Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Gisteren eens This War Of Mine samen met de vriendin love it :)
@LezZ_ de moeite die 1883? Vergelijkbaar met EXIT / Escape Room the game of?
@TiM007 Zeker en vast de moeite, meer met Exit vergelijkbaar (de laatste met de uitvouwversies) maar eigenlijk veel beter uitgewerkt.
Met 2 onze tijd er voor genomen en toch een 3 à 4u zoet geweest. Bij de Exit games doen we er meestal een 1u over.
Je zit meer in het verhaal en het is eerder detective dan escape room maar loopt gelijkaardig.

Zonet nog eens Watergate gespeeld. Ging veel meer op deze keer, maar had nog steeds het gevoel dat de eindredacteur het voordeel heeft in dit spel. De rollen de volgende keer omdraaien en dan zullen we zien of het echt zo is :).

Calico online. Maar natuurlijk was er een regel verkeerd uitgelegd waardoor heel de dynamiek anders was en pas op het einde van het spel door :( Verder wel een leuke voor tussendoor.

Onlangs naast wat oude bekenden ook The Grimm Masquerade en Black Rose Wars gespeeld, tweede echter door tijdsgebrek niet afgespeeld. Volgende keer eens goed voor zitten, want voor een eerste indruk vond ik het wel nice 😋

Onlangs naast wat oude bekenden ook The Grimm Masquerade en Black Rose Wars gespeeld, tweede echter door tijdsgebrek niet afgespeeld. Volgende keer eens goed voor zitten, want voor een eerste indruk vond ik het wel nice 😋
The Grimm Masquerade vond ik wat tegenvallen precies. Ga die nog eens moeten spelen denk ik.

Ondertussen al 4 keer Unfair gespeeld, heel tof. Enige minpuntje vind ik dat het "unfair" gehalte nog wat hoger had mogen zijn.

Ondertussen al 4 keer Unfair gespeeld, heel tof. Enige minpuntje vind ik dat het "unfair" gehalte nog wat hoger had mogen zijn.
Als ge 4 blueprint kaarten probeert te voltooien, zijt ge blij dat het niet nog meer unfair is :p

afgelopen vakantie:
Eindelijk unfair kunnen spelen. Heb net over mid game een kaartje naar mijn compagnon zijn gezicht gegooid. Dus twas zeker unfair. Maar uiteindelijk toch nog nipt gewonnen.

Isle of cats: niet jawbreaking, maar toch veel fun!

Pandemic legacy: ik vind het toch niet zo waai. Misschien omdat we maar 1 game spelen per maand. We zijn nu ook al 4 maanden op een rij gewonnen. We starten augustus of september.

Everdell: het kerstspel bij uitstek. zo gezellig.

Fillers: Draftosaurus en een eerst roll and write: railroad ink. Beiden wel ok!

ios: through the ages. Ferm! Maar zal ik nooit op tafel spelen wegens te complex te veel downtime.
Ios: Lords of waterdeep. leuk, maar niet memorabel door andere worker placements die ik al gespeeld heb of in collectie heb.

The Grimm Masquerade vond ik wat tegenvallen precies. Ga die nog eens moeten spelen denk ik.

Hier werd het nog wel goed ontvangen. Vraag me alleen af hoe vaak het gespeeld kan worden voor het begint te vervelen. Het is ook niet echt een snelle deduction game zoals bijvoorbeeld Resistance wat even tussendoor gespeeld kan worden.

Age of Steam spreekt mij nooit direct aan. Was beetje zoals Terra Mystica waar we lang over getwijfeld hadden en dan toch een topper is..
Wat maakt die dan zo goed?

Er komt zoveel meer bij kijken als je denkt. Het begint al vanaf de eerste minuut. Hoeveel geld ge nodig hebt, hoeveel ge zou willen bieden voor startspeler, hoeveel je mogelijke geplande bouwkosten zijn, hoe je inkomen zal zijn en of je je kosten gaat kunnen betalen. Verder natuurlijk op voorhand uitkijken naar mogelijke leveringen in de komende rondes, als je op een bepaalde manier gaat beginnen bouwen.. Dit allemaal moet bekeken worden VOOR je de eerste kee rbeslist hoeveel aandelen je gaat uitgeven..

Hij is droog, maar hij is zo interactief, zoveel keer dat ge tijdens de beurt van de andere spelers denkt 'ah crap'.. En nog eens weten dat er meer dan 170 mappen bestaan om dit spel op te spelen, elk met hun eigen getweakte regeltjes..

Je moet hem wel meer dan 1 keer gespeeld hebben om volledig vat te krijgen op wat er komen gaat, hoe je daar op kan anticiperen, ....
+ Het moment dat je winst begint te maken, zoveel voldoending dat dat geeft. Zeker als je de eerste bent die daar in slaagt :p

Aeons End gisteren, vond ik best een goed spel. Leuke mechanics, makkelijk om in te komen, duurt niet te lang. En ook dat het gaandeweg wel hard kan gaan. Misschien dat er net iets te weinig strategische variatie was, of in ieder geval, dat gevoel had ik wel een beetje.

Ben benieuwd naar de moeilijkere monsters 😋

Aeons End gisteren, vond ik best een goed spel. Leuke mechanics, makkelijk om in te komen, duurt niet te lang. En ook dat het gaandeweg wel hard kan gaan. Misschien dat er net iets te weinig strategische variatie was, of in ieder geval, dat gevoel had ik wel een beetje.

Ja was nu de basis setup voor noobs. De andere monsters zijn wel wat anders...

Ik vind het ook wel makkelijker met 4 in vergelijking met 2 spelers. Maar nu was het inderdaad ook de makkelijkste nemesis en een voorgemaakte market. Met een random market zit je soms al gekloot van in't begin :')

Met een random market zit je soms al gekloot van in't begin :')
Vooral als pamperke meedoet
unsure.gif

Ik vind het ook wel makkelijker met 4 in vergelijking met 2 spelers. Maar nu was het inderdaad ook de makkelijkste nemesis en een voorgemaakte market. Met een random market zit je soms al gekloot van in't begin :')
Kwil de moeilijkste wel ne keer probere :p

Terug
Bovenaan