Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Als ik op google maps HOPE in typ, is het eerste wat ik krijg toch: british columbia in canada hoor.

Maar je hebt gelijk, er is ook een Hope in Washington..... Dus het kan alle kanten uit.

Toch , zie mijn vorige comment, mij lijkt het toch logischer dat het in Canada zou moeten gebeurd zijn, aangezien de rest van de wereld (en wellicht ook Canada), de inval van USA in Viëtnam veroordeelde.... En hij daarom zo in het oog sprong van de agent, en dat hij daar "landloopt" met een "slechte vlag" op zijn jas.

En nee ik ben nie nerveus, PRESIDENTIAL IMMUNITY !! :p En ja waarom deze hele discussie, binnenkort is canada toch ook van usa :) :woohoo:
Er 100% van uitgaande dat gij continu in troll-modus zit en nooit echt serieus zijt: zalig!

Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl
7.5/10

Deze breit vooral verder op de kortfilms, de vorige full length was monsterachtige andere sfeer. Zonder overdosis Shaun The Sheep via de kids (en paar keer de shorts opnieuw gezien) was ik nog onbevangener geweest maar het is dus weer gezellige claymation op een dynamisch traag/snel ritme.

Gladiator 2
6/10

Technisch goed gemaakte film. Alleen was het verhaal veel te dun en hadden we het precies allemaal al gezien. Inferieur(vooral emotionele aspect) aan de eerste film.
Ik denk dat de filmstudio gewoon wou cashen en dat er weinige de film eigenlijk wilde maken.

Gisteren ook Nosferatu gaan kijken, ondanks dat horror echt niet mijn genre is, maar ik zie heel graag gestyleerde film. Deze paste daar echt wel in, pareltje qua sfeerzetting, visuals, acteerwerk, you name it. Ook vond ik het heel erg straf dat je met een spanningsboog zit van 2u15 die eigenlijk nooit afzwakt, zonder dat het te verstikkend is. Het heeft wel als nadeel dat als je moet gaan plassen na anderhalf uur, je nog 40 minuten zit te nijpen om toch maar niets te missen :unsure:

Bijkomend pluspunt, hij was te zien in Studio Skoop ipv overpriced Kinepolis te moeten sponsoren :thumb:
Ook onder de indruk van deze film gisteren. Ondanks een late voorstelling, verslapte mijn aandacht eigenlijk geen minuut en kon hij mij van begin tot einde boeien.

Visueel sterk en sfeervol. Acteurs doen prima hun werk.

8/10

Net terug van Nosferatu, Eggers is 4 op 4. Wat een sfeer! Was dat Skarsgard ofwat? :eek: Niet herkend, beklijvende performance. Rose Depp wist hier ook serieus te verbazen. Niet zomaar een nepo baby. Hoult kan ik normaal niet goed af, kzie hem nog altijd als de naieve stuntelige jongeman uit warm bodies. Werkte bijvoorbeeld niet als Beast voor mij in X-Men. Maar na Mad Max, Juror #2 en nu hier... Dude's really growing on me. Zelf Aaron Taylor Johnson. Net als in zijn vorige films weet Eggers vrij opmerkelijke prestaties uit zijn cast te persen. 👌

Ik speciaal @Koonut s review overslagen want kwou geen spoilers...
Mogelijk Eggers zijn beste. Maar zal hem nog eens moeten herbekijken om er echt ten volste van kunnen genieten.

Een zaal die stonk naar vlees van een naarbij gelegen grill resto(metropolis Antwerpen). Daarbovenop een stinkende buurman die de vleesgeur volledig op zijn eigen aan het bekampen was met een mix van alcohol en iets.. buitenaards. Nagenoeg volle zaal(the fuck??) dus ff verhuizen lag niet echt voor de hand. Een dozijn idioten te laat. Fluisteridioten links rechts en boven mij.

KankerkHutfamilie die op de eerste rij precies laat tot het besef kwam dat ze een horror waren aan het zien.. iets zegt me dat ze al een hele dag films aan het zien waren en gewoon in de linkerzijde van metropolis aan het rondhangen. Waarschijnlijk warmer dan thuis. Arme fuckin kut©✓*÷§∆[™™©®|¥×§*>.
Uiteindelijk afgetrapt na een 15min. Hallelujah.

En dan als kers op de taart een kutidioot(mezelve) die zijn gsm niet had afgezet met flightmodus waardoor de noodoproep van mijn buurman er door kwam 20min ver in de film. Ik was nog zo goed aan het "ssshshn" naar de fluisteraars. Naar buiten geglipt en vlugge ff teruggebeld want die belt nooit. Huis zal wel in fik staan.

"Eh perto doe nekeer open ik sta hier met verse pannekoeke voor u deur.."

Waarom kom ik eigenlijk nog naar buiten.
😂 Good read.

Gisteren ook Nosferatu gaan kijken, wat een film! Prachtig in beeld gebracht, uitstekende acteerprestaties en tot de laatste seconde zit je met spanning. Gaan kijken in studio skoop in Gent, leuk zaaltje voor zo een film! Ik kijk er alvast naar uit om deze thuis te herbekijken!

In a good way?
goh zonder te veel te spoilen, het is zo een beetje het schokerende foute film genre. zeker het einde.

Best goed , maar het is geen film om vaak opnieuw te zien.

disgusting als in the human centipede, splice, ... dat soort genre films. Echte smerige ranzige body horror dus. Maar wel een veel betere film dan bovenstaande.

Reservoir dogs

Had hem al eens gezien, maar was het meeste wel vergeten behalve de befaamde oorscene met mr blond, ik hou van dat dansje :D

The holdover

netflix stond op, en zag toevallig de kleine preview, kreeg een hoge score op imdb, dus deze een kans gegeven, en deze film kon me zeker wel blijve boeien.

Dit weekend op de valreep nog Emilia Perez meegepikt in Vendome.

Ben benieuwd hoe ze dat scenario gepitcht gekregen hebben:
- "Het gaat over een drugsbaron in Mexico en onschuldige mensen die verdwijnen"
* "Mja, interessant, vertel meer"
- "De drugsbaron wil een transvrouw worden"
* "Origineel, maar valt wel iets mee te doen"
- "Aja, het is een musical"
* "Dafuck you talking about?!?"

Dat gezegd zijnde, it does work en het is een meeslepende rollercoaster van begin tot einde. Sicario meets Mrs. Doubtfire, met Zoe Saldaña in een glansrol en terechte Golden Globewinnaar.

Terug
Bovenaan