Welke e-reader aanschaffen?

Iemand aanraders van boeken via de bib (cloudlibrary)? Ze hebben naar mijn gevoel weinig recente boeken. Ik heb ook geen laptop om ADE te downloaden dus ik kan die boeken blijkbaar niet op mijn ereader zetten?

Waar liggen jouw interesses? Want ik leen vaak genoeg boeken uit via cloudlibrary, maar als dat geen genres zijn die jou aanspreken, heeft het misschien weinig zin om iets aan te raden van mijn kant uit.

Waar liggen jouw interesses? Want ik leen vaak genoeg boeken uit via cloudlibrary, maar als dat geen genres zijn die jou aanspreken, heeft het misschien weinig zin om iets aan te raden van mijn kant uit.
Mijn lievelingsboek is Calamiteitenleer voor gevorderden.

Ik heb niet echt een favoriet genre. Ik heb wel moeite met vertaalde boeken die te Hollands vertaald zijn. En dat zijn er helaas veel.

Mijn Kindle heeft vorig jaar de geest gegeven en was eens aan het zien om mijn boeken te downloaden van Amazon omdat ik niet terug wil naar Kindle (wil graag een Kobo om dan boeken te kunnen uitlenen bij de bib). Nu krijg ik hier te zien dat vanaf 26 februari je je boeken van op Amazon niet meer kan downloaden (enkel nog via WiFi naar een Kindle voor zover ik begrijp). Ik dacht ik deel het hier even voor mensen die nog een collectie staan hebben en die eventueel willen behouden/overzetten later

Hier ook veel interesse voor een ereader die ook strips fatsoenlijk toont. Allicht heb je dan 10 a 11 inch formaat nodig

Na bijna 5 jaar is de oude Kindle aan vervanging toe. En we vervangen hem niet door 1, maar door 2 e-readers :laugh:

Wekenlang zitten twijfelen tussen Kindle en Kobo. Geen fan van Amazon, maar ik heb daar nu al honderden en honderden boeken gekocht en ge kunt die niet meer downloaden en transferen, dusja. En er zijn toch nog vaak sales en exclusives enkel op Kindle die je niet op Kobo vindt.
En dan heb ik via HumbleBundle en Kobo ook al een dikke honderd boeken voor de Kobo gekocht, en het wordt toch beetje onoverzichtelijk om telkens met Caliber te downloaden en converten en te transferen, vooral ook omdat de covers er vaak niet goed doorkomen.

Staat toevallig de Clara BW in de aanbieding bij een Poolse electronica zaak, dus die komt hier overmorgen toe aan 125 euro.

En via Amazon DE kan je uw oude Kindle inruilen en krijg je korting op een nieuwe, dus we gaan daar de Kindle Paperwhite kopen voor eveneens 125 euro (ipv 180 euro) met 3 maanden gratis Kindle Unlimited.

Daar kan ik blij van worden, zeker omdat ik kortingsbonnen van het werk gebruik en uiteindelijk maar 35 euro aan beide toestellen uitgeef.

zelf een tijdje geleden een Kobo Libra 2 tweedehands gekocht. Heel tevreden van, mijn vriendin zou er ook een willen en het is binnenkort haar verjaardag.

De Kobo Libra 2 verkopen ze niet meer (is opgevolgd door de Libra Colour).
Het is echt waanzin wat mensen vragen voor een Libra 2. 200 euro nog steeds, terwijl dat volgens mij de nieuwprijs was van enkele jaren geleden

Na bijna 5 jaar is de oude Kindle aan vervanging toe. En we vervangen hem niet door 1, maar door 2 e-readers :laugh:

Wekenlang zitten twijfelen tussen Kindle en Kobo. Geen fan van Amazon, maar ik heb daar nu al honderden en honderden boeken gekocht en ge kunt die niet meer downloaden en transferen, dusja. En er zijn toch nog vaak sales en exclusives enkel op Kindle die je niet op Kobo vindt.
En dan heb ik via HumbleBundle en Kobo ook al een dikke honderd boeken voor de Kobo gekocht, en het wordt toch beetje onoverzichtelijk om telkens met Caliber te downloaden en converten en te transferen, vooral ook omdat de covers er vaak niet goed doorkomen.

Staat toevallig de Clara BW in de aanbieding bij een Poolse electronica zaak, dus die komt hier overmorgen toe aan 125 euro.

En via Amazon DE kan je uw oude Kindle inruilen en krijg je korting op een nieuwe, dus we gaan daar de Kindle Paperwhite kopen voor eveneens 125 euro (ipv 180 euro) met 3 maanden gratis Kindle Unlimited.

Daar kan ik blij van worden, zeker omdat ik kortingsbonnen van het werk gebruik en uiteindelijk maar 35 euro aan beide toestellen uitgeef.

Hah, reckt. Ik had na die post nog even gewacht met het inruilen van de Kindle want ik was nog in een boek bezig. En toen zag ik enkele sales op Amazon UK en Amazon CA dus even country gewijzigd om die boeken te kopen. Nu terug naar DE gewijzigd en mijn Kindle komt niet tevoorschijn in de Trade-In optie, dus toch geen 20% korting.
Geen idee of ik nog een nieuwe Paperwhite ga kopen aan 180 euro.
Nog een nachtje over slapen.

5 jaar Kindle en geen problemen.

Na 1 maand Kobo, scherm al stuk :rofl:
In de achterzak gestopt en per ongeluk voor een seconde op gaan zitten... Kindle lijkt me een stuk robuuster.

c9hSzi6.jpeg

Wekenlang zitten twijfelen tussen Kindle en Kobo. Geen fan van Amazon, maar ik heb daar nu al honderden en honderden boeken gekocht en ge kunt die niet meer downloaden en transferen, dusja.
Hier al ong. 13 jaar mijn kindle in gebruik, en nog steeds alive & kicking (batterij doet het nog wekenlang), dus happy camper hier.
Ivm dat downloaden: als die boeken op je Kindle staan, en je koppelt die kindle aan je computer, dan kun je toch gewoon via de verkenner (of wss ook via Calibre) die bestanden eraf halen, en lokaal stockeren en importeren in Calibre. Of zit daar dan één of ander DRM beveiliging op om die op een ander toestel te gebruiken?

Hier al ong. 13 jaar mijn kindle in gebruik, en nog steeds alive & kicking (batterij doet het nog wekenlang), dus happy camper hier.
Ivm dat downloaden: als die boeken op je Kindle staan, en je koppelt die kindle aan je computer, dan kun je toch gewoon via de verkenner (of wss ook via Calibre) die bestanden eraf halen, en lokaal stockeren en importeren in Calibre. Of zit daar dan één of ander DRM beveiliging op om die op een ander toestel te gebruiken?

Ja mijn Kindle werkt ook nog altijd, maar is toch wel wat aan de trage kant ondertussen. Hapert af en toe. En dat is me wel duidelijk geworden de afgelopen weken met de Kobo BW, die was echt supersonisch snel in vergelijking.
Daarom dat ik hem wil vervangen, maar gezien die 20% korting weg is gevallen omdat ik hem plots niet meer kan inzenden, heb ik er nog geen nieuwe gekocht.

Amazon heeft haar Kindle boeken enorm sterk beveiligd met DRM's. Je kan ze nu dus niet meer los downloaden vanop de website, en hetgeen op de Kindle staat, moet je in Calibre door 2 verschillende plugins draaien eer je daar iets bruikbaars uit krijgt, en dat is mij eigenlijk nog niet gelukt tot dusver.

Edit: vandaag is de korting plots wel weer beschikbaar op de Kindle, maar als ik de mijne nu instuur, heb ik niks meer om te lezen want de Kobo is stuk en de modellen staan 40 euro duurder dan vorige maand :angry:

Mijn Kindles hebben al veel moeten doorstaan (vallen, buiten blijven liggen, water over zich krijgen, zand ertussen, ...) en ze doorstaan het meestal wel. Ik update wel om de 5-6 jaar omdat mijn Kindles precies trager worden na veelvuldig gebruik.

Vandaag is de afstandsbediening voor de kobo beschikbaar. Vrij onnozel ding maar toch geplooit en er eentje besteld.
Zal gemakkelijker zijn om te lezen in bed en de handen onder de dekens te houden en toch naar de volgende pagina kunnen gaan.

Vandaag is de afstandsbediening voor de kobo beschikbaar. Vrij onnozel ding maar toch geplooit en er eentje besteld.
Zal gemakkelijker zijn om te lezen in bed en de handen onder de dekens te houden en toch naar de volgende pagina kunnen gaan.

Nu nog zo'n tablet houder waar je je ereader in kan zetten.

Ik gebruik mijn ereader te weinig om zo iets aan te schaffen al lijkt het mij wel zalig aangezien ik snel koude handen heb.

Oh wauw, inderdaad een heel simpele uitvinding maar wel echt een quality of life upgrade. Eens zien hoeveel het kost want ik heb me dat echt al zolang afgevraagd waarom dat niet standaard bij de Kobo's zit. #ijskoudehandjes🥶

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
38
Weergaven
5K
Terug
Bovenaan