Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Volgens mij zal het te woke zijn voor je. Veel thema's als grensoverschrijdend gedrag, homo/transfobie, zoektocht naar gender, racisme,...
Ik vind dat "woke" dingen (ik gebruik het woord niet graag) ook wel te veel opgedrongen worden op zo veel mogelijk manieren, maar hier stoorde het mij totaal niet, omdat ik het een neutrale en realistische weergave vind van hedendaagse jeugd en bijhorende problematiek. Alle woke elementen zitten er in, maar er wordt niet echt een standpunt ingenomen, het "is" er gewoon. En elk personage, hoe (anti) woke dan ook, heeft zijn/haar (/hun :fingerguns::fingerguns_r:) eigen flaws, zoals in het echt. In andere media worden dergelijke personages te veel eenzijdig afgebeeld.

@stungunner ik denk er weinig acteurs zijn die zo'n impact hebben op popcultuur naast haar en Chalamet.
Whut? :wtf:
Ik ben nu niet meer de coolste ofzo, maar zo belangrijk zijn die 2 toch helemaal niet?
Ik heb trouwens niks tegen die 2, maar... een icoon? Allez serieus blijven hé.

prolly nog wat vroeg om van iconen te spreken maar die hebben wel op korte tijd gigantisch naam gemaakt en rollen neergezet om u tegen te zeggen. Zijn goed op weg om hollywood's next gen te worden. (samen met Pugh prolly)

Ik bestempel hen, idd samen met Pugh, toch ook al tot (bijna) iconisch. Vooral omdat ze meer zijn dan acteurs, maar door hun verschijning ook impact hebben op andere domeinen (mode, om er maar een te noemen) . Het zijn dé filmsterren van dit tijdperk

Net terug van Furiosa (waarvoor dank @beyond gaming, wedstrijd hier gewonnen)
Ik vond het een beetje een mixed bag.

Pro:
Het is verhaaltechnisch een hele goeie film, dijk van performances door Taylor-Joy en Hemsworth & visueel zit het ook wel snor. De origin story is goed en heeft een mooie flow. Er zitten wat leuke throwbacks in naar Fury Road, maar heeft toch een eigen smoel qua cast.

Con:
Hetgeen ik het leukste vond aan Fury Road was het echt absurde dat van die film spatte & de rollercoaster waar je quasi twee uur op zat. Dat heeft deze minder. In combinatie met de mindere audio (mijn mening) zat je wat minder op het puntje van je stoel gedurende de film.

Het absurde dat ik wat miste ligt waarschijnlijk ook wat aan de gewenning (je kan Fury Road maar één keer voor de eerste keer zien), dus ik moet het nog even laten bezinken. Het is in elk geval zeker een aanrader, maar je verwacht best niets dat volledig in het verlengde ligt van Fury Road.

Die laatste ben ik vier keer gaan kijken denk ik en vond ik dé film van het decennium, dus het is voor mij wel een hele hoge lat om over te moeten springen. Ik zal deze wss nog wel een kans geven, benieuwd of hij dan meer klikt.

Ik bestempel hen, idd samen met Pugh, toch ook al tot (bijna) iconisch. Vooral omdat ze meer zijn dan acteurs, maar door hun verschijning ook impact hebben op andere domeinen (mode, om er maar een te noemen) . Het zijn dé filmsterren van dit tijdperk
Exact wat Pegasus hier zegt. Zij zijn wat Pitt, DiCaprio, Cruise voor ons waren in de 90s-00'.

Exact wat Pegasus hier zegt. Zij zijn wat Pitt, DiCaprio, Cruise voor ons waren in de 90s-00'.
Ik vind dat een moeilijke vergelijking. Ik kan ergens begrijpen dat ge die 2 vergelijkt met DiCaprio en Pitt in de 90s (al denk ik alsnog dat ze - en zeker DiCaprio - een veel grotere tiener hype waren dan Zendayalamet).
Maar dat waren toen imo nog geen iconen. Dat waren toen de gehypete teen heartthrobs van het moment, waarvan we dachten dat ze mogelijks ook grote acteurs konden zijn. Het is inderdaad pas in de 00's (en pas echt 10's imo) dat die echt begonnen doorschieten naar hun "icoon" status.

Dus als ge Zendaya en Chalamet gelijk stelt aan die 2 in de 90's: Dat kan ik volgen. Maar ik kan niet volgen om die "iconenen" te noemen op dit moment.
Nu bon, het zal vooral een semantische discussie zijn denk ik.

Nb: Cruise past imo niet in die vergelijking. Die was al 10-15 jaar vroeger aan het werk, en zat dus uiteraard al stukken verder in zijn carrière.

Laatst bewerkt:
The Fall Guy.

Ik dacht dat deze film wel iets voor mij ging zijn, met al die hints & quotes naar andere films,
maar de film verveelde heel erg danig bij momenten..... Teveel love story er in gepropt, en ook moeilijk om deze film ergens in te catalogiseren qua genre.

Vond het verhaal weinig om het lijf hebben ook.

Ik vind dat een moeilijke vergelijking. Ik kan ergens begrijpen dat ge die 2 vergelijkt met DiCaprio en Pitt in de 90s (al denk ik alsnog dat ze - en zeker DiCaprio - een veel grotere tiener hype waren dan Zendayalamet).
Maar dat waren toen imo nog geen iconen. Dat waren toen de gehypete teen heartthrobs van het moment, waarvan we dachten dat ze mogelijks ook grote acteurs konden zijn. Het is inderdaad pas in de 00's (en pas echt 10's imo) dat die echt begonnen doorschieten naar hun "icoon" status.

Dus als ge Zendaya en Chalamet gelijk stelt aan die 2 in de 90's: Dat kan ik volgen. Maar ik kan niet volgen om die "iconenen" te noemen op dit moment.
Nu bon, het zal vooral een semantische discussie zijn denk ik.

Nb: Cruise past imo niet in die vergelijking. Die was al 10-15 jaar vroeger aan het werk, en zat dus uiteraard al stukken verder in zijn carrière.
Ik kan ze ook helemaal niet iconen noemen. Ik vind dan eerder Adam Driver een icoon in wording.

Driver lijkt mij vooral de top acteur van deze generatie te worden, niet noodzakelijk het "icoon waar alle boekskes altijd over schrijven en die de smaakmaker van de toekomst" is?

Adam Driver is wel al een heel stuk langer bezig maar toch is die denk ik niet zo bekend als die Gen Z'ers. Wel een topacteur idd.

Furiosa (2024)
Waar "Fury Road" een non stop rollercoaster is, trekt Furiosa eerder door de Wastelands als een camping trip. Grote cast, grotere landschappen, nog steeds grote praktische actiescenes, en een grote gruwelijke trip van vergelding en retributie. Komt harder en grover uit de hoek dan al de voorgaande films samen(ik overdrijf lichtjes, laat de kids thuis) en weet zowel de originele films, Fury Road en zelfs de game nog een beetje extra gewicht te geven. Het is misschien veel gevraagd van een bijna 80 jarige man, maar godver ik hoop dat Miller en zijn crew er nog ene in zich heeft.

Furiosa (2024)
Waar "Fury Road" een non stop rollercoaster is, trekt Furiosa eerder door de Wastelands als een camping trip. Grote cast, grotere landschappen, nog steeds grote praktische actiescenes, en een grote gruwelijke trip van vergelding en retributie. Komt harder en grover uit de hoek dan al de voorgaande films samen(ik overdrijf lichtjes, laat de kids thuis) en weet zowel de originele films, Fury Road en zelfs de game nog een beetje extra gewicht te geven. Het is misschien veel gevraagd van een bijna 80 jarige man, maar godver ik hoop dat Miller en zijn crew er nog ene in zich heeft.
Dinsdag ook gezien en vond em goed maar niet zo goed als de vorige . Er is niets mis mee hè , maar ook niets van waar ik dacht damn dit heeft mij van mijn stoel geblazen.

Moet wel zeggen , miller weet wel hoe die achtervolgingen moet filmen.

Voor mij een solid 8/10 film, maar belange geen dune2 ofzo :)

Deel van het probleem is dat het een prequel is met gekende personages… je weet al op voorhand wie er leeft en wie niet.

The Ministry of Ungentlemanly Warfare: 7/10
Leuk filmpje waarbij je gewoon achterover kan leunen, niet al te veel moet nadenken en gewoon kan genieten van Duitsers die worden afgeknalt, de ontploffingen en Henry Cavill. Goede acteurs, goed verhaal. Doet wel totaal geen poging om ietwat geloofwaardig te zijn (want 5 man die met de vingers in de neus honderden Duitsers/Italianen afschiet of doodslaat 😂), maar dat was wellicht ook niet de bedoeling.

Godzilla x Kong: The New Empire: 3/10
Misschien ligt het eerder aan mij dat ik dit soort films niet graag zie en niet hard wordt van het oneindig aantal ontploffingen en atomic blasts en supergrote beesten die tegen elkaar vechten, maar ik kan me toch niet voorstellen dat er mensen zijn die dit oprecht een topfilm vinden. Waar ik Godzilla Minus One nog ietwat goed vond (had tenminste nog een verhaal), is deze film toch gewoon maar één grote absurditeit. Tl;dr King Kong (die vanonder de aardkorst komt gekropen) en Godzilla (die lag te pitten in Rome) zetten hun boosjes zijn op elkaar effe opzij en reizen al vechtend de wereld rond tegen andere absurde supergrote wezens. Een echte 'ADHD-film' imo.

Godzilla x Kong: The New Empire: 3/10
Misschien ligt het eerder aan mij dat ik dit soort films niet graag zie en niet hard wordt van het oneindig aantal ontploffingen en atomic blasts en supergrote beesten die tegen elkaar vechten, maar ik kan me toch niet voorstellen dat er mensen zijn die dit oprecht een topfilm vinden. Waar ik Godzilla Minus One nog ietwat goed vond (had tenminste nog een verhaal), is deze film toch gewoon maar één grote absurditeit. Tl;dr King Kong (die vanonder de aardkorst komt gekropen) en Godzilla (die lag te pitten in Rome) zetten hun boosjes zijn op elkaar effe opzij en reizen al vechtend de wereld rond tegen andere absurde supergrote wezens. Een echte 'ADHD-film' imo.
heb die via BG kunnen zien en ik vond dat één van de slechtste films die ik ooit gezien heb lol. was ook in 4dx en 2 uur lang anaal verkracht worden door die stoel deed er ook niet veel goed aan.

Ik vind dat "woke" dingen (ik gebruik het woord niet graag) ook wel te veel opgedrongen worden op zo veel mogelijk manieren, maar hier stoorde het mij totaal niet, omdat ik het een neutrale en realistische weergave vind van hedendaagse jeugd en bijhorende problematiek. Alle woke elementen zitten er in, maar er wordt niet echt een standpunt ingenomen, het "is" er gewoon. En elk personage, hoe (anti) woke dan ook, heeft zijn/haar (/hun :fingerguns::fingerguns_r:) eigen flaws, zoals in het echt. In andere media worden dergelijke personages te veel eenzijdig afgebeeld.
De maatschappij is gepolariseerd. Mensen reageren te gepikeerd wanneer diversiteit "aanwezig" is, maar het wordt niet altijd door je strot geramd en in sommige series of films strookt het gewoon met de historische werkelijkheid (bvb. relatie Alexander de Grote en Hephaeston in de recente Netflixdocumentaire).

Maar er is nu een soort strijd om representatie gaande, waardoor het "non-binaire", om maar een voorbeeld te geven, redelijk veel aandacht krijgt ook al is het in "the grand scheme of things" een tamelijk marginaal (als in: weinig voorkomend) verschijnsel.

heb die via BG kunnen zien en ik vond dat één van de slechtste films die ik ooit gezien heb lol. was ook in 4dx en 2 uur lang anaal verkracht worden door die stoel deed er ook niet veel goed aan.

Nu één van de slechtste films ooit zou ik het nog niet noemen, heb al genoeg films gezien die nog slechter waren en nog geen 0,5/10 zouden krijgen. 😂 Want qua CGI en heel de rimram toch wel een knap filmpje. Maar het is te druk, te geforceerd, en vooral gene zak verhaal. Had beetje het gevoel dat ik heel de tijd in een flipperkast zat met continu geluidjes, flikkerende lichtjes en iets dat van de hak op de tak sprong.

Same here, ook met Zendaya... Het probleem is dat zij zodanig een icoon is dat ik haar als persoon zie en er niet kan ingeraken dat ze iemand speelt.

Heeft iemand dat hier nog met bepaalde acteurs?

Zendaya een icoon noemen? :oi22: Misschien dat ze het ooit wordt, maar ik zou haar toch (nog) echt niet op dezelfde lijn plaatsen als échte filmiconen.
Vind het een beetje een industry baby. Zo'n ongelofelijke actrice (en/of knap) vind ik ze niet, maar ze wordt wel een beetje vooruitgeschoven als de nieuwe it-girl. Dan heeft Sydney Sweeney nog meer inhoud (letterlijk en figuurlijk) imo.

Terug
Bovenaan