Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Goede film, maar ik had onderstaande nog maar net gezien en de twee kwamen buiten het onderwerp dan nogal erg overeen met elkaar. Desalniettemin van genoten.

Poor Things

het zal wel aan mij liggen, maar de Yorgos en ik zullen nooit dikke vrienden worden, vrees ik
Na The Lobster en The Favourite op opnieuw een leuk concept waarbij ik pakweg halverwege (vanaf Parijs) helemaal afhaak

Uiteraard dikke kudos aan Ruffalo en vooral Emma Stone voor wie die toch een grote fysieke en psychologische uitdaging moet geweest zijn.

Also: kan iemand me het nut van van het steeds terugkerende gebruik van visoog lenzen uitleggen?

Monster Hunter(2020)
Leuk breinloos vertier met weinig karakterontwikkeling en nog minder plot. Best nog wel wat indrukwekkende choreographie en praktische setpieces. Tony Jaa is weldegelijk eerbaar gebruikt. Al had meer Jaa en minder "nog steeds belachelijk heet ding Jovovich" beter geweest.
Ron Pearlman crimineel weinig schermtijd. Hij lijkt het haast zelf niet te geloven dat hij er voor word betaald.
Naamloos.png
De echte hoofrollen, de monsters, doch weinig, waren wel nagenoeg perfect.
Aan deze kwaliteit mag het duo Jovovich/Anderson er van mij nog een dozijn maken. Helaas lijkt het geen succes te zijn geweest.

Mja, ook gelezen, maar komt ondanks dat toch eerder over als een gimmick (zoals bvb ook die lens flares zijn bij sommige andere regisseurs)

Zone Of Interest

Mijn persoonlijke favoriet van de oscargenomineerden voor beste film. Het geluid alleen is een personage op zich. En ik wacht ongeduldig op een release van de soundtrack van Mica Levi...

Foxy Brown

Well that escalated quickly... :unsure: Was zeker geen slecht idee om dit te bekijken na Zone Of Interest.

Zone Of Interest

Mijn persoonlijke favoriet van de oscargenomineerden voor beste film. Het geluid alleen is een personage op zich. En ik wacht ongeduldig op een release van de soundtrack van Mica Levi...

Foxy Brown

Well that escalated quickly... :unsure: Was zeker geen slecht idee om dit te bekijken na Zone Of Interest.
Zone Of Interest ook gezien en sla me gerust dood maar ik vond dat vooral erg saai.

Dogman
Interessante film. Mede door de uitstekende vertoking van Caleb Landry Jones.
When Evil Lurks
Straffe horror en zeker een van de betere horrorfilms die ik al zag.

Poor things

Deze ga ik toch wel even moeten laten bezinken. Een coming of age met een twist of een keihard misbruik van een minderjarige.. ben er nog niet uit....

Zillion

Toch maar mager. Het verhaal van de Zillion is al zot op zich, dat overdreven laagje hollywood met veel aannames en fictie erbij gesmeten werd toch een soepje vooral.

Poor things

Deze ga ik toch wel even moeten laten bezinken. Een coming of age met een twist of een keihard misbruik van een minderjarige.. ben er nog niet uit....
Ik denk dat de film het beste werkt als je het als een zwarte komedie met aangebrande humor beschouwt. Zo is hij volgens mij ook bedoeld.

Ik had bijna een hele tijd stress puur door het geluid. :unsure:
"Dat" geluid is inderdaad haast oorverdovend. Het contrast tussen de schijnbare idylle van de familie Höss tegenover de onvoorstelbare horror aan de andere kant van de muur maakt een nagelbijtend spanningsveld.

Laatst bewerkt:
Poor Things

Zowel m'n vrouw als ik hebben ons meerdere keren afgevraagd naar wat we eigenlijk zaten te kijken. Langdradig met momenten en het kon ons niet altijd even hard boeien. Kostuums en decors top. Soundtrack past er heel goed bij.

Al bij al vreemde film die met momenten erg begon te vervelen.

Het is misschien licht off topic maar ik meld het hier ook maar eens omdat ik het zo'n geweldige aflevering vond.

Zomergasten op NPO 1 gisteren was drie uur lang luisteren en kijken naar fragmenten gekozen door Hoyte van Hoytema. Een mens waar ik toegegeven ook nog nooit van gehoord had. Maar dat is een Nederlands-Zweedse cinematograaf/DOP, is de vaste cinematograaf/DOP van Nolan (Oppenheimer, Tenet, Dunkirk, Interstellar) maar ook onder meer gewerkt aan Ad Astra, Her, The Fighter, Lat den ratte komma in, Tinker Tailor Soldier Spy, Nope, .... Academie gevolgd in Polen (na Nederland gedesillusioneerd te hebben verlaten) met onder andere les van Kieslowski en Polanski... .

Ik vond het als filmliefhebber geweldig interessant (draait niet 100 op 100 puur over film altijd maar toch).
Ondertussen zijn eerste oscar binnen voor beste cinematografie voor Oppenheimer :).

"Dat" geluid is inderdaad haast oorverdovend. Het contrast tussen de schijnbare idylle van de familie Höss tegenover de onvoorstelbare horror aan de andere kant van de muur maakt een nagelbijtend spanningsveld.
Hierbij nog eens even een warme aanbeveling voor Zone of interest. Fenomenaal. Er "gebeurt" schijnbaar niet veel, maar tegelijk enorm veel.

Meteen het nieuwste werk van Christophe Busch gekocht over hoe mensen zoals Höss (maar ook de relatief onbekende "schone blonde" Marcelle Gombeir uit eigen land) konden worden gedreven tot zulke kwaadaardige daden. Die beschouwing fascineert me eindeloos. De mens is een feilbaar wezen en extreme omstandigheden kan de mens drijven tot onvoorstelbare gruwelijkheden.

Terug
Bovenaan