Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Yes Easy A is... redelijk problematisch
Maar imo ligt het niet echt aan de look ofzo. Het is eerder het foute topic op een "woke van dat moment" manier gebracht, dat direct al gedateerd was (wat altijd een risico is bij zo een dingen). Dus indeed, wrong era.
Maar net zoals echt oude en foute films, vind ik dat ge u daarover moet kunnen zetten. En als dat lukt, vond ik die best OK (not great though).
Mean Girls daarentegen vind ik echt een topfilm (y).

@Kid_C Uit mijn lijstje vooral Mean Girls en Booksmart zien, beide echt goed.

Ik kan de titels van coming of age films nogal moeilijk onthouden al kijk ik er wel graag naar.
Easy A vond ik ook wel genietbaar, Edge of Seventeen en Booksmart vond ik minder.

Breakfast Club en Mean Girls werden al vernoemd.
Vergeet zeker Clueless en Lady Bird niet.

Misschien iets afwijkend maar mid90s kunnen de meesten ook wel smaken.

Niet expliciet highschool, maar de tweede American Pie is een guilty pleasure. Dat is de bron van mijn huidige muzikale smaak. :p

Lady Bird indeed.
Dazed and Confused ook niet te vergeten, Almost Famous past ook wel, Juno eventueel.

@DwightSchrute Booksmart vond ik echt sterk. Wat vondt ge minder?

Lady Bird indeed.
Dazed and Confused ook niet te vergeten, Almost Famous past ook wel, Juno eventueel.

@DwightSchrute Booksmart vond ik echt sterk. Wat vondt ge minder?
Even opgezocht en heb blijkbaar Booksmart verward met Eight Grade.
Mening blijft wel dezelfde, booksmart probeerde iets te zijn tussen Lady Bird en een vrouwelijke Superbad maar slaagde in geen van beide.

Even opgezocht en heb blijkbaar Booksmart verward met Eight Grade.
Mening blijft wel dezelfde, booksmart probeerde iets te zijn tussen Lady Bird en een vrouwelijke Superbad maar slaagde in geen van beide.
Eight grade nog niet gezien, maar staat wel op de watchlist.
Ik snap uw opmerking over Booksmart, maar vond net dat hij daar wonderwel in slaagde 🤷‍♂️.

Edit: sloeg... omg :shy:

Laatst bewerkt:
Laatst gezien:
Apollo 13
You Were Never Really Here
Dirty Dancing
The Conjuring
Jurassic Park (Rewatch)
The Nice Guys
Léon: The Professional

Wat een prachtige film was Léon! Echt enorm van genoten. Stond al zeer lang op mijn watchlist, maar dit had ik niet verwacht. Grappig, ontroerend mooi, spannend, ... alles wat een film moet hebben voor mij. Katapulteert zichzelf rechtstreeks naar mijn all time favorieten!

Léon verleden week zaterdag ook voor het eerst gezien. Ik was van mijn sokken geblazen. Schande dat ik deze nog nooit gezien had.
Je zag toen al wat een ongelofelijk talent Nathalie Portman heeft.

Deze week gezien:

- Gran Torino
- Se7en
- John Wick (rewatch)
- John Wick 2
- Kill Bill
- Kill Bill 2
- Inglourious Basterds (rewatch)
- Star Wars 4,5 en 6 (rewatch)
- Three Billboards outside Ebbing Missouri

Films die ik de voorbije weken gezien heb :

• Nomadland
  • Outside the Wire
  • Citizen Kane
  • Monster Hunter
  • Willy's Wonderland
  • Contratiempo (The Invisible Guest)
  • Saint Maud
  • Anything For Jackson
  • The Little Things
  • The Bay
  • Le daim
  • Spontaneous

Films die ik de voorbije weken gezien heb :

• Nomadland
  • Outside the Wire
  • Citizen Kane
  • Monster Hunter
  • Willy's Wonderland
  • Contratiempo (The Invisible Guest)
  • Saint Maud
  • Anything For Jackson
  • The Little Things
  • The Bay
  • Le daim
  • Spontaneous
Wat vond je van Citizen Kane?

ik heb die voor het eerst gezien toen ik een jaar of 16-17 was en wel eens wou zien wat de "beste film ooit" was. Toen had ik een "is dit het" gevoel. Maar recent nog eens herbekeken en nu ik wat meer cinefiele bagage heb, snap ik de status helemaal. Het valt op hoe modern de film is voor 80 jaar oud te zijn. Komt voor een groot deel door de niet zo traditionele structuur en ook de cinematografie valt sterk op, zal op dat moment toch een felle stijlbreuk geweest zijn. En er zitten uiteraard ook een paar iconische scènes in.

Wat vond je van Citizen Kane?

ik heb die voor het eerst gezien toen ik een jaar of 16-17 was en wel eens wou zien wat de "beste film ooit" was. Toen had ik een "is dit het" gevoel. Maar recent nog eens herbekeken en nu ik wat meer cinefiele bagage heb, snap ik de status helemaal. Het valt op hoe modern de film is voor 80 jaar oud te zijn. Komt voor een groot deel door de niet zo traditionele structuur en ook de cinematografie valt sterk op, zal op dat moment toch een felle stijlbreuk geweest zijn. En er zitten uiteraard ook een paar iconische scènes in.
Tis dat, voor mij is die film een beetje het startpunt van de evolutie van cinema naar wat het nu is. Het zal nooit mijn favoriete film worden maar ik ben wel mee met het belang van die film

Laatst bewerkt:
The Untold Story of Euro Disco - Groovy en leuk als non-kenner van (euro)disco, enkele catchy songs, paar bijzondere verhalen en opmerkelijke figuren, beetje kort wel (denk nog geen uur).

Changeling - Meh. Jolie is dan wel een plaatje maar qua acteerwerk vond ik het voor deze rol toch te klinisch. Ook de rest is nogal safe, typisch muziekje eronder om het drama er extra te laten inhakken. Beetje te braaf in zijn geheel, viel me wat tegen.

Cold Pursuit - Neeson heeft zeker betere rollen gespeeld maar dit kon er nog wel mee door, hield wel van de soms toch redelijk zwarte humor, de overlijdensberichten bijvoorbeeld met subtiele aanpassingen naargelang wie kwam te gaan. Leuke tussendoor, zonder top te zijn.

Andrey Rublev - Iets minder luchtig, maar hier bij momenten wél absoluut top qua sfeer, acteerwerk, camerawerk, ... . Maar wel geen constante top, zitten ook echt stevige, naar mijn smaak ronduit saaie, dalen in. Wel iets behoorlijk uniek dus daarvoor wel zeker het bekijken waard.

Terug
Bovenaan