Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Ik heb de originele Kingdoms en Galaxies nooit gespeeld, maar los daarvan vind ik de onderdelen inderdaad wel nutteloos klein om ervoor te zorgen dat het in een kaartendoosje past. Maar goed, doet voor mij geen afbreuk aan het spelplezier, zeker niet bij Galaxies.

Van al die Tiny Epic games vind ik eigenlijk alleen Galaxies fun, die komt best vaak op tafel en speelt indeed vlot en snel.
Al die anderen duren veel te lang, en dat vind ik maar saai voor zo een "dom" spel.

Tiny Epic Dinosaurs is nochtans ook erg tof. En naar Tiny Epic Pirates ben ik ook wel benieuwd.

Tiny Epic Dinosaurs is nochtans ook erg tof. En naar Tiny Epic Pirates ben ik ook wel benieuwd.
Ik heb die twee dan net niet gebacked, puur omdat we Zombies en Tactics nét niet goed genoeg vonden. Ze zijn zeker plezant, maar hadden geen wauw-gevoel en hebben het dus maar laten schieten.

Gisteren nog eens kwakzalvers (via tabletopia) gespeeld. Toch een leuk tussendoortje en aangename push-your-luck. Al vind ik m wel plezanter om int echt te spelen. Online die tokens trekken is minder plezant :p

Ik vind Quest en Tactics nochtans 2 toppertjes!
Dinosaurs wil ik ook graag eens spelen.
Tactics hebben we hier nog maar 1x gespeeld, en we hebben het zelfs niet uitgespeeld. Toegegeven we hadden een bepaalde regel verkeerd begrepen en daarom werd het opeens bijna onmogelijk om te winnen. Toen we het doorhadden zijn we maar gestopt :p.
Dat is ook wel iets dat ik vind bij de Tiny Epic reeks: vaak nogal vage rules. Ik denk dat ik bij allemaal (buiten dan bij Galaxies) mij al vragen gesteld heb over bepaalde regels omdat het gewoon niet duidelijk of expliciet vermeld staat. Bij andere games hier nog nooit echt last mee gehad. (Kan natuurlijk ook aan ons liggen 😂)

Deze avond nog eens twee spelletjes Cairn gespeeld. Is voor mij een top spel! In het begin had ik wat moeite met de gevolgen van acties, maar het inzicht is al veel verbeterd :).

Sinds ik mijn plays ben beginnen registreren, spelen we precies meer 🧐

Gisteren met mijn Covid-buddy de laatste twee chapters van Tainted Grail gespeeld. Het is wel een van de beste narratives momenteel dat ik in boardgames ben tegengekomen. Achteraf zien dat er nog zoveel andere verhaallijnen verborgen blijven geeft wel zin om later de campaign nog eens te spelen met andere charachters en andere keuzes te maken. Omdat we beiden wel wat de min-max tour zijn opgegaan ging het einde vrij vlot en hadden we eigenlijk bitter weinig last van wat velen als een grind ervaren met Tainted Grail. Voor ons was het een hit!
Nu wat andere games spelen vooraleer we in de stretch goal campaigns gaan duiken.

Gisteren voor het eerst Dice Throne Adventures gespeeld. De vrouw en ik zijn allebei grote fan van Dice Throne én co-op games, dus we dachten dat het een schot in de roos ging worden. Helaas.

We hadden een dungeon crawl scenario en de opvolgende baas gedaan, en het is gewoon een zeer bizar spel. Je merkt dat ze in development het idee van bazen hadden op co-op tegen te vechten en daar dan maar een halfbakken spel rond gebouwd hebben, maar eigenlijk is het dungeon crawlen absoluut niet leuk en voelde het voor geen van ons beiden aan als "Dice Throne". Het gevecht met de baas dan weer wel, en dat vonden we ook een stuk leuker. Meerwaarde van de legacy components en deckbuilding zal moeten blijken, maar tot nu toe had ik liever gehad dat ze 2-3 bazen extra in de doos hadden gepropt en de rest gelaten voor wat het was.

Deze avond Carnegie op BGA gespeeld, goed spel. Moest ik de zwaardere spellen makkelijk op tafel krijgen had ik hem zeker wel gebackt. Maar ik heb al genoeg zware spellen die te weinig worden gespeeld :(.

Ik stond eerst wat weigerachtig tgo het gebruiken van apps in een boardgame, maar damn door Chronicles of Crime ben ik echt wel van gedacht veranderd. Heel tof om te spelen zo 's avonds op't gemak.

Iemand die de expansions ook gespeeld heeft?

Ik stond eerst wat weigerachtig tgo het gebruiken van apps in een boardgame, maar damn door Chronicles of Crime ben ik echt wel van gedacht veranderd. Heel tof om te spelen zo 's avonds op't gemak.

Iemand die de expansions ook gespeeld heeft?
Nog geen expansions gespeeld.
Als je met een groep speelt raad ik aan te casten naar de tv. Maakt het nog een stuk leuker voor de 'meekijkers'.

Deze avond voor de eerste keer Santorini gespeeld. Direct 4x, zo verslavend en zo goed! Ik weet niet wie het allemaal had aanbevolen hier op het forum, maar wij zijn u eeuwig dankbaar!
Het speelt nog sneller/vlotter dan Cairn en daar waren we al grote fan van. Komt gegarandeerd nog regelmatig op tafel.

Deze avond voor de eerste keer Santorini gespeeld. Direct 4x, zo verslavend en zo goed! Ik weet niet wie het allemaal had aanbevolen hier op het forum, maar wij zijn u eeuwig dankbaar!
Het speelt nog sneller/vlotter dan Cairn en daar waren we al grote fan van. Komt gegarandeerd nog regelmatig op tafel.
Santorini is idd een heel leuk 2 speler spel!

Gisteren met 4 een potje Keyflower gespeeld op Tabletopia. Dat spel blijft toch telkens weer een plezier om te spelen ze! Mooie combinatie tussen tile-laying, biedingen en worker placement :p

En gemeen dat dat spel is

El grande gespeeld. Snap wel waarom het na al die jaren nog in de top 100 staat van bbg. Blijft een leuke area controle spel en het zit best goed in elkaar. Deze ga ik nog vaker spelen.

Vanavond scenario 1 van Memoir ‘44 gespeeld. Voor een wargame heel instapvriendelijk en weinig regels. Mijn vrouw is veel enthousiaster dan ik ooit had kunnen hopen :). Geslaagde verjaardag voor haar met Santorini en Memoir ‘44.

Terug
Bovenaan