgen en dan ga ik al dan niet naar Garmin zelf.

zo benieuwd naar wat de fenix 7 zal brengen
de meeste geruchten zeggen dat het nu rond CES 2022 zal zijn (start 5/01), ik hoop dat het waar is!

Same. Ik ga overstappen naar de Fenix 7 van zodra die uitkomt.

Ik heb destijds een reeks bandjes gekocht voor mijn Garmin Fenix 5X op Aliexpress toen ik zag dat het stock bandje al vrij snel sporen van wear begon te tonen. Zowel een metalen als een aantal reserve kunststoffen... werken allemaal perfect. Maar ik heb wel een vermogen dat de FR55 niet compatibel is met het Quick-Release systeem dat de Fenix reeks gebruikt?

Belangrijke side note trouwens: ben je zeker dat het probleem bij het bandje zelf ligt? De uitslag kan ook veroorzaakt worden door zweet en schuring tussen het bandje en u huid. Dat is iets wat je met een ander bandje niet per sé gaat oplossen.

Same. Ik ga overstappen naar de Fenix 7 van zodra die uitkomt.
Ik zou eerst wachten wat de Fenix 7 van meerwaarde geeft om eerlijk te zijn. Tenzij je natuurlijk super into gadgets bent en graag het laatste nieuwe hebt is het waarschijnlijk de slimmere keuze van een Fenix 6 te kopen waar je dan waarschijnlijk mooie kortingen op kan scoren.

Ik heb mijn 5X (2dehands) gekocht op het moment dat de 5+ al uit was... geen seconde spijt van gehad. Ik heb niet het gevoel dat ik bepaalde functionaliteit mis tbh.

Had jij nu geen forerunner 945 op de kop getikt of verwissel ik u met iemand anders?

Ik heb wat last van buyer's remorse 😂
Ik heb die aan een zeer mooie prijs kunnen kopen (incl hartslagmeter) dus op zich geen spijt van, functionaliteit is ook super, ik had alleen iets meer van de batterij verwacht + die metalen bezel van de Venu was wel iets mooier. Als ik dan battery life en premium build combineer kom ik bij de Fenix uit - en ik ben ook wel een beetje iemand die graag het nieuwste gadget heeft...

Ik heb destijds een reeks bandjes gekocht voor mijn Garmin Fenix 5X op Aliexpress toen ik zag dat het stock bandje al vrij snel sporen van wear begon te tonen. Zowel een metalen als een aantal reserve kunststoffen... werken allemaal perfect. Maar ik heb wel een vermogen dat de FR55 niet compatibel is met het Quick-Release systeem dat de Fenix reeks gebruikt?
Wat bedoel je met het quick release systeem? Ik heb het net gegoogeld en ik kom uit op het standaard bandje dat bij de FR geleverd wordt?
Sporen van wear zitten niet echt aan het bandje, enkel een rode uitslag rond mijn pols. Als ik google op Garmin + wrist rash kom ik uit op tal van mensen die hetzelfde voor hebben.

Belangrijke side note trouwens: ben je zeker dat het probleem bij het bandje zelf ligt? De uitslag kan ook veroorzaakt worden door zweet en schuring tussen het bandje en u huid. Dat is iets wat je met een ander bandje niet per sé gaat oplossen.
Dat lees ik op internet nu, dat het eraan kan liggen dat ik het bandje te strak heb aangedaan, maar het zou me verbazen mocht het dit zijn. Ik heb gelezen op amazon.com dat het bandje uit verschillende grondstoffen bestaat, waarvoor sommigen allergisch zijn.

Antwoord van de reparatie: mijn Venu is zogezegd omgeruild.

Ik herken de gebruikssporen, dus dat is onzin. Maar ik mag hem opnieuw opsturen.

Wat bedoel je met het quick release systeem? Ik heb het net gegoogeld en ik kom uit op het standaard bandje dat bij de FR geleverd wordt?
Sporen van wear zitten niet echt aan het bandje, enkel een rode uitslag rond mijn pols. Als ik google op Garmin + wrist rash kom ik uit op tal van mensen die hetzelfde voor hebben.

Dat lees ik op internet nu, dat het eraan kan liggen dat ik het bandje te strak heb aangedaan, maar het zou me verbazen mocht het dit zijn. Ik heb gelezen op amazon.com dat het bandje uit verschillende grondstoffen bestaat, waarvoor sommigen allergisch zijn.
Ik noemde het nu quick release, blijkbaar is de officiële naam QuickFit. Fototje van DCrainmaker:
Garmin-Fenix5-QuickFit-Bands_thumb.jpg

same here
heb de fenix 6 overgeslaan en na 4jaar de 5 gebruikt te hebben verlang ik wel naar de nieuwe versie
Voor welke functionaliteiten precies?
Niet om lastig te doen hoor. Ik vind het gewoon fascinerend hoe mensen zichzelf vaak wijs maken dat ze iets nieuws nodig hebben terwijl het eigenlijk een marginale (en vaak dure) upgrade is voor een toestel dat ze eigenlijk reeds hebben en nog steeds perfect werkt. :tongue:
Antwoord van de reparatie: mijn Venu is zogezegd omgeruild.

Ik herken de gebruikssporen, dus dat is onzin. Maar ik mag hem opnieuw opsturen.
Ik heb wel erg goede ervaringen met Garmin support:
* Edge 800 buiten garantie opgestuurd om de clip vanachter afgebroken was (door gebruik van een non-garmin mount). Heb wel iets moeten betalen maar een fractie van een volledig nieuwe unit.
* Mijn Edge 1030 is tijdens garantie binnen geweest omdat er naar mijn gevoel een aantal zaken niet correct werkten. Unit los opgestuurd in een gewone kartonnen doos. In de plaats een volledig nieuwe (of refurbished) unit gekregen in een sealed retail box.

Voor welke functionaliteiten precies?
Niet om lastig te doen hoor. Ik vind het gewoon fascinerend hoe mensen zichzelf vaak wijs maken dat ze iets nieuws nodig hebben terwijl het eigenlijk een marginale (en vaak dure) upgrade is voor een toestel dat ze eigenlijk reeds hebben en nog steeds perfect werkt. :tongue:
toen gekocht zonder kaart functie aangezien ik toen nog veel fietste en een fiets gps had. Dus de volgende moet zeker een kaart functie hebben.
Daarnaast denk ik dat de gps en batterij ook wel beter zullen zijn dan de fenix 5. (Toch soms problemen in een bos)

Zou ik nog een jaar met de fenix 5 kunnen verder doen, wellicht wel.
Zou de fenix 6 goedkoper zijn en ook voldoende kwaliteit bieden, zeker.

Alhoewel de LTE mij ook wel aanspreekt die bij de 7 zou zitten, maar of dat dat het waard is, geen idee ;)

Maar ja, toch verlang ik naar die 7. Wellicht omdat ik mezelf hebben moeten inhouden toen de 6 uitkwam en ik toen besloot dat het inderdaad de moeite niet was om te upgraden (voor die prijs). Voor iets dat ik 24/7 draag en echt veel gebruik valt die prijs nog mee als ik er iedere keer 4+ jaar mee kan doen.

toen gekocht zonder kaart functie aangezien ik toen nog veel fietste en een fiets gps had. Dus de volgende moet zeker een kaart functie hebben.
Daarnaast denk ik dat de gps en batterij ook wel beter zullen zijn dan de fenix 5. (Toch soms problemen in een bos)

Zou ik nog een jaar met de fenix 5 kunnen verder doen, wellicht wel.
Zou de fenix 6 goedkoper zijn en ook voldoende kwaliteit bieden, zeker.

Alhoewel de LTE mij ook wel aanspreekt die bij de 7 zou zitten, maar of dat dat het waard is, geen idee ;)

Maar ja, toch verlang ik naar die 7. Wellicht omdat ik mezelf hebben moeten inhouden toen de 6 uitkwam en ik toen besloot dat het inderdaad de moeite niet was om te upgraden (voor die prijs). Voor iets dat ik 24/7 draag en echt veel gebruik valt die prijs nog mee als ik er iedere keer 4+ jaar mee kan doen.
Ah als je een standaard 5 hebt snap ik het zeker wel. Ik heb destijds speciaal de 5X gekocht omdat de enige was met een volwaardige mapping feature en niet gewoon een bread-crumb trail. Als ik nu een Fenix zou hebben zonder mapping had ik mij waarschijnlijk ook wel een nieuwe kopen (of al gekocht hebben).

Ik heb mij vorige maand een Fenix 6s gekocht in korting en ik ben er echt zeer tevreden over. Ik kan mij echt niet voorstellen dat er op die 7 functies gaan zitten die ik mis op een 6 (ofwel heb ik heel weinig fantasie :D)

Op Amazon.fr nu de fenix 6 pro voor 415eur te koop.

Maar ik verwacht vooral accuratere HR-meting, lichter model en grotere solar-ring. We zien wel!

Terug
Bovenaan