Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Blockers is ook met Cena, en de moeite in dit genre.

Cena lijkt zichzelf vooral niet te serieus te nemen, en dat werkt uiterst goed voor dit genre.
En dat is ook best verfrissend voor dit type muscle-meathead-action acteur. Het is, denk ik, van Schwarzenegger geleden dat zo een type acteur ook durft lachen met zichzelf.

Blockers seconded. Geen topkomedie, maar wel grappige raunchy high school comedy.
Gisteren Blockers gezien en inderdaad leuke high school comedy met een goeie, droge, Cena. Thanks for the tip!

Saw X - 7.5/10.

Saw-fan van het eerste uur en zo eens een andere richting uitgaan is welgekomen na drie opeenvolgende misbaksels.
John Kramer / Tobin Bell. Een horror-icoon anno 21e eeuw. Is niet velen gegeven.
Kan niet wachten voor Saw XI.

Poor Things : Raarste film die ik in lange tijd heb gezien. Was niet mijn ding en dan druk ik me zacht uit. Heb me echt moeten dwingen hem uit te kijken. Veel te langdradig bij momenten ook. Wel mooie sets en kostumes. 5/10

The Banshees of Inisherin(2022)

Het is lang geleden, da'k nog eens zo kon meeleven met vrijwel de gehele cast van een film, en tegen het einde met lichte hoofdpijn zit van het lachen. Wat een absolute parel van een film.

Tijd dat ik "In Bruges" van dezelfde heer(Martin McDonagh), een herkansing geef want die heb ik destijds na 15min al opgegeven.

Het is lang geleden, da'k nog eens zo kon meeleven met vrijwel de gehele cast van een film, en tegen het einde met lichte hoofdpijn zit van het lachen. Wat een absolute parel van een film.

Tijd dat ik "In Bruges" van dezelfde heer(Martin McDonagh), een herkansing geef want die heb ik destijds na 15min al opgegeven.

Ik vind In Bruges, itt tot sommige anderen blijkbaar, ook echt wel goed. Maar hij kan niet tippen aan Banshees of Three Billboards.

Maar Banshees is in dat rijtje wel absoluut de beste, heel knappe film.

Dune 2
Hmm, het eerste deel van de film werd ik gewoon omver geblazen. Villeneuve is mogelijks uitgegroeid tot mijn favoriete hedendaagse regisseur, die man is een visionair. Hoe hij scenes in beeld brengt, en het geluid dat daarmee gepaard gaat, voor mij is dat pure kunst. De tweede helft was nog steeds zeer goed, maar ik ben wel gegaan van "shit, als de eerste Dune voor mij al een 10 was, ga ik vanaf nu een schaal op 11 moeten hanteren" naar "gewoon een dikke 9". Ondanks dat het een lange film is, gebeurde er in de tweede helft gewoon teveel tegelijk, en de film lijkt zichzelf een beetje te verliezen in de gigantische scope van het verhaal. Soit, nu ben ik aan het muggenziften, want holy shit, wat een film.

Helemaal mee eens, Inisherin zou ik ook een parel durven noemen terwijl ik In Bruges maar niks vond. Heb die wel uitgekeken, maar ik snap niet dat die doorgaans wel heel erg veel lof krijgt.

Renfield (2023)

Een handjevol goede vampier-grappen, Nic Cage die Nice Cage'd, maar voor de rest geen hoogvlieger. Awkwafina is de tegenpool van Nic Cage. qua "likeable-zijn" voor mij. Alles aan deze actrice(, maar vooral haar stem misschien) irriteert me als ik ze in een film zie.

Dune 2
Hmm, het eerste deel van de film werd ik gewoon omver geblazen. Villeneuve is mogelijks uitgegroeid tot mijn favoriete hedendaagse regisseur, die man is een visionair. Hoe hij scenes in beeld brengt, en het geluid dat daarmee gepaard gaat, voor mij is dat pure kunst. De tweede helft was nog steeds zeer goed, maar ik ben wel gegaan van "shit, als de eerste Dune voor mij al een 10 was, ga ik vanaf nu een schaal op 11 moeten hanteren" naar "gewoon een dikke 9". Ondanks dat het een lange film is, gebeurde er in de tweede helft gewoon teveel tegelijk, en de film lijkt zichzelf een beetje te verliezen in de gigantische scope van het verhaal. Soit, nu ben ik aan het muggenziften, want holy shit, wat een film.
Exact wat ik dacht. Eerste helft is waanzinnig goed.

We hebben hem dit weekend ook opgezet. Gewoonweg afgezet. Dat deze film zoveel lof krijgt is weer een mysterie van het leven.

In ruil maar Upgraded gezien (2018) op Primevideo. Niks van trailers gezien, maar dat was een topper van een film + goed einde. Muziek was ook zeer goed.

Laatst bewerkt:
We hebben hem dit weekend ook opgezet. Gewoonweg afgezet.
Smaken kleuren enzo. Snap gerust dat de film niet voor iedereen is. Gelieve wel de details te verwijderen. Al is het maar miniem, geen nood aan voor mensen die hem nog niet hebben gezien.

Banshees of Inisherin :love: Zo'n unieke parel van een film. In Bruges heb ik nog niet gezien maar ligt blijkbaar niet in dezelfde lijn?

Van parels gesproken, gisteren Whiplash gezien. Wat een prestaties van JK Simmons en Miles Teller :bow: Enige minpuntje is dat de film voor mij langer had mogen zijn. Het middenste deel van de film had echt wel uitgebreider mogen/kunnen zijn imo.

Saltburn

Een jongen op de universiteit wil bevriend worden met één van de populaire, rijke jongens. Heel speciale film waarbij ik toch enkele serieuze wtf-momenten heb gehad. 8/10.

Gisterenavond Dune (part 1) gezien en meer dan een 7 kan ik die echt niet geven. Heeft een beetje hetzelfde probleem als Blade Runner voor mij: visueel interessant qua verhaal een pak minder.
Ik heb ook wat een hekel aan films die met namen van facties etc beginnen smijten alsof ik moet weten wie dat allemaal zijn en wat hun relatie is. Maakt het voor mij moeilijker om te volgen want ik onthoud dat niet van de 1e keer.

American Fiction
Jeffrey Wright can do no wrong :love: Leuke film, had ook misschien nog wat dieper mogen gaan en wat langer mogen duren. Ik had het gevoel dat er nog veel meer te weten was over de personages dan we te zien krijgen. Een miniserie had misschien ook wel leuk geweest.
Ik vond het wel spijtig dat zijn zus zo snel dood ging :(

Terug
Bovenaan