Welke celebrity heb je ooit ontmoet?

Slyke

Well-known member

Naar aanleiding van dit artikel: heb je zelf al een celebrity ontmoet (waarvan je fan bent)?
Was het een toevallige ontmoeting of georganiseerd (meet and greet, handtekeningsessie op een beurs of in een store, ...)?

Bij mij niks spectaculairs.
Urbanus ooit gesproken op straat toen hij na een voorstelling daar net buiten kwam.
Zei eigenlijk zelf als eerste 'hey' en dan maar even gesproken.

omwille van mijn jobs, redelijk veel.

oa Kanye West, Kings of Leon, Metallica, Kylie Minogue, Vincent Kompany, Jean Todt, Evenepoel, etc

Babbeltje geslaan met Ed Sheeran op cafe toen hij net was begonnen en nog helemaal niet beroemd was, dat is waarschijnlijk wel qua naam de grootste celebrity. Verder Sean Lock (RIP) eens tegen het lijf gelopen in Gent en via een vriendin eens mogen backstage chillen bij Frank Carter en zn Rattlesnakes. Tijdens mijn stage dan veel BV's ontmoet, Frank Vander Linden, Frank Focketyn, Louis Talpe, Herman van Veen, Nathalie Meskens, etc.. Ahja en een van mijn opvang hondjes heeft een thuis gevonden bij Yanni Bourguignon (van oa Familie) en zijn ondertussen vrouw ❤️

Niets zot, ik heb ook niet een leven waarbij ik vaak kans heb om bekende mensen te ontmoeten, maar heb zeker niet het gevoel dat ik daardoor iets mis. Een meet 'n greet ofzo zou ik ook nooit willen doen, ik ben sowieso al redelijk socially awkward en zo'n situaties zien er altijd zo geforceerd uit 😅 Een vriendin van mij heeft een 'hoge' rol in de muziek industrie en dan is het wel leuk om eens te horen hoe een Dave Grohl ofzo dan in het echt is maar verder ben ik niet zo bezig met beroemdheden. Mocht je mij vragen wie zou je heel graag eens in het echt ontmoeten dan heb ik ook geen idee wat mijn antwoord zou zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb ooit zo eens wreed awkard gedaan tegen Rani de coninck.

Toen ik nog op sint-lucas Gent zat en weer hopeloos te laat was voor een project af te werken moest ik op een zaterdag de hogeschool proberen binnen te geraken voor nog een foto te nemen. Helaas was alles toe. Ik zag in de verte een vrouw uit de school komen die in haar wagen stapte en ik in zeven haasten naar die wagen. Ik klopte zo beleefd op de venster van de wagen, Die vrouw kijkt verschrikt op!...Het bleek dus rani de coninck te zijn. Direct nen rode kop van hier tot in tokio, wat gewauwel, school.... binnelaten... foto.... project.... o_O
Knappe vrouw wel, (was begin jaren 2000) heel beleefd ondanks mijn incoherent gestamel met een donkerrode kop maar ze kwam van de afdeling beeldende kunsten en niet van de architectuurvleugel. :(
Ah edit nog nen koffie gedronken met par zetterberg toen hij van anderlecht richting floorbal gegaan is. Toffe kerel.

Laatst bewerkt:
"Ontmoet" is veel gezegd, bekende sporters of politiekers wel al eens tegengekomen, maar ik laat die gerust, dus ontmoeten kan je dat niet noemen.
In mijn jaren als trucker in de events wel voor enkele grote gewerkt, maar buiten Rammstein zaten er daar niet veel bij die vriendelijk waren. :unsure: In 2019 wel deel van hun tournee mee gewerkt, scheelt natuurlijk dat ze je gezicht niet enkel eens zien als ze eenmalig toevallig in BE optreden.
Voor datzelfde werk wel bij enkele topmensen van Studio 100 in huis geweest en dat voelde eigenlijk ook niet speciaal aan door dat die vrij down to earth deden.
Nog voor hij president was nog bij Macron moet zijn, maar ik had toen geen flauw idee wie dat was. :lol:

Je hebt natuurlijk verschillende mates van celebrity, maar deze kan ik nu direct opkomen:

- Jan Vertonghen, ik heb ooit een match tegen hem gevoetbald, toen hij nog bij Tielrode speelde
- Zanger en drummer van Janez Dedt even mee gebabbeld op de Lokerse Feesten vele jaren geleden
- Jelle Van Damme was ooit toeschouwer van een voetbalmatch die ik speelde (zijn broer speelde bij de tegenstander), mijn vrouw (toen vriendin) had aan hem gevraagd wat de stand was, niet wetende wie hij was.
- Jan Koller, ooit mijn voeten (met schoenen aan) in zijn schoenen gestoken. Die stonden aan de voordeur van het appartement waar Václav Budka woonde. (was buur van mijn tante). Koller daarna ook even gesproken op de fandag van RSCA.
- Urbanus zat enkele plaatsen naast mij toen ik naar Alex Agnew in het sportpaleis ging kijken.
- Xander De Rijcke is op 1,5m van mij gepasseerd. Hij was met vrouw en kind aan het wandelen, ik was onze jongste zoon in de auto aan het martelen. (Moest oogdruppels indoen bij oogarts, en dat heeft zeker een uur geduurd)
- Aster Nzeyimana op een trouwfeest (is ex-klasgenoot en kameraad van mijn neef)
- Zanger van "1914" (Oekraïnse Blackend Death metal band) even mee gesproken voor hun show toen die aan de merch stond. En hij heeft me "aangeraakt" toen hij tijdens de show door het publiek paradeerde :laugh:
- Colin H Van Eeckhout (Amenra) even gesproken na de show van Doodseskader in Capitole Gent aan de merch
- Zanger/Basgitarist van Doodseskader, na hun show in AB Brussel tegengekomen en even hallo gezegd.
- Zangeres Svalbard na hun show in AB Brussel even mee gepraat aan de merch
- Tania Van der Sanden (In De Gloria en Linda uit Het Eiland) tegengekomen in de supermarkt

Niets echt spectaculair natuurlijk.. Maar dat lijkt me in België sowieso moeilijk

Telt digitaal? Tina Guo, beroemde celliste die veel met Hans Zimmer werkt. Heb haar quasi mogen interviewen in de tijd dat er voor haar Q&A's nog niet zo veel volk kwam opdagen.

Bv's hier en daar ook. Leukste ontmoeting was met Lieven Scheire, echt een toffe kerel.

Oh, en frieten gaan eten met Mark Uytterhoeven.

Ik heb gewandeld naast Urbanus ergens mid jaren 90 toen die(denk ik)met slecht nieuws van een dierbare naar buiten kwam. Mijn ma verteld nog steeds het verhaal hoe ik al grijnsend naast de meest depressieve Urbanus ooit liep en geen blik kreeg. Big sad.

Over de hekken hangen pukkelpop 99 waar Dj Premier en co aan fans aan het uitvragen waren waar de weed te vinden was. Om er dan wat weed met te delen.
Da's wel mijn "celeb piek"

Ah en wel ne keer of vijftig "Jeroen ge suckt" geroepen naar Jeroen Leenders.
Maar da was nogal een éénzijdig gesprek van mijn kant.

Laatst bewerkt:

Naar aanleiding van dit artikel: heb je zelf al een celebrity ontmoet (waarvan je fan bent)?
Was het een toevallige ontmoeting of georganiseerd (meet and greet, handtekeningsessie op een beurs of in een store, ...)?

Bij mij niks spectaculairs.
Urbanus ooit gesproken op straat toen hij na een voorstelling daar net buiten kwam.
Zei eigenlijk zelf als eerste 'hey' en dan maar even gesproken.
I'll do you one better...

Voor mijnen bompa zijn (ik dacht 90ste) verjaardag, met heel onze familie (letterlijk toen een autocar gevuld) gestopt aan zijn huis. De autocar heeft toen in achteruit moeten rijden tot aan zijn huis. Mijne nonkel had het dacht ik kunnen regelen, maar Urbanus wist niet dat we met een 50 tal man waren toen (grote familie hier, en is ondertussen nog meer uitgebreid).

Was dus echt een meet and greet, echt nen toffe pee den Urbain. En irl is hij zoals hij op het scherm is, zij het ietsje minder uitbundig, hoe zou je zelf zijn als ze met nen autobus aan uw deur staan... :p

Laatst bewerkt:
Oh, en voor ik het vergeet, samen op de canapé gezeten met Ann van Elsen en Katrien Schotte, wie kan dat zeggen? :love:

Voor diegene die niet weten over wie ik het heb, hint, temptation island...

Door events en een zoon en vriendin die werken in de media is Vlaanderen niet zo speciaal meer.

Meest bekende zal 50 cent zijn geweest en Vin Diesel. Meer run of the mill babbeltje maar beiden wel sympathiek

Ik kijk daar eigenlijk niet naar of ik herken die gewoon niet. En nog veel minder ga ik die aanspreken. Toch zeker niet als ze niet "in functie" zijn, die hebben ook hun privéleven.
Ooit Frances Lefebeure en haar vent tegengekomen al winkelen. Laat die mensen gewoon doen.
Ooit in het Plopsa hotel de tafel naast Piet Piraat, Peter van de velde, gezeten. Er zat nog een andere BV bij maar die kende ik niet, schoonfamilie kende hem wel. Ja ge kijkt eens, maar dat is het ook. En voor de kinderen is die al helemaal niet speciaal als die zijn kostuum niet aan heeft. Die had meer last van mensen die hem aan het buffet aanspraken over zijn rol in thuis vermoed ik.

Joost van hyfte ooit wel aangesproken. Mijn vrouw kende die vanuit zijn restaurant en hij had in de show waar hem mijn vrouw half weg de donkere zaal herkend had +10 jaar na het restaurant iets op haar specifiek gezegd dat we na de show als we hem tegen kwamen toch ook zeiden: "ha ge kent haar nog" en zo een gesprek ermee gehad.

Pieter Loridon in de business seats op Genk.

En Urbanus: die kwam in Tollembeek op de jaarmarkt altijd paar uur stripverhalen verkopen en ondertekenen in een kraam dat naast het kraam van een kennis stond. Elk jaar ging ik daar wel een strip halen en laten tekenen... Dan vroeg hem: "wat is uw naam he?" "Mefke..." En toen schreef hem "voor Jean-François" ofzo in uw boekje ofzo.

En ooit wat gekocht op een 2ehandsbeurs van een actrice, ik kan ook al niet meer de naam zeggen. Bezig die verkoop aan het regelen en ik kende die toch gelijk van gezicht en die moet toch aangevoeld hebben dat ik ze van ergens herkende want die zei uiteindelijk: "ja ik speel X in Familie..."

Bij Dua lipa in haar backstage ruimte geweest vorige maand in het sportpaleis. Zij was er nog een vrouw en ik. Ik moest daar een kleinigheid herstellen (pakt max 10min werk). Veel oog voor mij had ze wel niet 😅.
Ze was met een vertaalcomputer Nederlands aan het leren.

Privé:
- met Kate Ryan in dezelfde scoutsgroep gezeten.
- Bent Van Looy ontmoet toen we met een heleboel Das Pop-fans een clip gefilmd hebben.
- Als jonge tiener in kinderprogramma van Marc Uytterhoeven uitgenodigd om een zelfgeschreven gedicht voor te lezen (voorloper van Ketnet).
- Ook uitgenodigd in Schuifaf bij Ingeborg omdat ik meedeed aan een Europees Kampioenschap (ik kende Schuifaf zelf niet want we hadden geen kabeltv thuis haha.)
- Otto-Jan Ham en Tatjana Beloy zie ik wel eens op feestjes bij vrienden omdat die ook bevriend zijn met onze vrienden.
- Ooit aan een bar van de VRT een corona besteld, en dat was het laatste biertje dat ze toen hadden, en Arno stond toen achter mij en wilde ook een bier. We hebben dat flesje toen gedeeld. (Ik was piepjong, mocht denk ik zelfs officieel nog geen bier denk ik, maar ja, de jaren negentig...).
- Felice Damiano is op mijn plechtige communie bij ons thuis geweest omdat die diezelfde dag een tentoonstelling moest openen die mijn ma mee organiseerde.
- Kinga van Blind Gekocht ook al verschillende keren mee gesproken op feestjes bij vrienden van ons.

Voor werk gesproken (en vaak bij die mensen thuis afgesproken dan, voor een gesprek van een uur meestal):
Pascal Braeckman, Evy Gruyaert, Jolien Roets, Mathias Vergels, Bruno Van den Broecke, Julie Van den Steen, Tom De Cock, Colin H Van Eeckhout, Guy Swinnen, Tijs Vanneste, Ronny Mosuse, Frank Deboosere, Guido Belcanto, Eline De Munck, Dirk De Wachter, Kamal Kharmach, Chris Lomme, William Boeva, Joris Hessels en Domique Van Malder, Wannes Cappelle, Kristien Hemmerechts, Pascal Platel, Bert Gabriëls, Helmut Lotti, Selah Sue, Slongs Dievanongs... en nog een hoop namen). Ook al heel wat ministers ontmoet voor werk: Mieke Vogels, Jo Vandeurzen, Hilde Crevits, Wouter Beke... en oh ja, Koningin Mathilde ook al eens een hand gegeven.

Allemaal eerder categorie BV dan 'celebrity' wel natuurlijk. 'k Denk dat als ik nog wat nadenk dat ik nog wel wat namen ga herinneren, maar niet iedereen maakt een heel speciale indruk ofzo. De meesten hierboven wel echt sympathieke gewone mensen die op tv hetzelfde overkomen als in 't echt vind ik.

Mogelijk volgende in het lijstje: Pat Krimson. We mogen in de VIP op een (piep)klein festivalleke waar hij komt die dag. Al weet ik niet of die naar de VIP komt dan of ergens anders backstage blijft of gewoon aankomt vlak voor 't optreden en direct daarna weer vertrekt. Heb ooit wel al eens met hem in een wachtrij op de luchthaven van Ibiza gestaan (ten tijde van de Ijslandse aswolk, en we mochten toen niet naar huis vertrekken.)

Laatst bewerkt:
Pinten gepakt met Dimitri Vegas zo'n 10 jaar geleden en nachtje doorgebracht met Tatiana Silva (vooral bekend in Frankrijk) in de carré

Op mijn eerste New York trip in 2011 de Fashion Night Out gecrasht en daar Johny Depp en Heidi Klum gezien en later in een pizzeria voorbijgestoken door Justin Bieber. Later die week ook erg kort Barack Obama gezien, omdat we letterlijk bij de eerste toeristen waren die de reflecting pools van het 9/11 memorial bezochten.

Tegenwoordig doe ik zelf vrij veel premieres en backstages als pers, en ben ik vaak mee met de dochter die in de muziek/media werkt, dus bekende mensen maken nauwelijks indruk op mij. Ik kan de ene week vlot een praatje slaan en ijspralines delen met Jacky Lafon en de week erop staan zeveren tegen Frances Lefebure en Boris in de vip bar of het hebben over de invloed van tiktok op de moderne muziekconsumptie tegen Tom Barman of op de opnames van een videoclip van Pommelien zitten. Bij internationale artiesten is dat iets anders, omdat daar veel meer entourage rond is, en sommige wel een larger than life persona hebben. Måneskin was grappig, omdat dochterlief die altijd vrij nuchter blijft, even haar shit aan het verliezen was rond Damiano David, en blijkbaar was ik dan weer iets TE hard aan het staren naar Olivia Rodrigo vorig jaar, in Antwerpen maar verder zijn het ook gewoon mensen.

Sommige zijn erg aardig en joviaal in de omgang, zoals een Miles Kane, anderen zijn dan weer fake sympa maar arrogant achter de schermen zoals een niet nader genoemde Vlaamse zanger die zichzelf vernoemd heeft naar een vallende ster met een spraakgebrek en sommige zijn gewoon Jared Leto.

Bij Dua lipa in haar backstage ruimte geweest vorige maand in het sportpaleis. Zij was er nog een vrouw en ik. Ik moest daar een kleinigheid herstellen (pakt max 10min werk). Veel oog voor mij had ze wel niet 😅.
Ze was met een vertaalcomputer Nederlands aan het leren.
Jij wel voor haar.

oa Kanye West,
Vertel. Voor zijn neerwaartse spiraal?

Negatieve ervaringen:
- Ex-burgemeester Patrick Janssens, die de weet-je-wel-wie-ik-ben-ziekte had tijdens een wielerevent.
- Veronique van Familie.
- Minister Demir.
- Alex Agnew.

Positieve ervaringen:
- Philippe Geubels. Vroeg verlegen waar de artiesten moesten zijn en bedankte me.
- Luk Wyns. Zoals je hem ziet op de tv :laugh:.
- Kristof Goddaert (ex-wielrenner). In het wiel gehangen bij hem voor een halve kilometer. Dan reed hij te snel verder.
- Oscar Freire (ex-wielrenner) tijdens een natourcriterium of de World Ports Classic (weet het niet meer). Hem geluk gewenst bij zijn pensioen (2012) en hij bedankte me met een glimlach.
- Premier De Wever x2 ten tijde van het burgemeesterschap. Een vraag langs zijn kant en een bedankje.

Terug
Bovenaan