Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Duel (1971)

De allereerste Spielberg en een betere dan veel van zijn gelauwerde films. Simpel verhaal maar goed uitgewerkt, nog wat kinderziektes in de regie maar het blijkt wel snel dat Spielberg een talent is.

"
A business commuter is pursued and terrorized by the malevolent driver of a massive tractor-trailer."

51313-duel-0-1000-0-1500-crop.jpg

How it ends (2018)

Onderhoudende apocalyptische roadtrip van Chicago naar Seattle. In zo'n films interesseert de "societal breakdown" me nogal, wat hier wel aan bod komt.
Die krijgt nu niet bepaald goeie reviews:

Ik denk dat jij nu het record hebt van vernoemde films hier met de laagste review scores :)

Die krijgt nu niet bepaald goeie reviews:

Ik denk dat jij nu het record hebt van vernoemde films hier met de laagste review scores :)
Denk je? :unsure:

Zal straks dan maar een Ozu of Bergman opzetten om mijn street cred op te krikken.

Eindelijk Terrifier 3 kunnen zien.
Dit is een voorbeeldfilm van hoe horror aan een kant van het spectrum moet zijn: een iconische villain, fantastische humor en bovenal gruwelijke kills.
En de trilogie wordt progressief beter. Moet een unicum zijn in het horrorgenre.
De Kerstman-scene :laugh:.

Prachtige animatie. Goede dub. Wat een fantasie oook weer.

Eindelijk Terrifier 3 kunnen zien.
Dit is een voorbeeldfilm van hoe horror aan een kant van het spectrum moet zijn: een iconische villain, fantastische humor en bovenal gruwelijke kills.
En de trilogie wordt progressief beter. Moet een unicum zijn in het horrorgenre.
De Kerstman-scene :laugh:.
Ik moet die films nog zien, maar heb al wat van die gruwelijke scènes gezien op Youtube en vind het in eerste instantie best wel grappig. Niet het soort horror dat me na het kijken moreel ontregelt. En dat hoeft ook niet.

Ik moet die films nog zien, maar heb al wat van die gruwelijke scènes gezien op Youtube en vind het in eerste instantie best wel grappig. Niet het soort horror dat me na het kijken moreel ontregelt. En dat hoeft ook niet.
Mij zegt dit soort films eigenlijk niets meer. Films zoals SAW bv, die weinig om het lijf hebben , buiten de kills, kan ik eigenlijk minder goed tegen dan vroeger... :help:

OT: BEAST.

leuke afrikaanse landschappen en beelden, best ook wel spannend. Leuk tussendoortje, al is het niets hoogstaands natuurlijk.

The Weekend Away

Niets speciaal, wel leuke beelden, mooie omgevingen en wat spanning af en toe. 6/10

Scream VI

Niet alle voorgaande gezien dus kan niet vergelijken, blijft ondanks de ergerlijke momenten (de ene is morsdood door een mes van 20cm in zijn buik, de andere loopt 20minuten later gewoon doodleuk weer rond...) wel amusant om te kijken. 6/10

Soundtrack to a coup d'état

Wat een tour de Force van een docu zeg.
Die montage met citaten, jazz muziek en nieuwsbeelden is werkelijk verbluffend. Hoe begin je hier zelf aan? :crazy:
Daarom ook helemaal terecht Oscar genomineerd (al zal hij vermoedelijk niet winnen)
Must see voor iedereen met interesse in onze geschiedenis, maar eigenlijk zou dit zelf verplichte kost mogen zijn

The apprentice
Deze interessante film over de beginjaren van Trump, die als een figuurlijk monster van Frankenstein van onder de vleugels van zijn leermeester Roy Cohn opgroeit, biedt niet echt nieuwe inzichten maar is goed gemaakt . Vond vooral de acteerprestatie van Sebastian Stan heel erg straf: hij heeft de tickjes van Trump goed onder de knie, zonder dat het een parodie wordt.

The Karate Kid (2010)

ik had die nog nooit gezien, dus toch maar eens een kans gegeven op TV...

Begin vond ik best wel nog oké, maar alles, werkelijk alles aan die film is zo cliché:

kind moet mee verhuizen van ouders vanwege werk
kind kan niet aarden
kind wordt gepest, wordt verliefd op het meisje van zn dromen,
kind mag het meisje niet meer zien van die ouders
kind wordt getraind door vriend des huizes
kind verslaat de bully , terwijl hij een gebroken been heeft, en doet een onwaarschijnlijke jump kick die je zo gek niet kan verzinnen, om de bully KO te meppen,
en kind geraakt zo de winnaar van het toernooi, na ocharme paar weekjes trainen, en door vooral zijn jas op te rapen en aan kapstok te hangen.

nee sorry, maar na afloop vroeg ik me echt af waarom ik dit een kans gaf

The Karate Kid (2010)

ik had die nog nooit gezien, dus toch maar eens een kans gegeven op TV...

Begin vond ik best wel nog oké, maar alles, werkelijk alles aan die film is zo cliché:

kind moet mee verhuizen van ouders vanwege werk
kind kan niet aarden
kind wordt gepest, wordt verliefd op het meisje van zn dromen,
kind mag het meisje niet meer zien van die ouders
kind wordt getraind door vriend des huizes
kind verslaat de bully , terwijl hij een gebroken been heeft, en doet een onwaarschijnlijke jump kick die je zo gek niet kan verzinnen, om de bully KO te meppen,
en kind geraakt zo de winnaar van het toernooi, na ocharme paar weekjes trainen, en door vooral zijn jas op te rapen en aan kapstok te hangen.

nee sorry, maar na afloop vroeg ik me echt af waarom ik dit een kans gaf
Er zijn zoveel goeie films met die clichés. Helaas ook slechte. Het is wel een kunst om met zo'n clichés nog een interessante film te maken.

Er zijn zoveel goeie films met die clichés. Helaas ook slechte. Het is wel een kunst om met zo'n clichés nog een interessante film te maken.
Tja, toen die actiefilms van de jaren 80 waren ook boordevol clichés, maar omdat die al zo oud zijn, waren dat misschien zelfs nog geen clichés, waren dat nog originele zaken.

Van een film van 2010 verwacht ik eenmaal meer. En niet erg dat er 1, 2 of 3 clichés in zitten, maar bij the karate kid was er eigenlijk niets dat NIET cliché was :crazy:

Tja, toen die actiefilms van de jaren 80 waren ook boordevol clichés, maar omdat die al zo oud zijn, waren dat misschien zelfs nog geen clichés, waren dat nog originele zaken.

Van een film van 2010 verwacht ik eenmaal meer. En niet erg dat er 1, 2 of 3 clichés in zitten, maar bij the karate kid was er eigenlijk niets dat NIET cliché was :crazy:
Nja, op narratief vlak hebben alle actiefilms wel wat met elkaar gemeen hoor. En da's oké, voor de duidelijkheid. Je hebt bepaalde "tropes" die het goed blijven doen en schaamteloos teren op nostalgie. Kijk maar naar tal van remakes van eightiesklassiekers of naar Stranger Things. Een film hoeft ook niet "origineel" te zijn om goed te zijn. Soms proberen ze te hard om origineel te zijn dat ze eerder "speciaal" te noemen zijn. Dan heb ik liever eentje die af en toe dikke knipogen doet naar het origineel.

Niet moeilijk als de eerste film gewoon enorm slecht is. De gore was goed, maar meer dan dat heeft de film niets te bieden. Ik heb die gewoon doorgespoeld want de tussenstukken waren veel te traag, saai en onlogisch.

Misschien dan toch de 2de eens een kans geven.

Soundtrack to a coup d'état

Wat een tour de Force van een docu zeg.
Die montage met citaten, jazz muziek en nieuwsbeelden is werkelijk verbluffend. Hoe begin je hier zelf aan? :crazy:
Daarom ook helemaal terecht Oscar genomineerd (al zal hij vermoedelijk niet winnen)
Must see voor iedereen met interesse in onze geschiedenis, maar eigenlijk zou dit zelf verplichte kost mogen zijn
Volledig mee akkoord. Heerlijke trip.

Terug
Bovenaan