Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Haha, nee. Dat wilt ge niet.
famous-characters-troll-face-challenge-accepted-256559.jpg

Qua mechanics zijn er wel een paar bij die héérlijk zijn. Maar bv een Prince of Gluttons of Crooked Mask van het basisspel zijn al een stuk moeilijker omwille van hun mechanics.

En in de expansions zijn er dan nog moeilijkere. Vaak wordt het bij moeilijkere nemeses eerder een puzzle game waar ge langer bezig zijt met kijken naar de regels en setup om dan uw market en "party" samen te stellen en zo te tunen. Ergens vind ik dat een beetje jammer aan het spel, als ge full random wilt gaan (dus random breach mages + random market) is het al hoerechance hebben om een difficulty 5-6 nemesis neer te krijgen, een 7+ wordt dan quasi onmogelijk. En zoals pamperke zei, als de random market dik tegenvalt haalt ge zelfs lagere difficulties niet.

Op zich wel fun natuurlijk, maar als ge zo'n geschifte zot zijt gelijk ik die ineens alles t.e.m. Legacy gekocht heeft en nu met 2000+ kaarten in zijn doos zit zonder eigenlijk goed te weten welke kaarten/mages goed zijn tegen welke nemesis, is dat spel eigenlijk gewoon vaak op uw bek gaan. Dus beter met mondjesmaat en niet te veel ineens willen.

Qua mechanics zijn er wel een paar bij die héérlijk zijn. Maar bv een Prince of Gluttons of Crooked Mask van het basisspel zijn al een stuk moeilijker omwille van hun mechanics.

En in de expansions zijn er dan nog moeilijkere. Vaak wordt het bij moeilijkere nemeses eerder een puzzle game waar ge langer bezig zijt met kijken naar de regels en setup om dan uw market en "party" samen te stellen en zo te tunen. Ergens vind ik dat een beetje jammer aan het spel, als ge full random wilt gaan (dus random breach mages + random market) is het al hoerechance hebben om een difficulty 5-6 nemesis neer te krijgen, een 7+ wordt dan quasi onmogelijk. En zoals pamperke zei, als de random market dik tegenvalt haalt ge zelfs lagere difficulties niet.

Op zich wel fun natuurlijk, maar als ge zo'n geschifte zot zijt gelijk ik die ineens alles t.e.m. Legacy gekocht heeft en nu met 2000+ kaarten in zijn doos zit zonder eigenlijk goed te weten welke kaarten/mages goed zijn tegen welke nemesis, is dat spel eigenlijk gewoon vaak op uw bek gaan. Dus beter met mondjesmaat en niet te veel ineens willen.
Is da laatste misschien een verwijzing naar iemand in dit forum? :p

Maar ik snap het. Alsnog ben ik wel fan van een stevige uitdaging. Ik vind trouwens het idee van de markt dan wel heel dubbel, bijna alsof het strategische aspect vooral daar ligt, en daarna meer het uitvoerende gedeelte. Op zich wel een coole mechanic, maar ik denk dat ik daar dan toch liever presets had om dan gewoon te kunnen gaan :D Maar dat vind je online vast ook wel voor mensen die dat willen.

Welja, de markt is een beetje zoals het deckbuilden bij bv. Marvel Champions of Arkham Horror. De difficulty zal vooral liggen in hoe goed ge dat aspect van het spel onder de knie hebt en niet in welke mages of nemesis ge pakt. Dat vind ik ook wel jammer.

En nee, was geen verwijzing naar iemand. Ik heb alles van Kingdom Death: Monster, ik moet voor niemand hier onderdoen qua exuberante uitgaven op board gaming.
unsure.gif

Welja, de markt is een beetje zoals het deckbuilden bij bv. Marvel Champions of Arkham Horror. De difficulty zal vooral liggen in hoe goed ge dat aspect van het spel onder de knie hebt en niet in welke mages of nemesis ge pakt. Dat vind ik ook wel jammer.

En nee, was geen verwijzing naar iemand. Ik heb alles van Kingdom Death: Monster, ik moet voor niemand hier onderdoen qua exuberante uitgaven op board gaming.
unsure.gif
:ROFLMAO:
Als je zin hebt NoGo, ik kan maandag of donderdag wel hoor 😌
I'm in. Maandag lukt wel denk ik.

De laatste tijd speel ik geregeld Arkham Horror LCG, vaak solo.

Weet er trouwens iemand waar er trade fora zijn om 2dehands expansions hiervan / andere boardgames te kopen? Sommige onderdelen ervan (Mythos packs) zijn al een half jaar out of stock en op ebay etc... vind ik ze ook niet terug. :/

De laatste tijd speel ik geregeld Arkham Horror LCG, vaak solo.

Weet er trouwens iemand waar er trade fora zijn om 2dehands expansions hiervan / andere boardgames te kopen? Sommige onderdelen ervan (Mythos packs) zijn al een half jaar out of stock en op ebay etc... vind ik ze ook niet terug. :/
Ik koop regelmatig wat op BGG.
Op bordspelmania.eu vind je soms ook iets.

Lurk hier al een tijdje dus nu eens wat meer bijdragen ;-).

Dit weekend eindelijk tijd gehad om mijn KS Kanban EV uit te pakken en de solo versie een draai te geven. Very crunchy maar zeer zeer goede solo mode die ontwikkeld is ervoor door David Turczi. De heavy euro fans uit onze groep gaan dit zeker met plezier willen spelen (denk wel max maar met 3).

Lurk hier al een tijdje dus nu eens wat meer bijdragen ;-).

Dit weekend eindelijk tijd gehad om mijn KS Kanban EV uit te pakken en de solo versie een draai te geven. Very crunchy maar zeer zeer goede solo mode die ontwikkeld is ervoor door David Turczi. De heavy euro fans uit onze groep gaan dit zeker met plezier willen spelen (denk wel max maar met 3).
Waarom Max met 3? De mijne is nog onderweg :p.

Ik heb er geen probleem mee om een spel te spelen dat lang lang is, On Mars vind ik ook het tofst met 4. Als je met een hoopje vrienden speelt, kan er ondertussen nog effe gezeverd worden en dan mag de wachttijd wel een tikje langer zijn :p

Waarom Max met 3? De mijne is nog onderweg :p.

Ik heb er geen probleem mee om een spel te spelen dat lang lang is, On Mars vind ik ook het tofst met 4. Als je met een hoopje vrienden speelt, kan er ondertussen nog effe gezeverd worden en dan mag de wachttijd wel een tikje langer zijn :p

Zowel ik als een andere maat die hem ook al heeft uitgetest, vermoeden dat de downtime met 4 voor onze goesting en groep te lang zal zijn. Hebben hier allemaal wa last van "analysis paralysis" als het op heavy euro games aankomt. Je wil niet weten hoe lang we aan Food Chain Magnate bezig waren met 4 op een weekavond....mijn productiviteit de volgende dag trok op niets :oops:

Met vier zal je nog meer nadenken over de workshift positie in de afdelingen om nog maar te zwijgen hoe de meetings zullen gaan. Enfin ik kijk er wel naar uit om het in multiplayer te spelen.

Zowel ik als een andere maat die hem ook al heeft uitgetest, vermoeden dat de downtime met 4 voor onze goesting en groep te lang zal zijn. Hebben hier allemaal wa last van "analysis paralysis" als het op heavy euro games aankomt. Je wil niet weten hoe lang we aan Food Chain Magnate bezig waren met 4 op een weekavond....mijn productiviteit de volgende dag trok op niets :oops:

Met vier zal je nog meer nadenken over de workshift positie in de afdelingen om nog maar te zwijgen hoe de meetings zullen gaan. Enfin ik kijk er wel naar uit om het in multiplayer te spelen.
Yeah ik ben heel bekend met het probleem. Mijn "core" groep (incl. ikzelf dus) hebben daar ook nogal last van.
FCM met 4: makkelijk 6u spelen
TTA met 4: 8u
TI4 met 6: onder de 12u? forgetaboutit

Gelukkig zijn het toffe gasten anders had ik ze al lang ingeruild :LOL:

Deze speel ik dan ook nooit meer met de fysieke versie.. Heel fiddly en heel AP-prone. De digitale versies (BGA en de app zelf) zijn heel wat fijner. Dit is een spel dat gemaakt is voor asynchroon spelen, zo kan je tenmisnte een paar dingen proberen :). TOPspel, maar fysiek een ramp :p

Was het leuk? Mijne is onderweg.
Gespeeld met 2. Ik vind het thema zalig en het is leuk om je park te zien groeien. Is ook makkelijk en snel gespeeld. De puzzel om geen doodlopende wegen te hebben is een leuke extra uitdaging.
Met meer zal het wel aangenamer zijn omdat de markt dan sneller verandert. Mocht misschien meer uiterlijke variatie in attracties zitten.
Wel veel beter dan steam park!
7/10 à 8/10

Vandaag voor het eerst (lag al een jaar ofzo in de kast) Ultra Tiny Epic Kingdoms en Ultra Tiny Epic Galaxies gespeeld met de vrouw. Kingdoms is een leuke 4X, maar zal zeker beter zijn met meer dan 2. Zal waarschijnlijk nog gespeeld worden, maar zit bij mij niet in de bovenste schuif. Galaxies vond ik heel erg goed. Dice allocation game waar ik vandaag wat geluk heb gehad met mijn planeten denk ik. Zal sneller bovengehaald worden dan Kingdoms.

Whut, hebben ze die Tiny Epic spellen nu echt NOG kleiner gemaakt? :s
Dat compete voor de "most idiotic design" award samen met die Five Tribes expansion die... een 6e tribe toevoegt 🤨

NOG kleiner is inderdaad een beetje absurd.
Van de gewone Tiny Epic reeks ben ik wel fan, ik vind dat ideaal om mee te nemen op vakantie en dat soort dingen. Hoewel het ook geen spellen zijn die je eventje op 20 minuten speelt, dat past in mijn hoofd dan weer niet bij het 'tiny' concept.

Terug
Bovenaan