Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Erg genoten van Palm Springs: geestige take op de timeloop films. Het verfrissende scenario had best (minstens) een Oscar nominatie mogen krijgen, wat mij betreft.

Once upon a time in Hollywood. Meh. Vond hem saai met momenten. DiCaprio zijn rol boeide mij te weinig. Cliff Booth vond ik dan wel weer interessant.

Heb vooral zin om nog eens Helter Skelter te bekijken.
Hier geen seconde saai gevonden, bleef boeien van begin tot einde. Heerlijke film imo.

Bloodshot: voor de acteerprestaties en een geloofwaardig verhaal moet ge het (logischerwijs) niet zien. Wilt ge uw verstand op 0 of zelfs -10 zetten en een kruising zien tussen terminator en Ironman: veel plezier. Actiescenes zijn goed, zowel veel pew pew pew als melee attacks. cgi is ook wel deftig, goed genoeg voor als ge excuus zoekt om in de zetel te hangen en een zak chips en een biertje te nuttigen.

The Mitchells VS the machines: fantastische animatiefilm!
Kruising tussen Cloudy with a chance of meatballs, Scott Pilgrim VS The world, Spiderman into the Spiderverse en Terminator.

Spannend, grappig en ook een traantje weg gepinkt. bovendien ook een aantal leuke knipogen naar andere films Perfect voor het hele gezin dus.
9/10

Laatst bewerkt:
Kruising tussen Cloudy with a chance of meatballs, Scott Pilgrim VS The world, Spiderman into the Spiderverse en Terminator.

9/10
Ook gezien, echt een topper opnieuw. :love:

Probeer die film te zien als een zandloper en dan snapt ge het wel denk ik
Mja, het opzet is wel duidelijk denk ik. Maar 't ging voor mij allemaal veel te snel om de situaties echt te vatten. Wsl is het de bedoeling 'm vaker te zien, maar de lengte van de film nodigt daarvoor niet echt uit. Ik kan daarbij niet zeggen dat ik de personages interessant vond. Robert Patinson stak er wel bovenuit.

Spannend, grappig en ook een traantje weg gepinkt. bovendien ook een aantal leuke knipogen naar andere films Perfect voor het hele gezin dus.
9/10
ik beaam. Mooi verhaal, bij momenten heel hard gelachen en een toch een kritiek/kritische blik naar de instagram/social media vs oudere generatie.
Enkel einde vond ik wa minder.
Hoe ze op het einde zonder problemen door de robots maaiden was wa cheap writing.

eXistenZ - Mwa ik weet het niet, op de betere momenten wel richting ongemakkelijke body horror en het achterliggende idee is verre van slecht. Paar keer goed gelachen ook maar al bij al toch te vaak een rommeltje. Of niet echt mijn ding, kan ook. Beetje een tegenvaller.

Soul (Pete Docter, 2020)
Ik heb de Pixar films een beetje laten passeren de laatste jaren en dacht dat het nog altijd voornamelijk kinderfilms waren waar volwassenen kunnen meegenieten, maar deze leek me toch volledig op volwassenen te focussen? Was dat ook al zo bij de voorgaande films? Soit, die mannen van Pixar zijn emotietovenaars.

Nomadland (Chloé Zhao, 2020)
Een erg mooie film met een fantastische Frances McDormand. Ik vond ‘m op het eerste zicht beter dan The Rider (waarvan ik moet toegeven dat die toch ook wat langer bleef hangen). Nog altijd niet mijn favoriet voor de Oscar voor beste film, maar ik kan me wel vinden in de keuze.

Two-Lane Blacktop (Monte Hellman, 1971)
Geweldig, de beste roadmovie die ik gezien heb? Hellman maakt er een sombere existentiële film van die mooi Amerikaanse en Europese invloeden weet te combineren. Prachtige beelden van het Amerikaanse landschap en de motoren van de wagens klinken geweldig. De dynamiek tussen de niet-acteurs James Taylor en Dennis Wilson enerzijds en het triest personage van Warren Oates anderzijds was interessant. Elke film met klasbak Oates heeft sowieso al een streepje voor bij mij.

The Hunger (Tony Scott, 1983)
Dit vond ik een interessante mislukking. Stijl en sfeer in overvloed en ik vond Bowie en Deneuve goed in hun rollen, maar alles blijft nogal aan de oppervlakte. De film dooft een beetje uit na de sterke eerste helft en het zwakke einde deed nog wat meer afbreuk aan de film.

Mja, The Hunger is inderdaad meer style than substance, de beelden in combinatie met de muziek deden het wel voor mij. Een gelijkaardige film qua thema, stijl en tempo is Lèvres Rouges, en van Belgische makelij.

Mja, The Hunger is inderdaad meer style than substance, de beelden in combinatie met de muziek deden het wel voor mij. Een gelijkaardige film qua thema, stijl en tempo is Lèvres Rouges, en van Belgische makelij.
Interessante mislukking doet het misschien wat negatiever klinken dan het is, want ik vond de film best genietbaar. Muziek, beelden, sfeer, dat zat allemaal snor maar ik denk dat er met die elementen meer uit te halen viel.

Ik zie dat Les Lèvres Rouges van Hary Kümel is. Al van gehoord maar nog niks van gezien, eentje voor op de watchlist dus. Zie dat de dude ook met Orson Welles gewerkt heeft.

Nobody (2021): 7,5/10

Hier zien passeren en op aanraden van een collega gekeken, wat een aangename verrassing ^^
Bob Odenkirk kan er weg mee ;) Ok, it's been done before, but boy did they bring it!

Mortal Kombat (1995): rewatch because the new one is out --> 6/10
Was soms pijnlijk om naar te kijken, heb die nog in de cinéma gaan zien als ik *kuch* jong was

Mortal Kombat (2021): Kano droeg de film, deed me een paar keer zéér hard lachen ^^ --> 5,5/10
Goeie CGI, but boy o boy did they skimp on the story...

Interessante mislukking doet het misschien wat negatiever klinken dan het is, want ik vond de film best genietbaar. Muziek, beelden, sfeer, dat zat allemaal snor maar ik denk dat er met die elementen meer uit te halen viel.

Ik zie dat Les Lèvres Rouges van Hary Kümel is. Al van gehoord maar nog niks van gezien, eentje voor op de watchlist dus. Zie dat de dude ook met Orson Welles gewerkt heeft.
Heerlijke soundtrack ook van François De Roubaix.

Wat betreft Pixar films is Inside Out ook een aanrader.

WITHOUT REMORSE

Michael B jordan bewijst nogmaals goede acteur te zijn, zoals in de Creed films, maar het tom clancy verhaal is hier niet zo goed uitgewerkt, en been there done that many times. Wat is hier in godsnaam de link met de andere Jack Ryan films ?? dit ontgaat me.

tegelijk misschien even stil staan, en lijstjes tijd voor Jack Ryan films, want Tom Clancy is wel een goeie schrijver.

1. Patriot Games.
Sean bean speelt hier een magistrale rol in, ook een van mn lievelings acteurs trouwens, en harrison ford doet het ook geweldig goed. Old but gold film, met een erg goed IRA verhaal. super spanning doorgeen de film.

2. The hunt for red october.
Het cold war gegeven perfect weergegeven, sean connery in quasi perfecte doen, en ook alec baldwin was on level. heerlijke film, staat net onder Crimson Tide wat mijn favoriete naval movies betreft.

3. Jack Ryan : shadow recruit.
Film is spannend genoeg, en verveelt zeker geen moment. al bij al niet zooo memorabel als die 2 bovenstaande, maar Keira Knightly maakt ook weer veel goed :love:

4. Clear and present danger.
Meh. meerdere kijkbeurten gegeven, maar film grijpt je niet echt naar de keel. Willem dafoe en harrison ford proberen wel.... Enkel de car ambush scene halfweg de film is beklijvend. voor de rest is er niet veel aan

5. The sum of all fears.
lang gerekt saai epos. de match tussen ben affleck en morgan freeman slaat gewoon nooit aan, en er is geen enkel hoogstaand moment of apotheose in de film.

Wat vinden jullie van deze films?

volgens imdb:
If you want to watch the Jack Ryan movies in production order, then follow this list:
  1. The Hunt for Red October (1990)
  2. Patriot Games (1992)
  3. Clear and Present Danger (1994)
  4. The Sum of All Fears (2002)
  5. Jack Ryan: Shadow Recruit (2014)
  6. Without Remorse (2021)

maar ik zie dus totaal de link niet met die laatste. er speelt zelfs geen Jack Ryan in mee?

My Name is Baghdad - 7.5/10 (Caro Alves de Souza, 2020)

Fijne film over een meisje dat haar tijd doorbrengt door te skaten in het plaatselijke skatepark en door door de straten van São Paolo. Het is niet echt een plotgerichte film, maar wel een mooie personagestudie die Bagda's relaties met haar familie en met haar vrienden volgt, en gaandeweg enkele belangrijke maatschappelijke problemen aankaart. Na Skate Kitchen en de fantastische HBO-serie Betty is girl skater movies mijn nieuw favoriete genre geworden.

Mogul Mowgli - 7.5/10 (Bassam Tariq, 2020)

Een film waarin Riz Ahmed een muzikant speelt die plots een verschrikkelijke diagnose krijgt die hij maar niet wil aanvaarden, maar toch zijn tournee moet afzeggen. Sound familiar? Maar wat deze film erbij neemt dat niet voorkwam in Sound of Metal, is de identitieitscrisis waarin Riz' personage zich in bevindt. Hij is een Brit, maar de zoon van Pakistani immigranten, met als gevolg dat hij zich in geen van de twee werelden echt thuisvoelt. Naar mijn mening geeft dat thema al voldoende materiaal om te verwerken, want dat bovenop de gezondheidsproblemen is wat van het goede teveel en Tariq slaagt er niet helemaal in om de aandacht erbij te houden,

Wasp Network - 7.5/10 (Olivier Assayas, 2019)

Planes flying, spies spying en dat allemaal in zonovergoten Florida en Cuba. Assayas is zoals altijd spaarzaam qua expositie, gaat nogal snel over historische details, en doet weinig moeite om de plot begrijpbaar te maken voor slow Joe in the back row. Hoewel er momenten waren waarbij ik geen flauw idee had wat er precies aan het gebeuren was, kon ik in grote lijnen nog wel volgen en dat was genoeg om van begin tot einde geboeid te blijven. Het helpt natuurlijk dat het een fantastische cast heeft met Edgar Ramirez, Penelope Cruz, Ana de Armas, Wagner Moura en Gael Garcia Bernal die allemaal deel uitmaken van een espionagenetwerk dat actief was in de jaren '90.

Dead Calm - 7/10 (Philip Noyce, 1989)

Toffe boat invasion thriller met Nicole Kidman, Sam Neill en Billy Zane.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan