Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Gift - Zeker niet slecht, sfeer zit er genoeg in, Cate Blanchett is een goeie keuze voor de lead. Ok een cliché of vijf minder had het allemaal net iets origineler gemaakt maar ik heb me gisteren er toch mee geamuseerd.

Hoe zijn die ten opzichte van Rubber? Als het much of the same is heb ik geen interesse tbh, maar ben wel benieuwd of zijn stijl erop vooruit is gegaan.
Ik zie dat ik Wrong een 6,5 had gegeven en Reality een 5, wat beiden minder is dan Rubber dus niet echt erop vooruit gegaan me dunkt.

* Sorry To Bother You (2018)
Voelde aan als een Black Mirror aflevering, en dat vond ik geweldig. Zeer vernieuwend.

* The Adventures Of Prince Achmed (1926)
Deze duurt maar een 80 minuten dus geef dit zeker een kans, geweldige animatie die zelf vandaag - 95 jaar na datum - een plaats zou hebben voor liefhebbers van stop motion of animatie in hett algemeen.

* The Nutty Professor (1963)
Toch eens een negatieve review erin steken. Normaal hou ik wel van dit soort comedies maar deze liet me volledig koud. Irritante hoofdrolspeler en een film die ik 2 dagen later terug vergeten ben.

* Viy (1967)
Geweldig mee geamuseerd. Ongewone fantasy film die zeker de tijd waard is.

Polar
Trailer (trailer op Netflix is wel misleidend als ik nu de trailer op youtube zie) sprak mij wel aan dus eens gekeken op netflix. Alle scenes met Mads Mikkelsen en Vanessa Hudgens zijn vrij goed maar dan smijten ze daar ineens een hele hoop cartoonish villains tussen. Nee, dat werkte toch niet voor mij. Die scenes zijn ook zo tenenkrullend slecht.
Blijkbaar gebaseerd op een graphic novel, toch niet mijne meug.

Haal heel die villain zever eruit en ge hebt echt wel een degelijke film :P

5/10

Hoe zijn die ten opzichte van Rubber? Als het much of the same is heb ik geen interesse tbh, maar ben wel benieuwd of zijn stijl erop vooruit is gegaan.
In ieder geval vond ik Le Daim toch wel de moeite (toevallig van de week gezien). Wat mij betreft zijn beste en misschien meest toegankelijke tot op heden en tegelijk misschien ook zijn meest absurde. Maar het is deze keer een puur Franse film en voelt ook meer Europees aan en dat staat hem wel (ik heb geen enkele flat beat gehoord).

En bovendien is Jean Dujardin het gewoon aan het killen in deze. I liked it.

Ok, nog eens even bijwerken voor deze week:

Ik was in de mood voor een feelgood Holliday Season film (aangezien ik deze feestdagen andere dingen aan mijn hoofd had) and oh boy, did this hit the spot. Het volgt de template van de gewoonlijke kerstfilm film en update het met de hedendaagse sensitiviteit van de feestdagen. Maar het is vooral geen prekerige film die per se mensen die minder snel mee zijn aan de schandpaal wil nagelen maar erop wijst dat iedereen zijn eigen ervaring heeft en zaken niet geforceerd kunnen worden.

Liked it! 8/10

Meh, just meh. De film is eigenlijk een constante opvolging van een variatie op dezelfde scene om dan uiteindelijk te komen tot een conclusie die ik enkel kan omschrijven als: meh.

5,5/10

Hierboven reeds een keer aangehaald. Dupieux heeft altijd een vrij aparte stijl gehad die enerzijds speels en uitzinnig is, maar aan de andere kant ook kan worden gezien als pretentieus. In het algemeen nogal een mixed bag dus.

Maar met Le Daim heeft hij naar mijn mening één van zijn meest toegankelijke, maar misschien ook meest bizarre film gemaakt. In tegenstelling tot zijn vorige films is Le Daim nogal straight faced en sijpelt de crazyness in het begin geleidelijk aan de film in om plotseling alom tegenwoordig te zijn. Belangrijk verschil is ook dat dit een echte Franse film is (met chanson soundtrack en alles) in tegenstelling tot zijn eerdere "Amerikaanse" films.

En vooral, Jean Dujardin is killing it (letterlijk en figuurlijk) in deze. Hij ziet er met momenten echt uit als iemand die geen idee heeft in wat voor een film hij zit en gewoon maar meesurft op de golf.

8/10

Wind River

Sterk misdaaddrama met de twee Marvel-toppers Elizabeth Olsen en Jeremy Renner over het onderzoek naar de verkrachting en moord op een jonge Indiaanse vrouw in een reservaat bij Boulder Flats, Wyoming. Geeft een ontnuchterend inzicht in de belabberde staat van de oorspronkelijke bevolking van Amerika.

Grote fan van Wind River, vond dat echt een heerlijke film! Hell or High Water van dezelfde schrijver is ook een dikke aanrader.

Gisteren Alien: Resurrection (1997) gezien, laatste die ik nog moest kijken van de Alien-franchise (AvP niet meegerekend). Op zich heb ik er me wel mee geamuseerd. Ik ben ook geen super die hard Alien fan, dus ik zag het eerder als een campy scifi film. Good fun, maar sommige scenes waren wel tenenkrullend :p Had niet echt het gevoel dat de film zichzelf heel serieus nam, dus dat hielp wel. Visueel vond ik hem zelfs nog best goed :unsure:

Lijstjestijd dan maar:
Alien
Aliens
Alien³
Prometheus
Alien: Resurrection
Alien: Covenant

Vanaf Alien³ (dus incl Alien³) is het moeilijk rangschikken vind ik. Zijn allemaal films met hun eigen flaws, maar vind ze wel nog steeds zeer plezant en niet barslecht ofzo :p
Van de Predator reeks moet ik nog Predator 2 (1990) & The Predator (2018) kijken, maar in die laatste heb ik echt geen zin, lijkt mij echt bagger :p Daarna uit curiositeit toch eens de AvP films bekijken ook, de verwachtingen zijn super laag, dus wie weet... :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik vind eigenlijk geen enkele Alien-film slecht :p Zelfs van Covenant enorm genoten.
Van de Predator-reeks heb ik na AvP niks meer gezien. Iemand die weet of het nog de moeite is?

Same. Alien serie is mijn Star Wars.

Ressurection is pure fan service. Is it great cinema? No.
Is it fun. Sure. Unique? Hell yeah! Enige dat ik in de cinema ben gaan kijken, met een ticketje van "Double Impact" want ik was nog te jong. 8jarig nichtje meegesleurd, haar eerste Alien film. Kind kwam lijkbleek uit de cinema :')

Zelfde geldt voor Alien 3. Niet veel vervolgen dat zoveel moeite doen om een fanbase op hun muil te stampen.
Had vermoedelijk wel een veel betere film geweest hadden ze de opening voor het einde gehouden want dat was wel plots veel slikken als intro.

Story wise vind ik 3 nog altijd een mooi uniek beestje, maar technisch gezien is het wel een rommel. Slechte cgi, continuïteit is brak en beperkte actie en spanning tov de voorgaande delen.

De 2 latere films zijn ook wel cool maar reken ik wel apart. Alien is Ripley.

Same. Alien serie is mijn Star Wars.

Ressurection is pure fan service. Is it great cinema? No.
Is it fun. Sure. Unique? Hell yeah! Enige dat ik in de cinema ben gaan kijken, met een ticketje van "Double Impact" want ik was nog te jong. 8jarig nichtje meegesleurd, haar eerste Alien film. Kind kwam lijkbleek uit de cinema :')

Zelfde geldt voor Alien 3. Niet veel vervolgen dat zoveel moeite doen om een fanbase op hun muil te stampen.
Had vermoedelijk wel een veel betere film geweest hadden ze de opening voor het einde gehouden want dat was wel plots veel slikken als intro.

Story wise vind ik 3 nog altijd een mooi uniek beestje, maar technisch gezien is het wel een rommel. Slechte cgi, continuïteit is brak en beperkte actie en spanning tov de voorgaande delen.
Yeah, CGI van 3 is echt wel verschrikkelijk anno 2021.

Ik vind eigenlijk geen enkele Alien-film slecht :p Zelfs van Covenant enorm genoten.
Van de Predator-reeks heb ik na AvP niks meer gezien. Iemand die weet of het nog de moeite is?
Ik heb onlangs Predators (2010) gezien & vond die ook wel nog best vermakelijk. Beetje een reboot van het origineel qua stijl. Over The Predator (2018) heb ik echter nog niet veel goeds gehoord.

Voor de rest akkoord met hierboven, het Alien universum is echt zalige sci-fi en ook wel tof om te zien hoe de verschillende regisseurs hun stempel drukken op de franchise.

Die hele Predator-franchise is voor mij een guilty pleasure, maar niets kan tippen aan de allereerste Predator met Ah-nuld. Van alle eighties actiefilms is dat misschien zelfs mijn favoriet. Het testosteron spat er van af met een aantal onsterfelijke oneliners à la Ain't got time to bleed, If it bleeds we can kill it en Get to tha choppaa!

Die hele Predator-franchise is voor mij een guilty pleasure, maar niets kan tippen aan de allereerste Predator met Ah-nuld. Van alle eighties actiefilms is dat misschien zelfs mijn favoriet. Het testosteron spat er van af met een aantal onsterfelijke oneliners à la Ain't got time to bleed, If it bleeds we can kill it en Get to tha choppaa!
Deze is dan ook legendarisch!!

You son of a bitch!

51ROCc.gif

Terug
Bovenaan