Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Airplane! voor de eerste keer gekeken.
Ik vond het totaal niet grappig en heb me moeten inhouden om het niet af te zetten.

Ik begrijp niet dat zoveel mensen die in best movies lijsten plaatsen. Moet toch pure nostalgie zijn naar de tijd dat je 8 jaar was en het wel grappig vond?
Als je 8 jaar bent, zal je vele van de grappen gewoon niet snappen, allez:

"automatische piloot" loopt leeg, en het ventieltje om bij te blazen zit in zijn kruis
giphy.gif

En na afloop lacht de automatische piloot
giphy.gif

Ik heb dat op redelijk jonge leeftijd al gezien, en dit soort zaken snapte ik toen ook niet, maar ik vond het toen een grappige film op andere vlakken. En als je zoals jij met tegenzin en een half oog gekeken hebt zal je heel veel nuances gemist hebben. Dit is een film die je toch een aantal keer moet zien om met alles mee te zijn, net zoals andere gelijkaardige films zoals The Naked Gun

Als je 8 jaar bent, zal je vele van de grappen gewoon niet snappen, allez:

"automatische piloot" loopt leeg, en het ventieltje om bij te blazen zit in zijn kruis
giphy.gif

En na afloop lacht de automatische piloot
giphy.gif

Ik heb dat op redelijk jonge leeftijd al gezien, en dit soort zaken snapte ik toen ook niet, maar ik vond het toen een grappige film op andere vlakken. En als je zoals jij met tegenzin en een half oog gekeken hebt zal je heel veel nuances gemist hebben. Dit is een film die je toch een aantal keer moet zien om met alles mee te zijn, net zoals andere gelijkaardige films zoals The Naked Gun
Ik vond die scène net het perfecte voorbeeld als humor voor niet-volwassen. Om nog maar te zwijgen dat je heel die scène al ziet aankomen toen je het ventieltje zag.

Ik vond er alleszins niet veel aan.

The Hunger Games, los van de dramatification op zijn Hollywoods, en los van de gelijkenissen met Battle Royale, toch een leuke film eigenlijk. Niet specifiek goed of bijzonder, maar wel vermakelijk. Benieuwd of de vervolgfilms even genietbaar zijn.

M3gan 2.
Als de eerste film een horror light was, dan is dit een actiefilm voor tieners.
Terminator meets power rangers.

5/10

M3gan 2.
Als de eerste film een horror light was, dan is dit een actiefilm voor tieners.
Terminator meets power rangers.

5/10
Ik vond hem soms wel aangenaam, vooral de wat snarky ondertoon in dialoog. Extra appreciatie vanwege tiener in huis dus het was spijkers met koppen slaan :D
Maar van horror is er idd absoluut geen sprake.

En we gaan verder :)

Van genoten. Film verveelde niet.

Holy, first time? Wish I could go in clean again on that one. PTA & DDLs liquid gold shake brought me to the yard alright.

"Film verveelde niet" vind ik precies een beetje een understatement cuz...
127444.gif

Staat nog steeds overeind als een van de allerbeste films uit deze eeuw.
Mooi jaar ook, want toen werd ook The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford uitgebracht. Een film die mij op esthetisch vlak heeft omvergeblazen en op dat niveau van esthetiek van wil ik ook nog eens Days of Heaven (1978) van Terrence Malick aanhalen.

Jurassic World Rebirth was nog wel ok. Had het erger verwacht met die D-Rex. Je mag er natuurlijk absoluut niet over nadenken want het hele ding hangt aaneen met onzin maar al bij al wel de derde beste na Lost World.

Fantastic Four begon heel leuk maar verzande naar het einde toe in de typische marvel formule. Tis dan ook een marvel film I guess.
zHPiW6Q.gif

Gelukkig beter dan Thunderbolts en hun andere laatste uitjes, en dat was voor de OG Fantastic Four ook wel nodig, but not by much. Nog wel goeie chemistry tussen de cast. Dat einde geeft mij wel een nog slechter gevoel voor de aankomende Doomsday. 😬

En dan is daar gelukkig nog 28 Years Later. Met gemak de winnaar van de avond. Heb enkel die eerste teaser gezien en had dit totaal niet zien komen. Iets helemaal anders dan ik verwacht had maar een heel aangename verrassing. Hoe vreemd het ook klinkt, niet gaan kijken met het gedacht eens goed te griezelen bij wat steviger horror. Dat steekt af en toe wel de kop op maar ik zou bijna zeggen drama first, horror second. Lots of heart and feel in it en ik was mee. 👌

Valt later in wat meer spoilerig detail nog wel heel wat over te zeggen.

Laatst bewerkt:
Fantastic Four begon heel leuk maar verzande naar het einde toe in de typische marvel formule. Tis dan ook een marvel film I guess.
zHPiW6Q.gif

Gelukkig beter dan Thunderbolts en hun andere laatste uitjes, en dat was voor de OG Fantastic Four ook wel nodig, but not by much. Nog wel goeie chemistry tussen de cast. Dat einde geeft mij wel een nog slechter gevoel voor de aankomende Doomsday. 😬
Vond net dat ze er vanaf weken. Ok aan het einde ging het terug lichtjes die richting uit maar dit klopte zowel als verhaalsmatig als qua worldbuilding. Verhaal zelf ook gewoon echt slim geschreven en gestoeld op de personages. Dat er deze keer geen verwijzingen naar andere films en series nodig waren was ook gewoon verfrissend

En dan is daar gelukkig nog 28 Years Later. Met gemak de winnaar van de avond. Heb enkel die eerste teaser gezien en had dit totaal niet zien komen. Iets helemaal anders dan ik verwacht had maar een heel aangename verrassing. Hoe vreemd het ook klinkt, niet gaan kijken met het gedacht eens goed te griezelen bij wat steviger horror. Dat steekt af en toe wel de kop op maar ik zou bijna zeggen drama first, horror second. Lots of heart and feel in it en ik was mee.
Dikke, dikke second. Ik vond dat echt een heel goede film. Maar de horror thrills zijn er ook echt wel, die
achtervolging op de causeway
is van het spannendste dat ik in een lange tijd zag, spectaculaire scene was dat.

Verhaal zelf ook gewoon echt slim geschreven en gestoeld op de personages.
Dat begin liet me nog wat raden maar eens over de helft beat voor beat voorspelbaar en viel de spanning weg. Ook visueel was de eerste helft veel interessanter dan de laatste. Nee, ik denk dat marvel een meer energetisch shot in de arm nodig had om uit zijn koma te ontwaken. De cast is wel goed gekozen en het zijn idd de personages en hun interacties die het hele gevaarte nog net boven water weten te houden. Misschien dat ze er volgende keer beter uitkomen. Het potentieel is er wel.

Fantastic 4

Is zo'n film waarbij ik de hoge scores op Rotten Tomatoes niet begrijp. Is toch de 72ste film al die weer exact het alom gekende Marvel recept volgt? De ingrediënten hebben enkel een ander kleurtje en that's it.

Film bevat ook nauwelijks of geen humor (wat nog wel altijd beter is dan slechte humor maar toch...)

Terug
Bovenaan