Welke celebrity heb je ooit ontmoet?

Ik kan het nog altijd zotjes vinden hoe personen kunnen ´opkijken´ naar bekende personen. Maar die van mij zijn precies niet zo impressive:unsure:

Maar ok, mijn stoefronde:
-Theo Francken heeft mij al regelmatig pinten getrakteerd, onlangs nog tegengekomen op de voetbal. De fucker.
-Ooit is een aangifte staan doen (in paniek) bij de politie met naast me een actrice van Familie. Hopelijk heeft ze er iets van opgestoken want ze was me alvast heel de tijd aan´t begluren.
-Vroeger regelmatig terras gedeeld met Dina Tersago in hare jonge tijd.
-Annemie Struyf haar irritante kutstem kun je hier soms wel is tegenkomen in de delhaize.
-Kat Kerhofs en Dries Mertens heb ik al twee keer op een (familie)feest tegengekomen. Soort van aangetrouwde familie van mij. Ik kan ze niet uitstaan

Pakweg 10 jaar geleden ging ik naar heel veel stand-up comedy avonden in allerlei kleine zaaltjes voor (meestal) try outs van beginnende comedians die nu ´bekend´ zijn. Dat comedy wereldje is heel open dus vaak klapkes staan doen.

Verder heb ik wel wat vrienden die dat in het dj wereldje zitten en daarmee geraak ik ook vaak backstage op optredens/feestjes. Zo wel al veel artiesten tegen het lijf gelopen die ik volop luisterde in m´n tienerjaren. Gaat er altijd heel gemoedelijk aan toe.

* Polle Pap. Zeker 100+ keer als het niet meer is. Zijn oudste zoon was vroeger mijne beste maat op school.

* Jan Leyers - op den trein richting Heist samen met den Polle. 2 grieten naast mij fluisterden heel stillekes: "Hey is dat Soulsister niet? Gaan we er iets tegen zeggen? Ik durf niet"

Ik kon het toen niet laten en ik heb met ne glimlach geroepen: Ah de Polle! Hoe is het er mee? En tot mijn verbazing herkende hij me nog en zei hij: Ah hey de ***** hoe is het er mee? :tongue:

* Lei Clijsters. Ik zag iemand rondwandelen, ik deed mijn raampje naar beneden (auto) en ik vroeg hem de weg richting de parking van de luchthaven (Zaventem). Hij keek eerst verschrikt op en hij had zo ne boze / norse blik maar toen hij door kreeg dat ik hem niet meteen herkende (mijne cent viel iets later), was hij erg vriendelijk en wees hij mij de juiste weg.

Het zijn ook maar gewone mensen zoals een ander.

Politici in de lift op't werk. Bij sommigen ben je geen hallo waard (De Croo, Tommelein, Quickie), anderen zijn vriendelijker zoals De Block.

Voor de rest ben ik te socially awkward en verlegen om bekendheden aan te spreken.

Al paar keer in de winkel bij mij:

-Hein Vanhaezebrouck. Verlegen zei geen woord
-Stefan Degand. Idem als Hein ^^
-Kris Wouters. Vriendelijk

Had een selfie van mezelf en David Hasselhoff (hij wel tien meter achter mij), maar ben die gsm kwijt geraakt zonder cloud backup.
Stephen Hawking reed mij ooit voorbij in z'n rolstoel in Cambridge.
Robert Fisk (Engelse journalist), backstage snelle babbel over de catering. Bijgevolg de hand geschud die ooit die van Osama Bin Laden schudde.

Paar maand gewerkt met de broer van Rafael Nadal's schoonzus, de machine achter zo'n megaster kan niks aan het toeval overlaten, vrienden van het hangjongere type (dat zijn er nogal wat in Spanje) moest hij het contact mee verbreken in ruil voor een peptalk crew.

Jarenlang bij vtm gewerkt, dus zowat alle bv's gezien en mee gepraat.

Het zijn ook maar mensen. De personeelsfeestjes waren wel legendarisch 😜

Nu ja, tegenkomen of passeren is nog altijd niet hetzelfde dan daadwerkelijk er een gesprek mee hebben.

In het lijstje gewoon tegengekomen/gepasseerd, uit het hoofd:
- Frances Lefebure op de Gentse Feesten (trok alle aandacht naar haar toe, duidelijk al in zatte toestand)
- Kamagurka gewoon op straat in Gent
- Luk Alloo in de Kinepolis
- Evy Gruyaert op Werchter (man, die zat zoveel lawaai te maken zodat zeker iedereen haar gezien en gehoord zou hebben, echt niet oké)
- Lindsey Pfaff op ons werk (zei spontaan goeiedag, geen idee wat die daar liep te doen, maar kwam heel sympathiek over)
- Tom Waes op straat in Antwerpen (nuchter)
- Prins Laurent die in zijn auto voor mij moest stoppen in Brussel, toen ik overstak 😁😁
- Jean-Marie Dedecker op het perron in Brussel Centraal (meermaals)
- Bart De Wever vijf seconden voordat hij een interview ging geven aan VTM in de Koningsstraat in Brussel
- ...

Oh voetballers, ja... Maar mijn nicht was lange tijd getrouwd met een prof, dus de grote feesten die zij gaven was één en al bekend voetbalvolk met soms ook bekende aanhang. Één van de zoontjes heeft met Zidane getraind, jammer genoeg die nooit gespot.

Oh ja, nog met Dana Winner als kind op Disneytrip geweest. Lang verhaal, maar is een toffe madam.

Met Michel Preud'homme ook nog ooit gesproken. En een bal van gekregen.

Partner werkt bij het grootste mediabedrijf van het land. Maar die kijkt zelden tv of luistert amper radio, dus die ziet continu bekend volk en spreekt ermee, maar heeft dan geen idee wie die mensen eigenlijk zijn... Zelf wel een paar bv's als klant gehad bij mijn vorige jobs. Maar ik verwachtte me er nooit aan als ik zo iemand aan de lijn kreeg, dus dan was ik wel altijd een beetje knullig aan de telefoon...

Meestal gerelateerd aan het voetbal en met allemaal persoonlijk gesproken (de ene al wat korter dan de ander)

In 2008 (?) eens de voltallige ploeg van Standard tegengekomen in de Free Record Shop in Kortrijk voor hun bekermatch tegen KVK: Defour, Onyewu, Witsel, Mbokani, Jovanovic, Dante,..., gelukkig verloren ze later die dag hun match :D
En vooral veel spelers/trainers die bij KV Kortrijk speelden of op bezoek kwamen (oa Kums, Benteke, Kouyaté), Hein Vanhaezebrouck (was altijd heel toegangelijk om na de training een praatje mee te maken), Georges Leekens, ook Eden Hazard daar tegengekomen toen ie met Rijsel een oefenmatch kwam spelen bij ons.

Voor de rest nog via het werk Alexander Decroo, Ianka Fleeracker (Prinses Prieeltje), Ann Ceurvels, Veerle Dobbelaere,...

Geen wereldsterren ontmoet, al zou ik dat wel eens willen meemaken. Hier en daar wel eens een BV, zoals Bent Van Looy of Matthias Schoenaerts op straat in Antwerpen.

In mijn studententijd wel heel vaak samen met Tom Van Grieken de late bus gepakt naar huis, toen die nog in Mortsel woonde. Wel een aangename kerel in de omgang, dat hij in de politiek zou gaan zag je van ver aankomen. Enfin, hij zat al in de politiek als gemeenteraadslid.

Als kind een hand geschud met de toenmalige prins Filip en jonkvrouw Mathilde.
Op een lezing een vraag gesteld aan professor Jean-Paul Van Bendegem.

Ook al een aantal 'celebrities' gepasseerd.
Vorig jaar ging ik naar een concert van de laureaten van de Koningin Elizabethwedstrijd voor viool. Toen ik het concertgebouw binnenstapte stond ik direct naast Dmytro Udovychenko, de winnaar van deze editie.

Laatst bewerkt:
Celebrities is veel gezegd maar nagenoeg alle Belgische tennissers die internationaal ooit iets betekend hebben en nu tussen pakweg 30 en 50 jaar zijn ontmoet en gesproken. Dewulf, Malisse, Rochus, Norman, Darcis, Bemelmans. Goffin is de uitzondering want die wordt goed afgeschermd en is vrij timide. Ook een aantal mindere goden/subtoppers die buiten de liefhebbers weinig mensen zullen kennen. Bij de dames Appelmans en Monami.
Twee jaar geleden tijdens de European Open samen in een lift en daarna hotelbusje met Bublik, wij waren een kop groter dan de rest en hebben toen een paar woorden gewisseld, toffe pé en de latere winnaar dat jaar.

Ook al best veel internationale padellers gesproken en tijdens exhibities in België met een paar zelfs even gespard op hun training (zat toen mee in de organisatie). Wie niet in het wereldje zit zal die namen totaal niets zeggen maar zijn of waren wel wereldtoppers in hun prime: Sanyo Gutierrez, Lamperti, Maxi Sanchez en dan vergeet ik er nog een paar, Marta Marrero bij de meisjes nog tot aan haar hotelkamer begeleid (niet verder...).

Media-figuren, acteurs en de 'klassieke' BV's zeggen mij totaal niets en ga ik ook nooit benaderen (als ik ze al zou (her)kennen)

- Veronique de Kock in haar winkel en bakker, vriendelijke madam
- Victor Verhulst op café, was meer een eenrichtingsverkeer van mijnentwege tegen hem door zatte toestand van mezelf
- De ganse crew (Luk Wyns, Manou Kersting, Chris Willemsen, Silke Bercu :love:) van Crimi Clowns bij zowel op premiere van 1 van hun films als paar weken nadien op een beachbar in Knokke, de Luk herkende mij nog van op de premiere, daar toch bijna een uur met gebabbeld in de foyer achteraf. Ongelooflijk aangename en vriendelijke kerel, op de beachbar samen pintjes gedronken

- Rik Verheye op feestjes door gemeenschappelijke vrienden
- Jelle Cleymans op café eveneens door gemeenschappelijke vrienden
- Matteo Simoni heeft mij ooit een hamburger getrakteerd op een food festival in Antwerpen omdat hij de mijne per ongeluk op de grond kwakte
- Louis Talpe, vriendin was/is zot van hem en op de Baloise Belgium Tour in de VIP in Duinbergen samen op de foto en klapke met gedaan
- Sam Gooris, JM Pfaff,... meerdere keren tegen gezaalvoetbald vroeger en pinten gepakt nadien. Sam is in't echt als op TV

- paar keer gevoetbald tegen Muggenberg, veteranenploeg met o.a. Erik Van Looy, Radzinski, Rudi Smits, Cisse Severeyns, Jonas de Roeck en nadien babbeltje geslaan in de kantine

- Olga Leyers en haar Italiaanse man, de zoontjes van hem spelen in dezelfde voetbalclub als mezelf, onaangename mensen helaas.

En dan 15 jaar geleden in New York aangeschoven achter Bruce Willis in de Starbucks, had het eerst niet door want had zonnebril op en petje tot er enkele plots foto's begonnen te nemen en Bruce riepen.

Laatst bewerkt:
Maat van mij werkte jarenlang in de Singel in Antwerpen en heeft nog op een avond zitten leuteren met Willem Dafoe.

Slongs Dievanongs heeft een keer mijn horloge proberen te pikken in een jeugdhuis :unsure:
En ik heb eens naast Tom Boonen staan pissen in een café in Mol. En ik heb uiteraard gekeken en ja die heeft een grote.

Terug
Bovenaan