Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Gojira (1954) : De aller eerste Godzilla film. Op en top klassieker. Godzilla is de directe uitkomst van de nucleaire bommen op Japan, zijn vernietiging van Tokyo en het lijden van de bevolking het gevolg in de vorm van een almachtig alles verslindend monster. Sterke boodschap die vandaag nog steeds rechtstaat. Voor een film van 71 jaar oud te zijn vond ik sommige shots echt wel indrukwekkend. Ik kan me voorstellen dat dit toen wel indruk maakte als kijker. 8/10

The Girl with the Dragon Tattoo
: Ik ken de boeken eerlijk niet en dit zou het 2de deel zijn in de reeks. Deze is met Daniel Craig en Rooney Mara die echt mega indrukwekkend is als Lisbeth. Heb gezien dat de andere films met andere hoofdrolspelers zijn dus die moet ik nog is zien te vinden. Heel meeslepende en sterk detective verhaal over de zoektocht naar een vermist meisje dat uitmond in de zoektocht naar een serie moordenaar. 8/10

Ronin
: Een samengesteld team moet een koffer zien te bemachtingen voor hun Ierse werkgever terwijl zowel Russen als de werkgever het team probeert op te lichten. Heel erg vermakkelijke actiefilm met Jean Reno, De Niro en Stellan Skarsgard. 8/10

final destination: bloodlines.

ondanks dat het concept nu al voor de 6e maal mee gaat, blijft die lekker weg kijken, omwille van de nieuwe elemelenten en settings.

de kills zijn ook meestal wel origineel en leuk in beeld gebracht. (enkel de 4e film was wat minder).

Terminator 2: 8/10

The usual suspects:10/10
Wel jammer dat ik het einde al perfect kon raden omdat veel mensen op forums altijd spreken over een 'onverwacht' einde.

Nowhere (2023)

leuke en spannende film over een zwangere vrouw adrift in een cargo container op zee.

bleef me wel boeien . Had wel graag iets meer geweten over de opstand waar ze voor is gevlucht...

Gisteren Straw beginnen kijken daar deze kennelijk op nummer 1 staat in België op Netflix, denk dat ik het dertig minuten heb volgehouden. Voelde bijna aan als een komedie terwijl ik er vrij zeker van ben dat dat niet de insteek was van de makers.

Legionnaire . Tja weer zo'n typische JCVD film, waarbij het hele legion wordt gedood, maar hij als enige weer niet.
Zo'n films kan je toch moeiiljk serieus nemen natuurlijk... :rolleyes:

Mission impossible : DR part 2.
Ik vond er eigenlijk niks aan hoewel ik de rest van de serie best wel goed vind.
Ik denk dat de formule gewoon uitgemolken is

Mission impossible : DR part 2.
Ik vond er eigenlijk niks aan hoewel ik de rest van de serie best wel goed vind.
Ik denk dat de formule gewoon uitgemolken is
Awel, gisteren dat eerste deel gezien op netflix.

Das toch echt slecht? Nodigt niet echt uit om het laatste deel te zien :thinking:

De films daarvoor waren ook niet echt speciaal, maar wel nog vermakelijk.

Ze pieken voor mij met Ghost Protocol. Niet te serieus. Genoeg actie. En met gemak één van de coolste stunts sinds het origineel. Lijstjestijd? @DaFreak lijstjestijd.

1. Ghost Protocol(2011)
2. Mission Impossible(1996)
3. Rogue Nation (2015)
4. Mission Impossible III(2006)

Wat ruimte tussen laten.

5. Dead Reckoning part 1(2023)
6. Fallout(2018)
7. Mission Impossible 2.(2000)

Allen te lang, en nemen zichzelf te serieus. Deel 3 maakt zich daar ook nog wel een beetje schuldig aan. Maar heeft misschien de beste opening van de serie. En Philip Seymour Hoffman als villain, bracht het toch ook een beetje hoger dan de gebruikelijke clichés.

Cruise had de fakkel eigenlijk al langer moeten doorgeven. Maar ik zou ook niet weten wie.

6. Fallout(2018)
Fallout zo laag is randje misdadig

1. Fallout(2018)
2. Mission Impossible(1996)
3. Rogue Nation (2015)
4. Ghost Protocol(2011)
5. Mission Impossible III(2006)
6. Dead Reckoning part 1(2023)
7. The final Reckoning
8. Mission Impossible 2.(2000)

Deze week ook finale Reckoning gezien. Jammer genoeg al bij al ontgoochelend slot van mss wel mijn favoriete franchise.
Ze hebben zichzelf in de problemen geschreven door de film in twee delen te splitsen. Hier zat één straffe film in, en geen twee (en al zeker niet met die speelduur)
Maar wat mss nog het grootste probleem is, is het ontbreken van humor, het is allemaal erg zwaarwichtig.

Daar staat tegenover dat die twee actiescènes wel weer behoorlijk fenomenaal waren. Vooral bij de duikscene zat ik echt op het puntje van mijn stoel

Terug
Bovenaan