Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Targets (1968): 7.5/10
Cyborg (1989): :laugh:/10
Targets ftw. Die film is ontstaan omdat Boris Karloff Roger Corman contractueel nog enkele draaidagen tegoed had. Corman vroeg aan Bogdanovich of hij geïnteresseerd was in een project waarin hij Karloff voor enkele dagen op set kon gebruiken, hij enkele minuten beeldmateriaal uit een van de slechtere Corman/Karloff vehikels kon hergebruiken, en dan voor de rest doen wat hij wilde om er een feature film uit te halen. Op die manier kon Corman nog een Karloff film uitbrengen zonder de man te moeten betalen. Ik denk niet hij ooit verwachtte dat Bogdanovich daar effectief en sterke film van zou kunnen maken, maar lo and behold!

Cyborg (1989): :laugh:/10
Vond ik wel best fun hoor, zo'n dysotopische wereld anno 1989 ... Die cyborg bad guy was ook best awesome.

LEON: the professional.
Rewatch. Veel minder dan ik me meende te herinneren :( De band tussen Reno & Portman is niet meer zo aangrijpend, en feitelijk weinig memorabele scene's . Behalve die SWAT bust op het einde dan.

Brimstone (7,5/10)
Knap geacteerd, beklijvend verhaal, heel triestig verhaal eigenlijk. Enkel naar het laatste toe wordt het precies allemaal wat gerushed, anders had deze een 8/10. De stukken waar er Nederlands gesproken werd zijn een pluspunt. Samuel Louwyck plots zien verschijnen was ook plezant.

Prey (8/10)
De eerste 'predator' film die zo goed is als het origineel. Ik vroeg me af hoe men met primitieve wapens een geavanceerde predator gingen aanpakken. Werd heel goed uitgewerkt en verveelde geen seconde.

Barbarian (7/10)
Ik had niets gelezen of opgezocht over de film vooraleer ik er aan begon. En bij deze film lijkt me dat het beste. Vlot tempo en ik bleef geboeid. Sommige keuzes van personages of over the top zaken deden de geloofwaardigheid plots wel sterk zakken.

The Predator (5,5/10)
Nog eens herbekeken. I.v.m. Prey een kinderfilm met gore.

Valkyrie (2008) (7/10)
Film over mislukte aanslag op Hitler (in laatste jaar WO2) door nazi's die beseffen dat ze de oorlog gaan verliezen en denke dat ze misschien beter Hitler afzetten om zo de boel te redden.

De film is ok, maar eigenlijk veel getreuzel en geweifel en gebeurd er niet zo veeL

Wat ik jammer vond is dat het niet helemaal duidelijk is waarom de bom zijn werk niet correct gedaan heeft. Heb moeten zoeken op wiki om te weten waarom dit zo was.

Een 7/10, de scene met generaal Fromm die twijfelt tussen meedoen met de coupplegers of niet vond ik een sterke scene. Helaas 1 vd weinig sterke scenes.

One Shot

Gisteren op TV gezien. Komedie met Scott Adkins.

Als je niet houdt van spannende films en graag alle logica overboord gooit, dan is deze film hetgeen je wil zien! Lachen geblazen!

Top Gun Maverick 8,5/10
Had deze al in de cinema gezien, maar nu herbekeken op 4k en vond hem weer zeer goed. Zo moeten sequels gemaakt worden.

The Northman 6/10
Wou deze al een tijdje zien, maar ben blij dat deze op prime stond en dat ik hem niet heb gekocht. Wist me niet te boeien en was wat langdradig.

Date night

Ongelofelijk lege doos van een film. Opgevuld met onnodige side shit.
En zoveel in gezwetst dat het niet meer normaal is.. helaas amper grappige momenten.

The killer: Had er veel van verwacht, maar eerlijk gezegd vond ik de film maar ok, is al vele keren eerder gemaakt, en minstens even goed (imo)
Of misschien had ik teveel verwacht, kan ook.
7/10.

Terug
Bovenaan